Gå til innhold

Mens vi venter på "Hobbiten"


Valeit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Tja, det blir jo litt annerledes med tanke på at i boka så "går de en del" istedenfor å krige, selv om vi kan vente litt av det sistnevnte også.

 

Håper virkelig at de fleste scenene er med, men regner egentlig med at det blir en extended version på samme måte som det ble til LOTR.

Lenke til kommentar

Tja, det blir jo litt annerledes med tanke på at i boka så "går de en del" istedenfor å krige, selv om vi kan vente litt av det sistnevnte også.

 

 

Jeg følte Hobbiten hadde mer action på ferre sider enn ringenes herre bøkene. Er langt flere skildringer av "vandringer og gåing" i ringenes herre bøkene enn i Hobbiten.

Lenke til kommentar

Tja, det blir jo litt annerledes med tanke på at i boka så "går de en del" istedenfor å krige, selv om vi kan vente litt av det sistnevnte også.

 

 

Jeg følte Hobbiten hadde mer action på ferre sider enn ringenes herre bøkene. Er langt flere skildringer av "vandringer og gåing" i ringenes herre bøkene enn i Hobbiten.

Samme her, det er jo rimelig mye gåing i lotr, både bøker og filmer.

 

Hobbiten er en stor favoritt her i huset, lotr derimot synes jeg er alt for langtrukne og mister spenningen.

Lenke til kommentar

Nå nærmer det seg!! :) har virkelig tro på dette, og det er flere ting som taler for:

* Filmene lages av de samme folka. Perfeksjonisten Jackson nekter å gi seg før dette er et mesterverk :)

* Musikken lagges av Howard Shore igjen!

* Alan Lee og John Howe har bevist at de har et godt grep om det å sette bilder på Tolkien. Dette vil de klare igjen.

* Budsjettene er mangedoblet fra Ringenes Herre. 281 millioner dollar på 3 filmer har blitt til 500 millioner på 2.

* De har tatt seg god tid på alle pre-filming forbredelser. Offisielt siden 2007.

* Har tro på Martin Freeman som Bilbo. Kjenner han fra The Office og Sherlock. God skuespiller :)

Endret av Doffeo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det blir mye lettere å få med hele boka i disse filmene.

 

900++ sider fordelt på 3 filmer.

 

Vs under 300 sider fordelt på 2 filmer, ikke bare det men skriften i hobbiten er mye større enn i vanlige romaner, jeg brukte bare 3 dager på å lese gjennom hobbiten, det er virklig ikke en lang bok.

Lenke til kommentar

Jeg tror det blir mye lettere å få med hele boka i disse filmene.

 

900++ sider fordelt på 3 filmer.

 

Vs under 300 sider fordelt på 2 filmer, ikke bare det men skriften i hobbiten er mye større enn i vanlige romaner, jeg brukte bare 3 dager på å lese gjennom hobbiten, det er virklig ikke en lang bok.

Det var vel derfor den opprinnelige planen var å filme Hobbiten som film 1, og tiden mellom Hobbiten og LOTR i film 2. Synd det ikke ble slik, da ingen bøker dekker dette området spesifikt, det er bare notater og liknende som dekker det. Og Ufullendte Fortellinger da.

Lenke til kommentar

Ser ut som det er noe fra mellomspillet. Plakaten på porten til Bilbo i det første bildet fra Traileren sier "No admittance except on party business." Akkurat som i Ringenes Herre. Dette er muligens den aller siste scenen i film 2. Rett før handlingen i Ringenes Herre starter. Hvor mye mer vi får vet få :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...