Gå til innhold

Til deg som bryr seg om sannheten ( muslimiske koranen )


Anbefalte innlegg

Etniske nordmenn chart?cht=tx&chl=\cancel{=} menneskeheten.

 

You missed the point, sir.

Not my point he didn't

 

Det er beviseleg eit samfunnsproblem at vestlege land har ein mykje lågare fertilitetsrate samanlikna med aggressive islamistnasjonar. Dersom vi også i framtida skal kunne bevare vår kulturelle og religiøse identitet, er det av den største betydning at vi set inn tiltak som kan reponere skadeverknadene av det sekulære samfunn (abort, eutanasi, homofili).

Endret av HEAL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det et problem med hensyn til moral? Du får ikke lov til å hoppe mellom to debatter på denne måten, HEAL. Hold deg til ditt eget tema, eller si deg villig til å diskutere i videre rammer.

 

Jeg ser på muligheten for abort, fri legning og muligens også aktiv dødshjelp som gode moralske verdier. Du forsøker deg på sirkelargumentasjon der du først hevder at disse verdiene er immoralske, for så å hevde at de er årsak til negative utfall. For det første er dette kun en korrelasjon, men ikke nødvendigvis kausalitet (folk burde virkelig lære seg opp om denne logiske feilslutningen etterhvert), og for det andre argumenterer den ingenting for eller mot moral.

 

Er argumentet ditt så konservativt som det av Smiths Venner (at sæd ikke skal spilles) - noe det i realiteten fremtrer som, dersom dette skal ha noe med moral å gjøre.. Da har du et alvorlig forklaringsproblem med hensyn til moral generelt.

Endret av cuadro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er beviseleg eit samfunnsproblem at vestlege land har ein mykje lågare fertilitetsrate samanlikna med aggressive islamistnasjonar. Dersom vi også i framtida skal kunne bevare vår kulturelle og religiøse identitet, er det av den største betydning at vi set inn tiltak som kan reponere skadeverknadene av det sekulære samfunn (abort, eutanasi, homofili).

 

Og igjen så er ikke homofili problemet. Det eneste som øker befolkningen, er å få barn. Å forby homofili vil kun føre til ulykkelige mennesker. Å tvinge folk til å ha sex med folk de ikke har følelser for er enda verre. Å la ulykkelige mennesker bringe frem barn er det ingen som ønsker.

 

Sex handler om nytelse i de aller fleste tilfeller nå som vi har god kontroll over hva resultatene blir. Homofile utgjør en tiendedel av befolkningen, det er åpenbart at det er nytteløst å fokusere på dem. Og det er heterofile som har de klart beste mulighetene for å få barn naturlig.

 

Skal du øke befolkningsveksten, så må det være målrettede tiltak for å gjøre det mer attraktivt å få barn og å oppdra barn. Mer foreldrepermisjon, 100% gratis barnehage, gratis bo i forbindelse med utdanning for alle t.o.m. året de fyller 18, i tillegg til stipendet, osv. Og mulighet for adopsjon for alle som har potensiale til å være gode foreldre. Inkludert par av samme kjønn. Med samme rettigheter som biologiske foreldre for de ulike alderstrinnene. Dvs. foreldrepermisjon hvis de adopterer nyfødte. Religion og kultur er ikke medfødt, så da har det heller ingenting å si om de adopterte barna er etnisk norske. Vi kan ta på oss å ta inn foreldreløse barn fra hele verden. På den måten bidrar vi heller til en bedre fordeling av mennesker på kloden fremfor å bare øke antallet.

Endret av KarlRoger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1) Identitetsskaping - ungdomstida er ei tid for å tydeleggjere sine eigne særtrekk, både i val av interesser, personlegdom og i dette tilfelle seksuell preferanse. Å gå mot straumen kan ofte her gi ein boost av å føle seg vaksen, dvs ein vågar å stå for eigne val.

Ja, en kan få et boost av av å tørre å stå for sine egne valg, riktig. Men så er ikke homofili et valg.

 

4) Dragning mot det forbudte - Vi har alle kjent lysta til å la fartsgrense vere fartsgrense og teste bilen for det den er verd. Sjølv om vi veit at det vi gjer ikkje er moralsk riktig og kan medføre graverande konsekvensar, utfører vi handlinga likevel for å få kicket av å bryte ei barriere, føle oss fri (tilsynelatande), ikkje vere bunden til samfunnets normer og reglar, kort sagt gjere opprør for å dekkje våre eigne behov i ei kort periode utan å tenkje på kva som kjem etterpå.

Det er i kristendommen det er forbudt, ikke i norsk lov. Det vi ikke er fri fra er loven (sett av vi blir tatt). Utover dette er vi faktisk fri, ikke bare tilsynelatende. Jeg tror homofile tenker over hva som kommer etterpå i større grad enn heterofile.

 

Ikke få meg til å le, HEAL. Så homofile velger altså å få bul i buksa når de ser en attraktiv mann?

 

Redigert: Jeg kan ikke velge å få ereksjon. Jeg kan velge å tenke på noe som framprovoserer nevnte, men jeg kan ikke velge hvilke tanker som gjør dette.

Luther hadde ei fin samanlikning når det gjeld akkurat dette: "Du kan ikkje hindre at ein fugl flyg over hovudet ditt, men du kan du kan hindre at han slår seg ned og byggjer reir der". På same vis kan det også vere vanskeleg for ein homofil å meistre sitt tankeliv, han vert freista, på same måte som alle andre menneske vert freista til å gjere andre synder. Det er ikkje sjølve freistnaden som er synda, men den bevisste ettergivnad for denne. I så måte har vi alle eit fritt val

Det du feiler på er å innse at langt fra alle homofile er kristne og ser på sin seksualitet som en synd (og godt er det). Herfra faller argumentet ditt fort sammen. De har ikke lenger den fristelsen mot å synde, nettopp fordi det ikke er en synd i deres øyne.

 

Jeg synes ikke sammenligninger var god.

 

Redigert: Omformulerte en setning.

Endret av Bozzeye
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etniske nordmenn har en vekstfaktor på 0,73

Hva så? Kan ikke si at jeg drømmer om en verden kun befolket av blonde ariske Übermensch.

Om jeg må få meg barn med ei heit asiatisk snelle så er ikke det meg imot.

 

Og fra et abrahamittisk religiøst perspektiv så er det bare latterlig å bli skremt av et slikt tall. De tror jo tross alt at du trenger kun to mennesker for å befolke hele planeten, så om det en dag kun er 100.000 etniske nordmenn igjen så er jo det mer enn nok for å redde rasen.

 

Det er beviseleg eit samfunnsproblem at vestlege land har ein mykje lågare fertilitetsrate samanlikna med aggressive islamistnasjonar. Dersom vi også i framtida skal kunne bevare vår kulturelle og religiøse identitet, er det av den største betydning at vi set inn tiltak som kan reponere skadeverknadene av det sekulære samfunn (abort, eutanasi, homofili).

Så hvis det kun er homofili innen ariske folkegrupper som er problemet så burde man vel kun bannlyse homofili blant ariske folkeslag, og ikke absolutt ALL homofili? Og faktisk promotere homofili blant muslimer?

Endret av O3K
Lenke til kommentar
Hva så? Kan ikke si at jeg drømmer om en verden kun befolket av blonde ariske Übermensch.

 

Drømmer du om at nordmenn skal utslettes og kulturen vår forsvinne fullstendig?

Har du ingen stolthetsfølelse? Har du ikke engang overlevelsesinstinktet?

Ser du ikke hvor hjernevasket du er, når man snakker om egen overlevelse, og du trekker frem naziretorikk som argument for apati rundt selvutslettelse?

 

Man skal ikke være skamfull over å ønske å leve, få barn, og ivareta den kulturen som våre forfedre har skapt, og som vi har fått æren og plikten av å bevare og overlevere den neste generasjonen.

 

Din kortsiktighet og politiske korrekthet gjør meg kvalm!

Endret av Huggslangen
Lenke til kommentar
Hva så? Kan ikke si at jeg drømmer om en verden kun befolket av blonde ariske Übermensch.

 

Drømmer du om at nordmenn skal utslettes og kulturen vår forsvinne fullstendig?

Har du ingen stolthetsfølelse? Har du ikke engang overlevelsesinstinktet?

Ser du ikke hvor hjernevasket du er, når man snakker om egen overlevelse, og du trekker frem naziretorikk som argument for apati rundt selvutslettelse?

 

Man skal ikke være skamfull over å ønske å leve, få barn, og ivareta den kulturen som våre forfedre har skapt, og som vi har fått æren og plikten av å bevare og overlevere den neste generasjonen.

 

Din kortsiktighet og politiske korrekthet gjør meg kvalm!

 

Nordmenn er de med norsk statsborgerskap, enten de er hvite, gule, brune elelr svarte.

 

Det er ikke fargen våres som gjør norge til norge, det er leve måte, hvordan vi oppfører oss, våres sterke moralske tro på at alle har rett til å være glade og ha det bra, enten de er hetro homo eller pakistaner.

 

Dine fordomsfulle jævelskap gjør meg kvalm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Drømmer du om at nordmenn skal utslettes og kulturen vår forsvinne fullstendig?

Tror du kultur er genetisk betinget?

 

Har du ingen stolthetsfølelse? Har du ikke engang overlevelsesinstinktet?

Så hvis jeg flytter til Kina og får barn der med en kineser så har jeg ikke overlevelsesinstinkt?

 

Ser du ikke hvor hjernevasket du er, når man snakker om egen overlevelse, og du trekker frem naziretorikk som argument for apati rundt selvutslettelse?

Ja hvordan er det mulig å få assosiasjoner til Nazi-Tyskland i en diskusjon hvor én bruker peker fram det lave fruktbarhetstallet til etniske nordmenn, og en annen snakker nedsettende om homofile. Tenke seg til.

 

Man skal ikke være skamfull over å ønske å leve, få barn, og ivareta den kulturen som våre forfedre har skapt, og som vi har fått æren og plikten av å bevare og overlevere den neste generasjonen.

Jeg har da aldri noensinne snakket negativt om nordmenn som vil bevare sin egen kultur?

Ja det kan hende at fruktbarhetstallet til etniske nordmenn synker, men hva skal du gjøre med det da? Tvinge etniske nordmenn til å ha mer ubeskyttet sex imot sin egen vilje?

Ulovliggjøre abort og homofili? Stenge grensene for alle som ikke er germanske nok?

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Det er ikke fargen våres som gjør norge til norge, det er levemåte, hvordan vi oppfører oss, våres sterke moralske tro på at alle har rett til å være glade og ha det bra

Nettopp.

 

Ja og homofile har rett til å være glade, så da innrømmer du at homofile har rett til å være homofile

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du kultur er genetisk betinget?

 

Jeg tror dette er et PK-lurespørsmål som er grovt forenklet.

Sannheten ligger nok en plass i gråsonen mellom de to ekstreme ytterpunktene som du vil presse frem med spørsmålet ditt.

 

Hvis alle dagens nordmenn med pakistansk, somalisk og afghansk bakgrunn reiste til en helt ny øy i atlanterhavet og fikk skape sitt helt egne samfunn - hvilken kultur ville vokst frem? Sjangsen for at man ville se klassiske norske trekk er liten, og sjangsen for at denne gruppen ville bygget på pakistansk, somalisk og afghansk kultur er stor. Vi trenger ikke en øy i atlanterhavet for å se dette, vi har grønland i Oslo. Der har vi en folkemasse som er så segregert at det nermest er som en isolert øy å regne. Her er det lite som vitner om norsk kulturtradisjon, og det er poenget mitt. Vestlig innvandring fra andre stater med samme kulturhistoriske bakgrunn vanner ikke ut vår identitet, men ikkevestlig innvandring gjør akkuratt det. Når man snakker om det multikulturelle samfunnet så glemmer man at kultur tar plass, og for å gjøre plass til andre kulturer i Norge, så må norsk kultur vike.

 

Så hvis jeg flytter til Kina og får barn der med en kineser så har jeg ikke overlevelsesinstinkt?

Det var ikke det jeg sa.

Jeg sa at du ikke hadde overlevelsesinstinkt når du fnyser av at etniske nordmenn har en vekstrate på 0,73. Det er to vidt forskjellige ting.

 

Ja hvordan er det mulig å få assosiasjoner til Nazi-Tyskland i en diskusjon hvor én bruker peker fram det lave fruktbarhetstallet til etniske nordmenn, og en annen snakker nedsettende om homofile. Tenke seg til.

 

Jeg tar bare ansvar for mine egne uttalelser, så ikke hold meg kollektivt ansvarlig for det du oppfatter som summen av holdninger her. Assosiasjonen til nazisme kan kanskje henge sammen med massemedias påvirkning:

http://www.nettavisen.no/innenriks/politikk/article2620307.ece

 

Jeg har da aldri noensinne snakket negativt om nordmenn som vil bevare sin egen kultur?

Ja det kan hende at fruktbarhetstallet til etniske nordmenn synker, men hva skal du gjøre med det da? Tvinge etniske nordmenn til å ha mer ubeskyttet sex imot sin egen vilje?

Ulovliggjøre abort og homofili? Stenge grensene for alle som ikke er germanske nok?

 

Joda, det har du.

Vi skal ha en tilsvarende fruktbarhetskampanje lik den Frankrike førte etter andre verdenskrig. Folk flest tar riktig avgjørelse når de får fakta fra en kilde de stoler på. Hvis regjeringen sluttet å akseptere at det norske folket dør ut, samt å hevde at vi må ha mer innvandring for å overleve, så ville folket hatt en mulighet til å tenke rasjonellt. Sannheten er at vi ikke tar oss bryet med å få barn, fordi vi er så opptatt av å leve som ungdommer til vi er gamle og skrøpelige. Har du hørt uttrykket "30 årene er de nye 20 årene"? Alt dette henger sammen med at den gjevne borger gir fra seg ansvar til politikerne, til fordel for velferd, høye lønninger og muligheten til å leve livet. "Du lever jo bare en gang" mentaliteten råder.

 

I mellomtiden fylles skolene våre opp med fremmede barn av en annen kultur. Disse vokser opp med forakt for det vantro samfunnet som bare driver fyll og hor, og vår utagerende adferd bekrefter bare disse stereotypene. Man vil om ikke lenge se organiserte grupper som oponerer mot demokratiet vårt og krever shari'a i Norge. Det er et faktum.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elevavisen/artikkel.php?artid=10012658

 

 

Vi kan ikke tvinge folk til å ha ufrivillig sex. Vi kan ikke kompromittere våre egne verdier og forby homofili. Det vi kan gjøre er å opplyse folket om den demografiske trenden på en ærlig måte, og inkludere informasjon om hva konsekvensen kan bli. Videre kan regjeringen legge opp til en politikk som er mer vennlig mot nye foreldre. Sattsing på barnehager og gode ordninger for førstegangsfødende etc.

 

Vi må få troen på oss selv tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Homofili (som i akta å leve som aktiv homofil) er ikkje ein sjukdom, ettersom du ikkje kan velje sjølv om du vil vere sjuk eller ikkje. Derimot er det ei bevisst handling mot Guds vilje, og bør derfor rettare definerast som SYND enn sjukdom. Homofile kjensler kan muligens grense mot ein sjukdom, sjølv om tilstanden i seg sjølv ikkje er direkte patologisk.

 

Homofili er TILTREKNING til mennesker av samme kjønn.

 

Man er ikke homofil om man har sex med noen av samme kjønn -- man er homofil dersom man er tiltrukket av og bare tiltrukket av det samme kjønn.

 

Du kan ikke velge om du liker bananer, eller om du ikke like bananer.

Du kan ikke velge om du skal ha seksuell interesse i en annen person.

Du kan ikke velge om du skal ha homofil legning.

 

Homofile kan avstå fra å ha sex, akkurat som heterofile.

Men homofile kan ikke leve i heterofile forhold med en person de er tiltrukket av.

 

ALLE dyr har homofile individer.

 

Da snakker vi ikke om individer som tilfeldigvis parrer seg med et individ av samme art av samme kjønn, men om individer som ikke ønsker å parre seg med NOEN individer av motsatt kjønn.

Altså individer som KUN forelsker seg i individer av samme kjønn.

 

Mennesker er dyr av arten homo sapiens sapiens, i primat-slekten, og vi har homofile individer akkurat som samtlige andre dyrearter.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg har da aldri noensinne snakket negativt om nordmenn som vil bevare sin egen kultur?

Joda, det har du.

Ja siden du sier det uten å komme med en eneste referanse så må du jo ha rett.

 

Uansett, staten må gjerne gjøre det enklere for unge mennesker å få barn uten at det skal komme i veien for karriere o.l. Men jo enklere det blir for etniske norske å få barn i ung alder, jo enklere blir det også for ikke-etniske norske også. Så det kommer nok ikke til å bli mindre barn med andre kulturer av den grunn.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Synes folk skal joine min religon jeg :(

 

Vi hyler den store ugla i himmelen, før han var det ingenting og etterhan var det lykke og jorda, men på grunn av ravnen så er det splittelse på jorden, mellom det gode og det onde.

 

ugla er den eneste som kan redde deg, og etter du dør sloss ugla og ravnen om sjelen din, den du legger din litt i vinner og får sjelen din.

 

Ugla har ingen navn.

 

Det er imot religionen og tegne ugla fordi ingen menneske har ekspertisen til og gjøre det perfekt

 

Ugla akseptere alle så lenge de setter sin tro på han og er generelt gode mennesker

Lenke til kommentar

Synes folk skal joine min religon jeg :(

 

Vi hyler den store ugla i himmelen, før han var det ingenting og etterhan var det lykke og jorda, men på grunn av ravnen så er det splittelse på jorden, mellom det gode og det onde.

 

ugla er den eneste som kan redde deg, og etter du dør sloss ugla og ravnen om sjelen din, den du legger din litt i vinner og får sjelen din.

 

Ugla har ingen navn.

 

Det er imot religionen og tegne ugla fordi ingen menneske har ekspertisen til og gjøre det perfekt

 

Ugla akseptere alle så lenge de setter sin tro på han og er generelt gode mennesker

 

 

Ehm... Interessant religion. Ære være ugla. :whistle:

Lenke til kommentar

Det er ikke fargen våres som gjør norge til norge, det er levemåte, hvordan vi oppfører oss, våres sterke moralske tro på at alle har rett til å være glade og ha det bra

Nettopp.

Har skummet gjennom det siste av tråden og må bare le, for tenk hvordan verden hadde blitt hvis ALLE skulle ta disse kristne påstandene til følge... Da ville vi forfulgt/fengslet/drept homofile, bannlyst enslige mødre, slått ihjel alle barn som sier voksne i mot og tillatt slaveri! HURRA for kristendommen, det hadde gjort verden til et kjempefint sted å leve for..... ehhh "retttroende" kristne!! Hurra......

 

La oss ta disse påstandene i bibelen til følge og følge HEALS "objektive" og påståtte moral og ta knekken på disse homoene før de ødelegger fødsels raten til de homofile... For sex skal ektefolk IKKE ha med mindre mannen ønsker seg flere barn. Kvinner skal overhodet ikke oppfordre til sex. Så kanskje HEAL heller skulle angrepet hetrofile menn, for de lager ikke nok barn?

 

At det går an å støtte seg på slik steinalder tenkning i 2011 hadde jeg knappest trodd var mulig, men her har vi altså et eksemplar som faktisk tror at verden vil bli bedre bare alle tror på og følger påstandene i bibelen.... Som om vi IKKE har prøvd det i 1700 til 2000 år...

 

Hvem er det egentlig som tar disse kristne ignorantene alvorlig lenger? Ikke mange og godt er det! Tipper det ikke er lenge før kristendommen følger etteer dinoene... og dør ut! Drept innenfra av ignoranter som trodde de kunne overtale folk til å tro på påstander fra en utdattert og beviselig feil bok. Vel lykke til!

 

Tipper også at HEAL ikke hadde vært så tøff i kjeften mot homofili den dagen noen i hans egen familie står frem som homofil... Da har ting en tendens til å stille seg i et "litt" annet perspektiv... Med mindre HEAL er av den ignorante bibel ridende varianten da som er villig til å knuse en familie fordi han elsker påstandene om guden sin... Det er noen av dem også.... Skulle likt å vært flue på veggen om faren til heal sto frem som homofil.... Da hadde vi antagelig ikke hørt noe....

 

Men å la påstander i gamle bøker få diktere hvordan vi skal leve eller ikke er en idiotisk ide, det var derfor vi sluttet å tro på disse påstandene, for de er beviselig feil!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

RWS - det du siterer kommer utvilsomt fra Bibelen, men er det ikke anullert av Jesus i en rekke vers fra Det Nye Testamentet?

 

Eksempelvis:

 

Elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand. Dette er det største og første bud. Men det andre er like stort: Du skal elske din neste som deg selv. På disse to budene hviler hele loven og profetene” (Matt 22,37-40). Hvis vi gjør disse to tingene, oppfyller vi alt det som Kristus vil vi skal gjøre; “Å elske Gud er å holde hans bud. Og hans bud er ikke tunge”

 

Også: Rom 10,4 og Gal 3,23-25 og Ef 2,15

Lenke til kommentar

RWS - det du siterer kommer utvilsomt fra Bibelen, men er det ikke anullert av Jesus i en rekke vers fra Det Nye Testamentet?

 

Eksempelvis:

 

Elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand. Dette er det største og første bud. Men det andre er like stort: Du skal elske din neste som deg selv. På disse to budene hviler hele loven og profetene” (Matt 22,37-40). Hvis vi gjør disse to tingene, oppfyller vi alt det som Kristus vil vi skal gjøre; “Å elske Gud er å holde hans bud. Og hans bud er ikke tunge”

 

Også: Rom 10,4 og Gal 3,23-25 og Ef 2,15

Kjenner du har en mer vennlig innstilling til Kristendommen og kanskje er personlig kristen?

Correct me if am wrong! Skulle likt å se deg ha like store argumentasjoner mot de to eldre religionene som du har for Islam, for det er nemlig mye dritt der!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har skummet gjennom det siste av tråden og må bare le, for tenk hvordan verden hadde blitt hvis ALLE skulle ta disse kristne påstandene til følge... Da ville vi forfulgt/fengslet/drept homofile, bannlyst enslige mødre, slått ihjel alle barn som sier voksne i mot og tillatt slaveri! HURRA for kristendommen, det hadde gjort verden til et kjempefint sted å leve for..... ehhh "retttroende" kristne!! Hurra......

Ein skjønn liten stråmann du dreg fram her, men det er ei kraftig ekstremifisering av dei standpunkt eg har argumentert for, og ingenting av dette kan rettferdiggjerast i høve til Bibelen. Slaveri?? Var det ikkje nettopp kristne som stod framst i kampen for å avsetje dette menneskenedverdigande systemet (Lincoln, Beecher Stowe)? Kva med Apartheid? Var det ikkje nettopp kristne kyrkjeleiarar (td. Tutu) som fronta likskap for alle hudfargar? Var desse handlingane i strid med Bibelen? Så langt ifrå: "Her er ikkje jøde eller grekar, her er ikkje træl eller fri, her er ikkje mann eller kvinne; de er alle ein i Kristus Jesus." (Gal 3,28)

 

Og kvifor kjem du dragande med Israelsfolket sine teokratiske forordningar, og påstår at desse har ein valid funksjon som rettesnor for våre dagars kristne? Dette var lover som gjaldt i ei avgrensa periode for eit spesielt folk, som var utvalt av Gud til å leve i eit særskilt nært og heilagt forhold til Han. Dei illustrerar Guds vilje ja, i form av at det som var synd den gong også er synd idag. Imidlertid fell det på si eiga urimelighet å påstå at kristne ikkje er bibeltru med mindre ein slår ihjel homofile og born som seier foreldra imot.

 

blablabla

 

Tipper også at HEAL ikke hadde vært så tøff i kjeften mot homofili den dagen noen i hans egen familie står frem som homofil... Da har ting en tendens til å stille seg i et "litt" annet perspektiv... Med mindre HEAL er av den ignorante bibel ridende varianten da som er villig til å knuse en familie fordi han elsker påstandene om guden sin... Det er noen av dem også.... Skulle likt å vært flue på veggen om faren til heal sto frem som homofil.... Da hadde vi antagelig ikke hørt noe....

Skal eg tolke dette som eit personangrep?? Nei, heldigvis er dette ei hypotetisk og uhyre usannsynleg problemstilling (dog morbid og forkasteleg), men eg ser like fullt ikkje kvifor det skulle vere uråd å vere medmenneskeleg samstundes som ein er tydeleg på kva Bibelen seier er rett livsførsel. Som eit eksempel kan vi jo sjå på debatten om Arnfinn Nordbø som herja for snart tre år sidan, der foreldrene blei sett i ein tilsvarande vanskeleg situasjon: http://www.aftenbladet.no/livssyn/article642460.ece

 

Som vi ser nytta Nordbø tittelen "Betre død enn homofil" på boka si, som siktar til at foreldra frykta for hans ævelege framtid. Korleis trur du dei følte det når boka framstiller dei nesten som drapsmenn?

 

Samanlikn så med denne artikkelen: http://www.aftenbladet.no/livssyn/642464/Nordboes_far_beklager_debatten.html

 

Sitat: "Vår kjærlighet til sønnen vår står fast, men det gjør også vårt syn på Guds ord. Vi elsker ham og ønsker ham velkommen hjem, men det ville vært et svik mot ham og Guds ord om vi skulle si at det livet han lever, er OK."

 

Er dette å vere intolerant? Er dette å vere avstøytande, hatefull eller trangsynt? Eller er dette å vise kjærleik i ein ekstremsituasjon der eins forhold til Gud vert testa mot dei næraste familierelasjonar til det yttarste?

Endret av HEAL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...