Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Ser der er flere som mener AP vil "tjene" politisk på denne tragedie og at FRP vil "tape" på dette.

 

Det har jeg ingen tro på.

 

Jeg tror faktisk FRP vil "tjene" på dette vil man skal bruke slike begreper som jeg mener det stinker av.

 

Ser det er flere som prøver å slå politisk mynt på denne tragedie....

 

 

Er ingen tvil om at innvandringsmotstandere har blitt holdt nede av det styrende etablissement.

 

Også av andre partier som Venstre, og andre.

 

Hva enn den meninge mann har ment så har han eller hun ikke blitt hørt, i hvertfall ikke av politikere som har mistet mye og kanskje alt av sin tilhørighet til grasrota.

 

Grasrota høres noe tvilsomt ut, og særlig hvis den består av mange innvandringsmotstandere.

 

Derfor tvinge denne del av befolkning til taushet.

 

Med beskyldninger om å være rasist, høyreekstrem, facist og hva det enn nå måte være.

 

Dette gir grobunn for hat, ikke bare mot innvandrere, men også mot politikere.

 

Å være innvandringsmotstander betyr ikke at man ønsker innvandrere eller mennesker med annen religion død og fordervelse.

 

Selv om noen få har nettopp slike tanker.

 

Å være innvandringsmotstander kan være dèt å være engstelig for byrdene av denne innvandringen i fremtiden.

 

De menneskelige, sosiale og økonomiske byrder dette måtte inneha.

 

Kan også gjelde engstelser for fremtidige og nåværende konflikter.

 

Men er det en stakkars kjeft som nevner dette så er han eller hun automatisk en rasist.

 

 

Mere demokrati sa Jens Stoltenberg.

 

Som jeg nevnte i en annen tråd, viste jeg ikke at det fantes grader av demokrati...

 

Enten har vi det, eller så har vi det ikke.

Kan ikke si at i dag har vi 50% demokrati og med begrunnelse i en grufull ugjerning, skal vi få 70% demokrati noe senere.

 

Demokrati er å høre på alle og ta alle på alvor.

Dette har ikke blitt gjort i det Norske samfunn på mange mange år.

 

Her er alt for mange småkonger i Norsk politikk og i det Norske statsapparat.

 

Man kunne håpe, men det var naivt å tro at en slik hendelse ikke skulle skje.

Men hvem hadde ant at en slik hendelse skulle få slike katastrofale følger for så mange mennesker.

 

På den annen side kan ikke en eller en håndfull gærninger få styre vårt land og levesett.

 

Var sikker på at jeg ikke skulle stemme FRP av flere grunner denne høst ved kommunevalg.

 

Nå vil jeg muligens stemme FRP nettopp for å få en innvandringspolitikk folk kan støtte opp om, ikke bare en politikk for "eliten" og de som vet så mye bedre enn alle andre.

 

En innvandringspolitikk som tar befolkningen på alvor, men samtidig tar hensyn til de som allerede har fått innvilget opphold.

 

De skal vi ta godt i mot, vi skal også ta godt i mot de som eventuelt senere vil bli sendt ut, men på en redelig måte.

 

Samme gjelder alle disse som regelrett begår forbrytelser, enten det er salg av narkotiske stoffer eller voldtekter.

 

Ett forferdelig antall unge mennesker har nylig mistet sitt liv grunnet en gjerningsmann med vrangforestillinger.

Enda flere er skadet og berørt av dette på andre måter.

 

 

Man skal heller ikke glemme alle de kvinner som har blitt voldtatt, opplevd skam, redsel og skrekk med de traumer som kommer senere i livet.

Har en følelse av at disse går for lut og kaldt vann de fleste av dem.

 

Når overfallvoldtekt ble nevnt for Justisminister Knut Storberget for ett par uker siden, begynte han å predikere om voldtekter i hjemmet...

 

Ja enhver voldtekt bør taes på alvor, men var ikke dèt som var temaet når dette ble tatt opp.

 

 

Når noen da vil samle billige poeng, så vil jeg si at denne ugjerning som ble begått nylig av denne gjerningsmann ikke kan forsvares - uansett.

 

Dette var en mann med tanker og idèer langt utenfor enhver fornuft.

 

I tillegg bør innbyggere få følelsen av at de lever i ett demokratisk land - hvis de virkelig gjør dèt.

Alt for mange føler at de får tredd lover og regelverk ned over hodet uten at noen har bedt om dette.

 

For å få dette til må også de fleste politikere jekke seg noe ned, slik at de tar hensyn til innbyggerne så godt det lar seg gjøre.

Det betyr at egne interesser til tider må legges på hylla.

 

Vi kan ikke alle bli politikere for å fremme egne interesser, derfor er vi avhengig av at politikere hører på folket uansett hvilken politisk tilhørighet de har.

 

I det minste ta hensyn til de fleste, selv de med andre politiske tanker å meninger.

De mest ekstreme grupper får en håntere på en annen måte.

 

Men ett tankekors har vært å fange disse opp så tidlig som mulig i stedet for å isolere dem.

Dette kan gjøres gjennom oppveksten med diverse sosiale tiltak, og da mener jeg ikke indoktronering begrunnet i politiske agendaer.

 

Desverre tror jeg radikaliseringen bare såvidt er begynt i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Simon Aldra:

Absolutt. 'Muslim' er ikke lik 'terrorist'. Men det som virkelig betyr noe, i en slik sammenheng, er hvor stor støtte og hvor stor motstand slike ytterliggående voldsaktører nyter blant de alminnelige grupperingene.

 

Når WTC-tårene fallt, var det full fest og 'stille støtte' blant mange muslimske miljøer i både innland og utland. Når disse nylige hendelsene i Norge fant sted, kan jeg love deg at det var absolutt INGEN fest eller noen form for 'stille støtte' blant noen som helst nasjonalistiske grupperingen i Norge og ellers i Vesten. DER ligger den betydlige, effektive forskjellen.

Sammenligningen passer ikke helt, fordi han drepte ikke muslimer. Dette bør heller sammenlignet med et muslimske terrorangrep rettet mot muslimske grupper som ikke er enig med dem. Det er lite jubel blandt muslimer når slike hendelser skjer.

 

Det er forsatt sånn at det ville vært langt mindre jubel blandt nasjonalister om han drepte muslimer. Det er ikke rart, fordi det er langt flere ekstremister i muslimske land enn det er i Norge. F.eks. i Jordan mener 57% at terrorisme er ofte berettiget. De kunne ha valgt noen få ganger og aldri. Hvis de har slike holdninger er det ikke rart noen få går ute på gata og jubler når 3000 amerikanere dør.

 

Men ikke glem at mange flere muslimer ble sjokkert og lei seg.

 

Ser der er flere som mener AP vil "tjene" politisk på denne tragedie og at FRP vil "tape" på dette.

 

Det har jeg ingen tro på.

 

Jeg tror faktisk FRP vil "tjene" på dette vil man skal bruke slike begreper som jeg mener det stinker av.

 

 

Er ingen tvil om at innvandringsmotstandere har blitt holdt nede av det styrende etablissement.

 

Også av andre partier som Venstre, og andre.

 

Hva enn den meninge mann har ment så har han eller hun ikke blitt hørt, i hvertfall ikke av politikere som har mistet mye og kanskje alt av sin tilhørighet til grasrota.

Dette vil utvilsomt førre til vanskligere forhold for de som ønsker å begrense asylinnvandringen. Slike hendelser fører alltid til det. F.eks. andre verdenskrig førte til at både den kulturelle og økonomiske venstreside ble sterkere i Europa. Den kulturelle venstreside er forsatt veldig sterk.

 

Denne hendelsen vil bare føre til skeptis mot de som er noe enig med Anders.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg ser det er et menneskesyn her som jeg ikke vil vedkjenne meg. Denne finmålingen av kriminalstatistikk, etnistitet og religioner gjør meg bare uvel. Dere kaller dere nasjonalister, men er bare bitte bitte små mennesker med avstumpede stakkarslige holdninger.

Dette er en tankegang jeg som tenkende individ aldri vil dele med dere.

 

Slike holdninger er det som driver ABB og ekstremister ellers i verden også. Gratulerer med flott innsats, enten dere bare er politiske støttespillere eller potensielle drapsmenn med svære skylapper.

 

I dag har dere ansvar for alle deres forumposter som gir bensin på bålet til ABB.

Endret av la7dfa.com
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag har dere ansvar for alle deres forumposter som gir bensin på bålet til ABB.

 

Om jeg ikke har misforstått er manglende støtte på diverse forum, media osv. en indirekte årsak til at han mente at andre drastiske tiltak var nødvendig....

 

Det var nok ikke ett eneste miljø han der passet inn i... Hallo...

 

Chill.. Du kan da ikke dra alle som vil norges beste inn i den kverna der..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag har dere ansvar for alle deres forumposter som gir bensin på bålet til ABB.

 

Om jeg ikke har misforstått er manglende støtte på diverse forum, media osv. en indirekte årsak til at han mente at andre drastiske tiltak var nødvendig....

 

Det var nok ikke ett eneste miljø han der passet inn i... Hallo...

 

Chill.. Du kan da ikke dra alle som vil norges beste inn i den kverna der..

 

Generalisering, generalisering. Når man slutter å behandle mennesker som individer da er man deltaker i å fordumme debatter og holdninger.

 

Voldtekter var nevnt lengre oppe i tråden. For da kan man selvsagt si at alle voldtekter begås av svartinger og demonisere innvandrere.

 

Jeg kjenner ei jente som ble voldtatt av sin etnisk norske stefar, da hun var 11år. Jeg kjenner en annen yngre jente som ble voldtatt av sin egen etnisk norske far i årevis. Jeg kjenner en norsk bestefar som forgrep seg på barn og barnebarn.

 

FAKTA er at de fleste voldtekter i Norge begås av etnisk norske. De fleste ofre kjenner overgriperen.

 

Hva gjør dere "nasjonalister" for å forhindre disse avskyelige handlingene?

 

Skal man deportere alle hvite, eller skal man straffe på individbasis?

Lenke til kommentar

Jeg ser det er et menneskesyn her som jeg ikke vil vedkjenne meg. Denne finmålingen av kriminalstatistikk, etnistitet og religioner gjør meg bare uvel.

Så vi skal bare ignorere alle problemene vi kan få med dagens innvandringspolitikk?

 

Skal vi isolere oss her oppe og leve lykkelig med oljen og fisken?

Vi lever i en verden som alltid har vært dynamisk og hvor mennesker har flyttet på seg.

 

Problemer med integrering kan løses, ved å få folk ut i arbeid.

Innvandringstall er selvsagt åpent for politisk debatt, men man trenger ikke å komme med sine fordommer og forsøplede menneskesyn.

Lenke til kommentar

@Simon Aldra:

Absolutt. 'Muslim' er ikke lik 'terrorist'. Men det som virkelig betyr noe, i en slik sammenheng, er hvor stor støtte og hvor stor motstand slike ytterliggående voldsaktører nyter blant de alminnelige grupperingene.

 

Når WTC-tårene fallt, var det full fest og 'stille støtte' blant mange muslimske miljøer i både innland og utland. Når disse nylige hendelsene i Norge fant sted, kan jeg love deg at det var absolutt INGEN fest eller noen form for 'stille støtte' blant noen som helst nasjonalistiske grupperingen i Norge og ellers i Vesten. DER ligger den betydlige, effektive forskjellen.

Da tårnene falt var det det også mye felles sorg blant muslimer i alle land. Men la meg minne om reaksjonene da Bomber Command opplyste britene om at cirkus 50 000 sivile var døde, og Dresden var 'conventrated' (jevnet med jorda). Da danset britene i gatene.

 

Det handler om mentalitet. Mens den jevne muslim neppe støttet WTC i ettertankens tid, er det nok veldig mange muslimer som ser på USA som en fiende, kanskje ikke helt uten grunn. Og mange av de britene som danset i gatene i London angret nok i ettertid.

 

Nei, vet dere hva... Det er ingen her som er medskyldige, det er klart! Det er bare en skyldig, og han sitter i fengsel.

 

Men dere har FAEN TA MEG vært med på å gi fyren ryggdekning! Dere har legitimert hans tanker, og støttet opp om hans menneskesyn. Det er mer enn nok "skyld", og bør føre til at dere sover JÆVLIG dårlig de neste ukene!

Jeg føler meg dårlig, fordi jeg har meninger som er en moderat versjon av hans meninger. En person som Andreas kan lese mine poster å bruke det til å legitimere sine meninger.

Camlon, ikke føl skam for dine meninger. Du skal aldri føle skam for dine meninger, du har ikke noe ansvar for det som skjedde.

 

Så vi skal bare ignorere alle problemene vi kan få med dagens innvandringspolitikk?

Selvfølgelig skal vi ikke det. Det eneste jeg håper på er at vi på fredag ble tettere som folk, og at også flere innvandrere vil dra sammen. Og det tror jeg faktisk vi vil se også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om jeg ikke har misforstått er manglende støtte på diverse forum, media osv. en indirekte årsak til at han mente at andre drastiske tiltak var nødvendig....

Den manglende støtten er reell. Folk flest er ikke enige med nasjonalister, voldelige eller idealistiske. Gjerningsmannen ville radikalisere nasjonalismen og skape en revolusjonær bevegelse ved å tvinge fram et skille mellom de innvandringsskeptiske og de nasjonalistiske. Ideene og argumentene han bruker er velkjente, også for lesere av dette forumet. Det er nok av poster her som bruker de samme kilder som ABB.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Skal vi isolere oss her oppe og leve lykkelig med oljen og fisken?

Vi lever i en verden som alltid har vært dynamisk og hvor mennesker har flyttet på seg.

Nei, jeg er prinsipielt for fri innvandring så her kunne du ikke ha bommet mer. Jeg er forsatt for å begrense asylinnvandringen, fordi jeg forstår at praktisk sett må man ta inn de som bidrar til landet.

 

Problemer med integrering kan løses, ved å få folk ut i arbeid.

Innvandringstall er selvsagt åpent for politisk debatt, men man trenger ikke å komme med sine fordommer og forsøplede menneskesyn.

Det første utsagnet ditt tror jeg ingenting på. For det første er det ikke bare å få dem ute i arbeid, og arbeid løser heller ikke alle problemer.

 

Du skrev derimot at min statistikk over nasjonale grupper og kriminalitet gjør deg uvel. Hvis vi ikke kan diskutere kriminalitet og nasjonale grupper, så ignorerer vi problemer som kommer fra innvandring. Er det sånn at vi skal ignorere alle problemer som kan oppstå rundt innvandring?

Lenke til kommentar

Rart det skal bli lynsjestemning her, bare fordi enkelte er mot et flerkulturelt samfunn og innvandring generelt. Er det liksom galt å være glad i landet sitt nå?

Nei, det er ikke rart. Det er høyst menneskelig. Når argumenter vi kjenner igjen fra debatten kobles til massedrap er det naturlig at folk reagerer med med avsky og fortvilelse. Gjerningsmannen har forgiftet mange argumenter for lang tid fremover, uansett hvor idealistisk de er ment.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Som sagt: Jeg tror han har kalkulert med det. Han ville radikalisere nasjonalismen, ved å tvinge fram en splittelse med et etter hans øyne tafatt FrP og tilsvarende partier. Han ville at revolusjon skulle stå fram som den eneste måten å oppnå et nasjonalistisk system på.

 

Om noe så tjener det FrP til heder at han etter 6 år i partiet ga opp å få gehør for sine meninger der.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Camlon det er lett å mistolke hverandre og det er også forståelig.

For all del, jeg er ikke for fri innvandring eller fri kriminalitet. Det er klart man må ta tak i de problemene som oppstår.

Men den dagen man som land, skal begynne å sortere mennesker ut fra hudfarge så blir man bittesmå.

 

Mitt ønske hadde vært at man stoppet charter-innvandringen uten papirer og heller tok inn en bra andel av kvoteflyktninger fra FN.

 

Som tom waits for alice sier, så har ABB skutt i filler mer enn bare ofrene på Utøya og i Oslo.

Det kommer vel ikke som en bombe at stigmatisering kan gå i begge retninger. Der har også antirasister en vei å gå.

 

Jeg ender min deltakelse i tråden der, for jeg blir bare deppa av hele saken rundt terrorangrepene.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Gjerningsmannen har forgiftet mange argumenter for lang tid fremover, uansett hvor idealistisk de er ment.

 

Synes det er spesielt at han ikke har kalkulert inn dette som en konsekvens...

 

Han har jo faen meg beregnet alt annet ned til den minste detalj...

 

hva er det som får deg til å tro at andre ikke har tatt dette til betrakting?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

  1. Jeg har ikke tenkt å involvere meg stekere i denne tråden.
  2. Merk at kommune valgkampen er avblåst inntil parisekretærene blir enige om at den skal fortsette.
  3. Så vis litt omtanke når dere skriver inntil sorgperioden er over.
  4. Norge er et bra samfunn. La ikke personen får rikke vårt demokrati en millimeter.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Interessant og litt kvalmt å lese innlegg fra rasister som føler de ikke blir hørt. Det kommer aldri på tale at sånne som dere skal skyte eller bombe demokratiet i filler.

Det har ikke slått deg at det er nettopp derfor dette skjedde? Så lenge vi ikke slipper disse personene inn i varmen, vil vi få flere angrep. Vi behøver konstruktiv debatt, ikke mobbing, undertrykkelse og vold. Det siste har vist seg som en konsekvens av de to første, tragisk nok. Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...