Gå til innhold

Her er nye MacBook Pro


Anbefalte innlegg

 

CD er 16 bit per sample, vinyl har en dynamikk som tilsvarer i beste fall omkring 13 bit per sample. CDer gir ut perfekte sinusbølger, kvantiseringen fører bare til randomisert støy i tillegg. Vi snakker fornøvrig om den reellle verden her, ikke en ufysisk drømmeverden der analog lagring kan lagre uendelig mye informasjon. Foreslår vi enten tar det på PM eller i en egen tråd om du ønsker å vite mer om hvordan vinyl fungerer kontra CD.

 

AtW

 

Håper du vet a DACen gjør CDen analog? Er det ikke da bedre om signalet allerede er analogt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Optiske drev kommer til og bli i minst 10 år til!

 

Hvordan skal man kunne streame HD filmer når man er på hytta med EDGE nettverk?

 

Ved bruk av minnekort, og om noen år er nok LTE mer utbredt.

 

Først må de får EDGE dekning over hele landet, så må de få 3G over hele landet, SÅ kan de tenke på LTE :)

 

Er noen steder det ikek finnes mobildekning.

Lenke til kommentar

Optiske drev kommer til og bli i minst 10 år til!

 

Hvordan skal man kunne streame HD filmer når man er på hytta med EDGE nettverk?

Sikkert, men jeg har merket i flere år at det optiske drevet på laptopen min aldri blir brukt, og det selv om laptopen er min eneste datamaskin. Min forrige laptop hadde defekt optisk drev i gudene vet hvor lenge, uten at jeg merket det. Bluray har en begrenset fremtid under TV-en, men det er nok ikke lenge før streaming dominerer også der.

 

Til spørsmålet ditt så kan man jo kjøpe film-filer, eller så kommer det sikkert streaming/leie-muligheter hvor man mellomlagrer filmen på PC/mobil/medieboks.

Endret av Thlom
Lenke til kommentar

Er ikke dette en tråd om MBP?

 

 

Selv om jeg er en liten fan av denne serien med laptops, og har ventet noen måneder på refresh synes jeg apple skuffer her.

Må opp i 2,2GHZ 15" for å få et brukbart skjermkort, og da uten anti-glare, SSD og ram upgrade. Vi snakker fort 20.000kr +

Kunne gjerne ofra litt CPU til fordel for det nevnt ovenfor.

 

Kanskje jeg holder ut med skranglekassa et år til :whistle:

Endret av Zabo
Lenke til kommentar

Bluray har nok en begrenset framtid, men jeg tipper den overlever en PC-genrasjon i god stil

 

AtW

Formatet er fortsatt i statfasen, og det er ingenting som tyder på at det forsvinner. Så det overlever nok langt mer enn én generasjon datanerder.

 

Faktisk vil jeg tro det overlever lenger enn DVD, fordi høyoppløselig bilde er kommet for å bli, og jeg tviler på at HD vil skiftes ut mot noe bedre innen ti år. Som da ville krevd et større format.

 

Da er igjen Blueray framtidssikkert i den forstand at de eksprimenterer med 200gb plater. Og hvis HD mot formodning skulle bli skiftet ut mot veldig høy oppløsning, så vil det framtidige formatet ta enda større plass, og da vil nok streaming være altfor tregt, og igjen vil det være et behov for et fysisk lagringsformat.

 

Om det blir på optiske plater eller minnebrikker, er forsåvidt interessant. Men jeg tviler på minnebrikker, siden det vil bli altfor lett å hente ut dataen fra dem, til piratkopiering og den slags.

Lenke til kommentar

En ting jeg stussa over ved thunderbolt. Hvorfor skryter de over at kabelen klarer å sende fire HD videoer over den kabelen samtidig, da en vanlig TV tar inn maaange HD-kanaler over en coax-kabel.

 

Hva er det jeg ikke får med meg?

 

At de bare selger.

 

Blir som gullbelagte HDMI-kabler, sikkert bedre om man har 867 TVer og får daglige EMP-forstyrrelser sendt ned på huset ditt. Men ellers holder kobber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...