Gå til innhold

motivasjonen bak et apple kjøp


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe problem med Ipod eller OSX snowleopard vertfall ikke noen kritiske problemer.

 

Men skal si jeg apple får en del kritikk i media uansett. Så apple maskin blir det ikke på en stund.

 

Gratulerer til apple som kommer med Hvit iPhone 4, iMacs med Thunderbolt.

 

Burde ikke disse produktene kommet tidligere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mac er noe drit, det syntes iallfall jeg. Jeg har problemer nok med iTunes, som popper opp annenhver dag om oppdateringer... Jeg sjekket service på iPod, og her er et av svarene i FAQ:

 

3. Blir dataene på min iPod bevart?

Nei. Du vil motta en iPod som ikke inneholder data, sanger eller brukertilpasninger. Før du sender din iPod til service, er det ditt ansvar å ta en særskilt sikkerhetskopi av data som er lagret på iPod, og installere disse dataene på nytt.

 

[/qoute]

Dette viser at apple mest sannsynlig ikke fikser iPoden din, men sender deg en ny. :thumbdown:

 

Menmen, hvis de liker apple, så bryr det ikke meg så mye.

 

--CasterAnd :new_woot:

 

Du vet vel at iTunes er ikke Mac.. Mac er en datamaskin, iTunes er et program. At man må bruke iTunes på en windowsmaskin for å kunne bruke Apple-produkter er ikke verre en feks HTC hvor du må installere deres program.

 

Det geniale med iTunes er ett program til alt. Og har du en Mac, så trenger du ikke installere en damn shit.. Plugg inn, og det virker.

 

På hvilken måte er dette verre en på windows? iTunes er i så måte sammenlikningsbar med 2-parts-programvare du må installere. Men da for hvert bidige produkt du installerer..

 

Ikke mist oversikten midt oppi hatet :)

Lenke til kommentar

Argumentet med at man ikke nødvendigvis får tilbake den samme enheten som man leverte inn er håpløst. Altså, det første man gjør når man får sendt inn et produkt til reperasjon er å slette alt og starte på nytt, og se om det var en bug i softwaren. Dersom det ikke var det kan man feilsøke videre. Hvis man skulle tatt sikkerhetskopier av enhver maskin, og i tillegg hatt systemer slik at man kunne garantert at kundene ikke mistet noe informasjon hadde det fått prisene til å skyte i været.

 

Det er helt normal praksis, og så godt som alle firmaer opererer med dette som policy.

Lenke til kommentar

Dell'en. Men som jeg ser, kommer den vel fram godt?

Men må sies at begge skjermen er veldig gode

 

Ja les både:

http://www.dinside.no/852336/dell-u2711-ultrasharp

 

http://www.dinside.no/852336/dell-u2711-ultrasharp

 

Er ganske så bra kritikk den dell skjermen får.

Tror ikke apple skjermen har fått like bra.

 

Er ikke ofte dell laget er så bra produkt.

Men denne skjermen har tydligvis klart å gjøre noe bra. Selv om det er usikkert skjermen er like bra etter 2-3 år.

Lenke til kommentar

Du vet vel at iTunes er ikke Mac.. Mac er en datamaskin, iTunes er et program. At man må bruke iTunes på en windowsmaskin for å kunne bruke Apple-produkter er ikke verre en feks HTC hvor du må installere deres program.

 

Det geniale med iTunes er ett program til alt. Og har du en Mac, så trenger du ikke installere en damn shit.. Plugg inn, og det virker.

Jeg har et par creative mp3-spillere og på de så drar jeg bare mapper med musikk fra pc`n til spillern, som om det skulle være en standard hugsekjepp. Den samme prosedyren gjør jeg med min HTC Desire.

Det som jeg også synes er greit er at jeg kan kopiere filer til spilleren/telefonen, dra til en kompis og hente ut filene på hans pc like enkelt som når jeg la de inn.

 

Hvordan må jeg gå frem om jeg anskaffer meg en ipod?

Lenke til kommentar

Jesus, noen trenger å ta en alvorlig prat med fastlegen sin...

... og noen med admin.. :dontgetit:

 

Hvor får du dette fra?

Eller hvor er dete sitert fra?

 

Regner med dette er et negativ innlegg som har blitt slettet.

 

Hvordan må jeg gå frem om jeg anskaffer meg en ipod?

 

Kjøp det hos elkjøp/Apple butikk.

 

Sjekk prisene først.

 

Husk at de fleste apple produkter trenger iturnes for å overføre musikk og filmer etc.

Så selv er jeg ikke for dette.

 

Hvorfor velger apple den løsningen?

I windows vil denne neppe dukke opp som et minnekort der det er bare å kopiere mp3 filer.

 

Nå har jeg ikke prøvd hvordan dette er i OSX Snow leopard.

Men jeg antar iturnes må brukes også der, isteden for tradisjonelle kopiering funksjonen.

Nå er det ikke så veldig mye stress med iturnes, men hvis man ikke har lagt til musikkbibliotet å bruker andre mediaavspillere normaltsett, blir det mere stress en fordel.

 

Og må bruke "synkronisering funksjon" av det man har i iturnes.

Som riktig nok kan bli en utfordring hvis man har mere musikk og filmer en hva Ipaden klarer.

 

Personlig bruker jeg mest tradisjonelle MP3 spillere. Greit at disse koster 200-300 kr og er så enkle som å kopiere over på et SDHC minnekort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvis jeg eier begge deler fordi jeg mener de passer meg best på forskjellige bruksområder og liker begge, får jeg lov til å delta i debatten da?

 

Du er nesten som meg når det gjelder operativsystem.

 

Nen når det gjelder maskinvare er vi ganske så forskjellig.

Her kan alle delta enten de er for/imot Apple.

 

Så hvis du har noe god/negativ som kan beskrive "motivasjonen bak et apple kjøp" så kom med det.

 

Kan vi fastslå at disse er motivasjonen:

  • Prisen spiller ingen rolle.
  • Utsende har stor betydning
  • Brukerveiledning og enkel bruk er viktig.
  • Spiller ingen rolle om apple er sjefen over brukerene.
  • Ingen stor behov for spilling
  • Viktig at produktet fremstilles som miljøvennlig selv om produktet ikke er det.
  • Varmt eple smakes best med kanel.
  • Viktig at microsoft produkter (windows) kan installeres selv om ytelsen ikke blir like bra i windows 7 ultimate.

 

Glemte jeg noe?

 

Henrik C: Hvis du mener tråden er helt på bærtur hvorfor ikke bruke tiden på noe annet?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Prisen spiller ingen rolle.
Så klart prisen spiller noen rolle. De som kjøper apple mener imidlertid produktet de får er verd mer enn det de betaler (noe som sier seg selv)
Utsende har stor betydning

Utseendet inngår i helhetsopplevelsen som gir et inntrykk av kvalitet og godt design

Brukerveiledning og enkel bruk er viktig.

Mye av min motivasjon ihvertfall

Spiller ingen rolle om apple er sjefen over brukerene.

Hva mener du med at apple er sjefen over brukerne? OSX har nøyaktig like lite restriksjoner over hvilke programmer brukerne installerer som det er på Windows.

Om du tenker på at du ikke kan kjøre OSX på annen maskinvare enn apple sin, så ville jeg ikke kalle dette at apple er "sjef" over brukerne, det vil bare si at du skulle ønske at OSX er et helt annet produkt enn det faktisk er. Maskinvare og OS er en helhetspakke.

 

Edit: De tre siste punktene orker jeg ikke bry meg om engang

Endret av Invisible_Elf
Lenke til kommentar

Så klart prisen spiller noen rolle. De som kjøper apple mener imidlertid produktet de får er verd mer enn det de betaler (noe som sier seg selv)

De får mere en det man betaler? Og da sier du at prisen spiller en rolle?

 

Du mener vel prisen under 20 000 kr er grei hvis produktet er enkel i bruk?

 

Utseendet inngår i helhetsopplevelsen som gir et inntrykk av kvalitet og godt design

 

Ja, enig med utsendet, men kvalitet og utsendet trenger ikke å ha sammenheng.

Altså hvis jeg hadde tatt å mistet Macbook pro eller Air på en stein å fått en ripe i metallet så er maskinen ikke pen igjen.

 

tumblr_l83e2qOTLz1qdqi1zo1_400.jpg

 

Nå aner jeg ikke hva macbook pro har blitt utsatt for her.

Men synd på den stakars macbooken og på denne apple brukeren.

 

Lurer litt på hvordan man dytter inn en CD\DVD i denne, man trenger en kniv først i hvertfall.

 

Om du tenker på at du ikke kan kjøre OSX på annen maskinvare enn apple sin, så ville jeg ikke kalle dette at apple er "sjef" over brukerne, det vil bare si at du skulle ønske at OSX er et helt annet produkt enn det faktisk er. Maskinvare og OS er en helhetspakke.

 

For apple ja, så er Maskinvare og OS en pakke.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hopper inn i diskusjonen her.

 

Mitt inntrykk er at de som kjøper Mac er folk som stort sett bruker pc'en sin til vanlig bruk, dvs internett, bilder og video, skolearbeid og slikt. De er oftere enn ikke lite interessert i hardware og kjøper Mac fordi de kjenner mange som er godt fornøyd med sine egne Macer og fordi de er stilige.

 

For meg så virker Mac som et bra produkt for nettopp denne gruppen da alt fungerer greit rett ut av boksen, men for alle som ønsker seg litt frihet, er prisbevisste, og som tenker funksjonalitet fremfor utseendet er ikke Mac et godt kjøp.

 

Den største grunnen til at jeg er "imot" Mac/Apple er den proprietære holdningen de har. Hvis jeg vil ha en iPod så "må" jeg ha iTunes. Hvis jeg vil utforske innholdet på iPoden selv så er alt av sanger sortert og navngitt i et helt uforståelig system. At utviklere til App-markedet for Apple-produkter må godkjennes og gi en stor cut til Apple for hvert salg. Kundebehandlingen deres er ufattelig dårlig, og prisene deres er helt latterlige.

 

Kort oppsummert; gode produkter, men et ekkelt selskap.

 

EDIT: Også er det så sykt mange ukritiske Apple-fanboys.. :cool:

Endret av haarod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...