Gå til innhold

Sony Ericsson Xperia Arc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere her som har opplevd att mobilen rebooter av seg selv? plutselig står det bare Sony Ericsson i displayet og man må vente lenge før det skjer noe som helst, deretter må ma ntaste pin-kode

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1022910

http://www.facebook.com/topic.php?uid=35313373389&topic=25733&post=141905

 

Har selv opplevd det 2 ganger etter jeg fikk Arc´n... Har ikke sett noe spesielt som kunne resultere i dette og ikke noe spesielle apps har kjørt :(

Lenke til kommentar

Har et problem som jeg ikke har klart å finne ut av... Kjøpte en Arc for noen dager siden (min første Android), og når jeg sender MMS med bilder fra kameraet, får mottakeren bare et bittelite bilde. Jeg finner ikke ut hvor jeg skal gå for å justere hvor mye mobilen krymper bildet før den legger det ved MMS'en... Noen som kan hjelpe...? Takker for alle tips! :)

Lenke til kommentar

@Tunaman

 

Hei, dro å kjøpte meg Arcen på fredag så er begrenset hvor mye jeg har satt meg inn i den enda. Foreløpig har jeg ikke sjekket med mms settings etc, men det jeg vet er at operatørene har gjerne et ganske lavt tak på hvor mye data de tillater i en mms. Dvs at du vil neppe noen gang få lov til å sende et helt 8mpx bilde i en mms. Det blir komprimert uansett.

 

Men hvor mye snakker vi? Dukker bildet bare opp som et knøtt lite thumbnail bilde hos mottaker?

Lenke til kommentar

Har et problem som jeg ikke har klart å finne ut av... Kjøpte en Arc for noen dager siden (min første Android), og når jeg sender MMS med bilder fra kameraet, får mottakeren bare et bittelite bilde. Jeg finner ikke ut hvor jeg skal gå for å justere hvor mye mobilen krymper bildet før den legger det ved MMS'en... Noen som kan hjelpe...? Takker for alle tips! :)

 

 

@Tunaman

 

Hei, dro å kjøpte meg Arcen på fredag så er begrenset hvor mye jeg har satt meg inn i den enda. Foreløpig har jeg ikke sjekket med mms settings etc, men det jeg vet er at operatørene har gjerne et ganske lavt tak på hvor mye data de tillater i en mms. Dvs at du vil neppe noen gang få lov til å sende et helt 8mpx bilde i en mms. Det blir komprimert uansett.

 

Men hvor mye snakker vi? Dukker bildet bare opp som et knøtt lite thumbnail bilde hos mottaker?

 

Uansett hvor mye bildet blir forminsket så skal mottager få full størrelse på bildet du sender. Hvertfall slik det har vært med meg de årene jeg har hatt mobil og sendt mms'er. Kvaliteten blir selfølgelig redusert, men det skal da komme opp som et vanlig bilde.

Lenke til kommentar

Etter et døgn med bruk av denne telefonen må jeg si at jeg er veldig fornøyd, dette er en av de bedre mobilene jeg har hatt. Eneste jeg kan si negativt til nå er hodetelefon utgangen, men altså jeg ville ikke valgt BORT denne mobilen pga det.

 

Skjerm:

 

Rask og responsiv og bruker en ny teknologi "Mobile BRAVIA Engine". Dette skal visst gi bedre kvalitet på bilder og videobilder, jeg kan ikke si at jeg har lagt så veldig stor merke til det enda, kanskje det kommer senere, hva vet jeg.

 

Brukervennlighet

 

Har man brukt en Android telefon før, så kjenner man seg automatisk igjen med engang man starter opp telefonen og kommer inn på hjemskjermen, det er jo et "skin" som Sony Ericsson har lagt inn, men man ser med engang at man har flere startskjermer og mange Android applikasjoner.

 

Hvis Android er noe nytt, så er det veldig enkelt å sette seg inn i og er ikke vanskelig syntes nå jeg, SE har valgt et veldig stilfult design på sine menyer og man kommer seg raskt frem og tilbake uten at det hakker noe særlig.

 

Den kjører også Android versjon 2.3.2 og blir vel oppgradert til 2.3.3 i nærmeste fremtid får vi håpe.

 

Lyd & Musikk

 

Siden jeg holder meg kun til musikklytting via Spotify, så vet jeg ikke hvordan den innebygde musikkfunksjonen til ARC ser ut eller hvordand en fungerer. Men lydkvaliteten er har jeg ikke sett maken til komme ut av en mobil, jeg bruker Koss PortaPro og hvis man seter på en sang med litt bass i, så kommer det faktisk veldig bra bass også.

 

Kamera

 

Det er 8mpx og kan ta opp video i 720p, dette er noe jeg syntes er veldig bra, altså jeg har sett mobiler ta opp i 1080p og tar bilder i 12mpx, men kamera på mobilen bruker jeg ikke så mye, så 8mpx holder i masse for det lille forbruket jeg bruker kameraet på mobilen til. Det tar fine og gode bilder, med lite støy, eneste er med videoopptak, der syntes jeg det ble litt mye støy som jeg ikke vet helt hvor kommer fra.

 

Konklusjon

 

Jeg syntes Sony Ericsson har gjort en god jobb med ARC og kommer med en stilfull mobil, kanskje litt i dyreste laget, men jeg syntes det er verdt det. Jeg ser at det er noen som velger å ikke kjøpe denne mobilen pga at hodesettutgangen er på siden, men det er bare tull syntes jeg. Hvis man velger bort en mobil pga en så liten bagatell er bare oppspinn.

 

Hvis jeg skal rulle terningen på denne mobilen ville den havnet på en soleklar 6'er.

Lenke til kommentar

hei

 

jeg har hatt min arc i tre uker nå... og er kjempefornøyd, bortsett fra en ting... batterikapasiteten blir bare dårligere og dårligere... i dag holdt den ut i 13 timer... og jeg bruker den ikke så mye engang... snakket i telefon i ca 40 min tilsammen... ca 5-6 samtaler... etpar meldinger og lite annet... har slått av wifi og kalender og andre ting står på oppdatering kun på wifi...... what to do??? kjenner jeg blir en smule frustrert... samboeren min har en lg... x2 ettellerannet... å han snakker i mobil hele dagen myyyye og har alltid 10-15% igjen på kvelden...

 

hjelp???

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned Android System info, du finner det på market. Start programmet, velg "tasks" øverst. Da får du se kjørende prosesser og se hvor mye de bruker av minne og CPU. Trykk deretter på menytasten og velg Sort, deretter "CPU Usage", slik kommer de prosessene som bruker mest datakraft øverst. Mitt problem, som reduserte batterikapasiteten enormt, var Timescape. Ikonet er det samme som Timescape-appen, men den heter noe slikt som "Direkteavspillingsmotor". Løsningen for meg ble å roote telefonen (med Gingerbreak), installere Bloatfreeze og fryse Timescape-relaterte apps.

 

I tillegg avsinstallerte jeg oppdateringen til google maps. (Åpne market, trykk meny-tasten, velg mine apps, finn Google Maps, trykk på "avsinstaller oppdatering". Noe snodig med oppdateringen gjør at telefonen aldri går i "sleep mode" og du kan se på batteribruk at "Kart" bruker mye strøm.

 

Etter det overnevnte har jeg fått formidabel batterikapasitet! Telefonen holder 1,5 døgn med min normale delvis harde bruk og 2 døgn på fridager med mindre bruk. Det var ikke min gamle Nexus One i nærheten av å klare så jeg er ekstremt fornøyd nå.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

timescape bruker jeg ikke... syns ikke noe om det... ;) men jeg var inne å avinnstallerte det google greiene og lasta ned den app'en... nå gjenstår det da å se på morgendagen om det har noen hensikt... om ikke, så gjenstår det å resette telefonen å begynne på nytt... mistenker at noen apps er ekstra batterihungrige, og de må lukes ut... digger alle app'ene mine, men batterislukere trenger jeg ikke...

 

kom gjerne med flere råd... er totalt noob når det gjelder android... :p

Lenke til kommentar

Jeg har oppdaget at facebook for android appen kan spise mye batteri. En 3-4 ganger etter kjøp så har jeg gått hjemme fra om morgenen med fulladet batteri, brukt den litt i løpet av de første timene for så å legge den tilbake i lomma. Har så tatt opp igjen telefonen for å oppdaget at mesteparten av batteriet er spist opp i løpet av noen få timer.

 

Har sjekket batteristatus og det viser seg at facebook appen i de tilfellene ligger øverst på bruk av batterikapasitet med 40-50%. Har forsøkt å resette telefonen uten hell. Tror det er en eller annen bug med facebook appen som gjør at den plutselig kan finne på å gå berserk etter jeg har brukt den. Satser på at dette er en bug som fixes med en oppdatering av enten telefon eller appen i seg selv.

 

Andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Er det flere en meg som ikke får 3G tilgang? Jeg sitter alltid med HSPDA eller EDGE. Er det noen innstillinger jeg må endre på?

Har heller aldri fått til 3G, på min Arc er det bare en H med de tilhørende pilene for datatrafikk opp og ned som kommer opp på statuslinjen.

Lenke til kommentar

da er klokka straks 22... og på denne tiden i går hadde jeg snakket 40 min i telefonen og måtte sette den på lading rundt klokka ni...

 

idag har jeg snakket i godt over en time, og kleia en del på den... har fortsatt 66% igjen... soe... whuuuhuuuu :D;) håper bare at morgendagen blir likedan..

 

oppdatering... hittil... har telefonen brukt kun 11 % fra jeg tok den av lading klokka 07.30... stooort fremskritt... men venter til kvelden med å juble ;)

 

Har du nå versjon 2.3.3 eller 2.3.4 ???

 

 

Er det flere enn meg som sitter på 2.3.2 ?

 

 

ehh... aner ikke?? hvor finner jeg det?

 

er det android versjon?? som jeg finner under os?? i så tilfelle 2.3.2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...