Gå til innhold

Her er nye MacBook Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenk om alle laptoper (winOS) som ble lansert skulle fått like mye oppmerksomhet som denne. Må forresten være utrolig kjedelig å måtte betale dyrt for å binde seg opp til et laptop-konsept som oppgraderes en gang i året.

Hvorfor det? Det måtte være om man ikke hadde mer vett enn at man bet på hver gang det. Min MB Pro er første gemerasjons unibody. Det er altså kommer to eller tre nye versjoner siden det. Men den duger till mit bruk ennå, så da bytter jeg ikke. Og den kostet bare halvparten av det min forrige bærbare kostet, og det var en Windows-maskin.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

ENDA ikke støtte blueray? Dette er latterlig

 

Bluray? hvem trenger det...streaming er framtiden.

Pisspreik. Selv ikke streamingkirkens største gigant Youtube har fått det til skikkelig.

Hvis streaming er framtiden, så hvorfor er det Blueray som selger mer og mer filmer årlig da?

 

Jeg har nå over 20 blueray filmer i hylla, og har ikke kjøpt dvd på flere år. JO blueray-salget har tatt av, fordi det har stabil vekst.

 

Jeg driter i hva Steve Jobs liker og ikke. Blueray er dagens optiske format, og når Apple ikke klarer å levere dette er det for svakt.

 

Maskinen er fortsatt altfor lik Macbookene lansert i 2008, som jeg kjøpte meg og fortsatt er veldig glad i. Både utseendemessig, og internt. Fortsatt er det 256mb gpu, som er lite samme hva slags navn den har, og fortsatt er det 2ghz cpu, som igjen er lite, men mulig core i7 er vanvittig mye bedre core duo. Men fortsatt er de altså klokket til samme hastighet.

 

Det eneste som er drastisk annerledes er hard disken, og for øyeblikket er det den eneste fordelen man får.

Det hjelper ikke å ha thunderbolt, når du ikke har apparater som støtter det. Og skal du ha det, så må du kjøpe helt nye kameraer, portable hard disker osv osv, bare fordi du har ny bærbar. Spørsmålet er i hele tatt om thunderbolt vinner mot USB3. Så egentlig er det en hemmelig valgkampanje Apple vil at forbrukerne skal betale for.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

ENDA ikke støtte blueray? Dette er latterlig

 

Bluray? hvem trenger det...streaming er framtiden.

 

Kan jeg være enig i, dessverre lever vi i nåtiden. Nå synes jeg ikke bluray er så viktig på en bærbar, men det er ingen vits å framstille det som streaming kan erstatte blueray på noe som helst slags nivå i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar

Blu-ray på en 13-17" skjerm? Woppdidoo... Skal vel ikke mase om 3D-støtte og kanskje? :fun:

 

Nei gi meg en mpb uten det optiske drevet, er jo ingenting annet enn bortkastet vekt og volum.

Da har du jo Macbook Air, så vær så god.

Ja vet du hva, 3D er et godt poeng, kanskje ikke for film, men det er absolutt trenden innen spill nå, og dette burde vært støttet. Dessverre så har Apple en historikk med helt ræva skjermkort, og den har de repetert i år også.

Lenke til kommentar

Blu-ray på en 13-17" skjerm? Woppdidoo... Skal vel ikke mase om 3D-støtte og kanskje? :fun:

 

Nei gi meg en mpb uten det optiske drevet, er jo ingenting annet enn bortkastet vekt og volum.

Det er vel ikke helt utenkelig at enkelte mennesker ønsker å koble maskinen sin til en TV eller prosjekor og vise bilder eller film fra en CD. Flertallet av PC-brukere i Norge er vel neppe klare for streaming- og mediaserverrevolusjonen.

Lenke til kommentar

Blu-ray på en 13-17" skjerm? Woppdidoo... Skal vel ikke mase om 3D-støtte og kanskje? :fun:

 

Nei gi meg en mpb uten det optiske drevet, er jo ingenting annet enn bortkastet vekt og volum.

Det er vel ikke helt utenkelig at enkelte mennesker ønsker å koble maskinen sin til en TV eller prosjekor og vise bilder eller film fra en CD. Flertallet av PC-brukere i Norge er vel neppe klare for streaming- og mediaserverrevolusjonen.

Det er godt poeng. Den nye thunderbolt standarden hadde vært fint for streaming av blueray til en moderne HD-prosjektor.

Men tordenbolten blir ganske ubrukelig hvis man bruker den til å streame dvd.

Lenke til kommentar

Optisk begynner å bli gammelt, Streaming av så høyresulerte bilder som blu ray er vi kanskje ikke klare for enda, med hadde vært veldig bra om filmene kom på f.eks minnekort eller minnepenner. På Alice in Wonderland fulgte det med både DVD,Bluray og "digitalt" lagra fil. Da kunne vi fått vekk det optiske drevet, og hvis musikk bransjen begynner med mer .FLAC trenger vi ikke cden heller. Det går rykter om at iTunes begynner med .FLAC snart.

Lenke til kommentar

Tror nok aldri det optiske drevet forsvinner. Eller vertfall ikke før om 20 år.

iTunes er jo bygget på konseptet om å legge inn cder. Snart vil det samme gjelder for dvd-filmer.

Det er et behov for å håndtere de optiske lagringsformatene, og det er kanskje større i dag enn før, fordi vi har tre av dem (cd, dvd, blueray), mens vi før hadde to.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en bærbar PC i 2005 som kom med ekstern optisk drev. Jeg var skeptisk før jeg fikk maskina, men dette har fungert utmerket. Det er veldig sjelden at man faktisk har bruk for optisk drev når man er på farten, iallfall for min del, og da er det veldig greit å legge igjen drevet hjemme i bytte for en tynnere og lettere maskin. Jeg kan faktisk ikke huske en eneste gang i min studenthverdag jeg har hatt bruk for drevet der og da.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Imponerende maskiner, selv om jeg synes 8GB minne er litt lite som maksgrense, burde vært mulig å konfigurere dem med mer.

 

Synes også Thunderbolt virker interessant, skal bli spennende å følge med på den teknologien fremover.

 

At de "mangler" støtte for Blu-ray synes jeg stort sett bare er fint, da jeg er en motstander av distribusjon av digitalt innhold på fysiske medier på den måten vi er/har vært vant med i forbindelse med DVD, Blu-ray og CD. Jo mindre aktuelt Blu-ray (og DVD/CD) blir, jo mer aktuelt blir streaming/nedlasting for de forskjellige innholdsleverandørene, og jo fortere dette skjer, jo bedre. Synes derfor det har sine store fordeler at giganter som Apple velger å boikotte Blu-ray, selv om det selvsagt også har sine ulemper.

 

For min del kunne de godt fjernet det optiske drevet helt og holdent, og heller brukt plassen til noe annet. Større batteri, eller kanskje en ekstra harddiskplass? Evt bare gjort maskinene enda mer kompakte, for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Hmmm...

 

Ble litt skuffet over oppdateringen for å være ærlig. Hadde sett for meg at de hadde lagt ved SSD som standard. Hvordan kan det ikke være det på apples PRO maskin (15") som starter på 15 000 :S

 

Steve Jobs sier at streaming er fremtiden, derfor vil han ikke legge ved blue ray. Ok, om streaming er så fantastisk, hvorfor ikke bare droppe optisk drev for en tynnere laptop? Blir hyklersk og si det ene samtidig som han slanger ved 2001 teknologi.

 

Og hva i alle dager skal gjennomsnitts brukeren med tunderbolt?

 

Bare så synd at ingen andre pc produsenter klarer å lage en laptop med like bra brukerfølelse, (støy, batteri, trackpad og skjerm)

 

designet er ut datert...

 

Legger meg i koma, noen vekk meg om 2012 blir ett bra macbook år.

Endret av freerun
Lenke til kommentar

Går rykter om at neste års MPB får en overhaling på design, så kanskje det optiske drevet forvinner da?

Apple var først med å fjerne disketten, og det fungerete jo bra. Blu ray er jeg motstander av, ikke grunnet selve mediet, men grunna kopi sperra og lisens greier! Nytter ikke spille av blu ray på linux og om du skal ha blu ray spiller må den være tilkobla internett for at de nyeste filmene skal kunne spilles..ikke rart folk laster ned....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...