Gå til innhold

Høyre sier ja til DLD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det verste er at hun bor i samme oppgangen, og man har vel lyst til å kommentere dette.

Men selv Stortingspolitkere fortjener en plass hvor de kan slappe litt av og ikke tenke bare jobb?

Fortell hun hvordan du føler det. Det viktigste av alt her i landet er at politikerene husker at å være politiker er noe man gjør for folket og ikke bare en karrierevei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er merkelig er at liberale land (usa, eu, australia) feiler så grovt. De hevder ideologisk at staten kun er et kollektivt multiplum av individer, men agerer som om individet er en liten bit i statsmaskineriet. Dette er jo i sosialistisk ånd. Jeg anser vel også FRP som det minste av ondene nå.

 

Hverken tvangstildeling av identitet til identitesløse eller piratnedlastning har noen likhetstrekk med å snu en samfunnsideologi. Kanskje mormonerne gjør det rette tross alt...

Lenke til kommentar

Frihet går på å gjøre ting selv uten å bli overvåket til hver minste detalj....

 

Var redd dette kom til å bli DLD-debatt, og 99% av hw.no brukere er vel imot DLD. Men mine synspunkter:

 

Ser ingen grunn til at DLD er negativt for min del. Om det hindrer én kriminell i å utføre én kriminell handling, er det bare positivt. Selv om oppklaringsprosenten holder seg lik.

 

Største problemet er at det mest sannsynlig kun vil fange "unge" og "dummme" kriminelle som politiet allerede har kontakt med.

 

Politiet i Norge prioriterer å fange fattige studenter som røyker 5g hasj i mnd fremfor å i det heletatt prøve å ta bakmennene. DLD vil gjøre at politiet vet nøyktig NÅR det handles hasj og dermed konfiskere dette tidligere. Hva i alle dager bryr det meg om en gjeng ungdommer røyker hasj i helgene???

 

Slik jeg ser det er det eneste positive med DLD negativt! Og med tanke på hvor enkelt det lar seg misbruke forstår jeg ikke hvorfor DLD i det heletatt vurderes.

 

Regner med folk flest tenker "Jeg gjør da ikke noe galt, har intet å frykte for dette jeg". Idiotisk tankemåte. Å bli overvåket all digital kommunikasjon du gjør er det samme som å bli mistenkeligjort i det øyeblikket du setter deg på en PC eller slår på en telefon.

 

Si meg, hva er den egentlige grunnen til DLD i det hele tatt? Å hjelpe til i kriminalitetsbekjempelse er latterlig. De fleste "organisert" krinimelle er smarte mennesker. Kun siste ledd består av uvitende "dummere" kriminelle. Hva godt hjelper det når det står hundrevis av andre i kø klare for å overta oppgavene når en blir arrestert?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Argumenter som

"så lenge du er lovlydig så har du ikke noe å frykte"

"jeg bryr meg ikke om dld, det angår ikke meg"

 

Skjønner dere ingenting?? Det er jo ikke det som er problemet her!!!

 

Dette kan du trygt si bare er begynnelsen.

 

Vi har fra før lagring av diverse tlf/mobildata for faktura formål.

 

DLD åpner for å utvide dette til MER info og over LENGRE tid i tillegg til å også gjelde EPOST(!!???).

Hvordan kan noen si at dette ikke angår dem??

 

Hvilket samfunn ønsker vi å leve i??

Hva blir det neste?

Hvilken unnskyldning skal dem bruke neste gang for å tvinge igjennom utvidelser?

 

Dere som enda ikke skjønner hvor dette bærer våkner vel ikke før Jens kommer på døra og taper en GPS mottaker i panna deres!!

 

Les om STASI. Er det virkelig slik vi ønsker det?

Endret av Buzz76
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er kun et svar som er gyldig når det kommer til DLD: Nei. Vår frihet og vår rettssikkerhet skal ikke forhandles bort.

 

Alle som støtter DLD må miste sin makt i alle sammenhenger. Politkerne må ut av tinget. Partiene må miste sine sponsorer. IT-Norge må bryte alle forbindelser med Høyre og AP. Ingen bør ta oppdrag fra noen som velger å være på lag med våre fiender.

Lenke til kommentar

Er leeenge siden jeg slutta å stemme, men håper jo at noen tar til fornuft så jeg kan begynne igjen da.

Nå håper jeg bare at sofapartiet vokser seg så stort at de begynner å tenke på hvorfor de sitter der, og hvem de er valgt til å representere.

Dårlig skjult agenda, som i dette tilfellet hjelper ikke på forakten akkurat.

Jeg ser flere nevner at "det gjør jo ikek meg noe, jeg gjør jo ikek noe galt" - nei nettopp ! Hvorfor skal du overvåkes da ????

Lenke til kommentar

Er leeenge siden jeg slutta å stemme, men håper jo at noen tar til fornuft så jeg kan begynne igjen da.

Nå håper jeg bare at sofapartiet vokser seg så stort at de begynner å tenke på hvorfor de sitter der, og hvem de er valgt til å representere.

Dårlig skjult agenda, som i dette tilfellet hjelper ikke på forakten akkurat.

Jeg ser flere nevner at "det gjør jo ikek meg noe, jeg gjør jo ikek noe galt" - nei nettopp ! Hvorfor skal du overvåkes da ????

 

Det hjelper ikke å ikke stemme, de stemmene som faller bort vil gi de gjennstående stemmene større tyngde.

 

Skal vi bli kvitt disse politikerne så må de erstattes med andre.

Endret av KarlRoger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det verste er at hun bor i samme oppgangen, og man har vel lyst til å kommentere dette.

Men selv Stortingspolitkere fortjener en plass hvor de kan slappe litt av og ikke tenke bare jobb?

Hun har jo nettopp bestemt at vi ikke skal ha noe "friområde", staten skal vite med hvem og når jeg kommuniserer fra mitt eget hjem. Sett i lys av det så synes jeg det er helt på sin plass å si din mening, du kunne godt trengt deg inn til frokostbordet deres bare for å si din mening. En personlig friplass eksisterer knapt lenger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...