Gå til innhold

Høyre sier ja til DLD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke enig KarlRoger. Lav valgprosent vil gi hver stemme mindre tyngde.

Motsatt :

Om hele folket slutter opp om valget, vil de ta det til inntekt for sin egen fortreffelighet.

Slik det er nå......

 

Hvis 20% av stemmeberettigede stemmer Høyre og 80% stemmer noe annet, så vil Høyre få 20% av stemmene. Hvis 20% av stemmeberettigede stemmer Høyre når 30% av stemmer noe annet, så vil Høyre få 40% av stemmene.

 

Det er ikke oss mot alle politikerne, men et utvalg av politkerne. Vi har et system på plass som kan løse det problemet. Men det krever innsats. I ytterste fall så kan det bety å stille til valg selv.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Jaha... Så de tror dette kommer til å gå uten at det blir konsekvenser?

For oss brukere er dette et stort tap dessverre, vi blir overvåket på nettet... Skal sikkert ikke mye til for å lagre "litt ekstra" informasjon... F.eks kortnummer osv. Da blir det lett for korrupte jævler å forsyne seg.

Nei... Dette her blir ikke bra...

Lenke til kommentar

Det verste er at hun bor i samme oppgangen, og man har vel lyst til å kommentere dette.

Men selv Stortingspolitkere fortjener en plass hvor de kan slappe litt av og ikke tenke bare jobb?

Hun har jo nettopp bestemt at vi ikke skal ha noe "friområde", staten skal vite med hvem og når jeg kommuniserer fra mitt eget hjem. Sett i lys av det så synes jeg det er helt på sin plass å si din mening, du kunne godt trengt deg inn til frokostbordet deres bare for å si din mening. En personlig friplass eksisterer knapt lenger.

 

Faktisk ikke bare i ditt eget hjem! Hvorsomhelst :) Deilig å vite at du kan slappe av uten at noen smugtitter på deg?!

 

Og jeg tviler også på, som mange andre, at det ender med DLD. Regjeringen har som mål å kontrollere og regulere samfunnet.

 

AP har jo år etter år fått regjere tronen, men år etter år driti på draget. Syntes det er rart at ingen har skutt Stoltenberg og co. enda?! AP fikk vel heller ikke nok stemmer til å egentlig kunne styre? Hele valgsystemet er fucka!

 

VIVA LA REVOLUTION?! :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Er det ikke slik at store deler av datalagringsdirektivet i praksis allerede er innført i forbindelse med andre lover og direktiver?

Ingen er i dag pålagt å lagre trafikk informasjon. Tror neppe din ISP idag lagrer hvilke nettsteder du har besøkt eller hvem du sender epost til.

 

En del selskaper gjør noe av det som kreves av DLD allerede pga kundenes krav til fakturaopplysninger (f.eks vil folk vite hvordan tlf regninga er regna ut), men det er allikevel langt frem til DLD kravene.

Lenke til kommentar

Meget skuffende at Høyre kommer med dette. Synd at det ikke er noen andre partier som appelerer mer, så min neste stemme kommer nok likevel til å gå til dem...

Jeg stemmer heller blankt enn å støtte et parti som bryter med sine grunnprinsipper i så stor grad, kun for å beholde den maktposisjonen de har. Hele DLD-gugga virker mer og mer som matsøppelposen min når den blir stående for lenge; alt får sånn fin, grå-hvit pels.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Håper alle som har mulighet stiller opp for å demonstrere!

 

Demonstrasjon i Oslo:

http://www.facebook.com/event.php?eid=194682783900046

 

Demonstrasjon i Bergen:

http://www.facebook.com/event.php?eid=103583019723093

 

Demonstrasjon i Trondheim:

http://www.facebook.com/event.php?eid=146687338728276

 

Demonstrasjon i Stavanger:

http://www.facebook.com/event.php?eid=135188216549698

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det som forundrer meg mest er den dårlige jobben pressen har gjort i denne saken. hvor er de store oppslagene i pressen. den gjenomsnittlige norman vet knapt hva dette er og hva dette innebærer.

Når man utviser en russer får vi 14 dager med skandaleoppslag men når alle Normenn skal overvåkes 24/7 får vi notiser.

 

Meget godt sagt! Helt enig i at media bør opplyse folk bedre om hva DLD faktisk er.

Er redd ringvirkningene av dette kan bli katastrofale for fremtiden...

Lenke til kommentar

Jeg mener jo du er u-logisk nå KarlRoger.

Det er vel ganske klart at en stemme taper sin verdi jo lavere valgdeltakelsen er. Tenk hvis bare en tredjedel av alle stemmer står bak det politiske system......

Hvis alle gjør "borgerplikta", vil de jo ta det til inntekt for at de gjør en bra nok jobb.

Stemme blankt, som er nevnt, er kanskje en enda bedre ide.

Lenke til kommentar

Utrolig skuffende. Spesiellt at det er høyre - et parti hvis grunnprinsipper er bygget rundt personlig frihet som begår det siste sviket.

 

Dette er et slag mot friheten til alle nordmenn - og et som vi sansynligvis må regne med å leve med resten av livet om det først kommer på plass - godt unnagjemt den offentlige bevisshet og dermed i praksis immun for kritikk untatt kontroll.

 

-Stigma

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener jo du er u-logisk nå KarlRoger.

Det er vel ganske klart at en stemme taper sin verdi jo lavere valgdeltakelsen er. Tenk hvis bare en tredjedel av alle stemmer står bak det politiske system......

Hvis alle gjør "borgerplikta", vil de jo ta det til inntekt for at de gjør en bra nok jobb.

Stemme blankt, som er nevnt, er kanskje en enda bedre ide.

 

Heller stem blankt enn å ikke stemme, ja. Det gir et mye tydligere signal.

 

Men politikerne kommer inn basert på hvor stor andel av stemmene de fikk, ikke hvor mange stemmer.

 

Hvis f.eks. 5% stemte blankt så ville det ha hintet til at det var grunnlag for et helt nytt parti å komme inn på tinget.

 

Hvis alle de 23,6% prosentene som ikke stemte sist hadde stemt blankt, så hadde nok det satt en støkk i alle partiene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...