Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et veldig dårlig førsteinntrykk av spilleverandøren. Vi var to stykker som bestilte pakke samtidig, så vi kunne spille litt sammen, og valgte hver vår gullpakke, med bonustanks (det var mest på grunn av bonustanksene vi valgte å kjøpe gull). Nå sitter altså jeg uten gull, og tanks, og den andre personen med masse gull og en kremtanks. Får lyst til å banne, men denne dårlige kundebehandlingen er ikke verdt en advarsel.

 

Her er svaret jeg fikk fra kundeservice:

 

Dear Player,

 

Your payment was blocked by the anti-fraud system of our partner, UltimatePay, and hasn't reached us. You will receive the money back, once your payment system credits it to your account. Unfortunately, you won't be able to buy the pre-order package, because the action has expired by now. Sorry for the inconvenience caused.

 

 

Best regards,

Tony Moris

 

Nei, f"#"$%#$, det blir Battlefield Bad company 2 nå i stedet. Sånne useriøse leverendører gidder jeg ikke å forholde meg til.

Lenke til kommentar

Klarte ikke å la være, kjøpte litt gull. Det hører med til historien at jeg ikke fikk pengene tilbake, men bare virtuelle penger fra Ulitmate Pay, som jeg ikke kan ta ut. Det er en viss risiko ved å handle i utlandet, spesielt om selskapene ikke er helt seriøste.

 

Men, men, da har jeg i hvert fall fått ut 14000 gull (av opprinnelige 25000 som jeg skulle få for den samme prisen).

 

Og nå som jeg er i gang med spillet har jeg et spørsmål:

 

Jeg begynner å få masse Research points. Er disse bare til å ta ut gull med? Er det kun Experience points som kan brukes til å forske frem nye tankser og deler?

Lenke til kommentar

Etter hver kamp får du en gitt sum med XP.

- 100% av disse går til "research points" (Vises som sølv stjerne og tittelen "Research point" rett over tank statistikken på høyresiden)

- 5 % får til "Free research points" (Kan brukes til alle tanksene, og samler seg opp i en pott hvor det står "convert experience"

- 50 % går til "crew trening"

 

Altså får du 100 experience poeng etter en kamp, så får du følgende:

- 100 research poeng, til å bruke til å utvikle AKKURAT den tanksen du spilte med.

- 5 research poeng blir samlet i "Free XP" potten, som kan brukes på alle tankser.

- 50 research poeng blir tildelt crew trening.

Lenke til kommentar

Etter hver kamp får du en gitt sum med XP.

- 100% av disse går til "research points" (Vises som sølv stjerne og tittelen "Research point" rett over tank statistikken på høyresiden)

- 5 % får til "Free research points" (Kan brukes til alle tanksene, og samler seg opp i en pott hvor det står "convert experience"

- 50 % går til "crew trening"

 

Altså får du 100 experience poeng etter en kamp, så får du følgende:

- 100 research poeng, til å bruke til å utvikle AKKURAT den tanksen du spilte med.

- 5 research poeng blir samlet i "Free XP" potten, som kan brukes på alle tankser.

- 50 research poeng blir tildelt crew trening.

 

Har en amerikansk T14. Og 13.000 research points. Men jeg finner ingen ting jeg kan utvikle med den. Trykker jeg på resaerch er den eneste handlingen jeg kan gjøre å trykke på convert (til gull). Trykke jeg f.eks på beltene, motor, radio, tårn eller kanon, skjer ingen ting. Trykker jeg på tanksen (der det også står oppført 13.000 exp points i bildet) kommer Tech tree, med T1 på top. Og ingen Exp points å bruke. Og trykker jeg for eksempel på T1, som jeg ikke har brukt så mye, får jeg bare mulighet til å bruke free experience points.

 

edit: Høyreklikker jeg på T14 i garasjen (i bilderekka av tanker jeg har tilgjengenlig i garasje) får jeg opp fire valg, som sell, view detalils, set as reserve og research. Research er i raster, og er den eneste jeg ikke kan trykke på...

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Har en amerikansk T14. Og 13.000 research points. Men jeg finner ingen ting jeg kan utvikle med den. Trykker jeg på resaerch er den eneste handlingen jeg kan gjøre å trykke på convert (til gull). Trykke jeg f.eks på beltene, motor, radio, tårn eller kanon, skjer ingen ting. Trykker jeg på tanksen (der det også står oppført 13.000 exp points i bildet) kommer Tech tree, med T1 på top. Og ingen Exp points å bruke. Og trykker jeg for eksempel på T1, som jeg ikke har brukt så mye, får jeg bare mulighet til å bruke free experience points.

 

edit: Høyreklikker jeg på T14 i garasjen (i bilderekka av tanker jeg har tilgjengenlig i garasje) får jeg opp fire valg, som sell, view detalils, set as reserve og research. Research er i raster, og er den eneste jeg ikke kan trykke på...

 

Du har kjøpt deg en tank med gull (dvs. premium-tank), og disse er allerede ferdig oppgraderte. De er heller ikke en del av et tech-tre, så du kan ikke låse opp nye tankser fra dem.

 

Du må starte fra bunnen av med en av de dårligste tanksene, oppgradere den, for så å kjøpe en av de som følger etter nedover i treet.

 

Sjekk spoiler for det tyske tech-treet som et eksempel:

 

 

germany_tree_release(eu).jpg

 

 

 

Leichttractor er den du begynner med hvis du følger det tyske treet. Spill et par runder med den, oppgrader slik at du låser opp de andre den leder til, og kjøp en ny. Det tar lengre tid (krever mer xp) å oppgradere jo lenger ned i treet man kommer.

 

 

Edit: Research points kan kun brukes på den tanken som har fått poengene, dvs. den du har spilt med. For å oppgradere din T1 må du først spille med den og få research poeng (noe du får etter hver runde, men mye mer hvis du spiller bra og vinner), eller du kan konvertere research poeng fra T14 til fri xp som kan brukes på alle tankser. Koster dog gull å konvertere..

 

 

 

 

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

hvilken tank synes jeg bør kjøpe første gang jeg kjøper tank?:p

 

Spørs hva du har lyst på. Start med en av de dårligste og jobb deg nedover på treet mot det du har lyst på :)

 

Du må nesten bare prøve deg frem og se hvilke spillestiler du liker. Hver type tank har sine måter å spille på, og for å få f.eks en tiger så må du først spille gjennom Leichttractor -> Panzer II -> Panzer III A -> Panzer III -> Panzer IV - VK3601 -> Tiger. Ganske lang vei mao. :cool:

Lenke til kommentar

Har akkurat begynnt å spille dette, har kommet meg til tier 4.... Blitt sikkelig hekta (Samme følelsen som gode gammle CS for meg med korte intensive kamper)

 

Bare luer på om det finnes en hyggelig norsk klan i dette spillet. hadde vært sikkelig kult med teammatch og ikke random som jeg vanligvis spiller...

 

mitt nick er: ilamoey

 

Synes spillet er litt grådig med micro transaksjonene, har så langt brukt 20 euro og føler jeg må invistere enda mere for å komme meg lengre. tar så sinnsykt lang tid uten...

Lenke til kommentar

Begynte å spille for 2 dager siden. Råkult synes jeg. Minner meg om BF 1942. Bare trist det er så dyrt å få bedre tanks. Og så irriterer jeg meg på at noen kan bli usynlige. Grrr! Får vel spille meg opp til crewet har fått 100%. Kanskje det blir bedre da.

 

Her om dagen fikk jeg et direkte treff bakfra på en annen. Ja faktisk skjøt jeg 3 ganger - og han hadde fremdeles 100% Hvordan er det mulig? Bedre panser? Blir jo ingen vits å spille da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...