Gå til innhold

Mens vi venter på "Hobbiten"


Valeit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legolas er sonen til Thranduil, konge av Myrkskog, ja, og sånn sett burde dei vel kunne skrive han inn

 

Når Thranduil avhøyrer Thorin.

Men han bør ikkje ha ei stor rolle. Eg er redd at Galadriel eller Legolas kjem til å bli som Arwen, at dei legg dei inn i rolla til nokre andre, av uforståelege grunnar.

 

 

Forresten, nokon som veit kjem som skal spele Bard?

Lenke til kommentar

Prøv å se positivt på det, det kommer sannsynligvis til å bli den beste, dyreste og mest avanserte utnyttelsen av 3D-teknologien hittils. Jeg var hvertfall storfornøyd med Avatar i 3D på kino og regner med at The Hobbit kommer til å overgå den opplevelsen, så jeg ser ikke så mørkt på det.

 

Det eneste kjipe er at det fort kan bli skuffende å se samme filmen på Blu-ray hjemme i stua senere (har ikke prøvd dette med Avatar ennå).

 

Med på denne. Greier ikke å se at 3D er negativt med Hobbiten. Vi så jo hvor utrolig bra det var i Avatar, og med Hobbiten blir det bare enda bedre. I tillegg til at dette blir den virkelige store filmen som blir skutt i 48 bilder per sekund. Hobbiten blir på mange måter banebrytende - og det kunne nesten ikke vært en finere regissør bak rattet for å sørge for at all denne nye teknikken blir implementert på best mulig vis. Jeg tror disse to filmene kommer til å bli veldig bra - en fortryllende opplevelse vi kommer til å få hakeslepp av.

 

Dog litt spent på Martin Freeman. Er han karismatisk nok?

Lenke til kommentar

Eg er mykje meir skeptisk til Richard Armitage enn Martin Freeman. Å spele ein dverg (og ikkje minst ein dvergekonge) i Tolkien's verd er ingen lett rolle. Denne filmen blir god eller dårleg på om Armitage gjer ein god eller dårleg rolle, trur eg.

 

Men sjølvsagt, med Jackson bak rattet kan han lett øydeleggje det sjølv om Armitage gjer tidenes prestasjon.

Endret av Vistula Uhlan
Lenke til kommentar

3D er en restriksjon, ikke et supplement. Det er en gimmick som er forstyrrende for filmopplevelsen, gir dårligere bildekvalitet, øker prisen og ikke tilføyer noe som helst verdifullt med mindre det er snakk om en simulatorkino i Disneyland.

I de fleste tilfeller vil jeg dessverre si meg enig, men med et stort unntak: da jeg så Avatar i 3D på Ringen Kino, en av landets teknisk beste kinoer. En helt fantastisk sanselig opplevelse.

 

Jeg tror og håper The Hobbit blir det neste store unntaket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lee Pace fra tv-seriene, Pushing Daisies og Wonderfall er blitt castet til å spille faren til Legolas. Thranduil.

 

Dean O’Gorman fra New Zealand har steppet inn i som rollen Fili, etter at den tidligere annonserte skuespillern ikke ville være med lengre. Av ukjent grunn.

Lenke til kommentar

Ser ut som det er flere her som ikke helt har lest seg opp på 3D.

 

Mesteparten av filmer som gis ut i 3D i disse dager er originalt filmet i 2D (24 FPS), og så blitt konvertert til 3D i post-production, noe som ofte får resultatet til å se helt ræva ut. Så selv Green Hornet i 3D, noe jeg ble møkklei av etter de 15 første minuttene. Blurry mess for å si det sånn.

 

Avatar fikk jeg aldri sett i 3D, men hørte det var en meget bra opplevelse, etter som det ga en dybde følelse i bildet, istedenfor den typiske "ting kommer flyvende ut av skjermen" effekten. Avatar var og filmet i 24 fps.

 

Over til Hobbiten. Denne kommer til å filmes med noen av de beste kameraene som er på markedet, så bildekvaliteten kommer nok til å være top-notch. Samt den og filmes i 48 FPS, som betyr at det ikke vil være noe blurr, selv om kamera beveger seg raskt eller brått i flere retninger. Jackson sa og nylig at ja, filmen kommer til å være tilgjengelig i 2D.

Lenke til kommentar

Litt enig med deg der Gypsy. Men de fleste gangene jeg har fått opplevelsen ødelagt av andre er når kinosalen er halvfull, lenge etter premieredatoen. På premieren, eller rett etter, er filmer i mye større grad sett av mennesker som virkelig har en interesse av å se selve filmen, altså unngår man i større grad tullinger å irritere seg over.

Lenke til kommentar

Litt enig med deg der Gypsy. Men de fleste gangene jeg har fått opplevelsen ødelagt av andre er når kinosalen er halvfull, lenge etter premieredatoen. På premieren, eller rett etter, er filmer i mye større grad sett av mennesker som virkelig har en interesse av å se selve filmen, altså unngår man i større grad tullinger å irritere seg over.

Jeg vil faktisk unngå å gå på de mest populære premierevisningen av sånne filmer. Det finnes alt for mange idiotiske die-hard fans som skal kle seg ut, klappe og hoie midt i filmen. Utenom dette problemet er det svært sjeldent at jeg får kino-opplevelsen ødelagt av andre mennesker i publikum. Tror dette har mye med hvilken kino man ser filmen på og kanskje litt tidspunktet også.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Peter Jackson.

Ten years ago, Orlando Bloom created an iconic character with his portrayal of Legolas. I'm excited to announce today that we'll be revisiting Middle Earth with him once more. I’m thrilled to be working with Orlando again. Funny thing is, I look older—and he doesn’t! I guess that's why he makes such a wonderful elf.

 

Nice :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...