Gå til innhold

Kamerabag med plass til litt diverse


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en kamerabag til å ha over skulderen. Min desiderte favoritt er Ona Union Street-bag, men jeg er usikker på om man får tak i den i Norge. Er det noen som har forslag til noe tilsvarende bagger som også rommer litt? For meg er det litt viktig at den ikke ser kamerabag ut. Jeg skal bruke den til og fra forelesning på UiO, og liker å ha noe som er litt diskrét.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på utkikk etter en kamerabag til å ha over skulderen. Min desiderte favoritt er Ona Union Street-bag, men jeg er usikker på om man får tak i den i Norge. Er det noen som har forslag til noe tilsvarende bagger som også rommer litt? For meg er det litt viktig at den ikke ser kamerabag ut. Jeg skal bruke den til og fra forelesning på UiO, og liker å ha noe som er litt diskrét.

 

Ona Bags må du nok bestille direkte fra USA (Kul bag forresten).

 

Litt enklere å få tak i er Crumpler (http://www.crumpler.no/) som har en drøss forskjellige modeller og størrelser. Kanskje ikke fullt så diskrete som den du linket til, men du stikker deg ihvertfall ikke ut med en Crumpler på UiO. :)

 

- Mellomulv.

Lenke til kommentar

Ona Bags må du nok bestille direkte fra USA (Kul bag forresten).

 

Litt enklere å få tak i er Crumpler (http://www.crumpler.no/) som har en drøss forskjellige modeller og størrelser. Kanskje ikke fullt så diskrete som den du linket til, men du stikker deg ihvertfall ikke ut med en Crumpler på UiO. :)

 

Jeg veit, den er classy og herlig. Problemet med Crumpler er at selv om de er flotte og fine så er de litt for ... jeg veit ikke. Jeg vil heller ha noe som kanskje er enda litt mindre "se, en fotobag!". Vurderer også Think Tank Urban Disguise, men er litt på gjerdet der også. Ser Fotovideo har noen National Geographic-bagger, men en sånn stor NGC-logo tror jeg at jeg klarer å holde meg unna.

 

Man får surfe - så finner man kanskje.

Lenke til kommentar

Er på jakt etter det samme.

 

Har to bager fra Crumpler, men ingen er kameravesker.

Den ene er en 15 Seater, den har god plass til en 15" laptop og en god del bøker og annet.

Siden den er godt polstret er det ikke noe i veien for å bruke den som kamerabag om man ikke har med seg masse utstyr.

Har man objektiver og blitz pakket inn i noe mykt kan kameraet ligge løst.

Synes bagen blir litt for stor for mitt bruk (omtrent samme størrelse som Union Street), så den blir nesten ikke brukt.

Selges for en rimelig penge.

 

Til daglig bruker jeg Double Charge som jeg liker bedre. Her står laptop'en på høykant så bagen er mye smalere enn den andre.

Kladdebøker passer fint nedi. Får plass til laptop, et par kladdebøker, en tykk bok og kameraet med objektiv, men da er det helt fullt. Den mangler litt padding så den er ikke veldig egnet som kamerabag, men med et tilskåret sitteunderlag i bunn fungerer det ganske bra.

 

Skal jeg ha ny bag må det bli en som er tilpasset en 13-14" laptop. 15" er litt for tungt til å slepe rundt på hver dag.

 

Har ikke sett noe som jeg liker i riktig størrelse, men man skulle jo tro det var mulig å få tak i.

Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter en kamerabag til å ha over skulderen. Min desiderte favoritt er Ona Union Street-bag, men jeg er usikker på om man får tak i den i Norge. Er det noen som har forslag til noe tilsvarende bagger som også rommer litt? For meg er det litt viktig at den ikke ser kamerabag ut. Jeg skal bruke den til og fra forelesning på UiO, og liker å ha noe som er litt diskrét.

Ona-baggen såg jo dirkete sexy ut. Bortsett frå ein litt høg pris er den perfekt, med plass til kamera, eit par objektiv og ei bok/notatbok/lesebrett eller pc. hmm... :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har ikke bestilt ennå og det ser ut som den må vente litt. Skal ha meg 70-200mm IS I. Den kommer nok til å ta litt av feriepengene. Gi meg beskjed (og bilder) når du har fått den!

 

Will do. Det jeg lurte på var i bunn og grunn hvor god plassen til selve kamerahuset er. Har en 7D med vertikalgrep, og bruker ofte 50mm f1.4. Ser for meg at det skal gå fint å stappe hele greien nedi, stående, men det er jo greit å være sikker. Fant ikke den kombinasjonen i diverse omtaler på nettet..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Will do. Det jeg lurte på var i bunn og grunn hvor god plassen til selve kamerahuset er. Har en 7D med vertikalgrep, og bruker ofte 50mm f1.4. Ser for meg at det skal gå fint å stappe hele greien nedi, stående, men det er jo greit å være sikker. Fant ikke den kombinasjonen i diverse omtaler på nettet..

 

Hvordan er ståa her? Fått ETA på leveransen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...