Gå til innhold

Etter ønske: Test av Hansol H950 19" LCD


HåkonN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger egentlig ikkje skjærmen før om en mnd, regner vel med at prisen synker litt til da? eller ?

 

Tror dette er noe komplett slår på stortromma med.

Hører at den koster 5600 fra Norid... hvis det stemmer så går

den nok neppe under 5000,- på en stund :cry:

 

hyssssj

Lenke til kommentar
Har montert opp denne skjermen selv nå, og førsteinntrykket er i alle fall bra. Var livredd for døde pixler grunnet prisen, og det med god grunn... har telt til 7. De er ikke så veldig skarpe at det gjør noe, men irriterende nok :grumpy:

 

Nå blir jeg skremt her. Bestillte skjermen jeg også, har brukt en Amilo D bærbar med en grønn død pixel. Ikke krise, men meget plagsom.

 

Men man kan jo benytte seg av angreretten hvis den har død(e) pixel(er).

Lenke til kommentar
Korrigerer: 14 mer eller mindre tydelige døde pixler var det på skjermen min. Mail er sendt til Komplett....

Komplett følger reglene for klasse III skjermer.

 

Type 1: number of always-lit pixels.

Type 2: number of always-unlit pixels.

Type 3: other defects, particularly on sub-pixels and the RGB cells making up pixels (lit or unlit). This means red, green and blue pixels lit the whole time. Experience shows that this is undoubtedly the most common defect.

Type 4 (Fault Cluster): the number of defective pixels in a square of 5 x 5 pixels on a panel.

 

Dvs. at du trenger en drøss med defekte pixler for å kunne bruke reklamasjonen eller garantien. F.eks 7 helt lysende pixler eller 20 pixler som er helt mørke eller 66 pixler som lyser med en bestemt farge eller.. tja... sjekk tabellen. Persopnlig synes jeg det er forkastelig å følge så elendige standarder i det hele tatt. I værste fall burde de fulgt klasse II på de aller billigste skjermene.

 

Så bruk heller angreretten før det er for sent. (innen 10 eller 14 dager tror jeg det er.)

Lenke til kommentar

Jeg fikk akkurat min Hansol H950. Ingen døde pixler på denne. Har testa den I UT2003 og WC3. Etter min mening funker det utmerket til spill, men mest ghosting i WC3(hvis man scroller fort med musa).

Ser ikke på det som noe stort problem, da scrolling fort ikke er noe jeg trenger å gjøre for å spille bra :D

Eneste negative som jeg kommer på i farta er innstillinger av lysstyrke/farger er litt dårlig. Bildet blir endel "gulere, varmere" enn det jeg er vant med fra CRT, men det er jo en vanesak.

 

Hvis jeg scroller sakte med musa på svarte websider, sklir det også litt ut(fargene) men slike ting blir jo bagateller da man kan kjøpe en 19"lcd til 5500

 

 

PS. valgte å kjøpe den direkte fra butikk, derfor prisen 5500 men da fikk jeg den med engang så det var det verdt :)

Lenke til kommentar

PS. valgte å kjøpe den direkte fra butikk, derfor prisen 5500 men da fikk jeg den med engang så det var det verdt :)

 

Hvilken butikk solgte den for 5500kr?

 

Btw, ser ingen fordel i å kjøpe lcd hos vanlig butikk hvis man ikke får teste den. Opplever man 2 døde pixler på en skjerm kjøpt i butikk får man ikke byttet, men på nettet har man 14 dagers angrefrist og da er dette ikke noe problem.

 

Kan døde pixler oppstå over tid, eller er de sånn som er der fra du kjøper den? Vil en skjerm som er uten døde pixler forbli uten problemet i hele levetiden?

Lenke til kommentar

Husker ikke hva butikken heter, men det er den som ligger ved siden av komplett i møllergata i Oslo. Forøvrig har man angrerett på alle produkter så det spiller ingen rolle om det er bestillt på nettet eller ei.

 

Tror ikke de har flere igjen da jeg kjøpte den siste, og det gjorde jeg idag

Lenke til kommentar

PS. valgte å kjøpe den direkte fra butikk, derfor prisen 5500 men da fikk jeg den med engang så det var det verdt :)

 

Btw, ser ingen fordel i å kjøpe lcd hos vanlig butikk hvis man ikke får teste den. Opplever man 2 døde pixler på en skjerm kjøpt i butikk får man ikke byttet, men på nettet har man 14 dagers angrefrist og da er dette ikke noe problem.

 

kommer an på hvilken butikk du kjøper den i da...de fleste kjedene har jo en eller annen form for åpent kjøp, og da er det jo null stress.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...