Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Så dyrt er det da ikke, om du da ikke mener xp-messig, man kan bli litt lei av å grinde xp.

Usynligheten er bare noe man må leve med, for nå, bare fortsett og skyt der du så dem sist og håp på flaks. Og å spille deg opp til crewet ditt er på 100% innbiller jeg meg vil ta "litt" lang tid, men lykke til.

 

Last ned den hitzone skin modden, så ser du hvor du bør treffe på tankser i høyere tier, om ikke annet, ellers så får du bare skyte på tracks og nyte det så lenge du kan, siden i neste patch så gjøres det vanskeligere å tracke folk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan komme med noen tips? Her er i hvert fall noe jeg lurer på :)

 

1. Jeg opplever ofte at noen ser meg, men jeg ser ikke dem. De har tydeligvis bedre range enn meg. Synes dette gjentar seg uansett hvor bra tanks jeg har, og selv med gullinnkjøpte tanks, der alt skal være på topp, blir jeg spottet lenge før fienden ofte spotter meg. Noen gode råd her? Mottas med stor takk!

 

2. Hvor man treffer har tydeligvis mye å si. Kan noen si hvor det er best å skyte en annen tanks? På tårnet? Beltene (synes det virker tilfeldig at jeg treffer beltene, og når jeg skyter på beltene er det ikke de som blir rammet)? Bakfra? På siden? Forfra? Og har vinkelen noe å si, slik det har i virkeligheten? For eksempel vil et treff fra skråsiden gi dårligere skade enn et treff i rett vinkel, om dere skjønner hva jeg mener. Det er jo dette som er noe av den store suksessen til moderne tankser.

 

3. Kan noen plukke ut deres favorittanks, med begrunnelse om hvorfor?

 

Kommer sikkert på mer etter hvert, men det hadde jo vært kjekt å dele litt erfaring, hvis dere tør :D

Lenke til kommentar

Vel, så vidt jeg har fått med meg, kan ingen tankser se lengre enn 500 meter "IRL", til tross for at man kan se dottene på minimappet. Grunnen til at du blir sett når du ikke ser andre, er at det andre laget har scouts sittende i en busk i nærheten som lyser deg opp på minimappet for f.eks. arty.

 

Det andre spørsmålet ditt har litt forskjellig svar avhengig av hva slags type tank du skyter på, noen er helpansra, andre har svak armor på sidene / bak / på toppen, mange har sloped armor, slik at skuddene dine spretter og rikosjerer opp og i mente. Som jeg nevnte ovenfor, er denne modden kjekk å ha, da den hjelper deg med å se hvor du bør treffe på forskjellige tankser i høyere tiers.

 

Jeg har mange favoritter, men kan da nevne noen av de.

 

I ikke-rangert rekkefølge:

 

1: Grille (med 15 cm sFH 13 L/17)

Du kan skyte fra hjørne til hjørne så lenge du har klar sikt. Min favoritt i hele spillet, selv om jeg ofte ender opp i tier 7 - 9-matcher, hvor det er desto vanskeligere å gjøre noe annet enn å ta ut tracks. Samt at jeg liker den tyske SPG-greina. I motsetning til amerikanerene som ikke eier accuracy eller russerne hvor alt stopper opp noen tiers med en gang du kommer forbi SU-26, er tyskerne win hele veien.

(NB! Gjelder også til en viss grad Sturmpanzer II, bare at den ikke har samme imbagun som Grillen)

 

2: A-20 (med V-2-34 og Suspension A-20 mod. 1941, samt 100% driver)

Du kjører rundt i 72 km/h og skyter ut tracks på high levels, samt kverker arty og TD-er som du sirkler og sprenger til helvete. Usannsynlig morsomt når du vil leke deg / plage andre.

Om du leker scout for arty, husk og vent til de har fått satt seg opp før du speeder frem og scouter. Du får også mest xp for de som kun du ser og som du er med og lyser opp på minimappet slik at de blir skutt av andre. Dette gir deg mer XP enn om du bare spotta de først. Cluet er å overleve. Alltid pain i en liten pappmasjé-tanks.

(NB! Gjelder også BT-7 og BT-2)

 

3: PanzerKampfwagon 38H735 (f) a.k.a. 38H

En premium light tank du kjøper for 750 gull. Usannsynlig dårlig aksellerasjon, men når du først er oppe og kjører, går det halvveis brukbart. Så lenge du ikke må svinge eller møter noen hindringer.

Til tross for dette, er den en av favorittene mine, da den (stort sett) alltid ender opp i kamper mot loltraktors, ms-1s og t1 cunninghams.

Dette gjør den suverent overlegen, da den kan stå der og motta dæng fra fislekanonene deres, mens den selv racker opp kills og dænger de faretruende nær døden. Det er ikke uvanlig at jeg får 5-6 kills hver battle og 1-2000 xp per match. Fantastisk liten jævel å grinde XP i, men siden det er så lave tiers, går det heller dårlig å grinde gull i den.

 

4: PanzerKampfwagon II Luchs

Selv om kanonen på denne ikke er noe å snakke om, er den en fantastisk scout, den er ikke like rask som A-20-en, men den er like i nærheten. Samtidig mister den ikke noe særlig med fart når du svinger og kan ta en 360 på en femøring. Tok meg litt tid å venne meg til å bare så vidt tappe knappen for å ikke svinge for mye, men fantastisk tanks om du vil erte folk.

Lenke til kommentar

Takker for godt utfyllende svar og mange gode tips Datasmurf :)

 

Tar med meg alt du skriver videre i spillet. Tror jeg ble tatt av en PanzerKampfwagon II Luchs som du nevner her. Jeg hadde en T1, og fiendevogna kjørte rundt meg og skjøt, fortere enn jeg rakk å dreie tårnet i skuddposisjon. Jeg ble lekt med til jeg bare var en forlatt skraphaug.

Lenke til kommentar

Endelig klarte jeg å oppgradere meg til en bedre tanks. Men da åpnet flere nye brett seg, og den nye og bedre tanksen - er nå bland de dårligste her. Så da får man begynne på nytt igjen.... Blir vel sånn ved neste oppgradering også?

Hvor mange tanks må man skyt får å bli "top gun"? Jeg klarte 5, men det var tydelig ikke nok.

 

Et lite sp på slutten. På listen over spillere, er det noen som har et tilleggssymbol. Ser ut som noen striper med et tall, gjerne 1,2 eller 3 stående på toppen, med streker under seg. Svært få spillere har dette. Er det rank? Evt. vunne mange "medaljer"?

 

Add meg som kompis gjerne. Nickname: rufse

Endret av MentholBlaster
Lenke til kommentar

Det er ikke alltid sånn, noen ganger havner du i battles hvor du er på topp.

Jeg har hatt flere kamper i Luchsen hvor jeg har vært på topp. Ditto i 38Hen. Jeg elsker det faktisk når det skjer i 38Hen (og det skjer rimelig ofte), for da kan jeg bare putre rundt i den og kverke Loltraktorer, MS-1s og T1 Cunninghams, samt en og annen annen Panzerkampfwagon.

 

For å få Top Gun må du ha minst 6 kills, tror det også er noen unntaksregler om andre også har fått 6 kills (eller mer) i løpet av kampen.

 

Jeg lurte på det samme i starten, men kompisen min som lærte meg spillet, fortalte meg at det var platoons.

Så de som har 1 ved siden av, er medlem av platoon 1, de som har 2 er medlem av platoon 2 etc.

 

Platoon er en gruppe på opptil tre spillere som spiller sammen. Jeg foretrekker å spille i platoons, enklere å koordinere ting og få vite hvor du skal gå og hva du skal gjøre.

Den innebygde voice chat-en i spillet, er også ganske brukbar til å hjelpe til med det, men ellers er det bare å bruke Skype / Teamspeak / Ventrilo / Mumble / whatever du føler for.

For å opprette en platoon, må du ha premium account (altså den du "abonnerer" på for gull), men de du inviterer til platoonen, trenger ikke å ha premium.

 

Om dere føler for å spille litt med meg, så har jeg premium account og kan mekke platoon.

In-game nick er det samme som her, m.a.o. "Datasmurf".

 

Spiller bare ikke så mye denne uka, pga. at jeg må skrive ferdig bacheloroppgaven som skal inn om en uke.

Lenke til kommentar

Har spilt litt World of Tanks i påsken. Det er alltids ting som kunne vært bedre, men konseptet er temmelig tiltalende. Enkelt å komme igang med, korte runder (alltid fristende med "bare én runde til"), mye snacks å låse opp og alltid noe nytt å strekke seg etter. Må si høydepunktene for min del (så langt) er BT-7 (rask liten sak) og KV (med 152mm og HE-ammo). Sistnevnte har flere ulemper enn man kan telle på én hånd, men 152mm-en er mildt sagt morsom. Det smeller bra. Skaffet KV-3 i dag, men det ble en aldri så liten nedtur. Håper det hjelper når jeg venner meg til den, nå virker det som en evighet frem til IS. Egentlig var målet å gå ned medium-treet først, men det går så ulidelig sakte. Sitter litt fast på T-34. Liker den ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg elsker spillet. Spiller amerikansk artilleri, Tysk TD og russisk Heavy. Dvs, jeg har ikke kommet lengre enn en T29 på det russiske treet. Dels fordi jeg virkelig ikke skjønner hvordan den tanken skal spilles, og dels fordi jeg er alt for glad i å kjøre JagdPanzer IV, (og før den Stug og Hetzer og alt det der.

 

Den første amerikanske artillerivogna er vidunderlig med flott skuddtakt og rask sikting. Har bare jobbet meg fram til en Priest foreløpig, men verken den eller den før er like morsom.

 

I beta kjørte jeg rent tysk, og jeg må innrømme jeg savner PanzerkampfwagenIII. En mediumtank som oppfører seg som en lighttank var stor moro, samtidig som du i noen slag ble matchet med lavere lights hvor det lille ekstra du hadde av rustning og kanon kom til sin rett.

 

Om det er noe poeng i all rabuleringa mi må det være en oppfordring til alle om å prøve flere klasser tanks. Spillet arter seg vidt forskjellig utfra hvilke tank innenfor en klasse du kjører, og de forskjellige klassene er totalt forskjellige opplevelser. Om du ikke har oppgaver som straks skal leveres er det knall å bytte til artilleri når du er lei av å ligge i buskene og lurke. Eller rase fram rundt fiendens linje og forsøke å gjøre noe med artilleriet hans. Eller.....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Speaking of arty, og for å bumpe tråden litt opp igjen ...

 

Jeg kjørte litt Grille i den evinnelige grinden til Hummel i sted, og etter å ha fått inn et par kills, begynte de jævla pubbiene og belære meg i hvordan jeg sku spille arty.

 

"Datasmurf, you know you can hold left shift, right?"; "Datasmurf, you know you have to move, right?"; "Datasmurf, you know you have to hide, right?"; "Datasmurf, you know you have to counter-arty, right?"; "Datasmurf, you know you have to wait for the thing to zoom all the way in, right?"

 

 

Hadde vært så mye enklere om jeg bare kunne ignorere de, og bare høre på de jeg platooner med. :p

Lenke til kommentar

Hvorfor i huleste møter jeg 90% av gangene heavy tanks som Tiger og KV bla med min pzKpfw III? bare uflaks det eller? har selv møtt pzKpfw III med en røti tank. Skader jo ikke en dritt på noen av de heavy tanksa.. er jo helt pointless. Har jo ikke sjans til å sanke research poeng. Når jeg alltid dør på starten av KV som bruker nærmest 1 skudd på å ta meg..

Endret av furiUZ
Lenke til kommentar

Fordi noe er fucked nå.

 

Jeg møter bare t7-9 når jeg kjører A-20-en. :p

Har ikke hørt noe om at ting skal være fucked offisielt, men jeg føler det slik når alle low tierene mine ender opp i high tier-kamper hvor de kun er cannon fodder.

Ofte ikke arty med som jeg kan scoute / plinke i vei på heller.

 

Men med en panzer 3 kan du faktisk dænge litt på KV. Om du treffer de bakfra, samt om du bruker HE. Men Tiger er det verre med. Jeg møter de overalt nå for tiden. Uansett hva jeg spiller virker det som.

Dette er et eksempel på en standard kamp jeg havner i når jeg velger A-20-en.

shot_378.jpg

 

Denne var det Hummels med i som jeg kunne tracke om ikke annet, om jeg bare hadde kommet frem. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...