Gå til innhold

motivasjonen bak et apple kjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Hva har dette med tråden å gjøre?

 

Kunnskapnivået til apple brukere.

 

Når dere sier alt funger, regner jeg også med harddisken funger over 1 år.

Regner også apple tastatur funger over 1 år.

 

Regner med apple er grei ved reklamasjoner? eller tar jeg feil?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

1. Kunnskapsnivået til Apple-brukere? Hva i huleste? Så fordi noen ikke kan forbrukerkjøpsloven, så er kunnskapsnivået til Apple-brukere lavt? Hvor mange Windows-brukere kan ikke forbrukerkjøpsloven?

2. Feil kan skje med alt, såvel som Microsoft, Logitech, og Apple produkter.

3. Mulig brukerfeil? Bruker gir heller ikke noe input tilbake på spørsmål som kan oppklare saken.

 

- Mortis

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

1. Kunnskapsnivået til Apple-brukere? Hva i huleste? Så fordi noen ikke kan forbrukerkjøpsloven, så er kunnskapsnivået til Apple-brukere lavt? Hvor mange Windows-brukere kan ikke forbrukerkjøpsloven?

2. Feil kan skje med alt, såvel som Microsoft, Logitech, og Apple produkter.

3. Mulig brukerfeil? Bruker gir heller ikke noe input tilbake på spørsmål som kan oppklare saken.

 

- Mortis

 

Bare ignorer han. Mistenker at han røyker noe hardt.. ;)

 

Postene er bare et evig uoversiktlig rot. Hva han egentlig vil frem til er det vel ingen her som skjønner..

Lenke til kommentar

1. Kunnskapsnivået til Apple-brukere? Hva i huleste? Så fordi noen ikke kan forbrukerkjøpsloven, så er kunnskapsnivået til Apple-brukere lavt? Hvor mange Windows-brukere kan ikke forbrukerkjøpsloven?

 

Du har jo rett i at det finnes mange dumme windows brukere, men Mac brukere er ikke bedre.

Å kjøpe en ferdig PC, der man bare kobler til laderen og alt skal fungere?

 

Da ville flere brukerne blitt overrasket når ting ikke fungere.

Selgeren har jo sagt flere hvite løyner som de ikke kan forklare etter kjøp?

 

Apple selgere sier "MAC funger alltid, det er så enkelt kan ikke få virus eller spyware. Hvis man liker windows 7, kan dette installeres enkelt".

PC selger sier "Spilling er anbefalt, lev med lisenskostnadene lev med recovery DVD".

 

Linux og PC byggere brukere sier "Få alt gratis, lær deg å bruke det velg fritt."

Hackintosh vis du har motstand til Apples holdninger kan svekke Apples makt.

 

2. Feil kan skje med alt, såvel som Microsoft, Logitech, og Apple produkter.

Ja det har du rett i, men når Apple bestemmer seg for å gi 1 års garanti i norge.

Og dere apple brukere syter å klager over at ting ikke virker? Og apple stikker av med forbrukerkjøpsloven? Hvorfor velger dere å bli tilhenger av Apple når de er imot dere?

 

Hvorfor da heller ikke gå over til PC med linux?

Betal heller noe for folk skal hjelpe dere?

 

Er det flere levrandører en Sony erikson og Apple som forholder seg til Amerikans lovgivning i norge? Jeg kjenner ikke til flere som er så vrang, men har aldri hørt om noen heller.

 

Sony Playstation 3, kanskje når de ser spillkonsollene som en tjeneste.

Men etter jeg kjøpte denne styrer jeg unna neste sony konsoll.

Blir nok hacking mods isteden også her. Eller bruke PC isteden.

 

Alle andre levrandører har jeg aldri hatt noen problemer med garanti, heller ikke hørt om på nyhetforum heller. Nå eier jeg ikke Apple maskiner har bare hatt sony erikson mobiler under 1000 lappen så det har gått bra. Programvare er lite garantier med uansett.

 

3. Mulig brukerfeil? Bruker gir heller ikke noe input tilbake på spørsmål som kan oppklare saken.

Ja både windows og Mac sliter der. Brukerne forventer at ting skal fungere slik de vil.

Når maskinen ikke gjør det klager folk. Flere lever i usikkerhet om de faktist har kjøpt noe de angrer på senere.

 

30 dagers åpenkjøp er jo fint, men husk at butikkene tar fort 1000 kr for å dekke tapet å gjennomrette harddisken til vanlig standard, og tap butikkene lider.

 

Ofte når men kjøper PC (Da snakker jeg både om MAC eller windows basert PC) har man ikke muligheten å teste maskinen over lengere perioder i butikk.

 

Så valg av side her?

Hvis dere vil forholde dere til "Apples betingelser" Så kjøp Apple, men ikke klag over hvis harddisken ryker etter 1 år eller skjermen blir knust i 1000 biter ved sandkorn på stranden.

Vil dere ha frihet gå for noe annet.

Hvis dere syns at Apple kan bestemme hva dere velger, så gjerne for meg.

 

Jeg hadde håpet å få noen tilhengere til å gjøre OSX fritt for maskinvarekrav for Apple maskinvare.

Siden maskinvare begrensing har aldri vært noe bra.

 

Jeg må si jeg ikke har noe i mot OSX Leopard som operativsystem, men resten av Apples maskinvare er ikke stort bedre en gammel PC laptop for XP.

 

Hvis det er flere som er interisert i hackintosh, kanskje vi skulle lage et forum om det.

Jeg kan godt hjelpe flere med virtualbox i windows.

Men hvis ingen er interisert, kan folk godt leve med konsekvensene apple gir brukerne for å støtte Apple.

 

Vet noen hvordan vi kan beholde en fin diskusjon her?

Altså uten krig og kritikk?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Du har jo rett i at det finnes mange dumme windows brukere' date=' men Mac brukere er ikke bedre.

Å kjøpe en ferdig PC, der man bare kobler til laderen og alt skal fungere?

 

Da ville flere brukerne blitt overrasket når ting ikke fungere.

Selgeren har jo sagt flere hvite løyner som de ikke kan forklare etter kjøp?

 

Apple selgere sier "MAC funger alltid, det er så enkelt kan ikke få virus eller spyware. Hvis man liker windows 7, kan dette installeres enkelt".

PC selger sier "Spilling er anbefalt, lev med lisenskostnadene lev med recovery DVD".

 

Linux og PC byggere brukere sier "Få alt gratis, lær deg å bruke det velg fritt."

Hackintosh vis du har motstand til Apples holdninger kan svekke Apples makt.[/quote']

Du kan ikke bruke det argumentet på at Mac-brukere har ett lavere kompetansenivå. Det er generelt sett lav kompetanse på forbrukerkjøpsloven.

Mine opplevelser, som førstegangs Mac eier, er at oppsettet er enkelt, kun oppretting av brukernavn o.l, som også gjelder i Windows.

Selgeren har fortalt flere hvite løgner?! Jeg har aldri hørt en selger som påstår at OS X ikke kan krasje, eller fungerer helt feilfritt.

MAC er en PC. Forskjellen er operativsystemet. Du kan argumentere så mye du vil på dette, begge deler er en personlig datamaskin per definisjon (PC = Personal Computer).

 

Ja det har du rett i, men når Apple bestemmer seg for å gi 1 års garanti i norge.

Og dere apple brukere syter å klager over at ting ikke virker? Og apple stikker av med forbrukerkjøpsloven? Hvorfor velger dere å bli tilhenger av Apple når de er imot dere?

 

Hvorfor da heller ikke gå over til PC med linux?

Betal heller noe for folk skal hjelpe dere?

 

Er det flere levrandører en Sony erikson og Apple som forholder seg til Amerikans lovgivning i norge? Jeg kjenner ikke til flere som er så vrang, men har aldri hørt om noen heller.

 

Sony Playstation 3, kanskje når de ser spillkonsollene som en tjeneste.

Men etter jeg kjøpte denne styrer jeg unna neste sony konsoll.

Blir nok hacking mods isteden også her. Eller bruke PC isteden.

 

Alle andre levrandører har jeg aldri hatt noen problemer med garanti, heller ikke hørt om på nyhetforum heller. Nå eier jeg ikke Apple maskiner har bare hatt sony erikson mobiler under 1000 lappen så det har gått bra. Programvare er lite garantier med uansett.

Klager ikke PC brukere også, når ting ikke virker? Garanti er også frivillig fra produsenten sin side. De må forholde seg til forbrukerkjøpsloven.

Jeg foretrekker imidlertid å kjøpe slikt via kjeder som f.eks Elkjøp, Lefdal eller Expert. Da har jeg ett fysisk sted å forholde meg til.

 

Ja både windows og Mac sliter der. Brukerne forventer at ting skal fungere slik de vil.

Når maskinen ikke gjør det klager folk. Flere lever i usikkerhet om de faktist har kjøpt noe de angrer på senere.

 

30 dagers åpenkjøp er jo fint, men husk at butikkene tar fort 1000 kr for å dekke tapet å gjennomrette harddisken til vanlig standard, og tap butikkene lider.

 

Ofte når men kjøper PC (Da snakker jeg både om MAC eller windows basert PC) har man ikke muligheten å teste maskinen over lengere perioder i butikk.

 

Så valg av side her?

Hvis dere vil forholde dere til "Apples betingelser" Så kjøp Apple, men ikke klag over hvis harddisken ryker etter 1 år eller skjermen blir knust i 1000 biter ved sandkorn på stranden.

Vil dere ha frihet gå for noe annet.

Hvis dere syns at Apple kan bestemme hva dere velger, så gjerne for meg.

 

Jeg hadde håpet å få noen tilhengere til å gjøre OSX fritt for maskinvarekrav for Apple maskinvare.

Siden maskinvare begrensing har aldri vært noe bra.

 

Jeg må si jeg ikke har noe i mot OSX Leopard som operativsystem, men resten av Apples maskinvare er ikke stort bedre en gammel PC laptop for XP.

 

Hvis det er flere som er interisert i hackintosh, kanskje vi skulle lage et forum om det.

Jeg kan godt hjelpe flere med virtualbox i windows.

Men hvis ingen er interisert, kan folk godt leve med konsekvensene apple gir brukerne for å støtte Apple.

 

Vet noen hvordan vi kan beholde en fin diskusjon her?

Altså uten krig og kritikk?

Brukerfeil vil aldri forsvinne, uavhengig av operativsystem. Har aldri opplevd å bli belastet gebyr for å levere tilbake noe, ei heller PC.

 

Man forholder seg til norsk lovgivning, knust skjerm er uansett ikke dekket av garanti, med mindre det er en produksjonsfeil som er årsaken.

OS X er også ett "åpent" operativsystem, slik som Windows. Bare med begrenset maskinvarestøtte, som trolig er noe av grunnen til gode opplevelser med OS X.

 

Gammel maskinvare? Sist jeg sjekket var Apple først i salg med Sandy Bridge plattformen, på bærbare-pcer.

 

Om du slutter med å komme med håpløse kommentarer, uten virkelighetshold, så håper jeg at diskusjonen kan komme på rett spor.

 

- Mortis

Lenke til kommentar

Mortis :PC vs Mac

 

Hvorfor får jeg treff her?

 

Hvis du er bestemt på at Mac er PC.

 

Ville jeg salgt at f.eks Sun Fire X4500 Server er en PC hvis jeg installerer et linux operativsystem. Og bruker maskinen som en privat maskin.

 

Kan noen forklare hvordan denne begrepsforvirringen har kommet fra?

Apple sine filmer, er det en kar som sier han er PC og en kar som er apple?

 

Elkjøp, Lefdal bør man sjekke prisene en del så man ikke blir lurt.

 

Eller er PC bare et ord som beskriver "windows basert" maskinvare?

Siden etter så mange steder jeg forsøker å google PC vs mac får jeg bare svar på at disse er 2 forskjellig systemer, selv om begge er privat datamaskin.

 

Av disse:

http://media.laptoplogic.com/upload-images/9349/9349_macaddict-vs-pc.jpg

 

Hvilken person velger dere å være?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kan noen fortelle hvorfor Apple LED Cinema Display 27" koster 7758,-

 

Da denne bare tilbyr

1 x DisplayPort - Apple mini-DisplayPort

3 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A

 

Riktig nok er denne blandt de neste 27" Apple skjermene, der ikke det finnes stort utvalg pc skjermer ut tv.

 

 

Men er ikke denne dyr?

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle hvorfor Apple LED Cinema Display 27" koster 7758,-

 

Da denne bare tilbyr

1 x DisplayPort - Apple mini-DisplayPort

3 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A

 

Riktig nok er denne blandt de neste 27" Apple skjermene, der ikke det finnes stort utvalg pc skjermer ut tv.

 

 

Men er ikke denne dyr?

Hørt om oppløsning?

Lenke til kommentar

Mac er noe drit, det syntes iallfall jeg. Jeg har problemer nok med iTunes, som popper opp annenhver dag om oppdateringer... Jeg sjekket service på iPod, og her er et av svarene i FAQ:

 

3. Blir dataene på min iPod bevart?

Nei. Du vil motta en iPod som ikke inneholder data, sanger eller brukertilpasninger. Før du sender din iPod til service, er det ditt ansvar å ta en særskilt sikkerhetskopi av data som er lagret på iPod, og installere disse dataene på nytt.

 

[/qoute]

Dette viser at apple mest sannsynlig ikke fikser iPoden din, men sender deg en ny. :thumbdown:

 

Menmen, hvis de liker apple, så bryr det ikke meg så mye.

 

--CasterAnd :new_woot:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å basere sin oppfatning av Mac kun av iTunes (på windows?) synes jeg blir litt latterlig egentlig.

 

Og service på iPod, jeg ser virkelig ikke problemet? Er det ikke bedre med en helt ny vare enn den gamle brukte ødelagte du hadde? Er jo ikke akkurat noe stort problem å gjenopprette det du hadde på iPoden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...