Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på om det er noe vits med ZAGG Invisible Shield til S2? Er jo Gorilla Glass på den fra før, så regner egentlig med at det ikke er et problem. Men er jo veldig kjipt å ripe opp en splitter ny mobil til 4600...

 

En annen ting som jeg lurte på er om noen har kjøpt seg en case/cover til mobilen? Evt. funnet noen som er nogenlunde stilig, og ikke gjør mobilen veldig mye tjukkere?

 

Takker for svar

Noe som hadde laget riper i Gorilla glasset hadde også totalødelagt Invisible Shield, så tror ikke det er så mye poeng i det.

 

Jeg brukte Zagg på min Galaxy I9000 da den kom ut, fordi jeg var redd for å få riper i glasset, men med engang jeg fikk vite at den hadde Gorilla glass, fjernet jeg hele Zagg filmen. Og nå har jeg fått litt riper i telefonen, men ikke slik at du kan se dem, med mindre du har skjermen av og vinkler den riktig i forhold til lyset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har peiling på om det er noe vits med ZAGG Invisible Shield til S2? Er jo Gorilla Glass på den fra før, så regner egentlig med at det ikke er et problem. Men er jo veldig kjipt å ripe opp en splitter ny mobil til 4600...

 

En annen ting som jeg lurte på er om noen har kjøpt seg en case/cover til mobilen? Evt. funnet noen som er nogenlunde stilig, og ikke gjør mobilen veldig mye tjukkere?

 

Takker for svar

Selv liker jeg å ha case rundt mobilen, og mottok for en uke siden dette caset. Dog har jeg ikke Samsung Galaxy S2 enda, men caset ligger godt i hånda og veier ikke spesielt mye. Litt ekstra vekt på denne forferdelig lette mobilen kan vel uansett bare være et pluss. :)

Er det gummi eller plastikk? Dumt spm :p

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på om det er noe vits med ZAGG Invisible Shield til S2? Er jo Gorilla Glass på den fra før, så regner egentlig med at det ikke er et problem. Men er jo veldig kjipt å ripe opp en splitter ny mobil til 4600...

 

En annen ting som jeg lurte på er om noen har kjøpt seg en case/cover til mobilen? Evt. funnet noen som er nogenlunde stilig, og ikke gjør mobilen veldig mye tjukkere?

 

Takker for svar

Selv liker jeg å ha case rundt mobilen, og mottok for en uke siden dette caset. Dog har jeg ikke Samsung Galaxy S2 enda, men caset ligger godt i hånda og veier ikke spesielt mye. Litt ekstra vekt på denne forferdelig lette mobilen kan vel uansett bare være et pluss. :)

Er det gummi eller plastikk? Dumt spm :p

 

Hard gummi, kan man vel si :) Har brukt samme type til min HTC Desire, og selv etter utallige fall finnes det ikke en skramme på mobilen. Caset beskytter veldig godt :)

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på om det er noe vits med ZAGG Invisible Shield til S2? Er jo Gorilla Glass på den fra før, så regner egentlig med at det ikke er et problem. Men er jo veldig kjipt å ripe opp en splitter ny mobil til 4600...

 

En annen ting som jeg lurte på er om noen har kjøpt seg en case/cover til mobilen? Evt. funnet noen som er nogenlunde stilig, og ikke gjør mobilen veldig mye tjukkere?

 

Takker for svar

Selv liker jeg å ha case rundt mobilen, og mottok for en uke siden dette caset. Dog har jeg ikke Samsung Galaxy S2 enda, men caset ligger godt i hånda og veier ikke spesielt mye. Litt ekstra vekt på denne forferdelig lette mobilen kan vel uansett bare være et pluss. :)

Tror nok litt ekstra vekt kunne gjort seg for å vekke kvalitetsfølelsen i mobilen. Synes ikke casen virket så veldig elegant utseendemessig, men det er vel smak og behag. Kunne egentlig tenkt meg en case i et lettvektsmetall eller noe. Hvordan er den å holde i mtp på materiale caset er laget i?

 

EDIT: Så du hadde svart på det tidligere nå, pluss at det sto på nettsida. :tease:

Så forresten på samme sida at de hadde MicroUSB-beskyttere i silikon, vet at mange har klaget på dette. Bestilte du caset fra denne sida? Hvordan er de mtp leveringstid og service? Latterlig billig forresten!

Endret av jak-bim
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på om det er noe vits med ZAGG Invisible Shield til S2? Er jo Gorilla Glass på den fra før, så regner egentlig med at det ikke er et problem. Men er jo veldig kjipt å ripe opp en splitter ny mobil til 4600...

 

En annen ting som jeg lurte på er om noen har kjøpt seg en case/cover til mobilen? Evt. funnet noen som er nogenlunde stilig, og ikke gjør mobilen veldig mye tjukkere?

 

Takker for svar

Selv liker jeg å ha case rundt mobilen, og mottok for en uke siden dette caset. Dog har jeg ikke Samsung Galaxy S2 enda, men caset ligger godt i hånda og veier ikke spesielt mye. Litt ekstra vekt på denne forferdelig lette mobilen kan vel uansett bare være et pluss. :)

Tror nok litt ekstra vekt kunne gjort seg for å vekke kvalitetsfølelsen i mobilen. Synes ikke casen virket så veldig elegant utseendemessig, men det er vel smak og behag. Kunne egentlig tenkt meg en case i et lettvektsmetall eller noe. Hvordan er den å holde i mtp på materiale caset er laget i?

 

EDIT: Så du hadde svart på det tidligere nå, pluss at det sto på nettsida. :tease:

Så forresten på samme sida at de hadde MicroUSB-beskyttere i silikon, vet at mange har klaget på dette. Bestilte du caset fra denne sida? Hvordan er de mtp leveringstid og service? Latterlig billig forresten!

 

Jeg bestilte caset fra denne siden, ja :) Jeg tok DHL Express Shipping da jeg bestilte case til SGS2, og da tok det 6 dager før jeg fikk varen. Men har tidligere brukt den shippingmetoden som er billigst, og husker jeg rett så tok det rundt 2 uker eller noe i den duren.

 

Har ikke hatt noe problemer med å bestille fra den siden, men kan tenke meg at servicen er grei den.

Lenke til kommentar

takk for video TSport

veldig interessant!

 

har du sjekket om den kabelen du linket til, er riktig type? han sa noe ang pinnene på den?

 

Hvis du er usikker, gå for samme kabelen duden i videoen brukte:

OTG

 

Jeg vil tro at micro USB bør være en standard men hvem vet..

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med slike billige erstatninger?

 

2stk batteri pluss vegglader:

 

Har ikke erfaring med denne. Men vi kommer til å ta inn ekstrautstyr til S2 fremover, så kom gjerne med forslag. Gjerne ting ikke "alle har"

 

Det jeg har tenkt på så langt er.

 

Større batteri.

(Vil ha et stort ett som varer "hele helgen" Har sett på et par som er ca 2x det originale)

Vesker/siicone case.

Screenprotect syns jeg er unødvendig til denne telefonen :)

Bilholder.

Bordholder.

Også får vi se litt på hva som dukker opp av utstyr fremover.

Men som sagt, tar gjerne i mot tips og forslag.

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Så noen her som nevnte å vente på NFC versjonen, jeg bestemte meg for å ikke bry om dette, NFC blir ikke i nærheten av standard før et-to år og da har du et påskudd å kjøpe G3 i samme slengen. :>

 

Jeg fant store nyheter om NFC fra 2005 til 2008, er mobilbransjen og banken i seg selv som ikke blir enige om åssen dette skal funke så det kan ta plutselig grusomt langt tid, og da apple ser ut til å gå får sin egen standard nok en gang så er jeg redd det fortsatt er en stund unna hvis/når dette blir standard.

 

Håper chess får inn på fredag og at jeg har den på lørdag. <3

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grei video som demonstrerer USB OTG funksjonalitet samt BT mus og tastatur funksjonalitet.

 

Hva er OTG? Kort fortalt for en som ikke har tid til å se masse film midt på natta... ;)

 

Aaahh! Telenor/djuice har ikke flere på lager før 31. mai. Surt.

 

Andre steder hvor man kan kjøpe S2 med djuice-abonnement? Telekiosken kanskje? Er det realistisk å tenke at de fører samme priser der?

 

Hvorfor ikke bare bestille en uten operatørlås med et billig abb (som jeg gjorde med Netcom FlexiTalk 99), for så å drite i abb'et og bruke det du selv vil? Jeg kommer til å bytte til ChessOn Flex kort tid etter, når jeg gidder å betale ut resten av telefonen. Skreddersydde meg et abb der med alt jeg trenger av ringetid, sms og ubegrenset data hver måned for 250kr. Perfekt for meg!

Lenke til kommentar

Grei video som demonstrerer USB OTG funksjonalitet samt BT mus og tastatur funksjonalitet.

 

Hva er OTG? Kort fortalt for en som ikke har tid til å se masse film midt på natta... ;)

 

Aaahh! Telenor/djuice har ikke flere på lager før 31. mai. Surt.

 

Andre steder hvor man kan kjøpe S2 med djuice-abonnement? Telekiosken kanskje? Er det realistisk å tenke at de fører samme priser der?

 

Hvorfor ikke bare bestille en uten operatørlås med et billig abb (som jeg gjorde med Netcom FlexiTalk 99), for så å drite i abb'et og bruke det du selv vil? Jeg kommer til å bytte til ChessOn Flex kort tid etter, når jeg gidder å betale ut resten av telefonen. Skreddersydde meg et abb der med alt jeg trenger av ringetid, sms og ubegrenset data hver måned for 250kr. Perfekt for meg!

 

OTG = On the go

Kort fortalt betyr det at du kan koble til usb (med adapter)

Endret av maldonhavsalt
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med slike billige erstatninger?

 

2stk batteri pluss vegglader:

 

Har ikke erfaring med denne. Men vi kommer til å ta inn ekstrautstyr til S2 fremover, så kom gjerne med forslag. Gjerne ting ikke "alle har"

 

Det jeg har tenkt på så langt er.

 

Større batteri.

(Vil ha et stort ett som varer "hele helgen" Har sett på et par som er ca 2x det originale)

Vesker/siicone case.

Screenprotect syns jeg er unødvendig til denne telefonen :)

Bilholder.

Bordholder.

Også får vi se litt på hva som dukker opp av utstyr fremover.

Men som sagt, tar gjerne i mot tips og forslag.

Større batteri?

Da vil det stikke ut da? Eller en "case" som en legger mobilen i alla denne

http://www.mobilefun.co.uk/genuine-samsung-galaxy-s2-i9100-extended-battery-case-p28950.htm?referer=aff_aw_102463

 

1 ekstra batteri er også på listen, ellers så ser jeg ihvertfall etter dette:

Samsung Galaxy S ii i9100 Battery Charger Dock Stand

http://www.kingofgadgets.co.uk/samsung-galaxy-s-ii-i9100-battery-charger-dock-stand.html

http://www.mobilefun.co.uk/genuine-samsung-galaxy-s2-i9100-holder-and-battery-charger-p28951.htm

 

 

Samsung Galaxy S II i9100 Vehicle Dock Car Kit

http://www.kingofgadgets.co.uk/samsung-galaxy-s-ii-i9100-vehicle-dock-car-kit.html

http://www.mobilefun.co.uk/genuine-samsung-galaxy-s2-i9100-vehicle-dock-p28967.htm

 

 

Samsung Galaxy S II I9100 Spare Battery Power Pack

http://www.kingofgadgets.co.uk/samsung-galaxy-s-ii-i9100-spare-battery-power-pack.html

http://www.mobilefun.co.uk/genuine-samsung-galaxy-s2-i9100-extended-battery-case-p28950.htm?referer=aff_aw_102463

 

 

Batteri

http://www.mobilefun.co.uk/samsung-standard-battery-eb-f1a2gbucstd-p29442.htm

 

 

Genuine Samsung Galaxy S2 i9100 Micro USB Converter

http://www.mobilefun.co.uk/genuine-samsung-galaxy-s2-i9100-micro-usb-converter-p29425.htm

 

 

Desk Genie Non-Slip Charging Desk Stand

http://www.mobilefun.co.uk/desk-genie-non-slip-charging-desk-stand-p22432.htm

Endret av Ray001
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...