Gå til innhold

Sony Ericsson Xperia Arc


Anbefalte innlegg

da er klokka straks 22... og på denne tiden i går hadde jeg snakket 40 min i telefonen og måtte sette den på lading rundt klokka ni...

 

idag har jeg snakket i godt over en time, og kleia en del på den... har fortsatt 66% igjen... soe... whuuuhuuuu :D;) håper bare at morgendagen blir likedan..

 

oppdatering... hittil... har telefonen brukt kun 11 % fra jeg tok den av lading klokka 07.30... stooort fremskritt... men venter til kvelden med å juble ;)

 

Har du nå versjon 2.3.3 eller 2.3.4 ???

 

 

Er det flere enn meg som sitter på 2.3.2 ?

 

 

ehh... aner ikke?? hvor finner jeg det?

 

er det android versjon?? som jeg finner under os?? i så tilfelle 2.3.2

 

Innstillinger - Om Telefonen - også bla nedover til du finner Android-versjon.

 

-----------------------

 

Jeg har problemer med at programmer jeg ikke bruker bare starter opp og gjør mobilen treig, jeg må "drepe" programmene hele tiden fordi mobilen begynner å henger her og der. Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre dette problemet videre? Begynner å bli litt små irritert.

 

Leser over her at man kan roote telefonen og installere BloatFreeze, men det koster penger etter som jeg har lest. Finnes det noen andre gratis versjoner å gjøre dette på?

 

BTW: har rootet telefonen med "GingerBreak"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nytt problem... får hele tiden opp en gul trekant oppe med et utropstegn i... Dataroaming, ingen tilkobling. data roaming er av... jeg har ikke slått av noe, og ikke vet jeg hva det betyr heller.. hvordan slår jeg eventuellt dette på? og hvorfor skal jeg gjøre dette? hvorfor slår den seg av???

 

problem to... telefonen slår seg til tider av.... slik at jeg må taste pinkode... ofte kan den i sin stillhet bare slå seg av og jeg oppdager det ikke før jeg skal gjøre noe med den... why oh why???

Lenke til kommentar

Dataroaming slår du på ved å gå til meny->instillinger->trådløst og nettverk->mobile nettverk.

 

Det er flere som har rapportert om telefon som rebooter. Det ser ut til at det kan være flere ting. Mao flere feil som kan ende i samme problem.

 

- Noen har hatt problemer med whatsapp og avinstallert denne og blitt kvitt random reboots.

- Noen av telefonene sliter med løst batteri som kan ved lett støt gjøre at telefonen slår seg av og rebooter. Har en teknikker kompis som hadde dette på sin. Satte på litt duck(t)-tape på batteriet slik at det det ble litt tykkere på enden og dermed sitter hardere. Har nå ingen reboots.

 

- Det kan også selvfølgelig være andre apps som forårsaker slike hendelser.

Vanskelig å si hva gjelder akkurat din.

 

Jeg har hatt to reboots siden jeg fikk min og dette er ikke pga løst batteri. Driver å etterforsker litt ettersom jeg ikke har whatsapp. Telefonen min blir forøvrig heller ikke varm eller sliter med andre rare hendelser. Mye mulig det bare er en bug i fw også som trigges enkelte ganger, mulig ved sync av kjørende apps.

Lenke til kommentar

Forøvrig er det på vei en oppdatering til oss. Denne skal i tillegg til å gi forbedret facebook intergrering, fikse en del mindre bugs. Mulig at ting blir bedre. Ser forøvrig ut til at display light flickering problemet er løst ved denne oppdateringen.

 

SE begynte år rulle ut oppdateringen i Asia. I dag har UK fått den og så blir det spennende å se når den dukker opp hos oss.

Lenke til kommentar

Haha, nei riktig. Vet ikke hvorfor roaming skrur seg av. Mulig det også er en bug. Skulle gjerne likt å ha fått sett kjørende prosesser rett før reboot, men det er nesten umulig å få til. Det at batteriet er løst er ikke like lett å finne ut av som det høres ut. I noen tilfeller har det vært slik at et par mellom harde dunk på bakdekselet har fått telefonen til å skru seg av. Andre har kun stolt på å sette på litt teip og reboots har uteblitt etter det, men som sagt vanskelig å si. Regner med det fort like gjerne kan være bugs rett og slett.

 

For alt jeg vet kan det være facebook appen også. Den har en tendens, i samvirke med widgeten å plutselig starte å bruke ekstremt med batteri. Ser ut til at det er noe jævlig med prosessoraktivitet når dette skjer derav strømforbruket.

 

Men som sagt, blir spennede å se med oppdateringen som kommer. I England har den foreløpig kun blitt sluppet via SEUS, så driver å sjekker der innimellom:)

 

Sett at det ikke er løst batteri og telefonen din ikke blir ekstremt varm de gangene det skjer, så er det neppe en hardware feil. Forhåpentlig vis fixbart med en oppdatering.

Lenke til kommentar

Finnes nok helt sikkert. Mulig 'handcent' kan være tingen for deg: https://market.android.com/details?id=com.handcent.nextsms&feature=search_result

 

Den kan være et lite helvete å sette opp første gang, men fungerer utmerket. Har dog kun brukt den korte perioder med tidligere android telefoner for å prøve. Er ikke så opptatt av looks, kun funksjonalitet:P Men det er en meget bra applikasjon og elsket av flere hundretusen android brukere.

 

Finner ikke noe lydmuligheter for stock keyboardet, men er vel noen keyboards på android market hvor dette kan aktiveres. - Type klikkelyd ala iphone? Ellers har du lyder får låsing/opplåsning, telefontastatur og skjermvalg i lydinstillinger.

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen noen dager nå, og lurer på om jeg kanskje har fått en med barndomsfeil?

 

Til tider, midt i samtalene mister jeg kontakten - og telefonen slår seg av. Den bruker da også ekstra lang tid på å boote opp igjen.

 

Det hakker med filming i 720p

 

Batterikapasiteten slukes fordi programmene ikke lukkes når man går ut av de, men må drepes gjennom sekundær programvare.

 

Ellers opplever jeg telefonen som en smule treg, men er godt fornøyd på det funksjonelle plan, og kommer nok til å ha mye glede av telefonen uansett.

 

Noen som har tips til gode, systemnyttige programmer? Noe som gjør bootingen raskere?

Dette er min første Android-telefon.

Lenke til kommentar

Prøvde å koble denne til PC'en gjennom bluetooth - men ser i Sony Ericsson PC Companion at dette kun støttes av mobiler som ikke kjører Android..

 

Hva er det for noe piss, og hvordan kan jeg koble mobilen til dataen via bluetooth (sekundær programvare) slik at jeg kan bruke det som oppkoblingsmodem til internett?

(Nei, 4,3" holder ikke når jeg har 14,5" rett ved siden av).

Lenke til kommentar

Hei! Fersk eier av Arc, strålende fornøyd så langt. Men har dog noen raske spørsmål :-)

 

Er 2.3.2 nyeste version?

Finnes det ikke software til Mac? (fant bare til Windows på SE sin hjemmeside) :-(

 

Kan jeg oppdatere tlf. uten å gjøre det via dataen(Ser nå at det kommer en notification når den er klar for nedlastning i norge.. men med PC klient kunne jeg lastet den ned nå, virker det som.. som igjen fører til spørsmålet nevnt over.. ) :whistle: ?

 

Er det mulig og få noe form for lysvarsling (LED)el. ved mottak av sms/taptanrop uten installasjon av 3parts software? Irriterende å måtte aktivere skjermen for og skjekke om jeg har fått SMS..

 

Hilsen Ntsa :roll:

 

Update..

Endret av Ntsa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...