Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid tar det å lade opp telefonen? 4 timer og kun 20% oppladet høres helt sløvt ut, vil jo da ta 20 timer å lade telefonen fullt.

Hva står det på laderen i input output oppgitt i mA?

700mA

Det var i overkant forsiktig av Samsung. Det er riktignok i tråd med tommelfinger-regelen (faktisk under) om halve mA av batterikapasiteten. For de som har mikro-usb lader fra f.eks Logitech så gjør det ingenting å bruke denne på SGS2. Min lader derfra til G700 er på 1000mA (1A) og bruker denne på SGS(1). Levetiden blir ikke noe forverret av dette. Uansett, om man mister noen mnd av det, hvem har telefoner i 2-3 år?

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Gah! chess.no snakker nå om torsdag 19. mai. Etter først å ha sagt 18. mai og så 11. mai og så 13. mai. Det er til å bli gal av.

 

Telebutikken i Sandvika var nå utsolgt. :p Ikke noe rart i det egentlig. Noen som har noen gode tips til hvor det er telefoner å oppdrive i Oslo og Akershus-området?

Lenke til kommentar

Litt ot kanskje, men jeg lurer på om noen vet om posten leverer på lørdager, og om denne pakken er for stor til å gå i postkassen og må dermed hentes på postkontor.

 

Har fått flere pakker på lørdager selv iallefall :)

 

vet du om den kommer i postkassa eller på postkontor? virker som den hadde fått plass i postkassa

Lenke til kommentar

Gah! chess.no snakker nå om torsdag 19. mai. Etter først å ha sagt 18. mai og så 11. mai og så 13. mai. Det er til å bli gal av.

 

Telebutikken i Sandvika var nå utsolgt. :p Ikke noe rart i det egentlig. Noen som har noen gode tips til hvor det er telefoner å oppdrive i Oslo og Akershus-området?

Om chess ikke sender på fredag, (som jeg håpet på), så driter jeg i chess. Orker seriøst ikke å vente i evigheter.

Lenke til kommentar

Litt ot kanskje, men jeg lurer på om noen vet om posten leverer på lørdager, og om denne pakken er for stor til å gå i postkassen og må dermed hentes på postkontor.

 

Har fått flere pakker på lørdager selv iallefall :)

 

vet du om den kommer i postkassa eller på postkontor? virker som den hadde fått plass i postkassa

 

Vet ikke, var for utolmodig når jeg kjøpte min, så kjøpte en hos expert, så får jeg min fra cdon i morgen, så den skal jeg selge til en arbeidskollega istedenfor hvis de er interrisert hehe

Men har fått generelt pakker både i postkassa å postkontoret på lørdager før :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den nå nettopp på telebutikken :!: men jeg er kanskje litt gammeldags, har ikke kjøpt ny telefon på 2-3 år. Den ligger nå til lading, men jeg vet ikke om jeg bør la den lade ut før jeg bruker den eller om det er greit jeg bare skrur den på å koser meg med en gang? Noen som vet?

 

Og hvis den må lades helt opp, hvor lang tid vil dette ca. ta? Er litt utålmodig :ph34r:

Endret av iAreCosmic
Lenke til kommentar

Litt ot kanskje, men jeg lurer på om noen vet om posten leverer på lørdager, og om denne pakken er for stor til å gå i postkassen og må dermed hentes på postkontor.

 

Har fått flere pakker på lørdager selv iallefall :)

 

Posten flytter ikke pakker på lørdager. Så da har pakken ankommet postkontoret på fredag ettermiddag vil jeg anta. Så har du fått hentelappen/sms eller e-post på lørdag.

Tviler også på at noen sender en såpass dyr ting i en konvolutt...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den nå nettopp på telebutikken :!: men jeg er kanskje litt gammeldags, har ikke kjøpt ny telefon på 2-3 år. Den ligger nå til lading, men jeg vet ikke om jeg bør la den lade ut før jeg bruker den eller om det er greit jeg bare skrur den på å koser meg med en gang? Noen som vet?

 

Og hvis den må lades helt opp, hvor lang tid vil dette ca. ta? Er litt utålmodig :ph34r:

 

Du kan bare bruke den nå uten å skade batteriet. Er ikke som i gamle dager gitt :)

Eneste som anbefales er å innimellom bruke den til den slukner, så lade opp igjen.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den nå nettopp på telebutikken :!: men jeg er kanskje litt gammeldags, har ikke kjøpt ny telefon på 2-3 år. Den ligger nå til lading, men jeg vet ikke om jeg bør la den lade ut før jeg bruker den eller om det er greit jeg bare skrur den på å koser meg med en gang? Noen som vet?

 

Og hvis den må lades helt opp, hvor lang tid vil dette ca. ta? Er litt utålmodig :ph34r:

 

Neida, du kan slå på telefonen med en gang, trenger ikke å lade den helt opp først. Er mange år siden man måtte lade telefonen helt opp før man kunne ta den i bruk, og det var god praksis å tømme batteriet helt ut før man ladet det helt opp igjen...

 

Ta et google søk så får du en god og lang diskusjon på lading av telefoner (både 1. gang og utover i livsløpet).

Lenke til kommentar

 

Men det finnes bare en Micro-B standard?

Eller er det to typer av den også...

Har ikke funnet kabler, men plugger.

Kablene jeg har funnet er på 1 meter, og litt i lengste laget :)

 

Ut i fra Wikipedia bør det finnes kun en av hver. Men noen skrev på xda forumet at deres N8 kabel hadde A standard, andre hadde B. Jeg vet dessverre ikke mer enn dette.

Lenke til kommentar

Jeg får bare Engelske versjoner av programmene GMAIL & FACEBOOK etc...

 

Noen som vet hvorfor ????

 

VIBER virker heller ikke som den skal - jeg får meldinger etc men jeg får ikke byttet ut standard dialer med VIBER sitt "skall".....

 

Jeg vet! VELDIG irriterende.

Samsung bruker feil* Locale: no_NO for norsk.

*ALLE andre apper jeg har vært borti bruker nb_NO.

 

Man kan bruke f.eks. MoreLocale 2 fra Android Market til å sette Locale manuelt til å være nb_NO. Da får man Gmail, Facebook osv på norsk, MEN da blir alle de andre menyene på telefonen engelsk, siden de IKKE skjønner seg på nb_NO, men vil ha no_NO.

 

Regner med det blir engelsk fordi det er default Locale, og har ikke funnet noen mulighet til å endre default:-( Da kunne jo default vært no_NO i tillegg til at man satt nb_NO som Locale, på den måten ville appene brukt nb_NO, og Samsung brukt no_NO fordi den ikke har språkfiler for nb_NO, på samme måte som den nå skifter til us_EN hvis man endrer til nb_NO nå...

 

Det aller beste hadde jo vært om Samsung fikser buggen selv, enten ved å:

- Legge til et nytt språk: Norsk bokmål; nb_NO

- Endrer det de kaller Norsk (no_NO) til å bruke nb_NO som Locale og oppdaterer språkfilene sine.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...