Gå til innhold

[Løst] Argumenter for guds eksistens


Anbefalte innlegg

vel ingen forskning som viser til noe annet hvertfall

 

Som viser til at det ikke eksisterer noe overnaturlig? Naturligvis ikke, det er vanskelig å bevise at noe ikke eksisterer.

 

og du finner snitter av tv2 nyheter på youtube, mye dritt der, mye som er revolusjonerende. Hadde man ikke føyd seg inn i gruppen ta alt nesteman mener er sprøyt under en kam, ikke les det haha bare tull! ;)

 

Selvsagt finnes det mye ok på youtube, men det er ikke etterprøvbart i de fleste tilfellene. Dette betyr at man kun må ta noens ord for at det stemmer, og det er ikke slik vitenskapen opererer.

 

klassiskt, du har vel ikke sett mye av deres arbeide heller ikke lest nok til å motbevise eller bevise. Og mest av alt mengdens ekstreme måte til å kun tenkte ut i fra et gitt perspektiv.

 

Jeg har sett absolutt alt Michael Tzarion har laget, sannsynligvis det meste av det som finnes av David Icke, jeg har sett alle zeitgeist-filmene + rundt 300 timer med annet konspirasjonsmateriale, så jeg har sett og lest mer enn nok min gode mann. Mange av idéene deres er selvsagt interessante nok sett fra et filosofisk standpunkt, men problemet oppstår når disse ønsker å fremstå som forskere, men ikke følger den vitenskapelige metoden. Da blir det umulig å falsifisere, og man kan kontre skeptikerne med "du har bare ikke åpnet øynene for sannheten", "myndighetene har hjernevasket deg", "Illuminati og reptilene har styrt verden i tusenvis av år, i hemmelighet gjennom avkom fra Pleiadene. Bare vent til Nibiru viser seg, så ser du at vi har rett. 2012 dude, 2012...."

 

La oss si det slik; legger man frem en påstand bør den kunne etterprøves. Hvis ikke er det bedre å begynne med "jeg tror at...". ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gud eksisterer utenfor tid og rom - er det noen som påstår her....

 

Hva er tid og rom?

Hva er Gud?

 

Hvordan kan Gud eksistere utenfor tid og rom?

Hva vil det si å eksistere utenfor tid og rom?

 

Grei ut om hva tid er for noe i bunn og grunn og om hva man legger i begrepsdefinisjonen av "rom" ..

Hva vil det si å eksistere utenfor? Hva slags natur har et "vesen" som eksisterer utenfor tid og rom?

 

Redegjør for at det er nødvendig at et vesen eksisterer utenfor tid og rom...

 

Dette klarer ikke noen av dere gi en redegjørelse for... Det er fordi det er rent sludder og tåkeprat.. Det er ikke annet enn det som på godt norsk kalles: Tomprat.... Om ikke, forklar meg det....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gud eksisterer utenfor tid og rom - er det noen som påstår her....

 

Hva er tid og rom?

Hva er Gud?

 

Hvordan kan Gud eksistere utenfor tid og rom?

Hva vil det si å eksistere utenfor tid og rom?

 

Grei ut om hva tid er for noe i bunn og grunn og om hva man legger i begrepsdefinisjonen av "rom" ..

Hva vil det si å eksistere utenfor? Hva slags natur har et "vesen" som eksisterer utenfor tid og rom?

 

Redegjør for at det er nødvendig at et vesen eksisterer utenfor tid og rom...

 

Dette klarer ikke noen av dere gi en redegjørelse for... Det er fordi det er rent sludder og tåkeprat.. Det er ikke annet enn det som på godt norsk kalles: Tomprat.... Om ikke, forklar meg det....

 

 

Godt sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

 

hvis du har lest og sett så mye og ikke klarer analysere det fra hverandre og det blir i samme bås, beviser det seg selv DU er den som tar ting på ordet eller har en finger med i spillet.. Uansett hvordan kan du da benekte så mye evidens på visse såkalt teorier?

 

 

 

Her er det vel ingen du kan kalle for alex jones.. se alle delene er ganske intressant

Lenke til kommentar

Alex Jones, frimureri, konspirasjon og liknende er off topic. Lag heller en ny tråd, for her diskuterer vi Guds eksistens, og hans tilstedeværelse utenfor tid og bortenfor rom... ;)

 

Vi diskuterer også Guds maksimale vesen som bare, bare, bare, inneholder kjærlighet og moral... Vi diskuterer svevende ord, begreper og definisjoner, og vi stapper de svevende ideene inn i en ny tankerekke med svevende ideer og påstander... :) Vi snakker om ominipotens, ja, allmektighet, og vi snakker om at denne allmektigheten ikke eksisterer i vår tid, eller i vårt kjente rom, men som eksisterer utenfor tid og rom, ja det er det vi her snakker med hverandre om...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Hvorfor er det logisk å være full av kjærlighet, men ulogisk å være full av hat?

 

gud er 100% moral (et maksimalt gjør det som er rett, ikke galt). er det ikke motstridende å være 100% moralsk og ha 100% hat? er det motstridende med 100% moral og 100% kjærlighet?

Hvorfor er en maksimal gudinne 100% moral?

 

Hvorfor gjør en maksimal gudinne 100% rett og 0% galt?

 

Det er motstridende å være maksimal, uten å ha maksimalt hat.

 

Jeg synes det er motstridende å ha 100% moral og 100% kjærlighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det logisk å være full av kjærlighet, men ulogisk å være full av hat?

 

gud er 100% moral (et maksimalt gjør det som er rett, ikke galt). er det ikke motstridende å være 100% moralsk og ha 100% hat? er det motstridende med 100% moral og 100% kjærlighet?

Hvorfor er en maksimal gudinne 100% moral?

 

Hvorfor gjør en maksimal gudinne 100% rett og 0% galt?

 

Det er motstridende å være maksimal, uten å ha maksimalt hat.

 

Jeg synes det er motstridende å ha 100% moral og 100% kjærlighet.

 

Det der kommer du ikke til å få noe godt svar på. Men du skrev et meget godt innlegg! :)

Lenke til kommentar

svada svada svada....

 

 

prøver igjen siden relevant materiale tydeligvis blir for tøft...

 

Det er vitenskapelig bevist det er mulig å komme i kontakt med det vi kaller gud og en verden i en annen dimensjon.

 

Oh, my god... Bare tøv, tant og fjas... En syretripp får deg ikke til å oppleve annet enn sansebedrag.. DMT er et stoff som finnes i LSD, Sopp, og andre psykedeliske stoffer.... Det her er bare reklame for narkotika....

Lenke til kommentar

Hvorfor er det logisk å være full av kjærlighet, men ulogisk å være full av hat?

 

gud er 100% moral (et maksimalt gjør det som er rett, ikke galt). er det ikke motstridende å være 100% moralsk og ha 100% hat? er det motstridende med 100% moral og 100% kjærlighet?

Hvorfor er en maksimal gudinne 100% moral?

 

Hvorfor gjør en maksimal gudinne 100% rett og 0% galt?

 

Det er motstridende å være maksimal, uten å ha maksimalt hat.

 

Jeg synes det er motstridende å ha 100% moral og 100% kjærlighet.

 

et maksimalt vesen er 100% rett. hvordan kan noen mene at et maksimalt vesen kan gjøre noe galt/feil/tabbe. dette ville jeg trodd var udiskutabelt.

 

om du tillegger 100% kjærlighet eller hat er i større grad diskutabelt. men som sagt gud er 100% moral. jeg kan ikke se at hat og perfekt moral er forenelig med moralen jeg intuitivt har iallefall. jeg ser heler ingen fordeler et maksimalt vesen kan få ut av å ha hat. derimot går 100% kjærlighet hånd i hånd med 100% moral (både etter min moral og fordeler det gir et maksimalt vesen).

Lenke til kommentar

om du tillegger 100% kjærlighet eller hat er i større grad diskutabelt. men som sagt gud er 100% moral. jeg kan ikke se at hat og perfekt moral er forenelig med moralen jeg intuitivt har iallefall. jeg ser heler ingen fordeler et maksimalt vesen kan få ut av å ha hat. derimot går 100% kjærlighet hånd i hånd med 100% moral (både etter min moral og fordeler det gir et maksimalt vesen).

Jeg kan ikke se at din intuitive moral er særlig perfekt heller.

 

Hvis ikke du kan se fordeler av å ha hat, da ser du ikke mye.

 

Sier seg selv at en gudinne ikke kan være maksimal dersom hun ikke har hat!

 

alt annet enn hat + hat > alt annet enn hat

Lenke til kommentar

Gud eksisterer utenfor tid og rom - er det noen som påstår her....

 

Hva er tid og rom?

Hva er Gud?

 

Hvordan kan Gud eksistere utenfor tid og rom?

Hva vil det si å eksistere utenfor tid og rom?

 

Grei ut om hva tid er for noe i bunn og grunn og om hva man legger i begrepsdefinisjonen av "rom" ..

Hva vil det si å eksistere utenfor? Hva slags natur har et "vesen" som eksisterer utenfor tid og rom?

 

Redegjør for at det er nødvendig at et vesen eksisterer utenfor tid og rom...

 

Dette klarer ikke noen av dere gi en redegjørelse for... Det er fordi det er rent sludder og tåkeprat.. Det er ikke annet enn det som på godt norsk kalles: Tomprat.... Om ikke, forklar meg det....

 

som sagt så eksisterer ikke gud utenfor tid eller rom (etter min mening og mine argumenter). hvis du ser på argument 1 i første innlegg, så ser du at gud eksisterte før tid og rom (også en beskrivelse på hvordan det er mulig). da gud skapte tid og rom skapte gud tid for seg selv også (dermed eksisterer gud ikke utenfor tid og rom.

Lenke til kommentar

om du tillegger 100% kjærlighet eller hat er i større grad diskutabelt. men som sagt gud er 100% moral. jeg kan ikke se at hat og perfekt moral er forenelig med moralen jeg intuitivt har iallefall. jeg ser heler ingen fordeler et maksimalt vesen kan få ut av å ha hat. derimot går 100% kjærlighet hånd i hånd med 100% moral (både etter min moral og fordeler det gir et maksimalt vesen).

Jeg kan ikke se at din intuitive moral er særlig perfekt heller.

 

Hvis ikke du kan se fordeler av å ha hat, da ser du ikke mye.

 

Sier seg selv at en gudinne ikke kan være maksimal dersom hun ikke har hat!

 

alt annet enn hat + hat > alt annet enn hat

 

hvordan kan du si at "Sier seg selv at en gudinne ikke kan være maksimal dersom hun ikke har hat!". kan du begrunne det?

 

hva fordeler har hat?

Lenke til kommentar

et maksimalt vesen er 100% rett. hvordan kan noen mene at et maksimalt vesen kan gjøre noe galt/feil/tabbe. dette ville jeg trodd var udiskutabelt.

 

Hva er "rett" i denne sammenheng? Hva er i så fall "galt"? Dette er fryktelig subjektive begrep, og å tillegge noe så menneskelig som følelser og moral til et maksimalt vesen synes noe underlig.

 

om du tillegger 100% kjærlighet eller hat er i større grad diskutabelt. men som sagt gud er 100% moral. jeg kan ikke se at hat og perfekt moral er forenelig med moralen jeg intuitivt har iallefall. jeg ser heler ingen fordeler et maksimalt vesen kan få ut av å ha hat. derimot går 100% kjærlighet hånd i hånd med 100% moral (både etter min moral og fordeler det gir et maksimalt vesen).

 

Det maksimale vesenet har altså 100% moral og 100% kjærlighet. Da må man i så fall definere hva "rett moral" er, og hva denne kjærligheten innebærer. Begrepene moral og kjærlighet har ingen universell fasit, selv på denne lille kloden sliter man med å enes om hva som er god og dårlig moral, hvem er vi til å sitte her og tillegge dette maksimale vesenet "vår versjon" av riktig moral?

 

Når det gjelder kjærlighet er det nesten enda vanskeligere å akseptere når det gjelder dette maksimale vesenet. Det vil si; med mindre man aksepterer at "gud" nå er en passiv eller hvilkende gud. Da slipper man å hanskes med dette tilsynelatende paradokset, at gud er 100% moral og kjærlighet mens det finnes så mye lidelse i verden. Spørsmålet er da: Er dette maksimale vesenet aktivt eller passivt i vår verden? (Jeg tenker vår kjære gnostiker våknet nå, hehe) ;)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

 

Gud eksisterer utenfor tid og rom - er det noen som påstår her....

 

Hva er tid og rom?

Hva er Gud?

 

Hvordan kan Gud eksistere utenfor tid og rom?

Hva vil det si å eksistere utenfor tid og rom?

 

Grei ut om hva tid er for noe i bunn og grunn og om hva man legger i begrepsdefinisjonen av "rom" ..

Hva vil det si å eksistere utenfor? Hva slags natur har et "vesen" som eksisterer utenfor tid og rom?

 

Redegjør for at det er nødvendig at et vesen eksisterer utenfor tid og rom...

 

Dette klarer ikke noen av dere gi en redegjørelse for... Det er fordi det er rent sludder og tåkeprat.. Det er ikke annet enn det som på godt norsk kalles: Tomprat.... Om ikke, forklar meg det....

som sagt så eksisterer ikke gud utenfor tid eller rom (etter min mening og mine argumenter).

 

Okei. Det er greit å vite.

 

hvis du ser på argument 1 i første innlegg, så ser du at gud eksisterte før tid og rom (også en beskrivelse på hvordan det er mulig). da gud skapte tid og rom skapte gud tid for seg selv også (dermed eksisterer gud ikke utenfor tid og rom.

Og dette argumentet har jeg svart på. Lurer på hvor vi endte, ettersom den debatten plutselig bare sa bom stopp...

 

 

Kan man eksistere før tid og rom? Når rommet er uendelig og tiden er evig?

Da Gud skapte tid og rom... Er det noe som skulle tilsi at Gud skapte tid og rom? Eventuelt hva?

Er det noen grunn til at Gud er nødvendig? Hvorfor er det logisk og nødvendig at Gud eksisterte før tid og rom? Hva var før tiden? Hva var før rommet? Sier du; "ingenting" (eksisterte), bortsett fra Gud, da gir jeg opp.. Du må begrunne det mye mer enn hva du har gjort hittil, dersom jeg skal kunne gå med på/forstå argumentasjonen....

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

som sagt så eksisterer ikke gud utenfor tid eller rom (etter min mening og mine argumenter). hvis du ser på argument 1 i første innlegg, så ser du at gud eksisterte før tid og rom (også en beskrivelse på hvordan det er mulig). da gud skapte tid og rom skapte gud tid for seg selv også (dermed eksisterer gud ikke utenfor tid og rom.

 

Så gud eksisterte utenfor tid og rom før han skapte verden, gud eksisterer i alle mulige verdener, men selv om han eksisterte utenfor tid og rom før denne verden ble skapt kan han altså ikke eksistere utenfor tid og rom nå lenger? Dette gir ingen mening, han er jo tross alt maksimal og må vel kunne eksistere akkurat der og når han selv føler for?

 

Kan man eksistere før tid og rom? Når rommet er uendelig og tiden er evig?

 

Dette vet vi riktignok ikke helt sikkert. Det er ingenting som tyder på at rommet slutter noe sted, men det kan godt hende universet har en grense. Siden universet utvider seg hele tiden vil vi aldri være i stand til å se til det som kan være yttergrensene av vårt univers, pga lyshastigheten. Når det gjelder tid har vel forskere lenge konkludert med at tid er avhengig av masse, ingen masse = ingen tid. Slik sett var det kanskje ikke tid før "The Big Bang", og det gir egentlig ingen mening i å snakke om hva som var "før Big Bang" (Med mindre Big Bang var avslutningen av et univers og fødselen til et nytt).

Endret av ChaosPredicted
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alex Jones, frimureri, konspirasjon og liknende er off topic. Lag heller en ny tråd, for her diskuterer vi Guds eksistens, og hans tilstedeværelse utenfor tid og bortenfor rom... ;)

 

 

hvis du har lest og sett så mye og ikke klarer analysere det fra hverandre og det blir i samme bås, beviser det seg selv DU er den som tar ting på ordet eller har en finger med i spillet.. Uansett hvordan kan du da benekte så mye evidens på visse såkalt teorier?

 

Her er det vel ingen du kan kalle for alex jones.. se alle delene er ganske intressant

 

Enig med turbonello her, vi drar diskusjonen godt OT her. Erlendeg, send meg gjerne en PM eller opprett en egen tråd hvis du ønsker å snakke videre om dette. Jeg er enig i at teoriene i seg selv er interessante, men jeg har nok en litt annen innfallsvinkel enn de som gjerne kaller seg "truthere" og liknende. Sett teoriene opp mot sammenliknende mytologi (Joseph Campbell blant annet), så ser man at snarere enn å ta teoriene som ren fakta kan man hente svært mye gjennom å benytte arketyper i analyseringen, samt at i et historisk perspektiv er det interessant å se at slike tanker slett ikke er nye, kultur-historisk representerer de bare de siste i en lang rekke historier/myter rundt hendelser som påvirker mennesker i ulik grad. Anyway, tenker det er greit å avslutte denne delen av diskusjonen her før vi ødelegger hele tråden. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

svada svada svada....

 

 

prøver igjen siden relevant materiale tydeligvis blir for tøft...

 

Det er vitenskapelig bevist det er mulig å komme i kontakt med det vi kaller gud og en verden i en annen dimensjon.

 

Oh, my god... Bare tøv, tant og fjas... En syretripp får deg ikke til å oppleve annet enn sansebedrag.. DMT er et stoff som finnes i LSD, Sopp, og andre psykedeliske stoffer.... Det her er bare reklame for narkotika....

 

Hadde du lest hva jeg skrev tidligere serru jeg ikke oppfordret til å ta det men lære deg om det og da skjønner du det er ikke samme som lsd, syre og andre relativt destruktive narkotiske stoffer. Lær deg hva det er og dens historikk så ser man det har med alt med religion og gudstro å gjøre, derimot kan det diskuteres om gud og tro er eldgammel narkotika misbruk, eller om det ligger mer i det.

Endret av erlendeg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...