Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

pøh, det er jo venstresiden som tar tak for å integrere innvandrerne. Og det er ikke tallene som betyr noe, det er hvordan de blir integrert og tilpasser seg det norske samfunnet. og derfor har regjeringen lagt frem en rekke tiltak som de nå gjennomfører.

Strenge krav trengs ikke, bare kravene er riktige...

 

Selvsagt betyr tallene mye da Norge er et lite land med begrensede ressurser. Å ta imot innvandrere forplikter, men ingen tar skikkelig ansvar i dag, det er så halveis. Hadde integreringspolitikken vært vellykket hadde man ikke hatt ghettoer i Oslo og også områder hvor det bor svært mange/kun innvandrere i de andre store byene.

 

Jeg støtter venstresiden i de fleste saker, også innenfor mange innvandrings- og integreringssaker, men innvandrings- og integreringssakene er ikke i nærheten gode nok. Det trengs innstramninger, flere krav til de som kommer hit, bedre oppfølging av myndigheter, osv. At kravene er riktige er vel og bra, men det hjelper ikke om ingen innfrir kravene.

 

Jeg så senest i dag et eksempel på en innvandrer som snakket dårlig norsk, og han fikk gjennomgå av noen (aggresive) narkiser. Det var virkelig ren rasisme og det var noe som man kunne unngått om man hadde hatt tilfredsstillende språkopplæring. Vi vil da vel virkelig ikke ha et splittet samfunn preget av rasisme? Jeg vil hvertfall ikke det, jeg tror ikke du vil det, og jeg tror ikke det er noen som egentlig vil det(det finnes selvsagt alltid unntak).

Endret av A H P
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der lå vel problemet hos narkisene, ikke hos innvandreren? Selv den mest lærenemme innvandrer vil trenge flere år på å utvikle god norsk, så det er ikke sånn at god norskopplæring vil føre til at man ikke har mange personer med dårlig norsk i gatene. Nordmenn har også et ansvar med å forstå at norsk ikke er et stort eller viktig språk, og at vi er nødt til å forholde oss til fremmedspråk i økende grad for å fungere i verden. Det er ikke noe mer patetisk enn nordmenn som kritiserer innvandrere for norsken når de ikke engang har klart å mestre et så likt språk som engelsk.

 

Jeg tror heller ingen integreringspolitikk kan forhindre at folk som har noe til felles flytter inn i samme nabolag. Dette ser man også med nordmenn i utlandet, som danner sitt eget samfunn i samfunnet, og det er bare en naturlig konsekvens av at folk har friheten til å velge.

Lenke til kommentar

Det var et eksempel på at Ap kopierer forslagene til Frp som de tidligere har kritisert. Om du fokuserer på 3-4-åringer eller ei er irrelevant.

 

:roll: , det er da for f... ikke irrelevant når jeg skal si min mening. og poenget er at av alle forslag, så må det forslaget være blant de minst viktigste...er mange ting som er mye viktigere enn det der. skal jeg begynne å si, din mening er irrelevant? slutt med det der.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at meningene dine er irrelevante. Jeg sa at meningen din var irrelevant i forhold til temaet som vi diskuterte, som var hvorvidt Ap kopierte forslag fra Frp. Du spurte etter bevis, noe som jeg kom med. Vennligst ikke avfei bevis med at du ikke bryr deg om den saken det var snakk om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Der lå vel problemet hos narkisene, ikke hos innvandreren? Selv den mest lærenemme innvandrer vil trenge flere år på å utvikle god norsk, så det er ikke sånn at god norskopplæring vil føre til at man ikke har mange personer med dårlig norsk i gatene. Nordmenn har også et ansvar med å forstå at norsk ikke er et stort eller viktig språk, og at vi er nødt til å forholde oss til fremmedspråk i økende grad for å fungere i verden. Det er ikke noe mer patetisk enn nordmenn som kritiserer innvandrere for norsken når de ikke engang har klart å mestre et så likt språk som engelsk.

 

Jeg tror heller ingen integreringspolitikk kan forhindre at folk som har noe til felles flytter inn i samme nabolag. Dette ser man også med nordmenn i utlandet, som danner sitt eget samfunn i samfunnet, og det er bare en naturlig konsekvens av at folk har friheten til å velge.

Poenget var at det var en situasjon som kunne vært unngått om personen snakket godt nok norsk. Nå skal ikke jeg påstå at det er bare å lære et nytt språk, spesiellt da jeg ikke er særlig flink til å lære fremmedspråk selv, men å komme til et nytt land fører med seg mange nye plikter og ansvar. De velger selv å komme hit, og da velger de også pliktene det medfører. Staten har det viktigste ansvaret for den skal sørge for at de som kommer hit må lære vårt språk, og jeg har desverre ikke noen tro på at så mange vil gjøre det frivillig. Jeg ville aldri flyttet til et land jeg ikke hadde noen ønske om å lære språket til, eller kunne språket på forhånd.

 

Norsk er et stort og viktig språk i Norge - det må de som kommer hit få vite. Hva de snakker andre plasser i verden er ikke så viktig om vi ikke forstår hverandre i Norge. Kommunikasjonsproblemer kan skape mange unødvendige situasjoner. Vanlige nordmenn trenger å kunne norsk og engelsk. Å tvinge nordmenn til å lære et andre fremmedspråk de kun snakker i sære land hvor de ikke vil lære engelsk, ser jeg ikke noe poeng med.

 

Jeg tror ikke folket i de områdene nordmenn bosetter seg i f.eks. Spania synes det er ok at nordmenn flytter i egne områder kun for nordmenn på samme måte som at den gjennomsnittlige nordmann ikke synes det er ok at Oslo øst bare distanserer seg mer og mer fra det Norge vi kjenner. En god innvandringspolitikk er avhengig av en aktiv stat på det området.

Endret av A H P
Lenke til kommentar

Politiet i Malmø får opplæring i arabisk

 

Her ser man hva som skjer når staten mislykkes, og de innfødte må tilpasse seg innflytterne og ikke omvendt. Den dagen Norge kommer til dette punktet vil være en svært trist dag.

Svenskene blir bare latterligere og latterligere fra dag til dag. Hvordan skal et 12 ukers kurs hjelpe dem å kommunisere på arabisk? Skal de lære seg hva Allahu Akbar betyr? Dette er bare en symbolsk handling, med null effekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei turbonello. Jeg starter med å sitere et spörsmål jeg stilte deg i mitt forrige innlegg som du lot väre å svare på...

 

Först: forklar hvorfor jeg er på "höyresiden" (höyreekstrem). Vi har allerede snakket om dette flere ganger, og en retardert bruk av denne merkelappen på alt som kryper og går av ideologier som på noen som helst måte er innvandringskritiske, ber om en intelligent forklaring.

 

Nå krever jeg en gang for alle at dere som går amok med denne merkelappen skal gjöre en innsats for å forklare hva dette egentlig betyr. Jeg föler ikke at jeg har stort mer til felles med "höyresiden" i Norge enn med "venstresiden". I begge disse boksene finnes det elementer jeg er sterkt uenig i.

Til tross for dette pröver man åpenbart å late som at jeg automatisk er en höyrepolitiker grunnet mine nasjonalistiske holdninger; ikke bare det, men faktisk en som tar akkurat HÖYRE-politikk til et ekstremt nivå (höyre-ekstrem).

Så, hva dreier denne "höyre"-politikken seg om? Og hva gjör at jeg havner i denne boksen?

Hadde värt artig å vite.

Jeg setter pris på at folk har et bevisst forhold til de begrepene de kaster rundt seg.

 

 

Det er jo umulig for et normalt oppegående menneske å ta dette seriøst. Du mener altså at de utgjør en trussel for landet vårt på den måten at landets selvstendighet, står i fare, og at de skaper utrygghet i befolkningen.

Ja, der sa du det selv.

En kontinuerlig, multikulturalistisk politikk vil, sannsynligvis, true etniske nordmenns posisjon i det som var ment å være vår egen NASJONAL-stat.

Nei. Absolutt ikke, på noen måte. Tror du vi virkelig er så få, og så svake og ynkelige? Tror du virkelig på at vi blir overbemannet?

 

Det kommer helt an på om vi begynner å motarbeide dagens utvikling eller ikke.

Altså det er ingen ting som svarer til at vi blir overbemannet. Ingen seriøse kilder taler for det. Ingen eksperter på området ville sagt noe slikt da det ikke kommer til å bli noen realitet.

 

Ahh... Snakker jeg med et synsk medium? Spennende!

Dette handler om å lese utviklingen både ved å studere hva som har skjedd de siste tiårene, og så kan man gjette seg til hvordan dette vil utvikle seg over de neste tiårene.

Mye taler for at multikulturalisering av Skandinavia vil bli alt mer gjeldende i årene som kommer med mindre styresmaktene blir skiftet ut med mennesker som står for mer nasjonale verdier, og som ikke ser på et Norge som transformert til et multikulturelt smeltedigelsamfunn (til en större grad enn idag) som en av de godeste og mest "humane" verdiene å kjempe for.

 

 

Jeg önsker naturligvis at det scenariet jeg beksrev ikke skal fortsette sin fremmarsj, og at nordmenn viser seg å väre sterke i årene som kommer.

Jeg har uansett mine tvil om at en multikulturaliserende politikk kommer til å fortsette i all uendelighet, siden jeg ikke har noen tro på at nordmenn dypest sett vil finne seg i videre fremmedgjöring i sitt eget land.

Neivel, så hvorfor overdrive problemet?

 

Det har jeg ikke gjort. Det handler om en fullt reell samfunnsutvikling.

 

Altså: Multikultur vil eksistere uansett, sånn helhetlig sett i en verden.

 

Helt riktig. Jeg stötter absolutt global flerkulturalisme, men i motsetning til deg og de andre motstanderne av nasjonal og folkelig overlevelse, så anerkjenner jeg også de eldgamle nordiske folkeslagenes rett til å ha et nasjonalt hjem hvor vi på lang sikt kan trygges som folk. Jeg skjönner at om dette relativt lille territoret blir fylt opp med så mange nye ulike folkeslag og kulturer som litt etter litt vokser i omfang og innflytelse, må dette på sikt uungåelig få negative konsekvenser for vårt folks stilling i dette landområdet.

Jeg önsker bevissthet rundt dette, da det er kun ved hjelp av denne bevisstheten at en slik skjebne kan unngås.

Den giddalausheten du og mange andre viser förer til uönskede resultater raskere enn du tror - at man skal "ta det som det kommer".

 

I stedet for at vi lager menneskeskapte murer, og murer oss inne, og de andre ute, kan vi ikke like godt bare innse at det ikke er oss og dem, men at hele menneskeheten er en art? Hvorfor er det så uhorvelig viktig for deg at menneskeheten blir delt opp i kultur og etnisitet? Hvorfor kan ikke en mangfoldig kultur eksistere?

 

Menneskeheten er fra naturens side delt opp i ulike raser som har titusenvis av år med egenutvikling i ryggen - dette gjelder i särlig grad hvite europeere.

Selv om du önsker å verne om din egen familie, betyr ikke dette at man ikke også kan ha et godt forhold til andre folkegrupper.

Ironisk nok er det den utviklingen du önsker å stötte som förer til at det globale mangfoldet blir mindre mangfoldig på alle måter, både hva gjelder rasemessig og etnisk variasjon som har blitt formet over uendelig mange generasjoner med forfedre, og mangfold i levemåte, kultur og etnisk identitet, hvorav spesielt sistnevnte blir önsket utslettet.

 

 

Mitt utsagn er likevel gyldig, da en kontinuasjon av dagens utvikling over mange år vil få "uante" konsekvenser mens prosenten av mennesker med ikkeeuropeisk kulturelt og etnisk opphav stiger i en relativt hurtig hastighet fra tiår til tiår.

Mindre politiske endringer kan både sette denne hastigheten opp og ned, så det er nesten umulig å väre sikker på hvordan tilstandene ser ut i f.eks. år 2060.

Hvorfor gjentar du gamle myter om og om igjen? Breivik hadde også en feberfantasi når det kom til det året. Det magiske "tjueseksti" 2060...

 

Jeg har ikke gjentatt gamle myter. Grunnen til at jeg valgte å bruke år 2060, er at det i Norge har värt spesielt mye fokus rundt akkurat dette året. Kanskje fordi det ligger ca. 50 år frem i tid? Fra min side var det intet annet enn et eksempel.

Som allerede sagt er det vanskelig å spå fremtidsutviklingen med 100% sikkerhet, så jeg kunne sagt 2100 eller 2121 for den saks skyld.

 

 

Og hva sier Statistisk sentralbyrå om dette magiske året?

Jo... At det vil være 25% innvandrere i Norge. Vil dette være så mange at vi blir overbemannet av skumle fremmede mennesker? Sannsynligvis ikke...

 

Interessant teori, men fortsatt kun en teori. Hvor mange generasjoner med ikke-etniske er tatt med i denne hypotesen?

 

Denne rasemessige og kulturelle oppsplittingen av vårt moderland vil videre kunne lede til alvorlige konflikter i fremtiden når de nye gruppene blir større, sterkere og mer innflytelsesrike i samfunnet.

Vrangforestilling... Det er ikke så heftig innvandring at dette noen sinne vil være reelt. Etniske nordmenn vil alltid være i et stort flertall... Det du og dere ekstremister kommer med, er ikke annet enn ville paranoide feberfantasier som får liten støtte ellers i samfunnet.

Det kommer som sagt an på politikken og videreutviklingen i årene som kommer.

Jeg har tro på at tiden vil bringe en langt mer restiktiv innvandring enn det vi har idag, men det er også sterke politiske krefter som gjerne vil se det stikk motsatte.

Det er DU som viser feberfantasier ved å utelukke en slik utvikling over tid, når man allerede ser at samfunnet blir stadig mer "multikulturelt" ved en jevn ökning i andelen ikke-etniske.

Og hva er problemet med multikultur?

USA har det, Sverige har det, nesten alle moderne land er multikulturelle... Dette er ikke noe problem, og vil ikke bli noe problem.

 

Hva er problemet med narkotika? USA har det, Sverige har det, nesten alle moderne land har store antall narkomane.

For et ypperlig argument.

Hva er problemet med forholdsvis egne leverom for folkeslag med en unik historisk utvikling og identitet?

Det er ikke sant at det ikke har oppstått problemer grunnet multikulturelle stater.

Mennesker har en medfödt evne til å foretrekke mennesker med lignende biologisk bakgrunn, og dette er fortsatt et faktum.

Det er bl.a. dokumentert tydelig fra mengder av steder hvordan innfödte europeere bokstavelig talt flykter om et område blir for dominert av ikke-europeere.

 

Allerede nå har vi fått se en økning i kriminalitet generelt, og en kraftig, hårreisende økning i overfallsvoldtekter mot etnisk norske kvinner, hvor ikke-europeiske innvandrere står bak i de aller fleste tilfellene.

Og da skal vi skjære alle over en kam, og indirekte ta livet av alle som søker asyl, eller som ønsker å komme hit?

 

Vil gjerne se en totalstopp i innvandring fra visse områder som har vist seg å skape problemer for landets etniske befolkning, ja.

Hva dette har med å indirekte ta liv mennesker, må gudene vite.

Mennesker blir drept hver eneste dag, og det er bare en liten andel mennesker som blir hjulpet av å komme til Norge - at vi hjelper noen av disse menneskene går videre ut over etnisk norske individer, först og fremst kvinner.

Vil du indirekte voldta disse kvinnene ved å prioritere somaliske individer, for å speile ditt spörsmål tilbake?

Nei. Det vil jeg ikke... Man burde kanskje ta en psykisk sjekk før man slipper inn noen. Finne ut hva slags holdninger og verdier de har og så videre... Ville du ha nektet en barnefamilie å komme inn til landet, dersom de står i livsfare i sitt eget land? Dersom barna står i fare for å bli drept? Hva slags forhold har du til barn i all denne restriktive og strenge nasjonal-politikken din?

 

Jeg mener at store mengder barn bör hjelpes der problemene er, istedenfor at et forholdsvis lite antall barn skal få komme til Norge slik at våre ledere kan få god samvittighet uten egentlig å ha gjort noen verdens ting for å forbedre situasjonen i de vanskelige områdene.

Endret av Wyrd
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Å kunne arabisk vil alltid være en stor fordel iom det er et såpass utbredt språk, men jeg kan ikke helt se for meg hva et 12 ukers kurs skal kunne bidra med. Jeg tok selv et halvt års kveldskurs i arabisk uten å bli spesielt stødig i språket av den grunn. Jeg fikk en grunnleggende forståelse av hvordan språket fungerte, pluss noen hverdagslige fraser.

 

Og hvor intensivt er egentlig dette kurset? Jeg kan ikke tro at det svenske politiet har så mye ressurser at de har råd til å sette folk på skolebanken i 12 uker sammenhengende.

 

Jeg håper også svenskene er klare på at muslimer og folk fra midtøsten ikke nødvendigvis snakker arabisk. Det vil være ganske nytteløst med arabisk overfor f.eks. tyrkere, kurdere, iranere, pakistanere og somaliere, og da snakker vi om storparten av de muslimske minoritetene. Jeg går utfra at de lærer såkalt "standard arabisk", som man kan gjøre seg forstått med blant folk fra Levanten, den arabiske halvøy, Irak og Egypt, men i mindre grad Tunisia og Algerie og omtrent ikke Marokko.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Jeg håper også svenskene er klare på at muslimer og folk fra midtøsten ikke nødvendigvis snakker arabisk. Det vil være ganske nytteløst med arabisk overfor f.eks. tyrkere, kurdere, iranere, pakistanere og somaliere, og da snakker vi om storparten av de muslimske minoritetene. Jeg går utfra at de lærer såkalt "standard arabisk", som man kan gjøre seg forstått med blant folk fra Levanten, den arabiske halvøy, Irak og Egypt, men i mindre grad Tunisia og Algerie og omtrent ikke Marokko.

Tviler...

 

Gjennomsnittsvensken er ikke særlig inteligent. Det er bare en symbolisk handling, fordi politikerene vet hvordan de kan utnytte dumme idealistiske svensker.

Lenke til kommentar

Var på kurs for halvannet år siden, og der var det en hyggelig kar fra Iran som hadde bodd i dette landet i nærmere 15 år (i følge ham selv). Nesten ingen forsto hva han sa, og han mått konstant ha hjelp av kursholderne.

 

Litt ille til å ha bodd her i 15 år, ja?

 

Og noen tar det etter et par måneder. Det beviser hva?

Lenke til kommentar

Det er jo ingen tvil om at god intrigering kan kun bli en realitet viss både nordmenn og innvandrerne gjør en innsats for å få det til. Det er nok ikke lett for en ifra Iran som har flyktet ifra den islamske republikken sine ideologier. Jeg synes faktisk synd i han. Han må også lide for den store innvandringen vi har her i landet.

 

Dessverre kan vi bare glømme god intrigering med den store innvandringen vi nå blir utsatt for. Det blir for mange nye folk. Kanskje det mest tragiske oppi dette er at det går på bekostning av alle de andre vi kunne gitt hjelp med de samme pengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var på kurs for halvannet år siden, og der var det en hyggelig kar fra Iran som hadde bodd i dette landet i nærmere 15 år (i følge ham selv). Nesten ingen forsto hva han sa, og han mått konstant ha hjelp av kursholderne.

 

Litt ille til å ha bodd her i 15 år, ja?

 

Og noen tar det etter et par måneder. Det beviser hva?

 

At fyren tydeligvis ikke har brydd seg (eller at han er ekstremt tungnem)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var på kurs for halvannet år siden, og der var det en hyggelig kar fra Iran som hadde bodd i dette landet i nærmere 15 år (i følge ham selv). Nesten ingen forsto hva han sa, og han mått konstant ha hjelp av kursholderne.

 

Litt ille til å ha bodd her i 15 år, ja?

Jeg har forsatt problemer med å forstå den persiske nabokjerringa som har bodd i Norge lenger enn meg selv (over 21 år). Og nei, hun har langt ifra noe kroneksempel på en stakkars, isolert, kvinneslave.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når man trenger ikkeå lære et språk så er det lettere å ikke prøve. Jeg bodde et år i Norge og kunne ikke et ord på norsk før jeg reiste til det gamle landet. Jeg lærte en del norsk på skolen og prøvde ikke å snakke engelsk etter 3 måneder. Jeg snakker dårlig men forståelig norsk idag men de fleste er ikke interesse i å lære et nytt språk som jeg.

Lenke til kommentar

Motivasjon er viktig men mennesker har også vidt forskjellig språktekke fra naturens side. Man ser allerede i barndommen at noen er raske til å plukke opp språk, noen er bedre på tall, noen er flinke til alt, andre elendige i alt. Uansett hvor god språkopplæring er vil det være mange innvandrere med dårlig norsk, og så lenge det er en jevn tilstrømning av innvandrere vil det også hele tiden være mange som er i startfasen med å lære norsk. Nå er det forøvrig også en hel del etniske nordmenn med dårlig norsk. :whistle:

 

Ellers er det ikke så merkelig at mange innvandrere ikke er videre motivert til å lære et så obskurt språk som norsk, spesielt ikke når så mange snakker engelsk. Jeg tviler på at jeg hadde vært særlig interessert hvis jeg var innvandrer selv. Personlig synes jeg det holder lenge å kunne engelsk i Norge og at vi like godt kunne sidestilt språkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...