Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Jeg elsker A-20-en min jeg. Både i beta og nå. Storkoser meg i den. Klart, jeg ender ofte opp (8/10 ganger) som scout i tier 9-kamper, men de få gangene hvor jeg er på topp, er evig win. Ditto når jeg havner i tier 6-kamper. Kjøre rundt, finne meg en busk, stå der og spotte folk mens andre dænger de. Masse deilig xp og cash. <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå brukt en fullt oppgradert Marder II i lang tid. Så kjøpte jeg Hetzer. Men denne doningen har jo dårligere kanon! Og min argeste fiende KV vil heller ikke ta imot noe skade fra Hetzeren når jeg får oppgradert den fullt.

 

 

Men når jeg overførte mannskapet fra Marder II til Hetzer, hadde de 75% trening. Når de sitter i Hetzer er 75% markert med rød skrift, og det står Marder II med rød skrift under. Hvorfor det? Er det bare tull å overføre mannskap til nytt kjøretøy?

Lenke til kommentar

Nei, men du må trene dem på nytt for Hetzeren.

Gå inn på fila deres, velg training, velg Hetzer fra lista og train.

 

Jeg likte først Hetzeren da jeg oppgraderte fra Marderen, men etter hvert ble det bare pes å spille den, så jeg brukte freexp på å oppgradere til StuG III i stedet.

Så fant jeg ut at tysk TD ikke er veien å gå på de høyere levlene og levler nå en SU-85 og tenkte å bruke freexp på å komme meg til SU-100.

Og så om ett år eller to (eller om jeg plutselig får lysten til å spille TD igjen over meg), Objekt 704.

Lenke til kommentar

Det mest ålreite med Hetzeren er at den kamufleres lett og har relativt god pansring, men 75L43/48 er litt snau for noe som, spesielt i standardutrustning, må spilles som en "snikete" panserjager.

105-kanonen kan være en interessant investering, gitt at du liker haubits-spillestilen. Om du bruker høyeksplosive granater kan du skade nær sagt alt, mindre vogner vil antagelig gå i luften på et skudd om skuddet går gjennom panseret.

 

(Du kan selvsagt bruke høyeksplosiv ammunisjon med 75L43/L48, men nylige erfaringer med PzIII/IV har minnet meg på at det er relativt puslete.)

 

Tysk TD stoppet for meg rett før JgdPzIV, rett og slett fordi sistnevnte koster 800K, hvilket var mer enn StuG-en klarte å bringe inn. Kanskje jeg skal prøve meg på nytt nå som jeg har KV-3 til å samle "gryn" og III/IV til å kjøre "ninjarunder".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har funnet ut, at den beste tanken er M2 Light Tank. Nesten alle spill, er jeg beste tank (sammen med BT-2). Vogna tåler mange runder med direkte treff (imotsetning til BT-2 som tåler max 2). Men drømmer selvsagt om større. Så da jeg endelig klarte å få meg en M6, trodde jeg drømmen var blitt virkelighet. Men den ble knust fort. Alltid (nesten) er jeg dårligste tanken, klarer ikke å skyte istykker andre og verst av alt; Mitt lag taper 9 av 10 kamper. Skjønner ikke helt det derre. Hvorfor kommer alltid M6 på et lag som taper? Jaja, får vel slite med den til jeg kan få byttet til T29. Men hvorfor får jeg så lite xp med M6 (ja rent bortsett fra at jeg alltid er på taperlaget....hehe)?

Burde jeg kjøpe en Löve for å grinde xp?

Lenke til kommentar

Jeg synes KV er det beste tanksen. Jeg har den ikke selv, men hver gang jeg møter en, kan jeg bare håpe at jeg klarer å flykte og heler kjempe et annet sted. KV har så tykk armor at de fleste kanoner ikke gjør noe skade. Hvertfall gjør mine kanoner 0 skade uansett hvor mye jeg skyter. Og KV'en er så treig at jeg har fått mange anledninger til å skyte mange skudd.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg synes KV er det beste tanksen. Jeg har den ikke selv, men hver gang jeg møter en, kan jeg bare håpe at jeg klarer å flykte og heler kjempe et annet sted. KV har så tykk armor at de fleste kanoner ikke gjør noe skade. Hvertfall gjør mine kanoner 0 skade uansett hvor mye jeg skyter. Og KV'en er så treig at jeg har fått mange anledninger til å skyte mange skudd.

Bare vent til du kommer opp i nivåer, da er KV ingenting...

En ting som er lurt er å se om KV'en har oppgradert tårn eller ei (oppgradert er det store klumpete badebalje-tårnet). Om den har det, er det meget sannsynlig at den også har en meget bra kanon (107mm ZiS-6), som vil ta deg lett. For mere info på KV: http://wiki.worldoftanks.com/KV

 

Har funnet ut, at den beste tanken er M2 Light Tank. Nesten alle spill, er jeg beste tank (sammen med BT-2). Vogna tåler mange runder med direkte treff (imotsetning til BT-2 som tåler max 2). Men drømmer selvsagt om større. Så da jeg endelig klarte å få meg en M6, trodde jeg drømmen var blitt virkelighet. Men den ble knust fort. Alltid (nesten) er jeg dårligste tanken, klarer ikke å skyte istykker andre og verst av alt; Mitt lag taper 9 av 10 kamper. Skjønner ikke helt det derre. Hvorfor kommer alltid M6 på et lag som taper? Jaja, får vel slite med den til jeg kan få byttet til T29. Men hvorfor får jeg så lite xp med M6 (ja rent bortsett fra at jeg alltid er på taperlaget....hehe)?

Burde jeg kjøpe en Löve for å grinde xp?

Vinnerlaget for endel mere XP. VIl anbefale deg å gå for tårnet og kanonen (90 mm) på M6 selv om det virker som "sløsing" av XP på vei til T-29. Gjør det mye artigere å spille med M6, og da biter den faktisk meget bra ifra seg.

Lenke til kommentar

Vinnerlaget for endel mere XP. VIl anbefale deg å gå for tårnet og kanonen (90 mm) på M6 selv om det virker som "sløsing" av XP på vei til T-29. Gjør det mye artigere å spille med M6, og da biter den faktisk meget bra ifra seg.

 

Jo - tenkte nettopp at det ville være sløsing å bruke xp på siste oppgradering. mHmm...kanskje jeg burde overveie 90mm?

Lenke til kommentar

Jeg synes KV er det beste tanksen. Jeg har den ikke selv, men hver gang jeg møter en, kan jeg bare håpe at jeg klarer å flykte og heler kjempe et annet sted. KV har så tykk armor at de fleste kanoner ikke gjør noe skade. Hvertfall gjør mine kanoner 0 skade uansett hvor mye jeg skyter. Og KV'en er så treig at jeg har fått mange anledninger til å skyte mange skudd.

 

Det er nettopp KV-ens treghet som gjør den mulig å få has på. Særlig det store tårnet roterer veldig tregt, skuddtakten på kanonene med litt futt i er lav, og vognen er et stort mål. Det er ikke veldig lett i byområder, men det gjelder å følge med på hvor kanonen peker, og huske på at det tar en stund før det smeller neste gang. Bruk "titt-og-skyt"-taktikk eller forsøk å sirkle vognen raskere enn tårnet. Ha i bakhodet hvor godt KV-en er pansret på ulike steder i forhold til penetrasjon på din egen kanon, og skyt rette overflater og på tårnet.

 

Husk at skrått panser er vanskeligere å trenge gjennom. Å stille vognen på skrå i forhold til motstanderen bidrar til at KV-en virker umulig å få has på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er også mange som virker å "låse seg inn" på en stridsvogn når de møter den, og kjempe til døden mot den - front mot front - uansett hva det måtte være. Hvis du spiller med en "svakere" men raskere stridsvogn, er det kanskje mer fornuftig å trekke seg tilbake. Kjør gjerne en runde rundt kvartalet og skyt KV-en (eller hva det måtte være) i baken, eller velg noe helt annet å utfordre. Du gjør uansett veldig lite nyttig for laget ditt som spiker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er nå ganske nærme ved å kunne unlocke 8.8cm L/71 på pantheren min nå.

Endelig skla jeg få en kanon som kan penetrere tier 7 og 8 heavies uten at jeg er nødt til å stå 90 grader på siden eller baksiden av dem. :D

 

 

KV sin 107mm synes jeg er alt for kraftig for en t5 tank. Den knuser jo alt i sitt tier uten at noen andre har noe tilsvarende. Unntatt SU-85. 152mm med KV er ganske gøyt og fungerer bra så lenge man vet hvordan man skal gå frem. Uten støtte kan man fort bli eid.

Jeg fikk en IS7 (!) ned til 68% før han stakk med denne kanonen, selv om han lett kunne tatt meg. :p

Lenke til kommentar

Til alle som vurderer å kjøpe en Löwe, kjøp den. Uansett hva unnskyldninga deres er, så gi f, ran en minstepensjonist om du må, kjøp den dømrade tanksen! :D

Etter det, vil du aldri mer mangle credits. Virker som det er umulig å tjene lite på den. Minste jeg har fått for en kamp (hvor vi tapte og jeg gjorde relativt lite grunnet en dc), er 33.000 credits. Vanligvis får jeg mellom 60k og 110k. Fantastisk maskin. Hadde det ikke vært for at jeg bruker opp all freexp-en og creditsene mine på å elite ut alle tanksa jeg har researcha og ikke spilt noe særlig, hadde jeg sannsynligvis hatt en tier 8 spg eller en IS-4 elns nå. :p

Lenke til kommentar

Til alle som vurderer å kjøpe en Löwe, kjøp den. Uansett hva unnskyldninga deres er, så gi f, ran en minstepensjonist om du må, kjøp den dømrade tanksen! :D

Etter det, vil du aldri mer mangle credits. Virker som det er umulig å tjene lite på den. Minste jeg har fått for en kamp (hvor vi tapte og jeg gjorde relativt lite grunnet en dc), er 33.000 credits. Vanligvis får jeg mellom 60k og 110k. Fantastisk maskin. Hadde det ikke vært for at jeg bruker opp all freexp-en og creditsene mine på å elite ut alle tanksa jeg har researcha og ikke spilt noe særlig, hadde jeg sannsynligvis hatt en tier 8 spg eller en IS-4 elns nå. :p

 

QFT.

 

Den er verdt alle penga, til og med verdt å sette vents, rammer og optics/binos på. Eneste man skal huske på er å ikke bruke den som en IS-4, men heller holde seg litt i bakgrunnen. Glem heller ikke å vinkle vogna (gjelder alle egentlig), da nedre glacis plate er lagd av tysk ost. Funker som god opplærings vogn for de tunge tyske vognene.

Lenke til kommentar

Det er nettopp KV-ens treghet som gjør den mulig å få has på. Særlig det store tårnet roterer veldig tregt, skuddtakten på kanonene med litt futt i er lav, og vognen er et stort mål. Det er ikke veldig lett i byområder, men det gjelder å følge med på hvor kanonen peker, og huske på at det tar en stund før det smeller neste gang. Bruk "titt-og-skyt"-taktikk eller forsøk å sirkle vognen raskere enn tårnet. Ha i bakhodet hvor godt KV-en er pansret på ulike steder i forhold til penetrasjon på din egen kanon, og skyt rette overflater og på tårnet.

 

Husk at skrått panser er vanskeligere å trenge gjennom. Å stille vognen på skrå i forhold til motstanderen bidrar til at KV-en virker umulig å få has på.

Mange gode tips her, men den eneste tanksen jeg har å velge mellom erl Hetzer, og den er ikke god til å kjøre rundt en KV med. Dessuten kan den beste kanonen til Hetzer omtrent aldri skade en KV uansett hvordan jeg skyter.

Lenke til kommentar

Til alle som vurderer å kjøpe en Löwe, kjøp den. Uansett hva unnskyldninga deres er, så gi f, ran en minstepensjonist om du må, kjøp den dømrade tanksen! :D

Etter det, vil du aldri mer mangle credits. Virker som det er umulig å tjene lite på den. Minste jeg har fått for en kamp (hvor vi tapte og jeg gjorde relativt lite grunnet en dc), er 33.000 credits. Vanligvis får jeg mellom 60k og 110k. Fantastisk maskin. Hadde det ikke vært for at jeg bruker opp all freexp-en og creditsene mine på å elite ut alle tanksa jeg har researcha og ikke spilt noe særlig, hadde jeg sannsynligvis hatt en tier 8 spg eller en IS-4 elns nå. :p

 

QFT.

 

Den er verdt alle penga, til og med verdt å sette vents, rammer og optics/binos på. Eneste man skal huske på er å ikke bruke den som en IS-4, men heller holde seg litt i bakgrunnen. Glem heller ikke å vinkle vogna (gjelder alle egentlig), da nedre glacis plate er lagd av tysk ost. Funker som god opplærings vogn for de tunge tyske vognene.

Jepp. Sniping ftw! :D

Den minner om en KT i spillestilen, bare at KT-en er noget bedre.

Men jeg elsker å snipe og gjør det med alle tankser jeg kan snipe med. Altså ikke A-20 eller T2 Light. 38H derimot ... Himmelsderp, bare stille seg opp og skyte ned tier 1s. Gotta love it! :D

Lenke til kommentar

Til alle som vurderer å kjøpe en Löwe, kjøp den. Uansett hva unnskyldninga deres er, så gi f, ran en minstepensjonist om du må, kjøp den dømrade tanksen! :D

Etter det, vil du aldri mer mangle credits. Virker som det er umulig å tjene lite på den. Minste jeg har fått for en kamp (hvor vi tapte og jeg gjorde relativt lite grunnet en dc), er 33.000 credits. Vanligvis får jeg mellom 60k og 110k. Fantastisk maskin. Hadde det ikke vært for at jeg bruker opp all freexp-en og creditsene mine på å elite ut alle tanksa jeg har researcha og ikke spilt noe særlig, hadde jeg sannsynligvis hatt en tier 8 spg eller en IS-4 elns nå. :p

 

QFT.

 

Den er verdt alle penga, til og med verdt å sette vents, rammer og optics/binos på. Eneste man skal huske på er å ikke bruke den som en IS-4, men heller holde seg litt i bakgrunnen. Glem heller ikke å vinkle vogna (gjelder alle egentlig), da nedre glacis plate er lagd av tysk ost. Funker som god opplærings vogn for de tunge tyske vognene.

Jepp. Sniping ftw! :D

Den minner om en KT i spillestilen, bare at KT-en er noget bedre.

Men jeg elsker å snipe og gjør det med alle tankser jeg kan snipe med. Altså ikke A-20 eller T2 Light. 38H derimot ... Himmelsderp, bare stille seg opp og skyte ned tier 1s. Gotta love it! :D

 

Litt off-topic her, men når er clan matchene til HETZ (tid på døgnet)?

Spiller med våre amerikanske venner, og alle våre matcher går fra 0430 til 0530 på morgenen. Litt tidlig, samt skikkelig turbonerdete å sette klokka til internet tanks :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...