Gå til innhold

Homofili og kristendom.


Anbefalte innlegg

Så de skal ikke få lov til å hoppe i høyet fordi noen trangsynte religiøse idioter som følger teite regler de hadde for 2000 år siden ikke liker tanken av at to homofile har kroppskontakt?

De må gjerne hoppe hvor de vil, men hvis de ønsker å tilhøre en kristen menighet blir det åpenbart et problem. De kan evt vurdere å starte en EGEN menighet men å forlange at de skal være del av en trosretning hvor de bryter et av grunnprinsippene blir allerede i utgangspunktet feil.

 

 

Det er mange mange kirker som nå ikke bare godtar homofile, men vier homofile som gifter seg.

DNK som dere sikkert ikke liker, har jo flaust med homofile prester og prestinner. ja selv biskoper osv.

 

I usa er det flere av de store kirkene som nå begynner å vie homofile, så det er ikke så mye at homofile er dumme som er homofile og vil være kristene det er vel heller at dere ligger langt langt bak resten av samfunnet.

Jødene begynner også å vie homofile, så før eller senere blir det bare dere og iran som ikke liker homofile, og iran er jo et kjempe fint land å bli sammenlignet med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lest mye i denne tråden jeg. Poenget mitt blir uansett det samme. De som påstår at homofile kristne må stenges ute fra menigheten på grunn av at de praktiserer noe de kaller synd, de er hyklere og dobbeltmoralister. For selv så synder de... Det står ingen verdens ting i bibelen om at homofile handlinger er "mer" synd enn for eksempel "menn med langt hår" for eksempel... Eller andre av bibelens såkalte "synder"...

Forskjellen er ikke på OM man synder, men hvordan man FORHOLDER seg til synd. Du ville ikke blitt kastet ut av en menighet for å ha falt for fristelsen til å naske i butikken, men hvis du hadde påstått at det er GREIT å naske ville saken vært en annen.

Lenke til kommentar
Føler du deg som et offer? Hvorfor tar du på deg offerrollen? Er vel ikke noe vits i det vel?

Hvis jeg fremsto som et offer må jeg ha ordlagt meg helt galt.

OK. Det er ikke så farlig. Går ikke videre med den. ;)

Og hva er det som er så galt i å kritisere homomotstanderne?

Ingenting, men det er galt å fremstille kristne som mye verre homomotstandere enn andre, og litt historieløst på et vis å kritisere dem for å være gammeldagse når den sekulære delen av samfunnet var like gammeldags for bare få år siden.

OK, greit, jeg forstår det. Det som er greia her inne, er at det er ett religions- og livssynsforum. Siden vi er ateister, så kritiserer vi homomotstanderne innad i kristendommen, og bibelens (tilsynelatende?) fordømmelse av homofile/homofile handlinger...

 

Jeg personlig mener selvsagt at ingen har noen som helst grunn til å være motstandere av en minoritet som ikke engang kan noe for at de ble som de ble, altså homofile! ... Uansett om det er ateister, eller hvem det enn er, så er det galt... Men det er ikke livvsynet, filosofien eller den fraværende religionen ved en ateist som er grunnen til dette, derfor ville det vært offtopic her på dette forumet. Skjønner?

 

Og når vi ytrer våre meninger om trangsynte folk som ikke kan tolerere de homofile i samfunnet, ikke tolerere ekteskap dem i mellom og så videre, og dette her på dette forumet går mest ut over kristne, vel, så ha i bakhodet at vi sannsynligvis (og det kan jeg bekrefte for min del) også mener det samme om de ateister som løper rundt å slår ned homofile på gaten på grunn av at de er homofile... De er i mine øyne mye verre også, enn kristne. Mens kristne homomotstanderne holder seg til mobbing, utestengelse fra menigheter og så videre, så driver disse ateistene, som i aller høyeste grad burde ha visst bedre, å banker dem opp...

 

Vel, nå har jeg sagt noe om ateister også. Og da burde vel den saken være grei? Og vi har fått ett litt mer nyansert bilde på det hele?

 

Men ateister som gjør gale ting, gjør det ikke med en hellig bok i hånda som kan hvitvaske dem og gjøre dem uskyldige.. Slik man i stor grad kan se blant de kristne... Deres mobbing av de homofile blant annet i media (ikke så mye av det nå lenger, men det var i lang tid en debatt om dette) var nærmest akseptabelt.

Lenke til kommentar
Hvorfor noen i det hele tatt ønsker å være medlem av en menighet/sekt, det har jeg ingen forståelse for...

Nei, men du kan ikke gå ut fra at de er duster selv om du ikke forstår dem :)

Det har jeg så absolutt ikke gjort. Jeg syntes veldig synd på dem...

Jeg har til jeg ble seksten søtten (jeg nekter å skrive sytten;P) år, vært kristen... Og jeg kan tenke meg det selv, dersom jeg var homofil, og hvordan det måtte føles dersom jeg hele tiden ble møtt på samme måte mange homofile kristne blir møtt av homomotstandere innad i de mange kristene trosfellesskapene som finnes.

 

Jeg er en person som hadde kommet til å tatt livet av meg, dersom jeg var kristen og homofil,og trodde Gud hadde følte avsky for homofile eller homofile handlinger.

Det tviler jeg ikke et sekund på. Grunnen er simpel: Livet ville vært ødelagt... Jeg ville sett på meg selv som et avskum som ikke kom fra Gud, da det er klart at jeg har noe som ikke Gud kan ha skapt(...) samt dette at jeg hadde blitt stigmatisert i de miljøene jeg enn hadde da vanket i... Og folk hadde sett på meg som et problem, heller enn en åndelig resurs, eller som noen resurs i det hele tatt...

 

Men jeg hadde nok ikke gjort det dersom det var mer akseptert blant kristne(...)

 

Det jeg ikke skjønner, det er at homofile tror på en Gud som ikke en gang ønsker at de skal arve guds rike... Eller i det hele tatt en Gud som faktisk dømmer homofile i det hele tatt... Burde ikke noen bjeller ringe? De homofile vet selvsagt med seg selv at dette er noe medfødt. De som ikke vet det, er de som er blitt opplært til å tro at dette er noe en kan velge selv.

Dette er jo selvsagt ikke tilfelle... Bare bifile kan velge selv... Alle de som påstår at man kan velge, de må derfor følgelig være bifile selv, for om de var heterofile, så ville de visst at de ikke kan gå inn på et rom sammen med en annen mann å ha sex... Det ville vært kvalmt for noen, eller rett og slett som å putte ei pølse inn i pølsebrød (bokstavelig talt!)...

Lenke til kommentar
Jeg har lest mye i denne tråden jeg. Poenget mitt blir uansett det samme. De som påstår at homofile kristne må stenges ute fra menigheten på grunn av at de praktiserer noe de kaller synd, de er hyklere og dobbeltmoralister. For selv så synder de... Det står ingen verdens ting i bibelen om at homofile handlinger er "mer" synd enn for eksempel "menn med langt hår" for eksempel... Eller andre av bibelens såkalte "synder"...

Forskjellen er ikke på OM man synder, men hvordan man FORHOLDER seg til synd.

Dette er et dritt-argument fra helvete for de homofile i alle fall... Homofile handlinger er synd (ifg bibelen), og dette er et ytterst et meget stort problem for kristne homofile, eller homofile religiøse generelt...

 

De kan være gode mennesker som har et meget anstrengt forhold til synd, og forsøker å unngå det i høyeste grad, men så har du denne ene BAGATELLEN som går ut på å gjøre noe i senga med en annen mann, som strengt tatt er noe privat og som absolutt ikke burde ha noe å si for offentligheten, eller noe offentligheten burde blande seg med! ...

 

I bibelen står det at Gud sier følgende: Menn som utfører homofile handlinger, som å ligge med hverandre, de har gjort noe så alvorlig at en rettferdig straff for dem er dødsstraff.

 

Det han ikke har sagt ett pip om er dette: Menn som utfører homofile handlinger, som det å ligge med hverandre; de har gjort en så alvorlig handling at dere kristne må sørge for å presse dem til å være annerledes enn de er, de må tilpasses storsamfunnet, og de heterofiles livsstil! I tillegg skal de utestenges fra menigheter, nektes ekteskap, og bli møtt med negative sanksjoner hele tiden på grunn av deres legning....

 

Du ville ikke blitt kastet ut av en menighet for å ha falt for fristelsen til å naske i butikken, men hvis du hadde påstått at det er GREIT å naske ville saken vært en annen.

Poenget er at homoseksuell adferd (Da menes det å knulle mennesker av samme kjønn) ikke kan sammenliknes med Det å stjele fra noen, det som ikke er blitt gitt! Homofili er det motsatte av å stjele... Jeg har for eksempel aldri opplevd at noen homofil har stukket av med noen av de tidligere jentekjærestene mine, for eksempel... Anyways, dårlig eksempel kanskje, men poenget er at homofili ikke på noen måte er noe galt, akkurat på samme måte som at det å ha langt hår ikke er galt... Det er mange ting i bibelen som regnes som synd som ikke er galt på noen som helst måte... Så konklusjon: Du kan ikke sammenlikne vinningskriminalitet med homofili. Jeg syntes at du går alt for langt i denne sammenlikningen, og jeg mener til og med utsagnet er direkte umoralsk og misvisende. Det er hva jeg mener.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Ja, og hvor KOMMER den fobien fra tror du?

Hvis en ikke-troende er homofob kommer det ikke fra noen som helst religion. Sannsynligvis er homofobi like naturlig som skepsis mot annerledes fargede, andre kulturer osv, "fobier" vi er utstyrt med fra naturens side.....

Nei... Det har noe med hva som er akseptert å se ned på i samfunn også videre... For å ta et eksepel: Gutta mine har aldri vært homofobe nettopp fordi vi tok opp dette på et tidlig stadium at det er helt OK for folk og for dem, om det skulle vise seg at noen av dem er homoseksuelle, å ha en annen legning. Hvis alle hadde fått det samme grunnsynet på homofili som dem var det faktisk ingen som hadde syntes dette var noe rart og heller ingenting å mobbe/forfølge/nekte noen for. For det ER faktisk ikke noe å forfølge og se ned på folk over, det er helt naturlig!

 

Tenk deg hvor mange menn og kvinner som både i dag, og i de to tusen årene som har gått, som kunne hatt det helt anderledes hvis dette ikke hadde blitt så kunstig og fremmedgjort? Gutta mine VET at vi, min kone og jeg og resten av vår familie, ALDRI ville dømt dem eller sagt eller tenkt stygge tanker om dem hvis de en dag fant ut at de var homofile og klart det hjelper hvis det skulle vise seg at de var det! Men sånn har det altså ikke vært bestandig her i landet, for inntil 1972 (tror jeg det var) så var homofili straffbart og man kunne havne i fengsel om man praktiserte det og hvor kommer dette opprinnelig i fra? Jepp, fra de ignorante doktrinene til kristendom... Norge har dessverre en kristen fortid, men du vil altså ikke være med på at det kommer noe ondt ut av vår kristne fortid, bare gode ting?

 

 

 

Religion er faktisk det eneste som har et slikt syn på dette og så lenge vi i vårt samfunn har litt farger av disse synene igjen så har vi fremdeles noen som vil rakke ned på homofile selv om det bare er en legning... Lærer vi ungene at dette er naturlig, noe det faktisk er, så er det heller ingen som syntes at dette er noe rarere enn noe annet...

 

Det som forundrer meg er at du har det samme i islam, som også hviler tungt på GT i sine sinnsvake doktriner, men der er det helt OK å ligge med jentunger ned til ni års alderen... Spm Bertrand Russel sa, religiøse doktriner forbyr det som er naturlig for ossog fremelsker det som ikke er det....

 

 

Det er ikke lenge siden jeg hadde en diskusjon med en kristen som faktisk var ignorant nok til å postitulere at likestilling var noe kristne hadde kjempet frem.... Han hadde tydeligvis GLEMT at det er kristendom som STÅR BAK undertrykkningen av nettopp kvinner. uten kristendom er det vel heller tvilsomt at vi hadde undertrykket kvinner i det hele tatt nettopp fordi vi ser at vi naturlig utfyller hverandre....

Hvis en ikke-troende undertrykker kvinner kommer det ikke fra noen religion.

Fy så uærlig du er!! Det er jo nettopp PÅ GRUNN av kristendom at vi faktisk har likestilling her i landet da det ikke finnes noe annen grunn en visvasset i bibelen til å syntes kvinner er mindre verdt eller lavere i rang enn menn.

 

Men kom gjerne med en annen grunn enn den bibelske for at du mener at kvinner ikke er like mye verdt som menn...

 

 

 

Og angående det at folk syntes homofili er perverst: Jeg har en teori som går ut på at til mindre sikker du selv er på DIN egen legning til mer homofob er du...

Ja, det er et kjent fenomen at det man raser mest mot er det man sliter mest med selv men av en eller annen grunn skulle ønske man ikke er/gjør. Man angriper det man hater og frykter i seg selv. Så ikke undertrykk deg selv RWS, det er helt OK å tro på Gud, du trenger ikke være flau over det.

Hvorfor er det OK å tro på noe som det ikke finnes et eneste bevis for? Det er og blir fordummende det jo...

 

Og det er det religion gjør i homo spørsmålet også, den fordummer den som tror i den grad at vedkommende kun ser hva bibelen sier om saken og lar ting som fakta, hva som faktisk er naturlig etc være urørt. Noen religiøse ER faktisk så ignorante ovenfor all annen informasjon at de rett og slett tror at det som står i bibelen er det eneste som finnes og som derfor er lurt å følges, men andre undertrykker bevisst annen informasjon for å få vranglæren deres til å stemme. For det er kun i religion man finner motstand mot homofili, hadde de brukt hodet littegrann så hadde de også forstått at homofili ikke er skadelig, hverken for dem som utfører det eller for andre og hva er det da å klage på? Skjønner jo at sekten som den enkelte homofil motstander er tilhenger av trøkker på her og at de aller fleste som har noe i mot homofili dels er det på grunn av det påtrykket og dels på grunn av bibelen (som begge blir sammenflettet ihverandre), men er det ikke på tide at vi bruker faktisk viten og ikke gamle ignorante bøker i rettledningen av samfunnet?

 

Det pussige er at dette aldri kommer på banen når de kristne verdiene skal legges frem.... For det er KUN positive verdier som kristendommen står for må vite... og ikke forfølgelse og nedrakking av grupper som ikke kan noe for sin legning... det hører vi aldri om når de kriastne snilefiskene bader seg i selvforherligelse over å være kristne....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
en sånn har det altså ikke vært bestandig her i landet, for inntil 1972 (tror jeg det var) så var homofili straffbart og man kunne havne i fengsel om man praktiserte det og hvor kommer dette opprinnelig i fra? Jepp, fra de ignorante doktrinene til kristendom... Norge har dessverre en kristen fortid, men du vil altså ikke være med på at det kommer noe ondt ut av vår kristne fortid, bare gode ting?

Det har jeg aldri sagt eller ment.

 

Men det er feigt å skylde på kristendom for at folk er homofobe. Det er som å si at vi kvittet oss med det religiøse tullet men så MÅTTE vi liksom ta med homofobien. "Det er ikke VÅR skyld at vi er homofobe, det er fordi landet var kristent en gang i tiden!"

 

Homofobi handler nok mest om fremmedfrykt og redsel for det som er annerledes, og er dermed i utgangspunktet like utbredt overalt. Det er når det som var fremmed kommer nær og man blir vant til det at man ikke frykter det lenger. Jo flere homser som kommer ut av skapet, dess mindre homofobi. Jo flere negre som kommer til landet, dess mindre rasisme. Vi venner oss til det. Men vi har en medfødt og naturlig aversjon mot det som er annerledes enn oss og den gruppen vi tilhører. Det kommer ikke FRA noen som helst religion, men er, som all annen menneskelig natur, tilstede også i religionen.

 

Fy så uærlig du er!! Det er jo nettopp PÅ GRUNN av kristendom at vi faktisk har likestilling her i landet da det ikke finnes noe annen grunn en visvasset i bibelen til å syntes kvinner er mindre verdt eller lavere i rang enn menn.

Var kvinnene mer likestilte i vikingtiden enn da kristendommen kom?

 

Men kom gjerne med en annen grunn enn den bibelske for at du mener at kvinner ikke er like mye verdt som menn...

JEG mener jo ikke det.

 

Hvorfor er det OK å tro på noe som det ikke finnes et eneste bevis for?

Det er OK å tro på hva man enn er overbevist om så lenge man ikke plager andre. Om man tror på draugen eller spøkelser er det helt greit. I ditt tilfelle er det Gud, det er ikke noe du skal måtte forsvare, enten troen er rasjonell eller ikke.

 

For det er kun i religion man finner motstand mot homofili

Det stemmer ikke. Jeg har møtt nok av ikke-troende som er homofobe så det holder. De har ikke plukket med seg andre ting fra religionen, hvorfor skulle de ha plukket med seg akkurat dette?

Lenke til kommentar

Dette er en direkte ripoff fra sikkert flere tråder men lager den uansett.

 

3. Mosebok 20: 13

 

Og når en mann ligger med en mann slik som en ligger med en kvinne, har de begge gjort noe vederstyggelig. De skal ubetinget lide døden. Deres eget blod kommer over dem.

 

Direkte utdrag fra bibelen.

 

Jeg er verken kristen eller homofil. Jeg har heller ikke noe imot homofile.

 

Men hvorfor blir homofile kristne? Altså hvis du er kristen er bibelen din viktigste kilde til inspirasjon. Det er guds verk og guds egne ord. Du lever altså etter et trosretning som ønsker deg død... Noen som har en logisk forklaring på dette? (Bortsett fra at dette er gamle testamentet og at de bare "tuller litt der" før de lager nye testatentet).

 

Jeg syns bare det virker helt merkelig :p

KRISTNE BLIR KRISTNE FORDI DE VOKSER OPP MED OVERTROEN OG LIKER DE KULTURELLE RAMMENE, DET ER RØTTENE DERES HALLLLLOOOOOOOOOOO er det ikke snart mulig å bremse denne fascinasjonen for absurditeter ved religion, bare DRIT I RELIGION og ikke forurens livene deres med dette tullballet da vel.

 

Men svaret på spm er som følger: det er helt OK å pule menn, bare du ligger med dem litt annerledes enn med kvinner. Du kan f.eks ligge med damer i misjoner, men ha doggy med menn. Og kanskje i forskjellig seng, vannseng vs skummadrass. Det var nok det GUD mente. :roll:

Lenke til kommentar

Var kvinnene mer likestilte i vikingtiden enn da kristendommen kom?

Ja, de var det. I de aller fleste kulturer som kristendom har voldtatt verden rundt var det ingen forskjell på mann og kvinne utover de åpenbare forskjellene da. Men en kvinne var ikke mindre verdt enn en mann...

 

Det er OK å tro på hva man enn er overbevist om så lenge man ikke plager andre. Om man tror på draugen eller spøkelser er det helt greit. I ditt tilfelle er det Gud, det er ikke noe du skal måtte forsvare, enten troen er rasjonell eller ikke.

Men det er jo akkurat derfor de plager/forfølger homofile jo!!! Da er det jo ikke greit lenger å tro på visvas når dette går ut over andre...

 

Det stemmer ikke. Jeg har møtt nok av ikke-troende som er homofobe så det holder. De har ikke plukket med seg andre ting fra religionen, hvorfor skulle de ha plukket med seg akkurat dette?

Jeg har møtt plenty av ikke troende som er homofobe jeg også. Og jeg sier til dem som jeg sier til alle andre, det er ingenting å være redd for. Når de blir spurt om HVORFOR de er homofobe har de som regel ikke noe svar... Men husk at når jeg gikk på skolen så ble fremdeles kristendommen indoktrinert i skoleverket, så det er helt sikkert kristendommen de har de fra ja... For unge, som ikke er indoktrinert med dette så er det vel bare en måte å stadfeste for alle rundt dem at de ikke er homofile....

 

Og jo, som en del av de gode verdiene vi har med oss fra kristendommens storhetstid så har vi faktisk med oss en del mindre gode også og to av dem er nevnt her, forfølgelse av homofile og undretrykking av kvinner.... Det eer sikkert flere, både gode og dårlige...

 

Enkelte tror visst at kristendommen alltid har vært like mild og tannløs som nå, men det er altså feil... Før SKULLE man tro på dette visvaset, enten man ville eller ikke....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var kvinnene mer likestilte i vikingtiden enn da kristendommen kom?

Ja, de var det. I de aller fleste kulturer som kristendom har voldtatt verden rundt var det ingen forskjell på mann og kvinne utover de åpenbare forskjellene da. Men en kvinne var ikke mindre verdt enn en mann...

 

Det er OK å tro på hva man enn er overbevist om så lenge man ikke plager andre. Om man tror på draugen eller spøkelser er det helt greit. I ditt tilfelle er det Gud, det er ikke noe du skal måtte forsvare, enten troen er rasjonell eller ikke.

Men det er jo akkurat derfor de plager/forfølger homofile jo!!! Da er det jo ikke greit lenger å tro på visvas når dette går ut over andre...

 

Det stemmer ikke. Jeg har møtt nok av ikke-troende som er homofobe så det holder. De har ikke plukket med seg andre ting fra religionen, hvorfor skulle de ha plukket med seg akkurat dette?

Jeg har møtt plenty av ikke troende som er homofobe jeg også. Og jeg sier til dem som jeg sier til alle andre, det er ingenting å være redd for. Når de blir spurt om HVORFOR de er homofobe har de som regel ikke noe svar... Men husk at når jeg gikk på skolen så ble fremdeles kristendommen indoktrinert i skoleverket, så det er helt sikkert kristendommen de har de fra ja... For unge, som ikke er indoktrinert med dette så er det vel bare en måte å stadfeste for alle rundt dem at de ikke er homofile....

 

Og jo, som en del av de gode verdiene vi har med oss fra kristendommens storhetstid så har vi faktisk med oss en del mindre gode også og to av dem er nevnt her, forfølgelse av homofile og undretrykking av kvinner.... Det eer sikkert flere, både gode og dårlige...

 

Enkelte tror visst at kristendommen alltid har vært like mild og tannløs som nå, men det er altså feil... Før SKULLE man tro på dette visvaset, enten man ville eller ikke....

Nå får senke sverdet ditt litt korsfarer :whistle:

 

Jeg var ateist i mine første 35 leveår og homofob som bare det og det var først når jeg studerte Bibelen at jeg oppdaget den koblingen. Du har sikkert en dypereliggende forklaring opå det også men jeg støtter meg til Carl I Hagen (som heller ikke er religiøs) og konstaterer at det IKKE er normalt uansett hvordan du vrir og vender på det. At vi betrakter det som normalt er et resultat av miljø i endring. Alle avvik skal på død og liv feires og indoktrineres - når skal vi feire oss som er igjen? Når blir det et forbund for normale heterofile? Når blir det heteroparade i Oslos gater med biskopen i front? Hva med oss stakkarslige kjernefamilier som har en mamma OG en pappa?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det være "normalt" for å være greit? Er det ikke greit at vi ikke er like?

 

Geir :)

Var ikke det jeg siktet til, jeg poengterte bare at hvis man ikke har ett eller annet seksuelt avvik så er man ikke registrerbar og bare en del av den grå massen...

Lenke til kommentar

Og hva så? Den grå massen er alle de som ikke blir mobbet eller uglesett. De har ingenting å klage over. De som er anderledes er de som behøver å forsvare seg og sin legning mot intoleranse og uforstand. De trenger støtte, og om det er en biskop som gir det så bra av ham/henne.

 

Når det er sagt: Det er ingen som hindrer dere i å gå i tog. At dere ikke gjør det er deres eget problem...

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Alle avvik skal på død og liv feires og indoktrineres - når skal vi feire oss som er igjen?

Det er vel bare å feire i vei det!! Hva stopper deg egentlig?

 

Merkelig at det skal være DEN vinklingen på homo debatten... Du er altså i mot parader... Det er forsåvidt jeg også, men jeg OPPSØKER heller ikke disse paradene og irriterer meg heller derfor ikke over dem... Ser du forskjellen? Dette er et fritt land og folk skal altså ikke få lov til å være homofile fordi du ikke liker paradene de lager..? Er du seriøs?

 

Homofili ER naturlig, det gåt ikke ut over andre enn de som er homofile og de er ikke til bry for noen... Ja så har de en parade i ny og ne da, men det har da vitterligen en rekke andre også, kristne inkludert, de paraderer hver eneste søndag med kirke klokker og alt..

 

Nei, forby kristendom slik at vi får slutt på denne infernalske ringingen hver søndag!!! Hvis den ringingen er å være kristen så får heller folk la være å være kristne, det er ikke normalt....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle avvik skal på død og liv feires og indoktrineres - når skal vi feire oss som er igjen?

Det er vel bare å feire i vei det!! Hva stopper deg egentlig?

 

Merkelig at det skal være DEN vinklingen på homo debatten... Du er altså i mot parader... Det er forsåvidt jeg også, men jeg OPPSØKER heller ikke disse paradene og irriterer meg heller derfor ikke over dem... Ser du forskjellen? Dette er et fritt land og folk skal altså ikke få lov til å være homofile fordi du ikke liker paradene de lager..? Er du seriøs?

 

Homofili ER naturlig, det gåt ikke ut over andre enn de som er homofile og de er ikke til bry for noen... Ja så har de en parade i ny og ne da, men det har da vitterligen en rekke andre også, kristne inkludert, de paraderer hver eneste søndag med kirke klokker og alt..

 

Nei, forby kristendom slik at vi får slutt på denne infernalske ringingen hver søndag!!! Hvis den ringingen er å være kristen så får heller folk la være å være kristne, det er ikke normalt....

Heng deg gjerne opp i paradene, det var måten temaet behandles på som er spesielt. Det er ett pluss i dag å ikke være "normal" og det er et faktum. Det er nesten poulært å bruke media til å "stå frem" med sin legning etter en tid i rampelyset. Og DET skjønner jeg bare ikke? Hvorfor er det så innmari viktig åm STÅ FREM? Er ikke dette som nevnt flere ganger en privatsak? Der er forskjellen - det er ingen heterofile som "står frem" og erklærer sin legning offentlig og det skulle da heller ikke være nødvendig? Jeg gir da katten i hvorvidt idol-Henrik og komi-Sturla eller GP-Jostein er homo eller ikke men jeg skjønner ikke behovet for å kringkaste det i alle muluge mediakanaler med klinebilde etc. Poenget mitt er og blir at det feires fordi det bryter med det vanlige og uansett hvor mye Geir her i tråden mener vi løser det med å gå i tog så er det da enn gang slik at det er lenge imellom hver reportasje hvor media blåser opp at noen har stått frem som hetero... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...