Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Det er ikke det som er problemet. Når jeg kjøper et produkt, så forventer jeg at den skal funke uten at jeg skal gjøre mye dilldall med den først. Hvis jeg må roote osv osv etc etc, så sier det seg sjøl at vanlige folk på gata ikke finner ut av slike løsninger sjøl. Det skal heller ikke være nødvendig å måtte fikse på noe som SKAL fungere ut av boksen. At telefonen holder ut i noen timer, og ikke klarer å holde på strømmen lenge nok, er rett og slett for dårlig.

 

Min S2 er helt stock. Hvis det å fylle den opp med 3-4 spill som angry birds er søppel, vel... Hva skal man si da. :hrm:

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo ta en kikk på denne linken Eulogy

 

http://bit.ly/J0EGjO

 

EDIT; så ditt svar over. Og jeg er enig, den skal fungere ut av boksen. Og min erfaring er at det gjør de også. Det er brukeren som installerer 250 apps fra market, og siden undrer seg på hvordan telefonen ble treg som plager meg.

 

Ønsker du hjelp, er det mange her som er villige. Men uten noen vilje fra din side finner du ingen hjelp fra vår side.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Det er ikke det som er problemet. Når jeg kjøper et produkt, så forventer jeg at den skal funke uten at jeg skal gjøre mye dilldall med den først. Hvis jeg må roote osv osv etc etc, så sier det seg sjøl at vanlige folk på gata ikke finner ut av slike løsninger sjøl. Det skal heller ikke være nødvendig å måtte fikse på noe som SKAL fungere ut av boksen. At telefonen holder ut i noen timer, og ikke klarer å holde på strømmen lenge nok, er rett og slett for dårlig.

 

Min S2 er helt stock. Hvis det å fylle den opp med 3-4 spill som angry birds er søppel, vel... Hva skal man si da. :hrm:

 

Min er også helt stock. Og jeg snakket generelt, ikke om din tlf. Eneste endringen jeg har gjort er å oppgradere til ICS også har jeg kjøpt et større batteri. Dette bruker jeg bare om jeg vet jeg kommer til å bruke tlf mye og det er lenge til jeg får ladet.

Har du på 3g/wifi hele tiden? Hva synker du, og hvor ofte?

Lenke til kommentar

Du kan jo ta en kikk på denne linken Eulogy

 

http://bit.ly/J0EGjO

 

EDIT; så ditt svar over. Og jeg er enig, den skal fungere ut av boksen. Og min erfaring er at det gjør de også. Det er brukeren som installerer 250 apps fra market, og siden undrer seg på hvordan telefonen ble treg som plager meg.

 

Ønsker du hjelp, er det mange her som er villige. Men uten noen vilje fra din side finner du ingen hjelp fra vår side.

 

Takk, skal sjekke ut det nå.

Lenke til kommentar

Det er ikke det som er problemet. Når jeg kjøper et produkt, så forventer jeg at den skal funke uten at jeg skal gjøre mye dilldall med den først. Hvis jeg må roote osv osv etc etc, så sier det seg sjøl at vanlige folk på gata ikke finner ut av slike løsninger sjøl. Det skal heller ikke være nødvendig å måtte fikse på noe som SKAL fungere ut av boksen. At telefonen holder ut i noen timer, og ikke klarer å holde på strømmen lenge nok, er rett og slett for dårlig.

 

Min S2 er helt stock. Hvis det å fylle den opp med 3-4 spill som angry birds er søppel, vel... Hva skal man si da. :hrm:

 

Min er også helt stock. Og jeg snakket generelt, ikke om din tlf. Eneste endringen jeg har gjort er å oppgradere til ICS også har jeg kjøpt et større batteri. Dette bruker jeg bare om jeg vet jeg kommer til å bruke tlf mye og det er lenge til jeg får ladet.

Har du på 3g/wifi hele tiden? Hva synker du, og hvor ofte?

 

Wifi står på hele tiden, men den står vel ikke å jobber hele tiden, ellers er det noe galt med android som OS. Har en iphone 4S, og der står 3G/wifi på hele tiden, og batteritiden er fantastisk i forhold til S2.

Lenke til kommentar

Er det slik at 4.0.4 skal være tilgjengelig fra Kies hvis en ikke har en av de operatørstyrte releasene? Jeg hadde Telenor-ROM tidligere, men så flashet jeg med standard 2.35-ROM fra Samsung før jeg lot Kies oppdatere til Samsung 4.0.3 (før Telenor hadde sluppet sin ROM). Men Kies sier at jeg har siste fastvareversjon. PDA:LPQ/PHONE:LPQ/CSC:LPD (NEE).

 

Grunnbåndsversjon: i9100xxlpq

Buildnr: iml74k.xxlpq

Lenke til kommentar

"Lading midlertidig stanset. Spenningen er for høy".

Hvis du hadde googlet feilmeldingen, så hadde du funnet flere treff på SGS2.

De som sender inn telefonen til reparasjon med denne feilmeldingen får USB-modulen byttet.

Tror vi kan tolke det som at rengjøring av kontakten kan fikse problemet.

 

Siden problemet oppstår ved bytte til ICS, så kan det hjelpe å bytte til custom ROM/Kernel tror jeg.

Men hovedproblemet er sikkert skitt/fukt i micro-USB.

Lenke til kommentar

Er det slik at 4.0.4 skal være tilgjengelig fra Kies hvis en ikke har en av de operatørstyrte releasene? Jeg hadde Telenor-ROM tidligere, men så flashet jeg med standard 2.35-ROM fra Samsung før jeg lot Kies oppdatere til Samsung 4.0.3 (før Telenor hadde sluppet sin ROM). Men Kies sier at jeg har siste fastvareversjon. PDA:LPQ/PHONE:LPQ/CSC:LPD (NEE).

 

Grunnbåndsversjon: i9100xxlpq

Buildnr: iml74k.xxlpq

 

Rimelig sikker på at 4.0.4 ikke har kommet fra Samsung ennå :)

Lenke til kommentar

Har du satt den i søkemodus? Altså handsfreeen

 

Har holdt den svære knappen inne i 5-6 sekunder så den lyser blått... Noe mer jeg må gjøre?

 

som regel er det bare å holde en knapp inne til det blinker på handsfree'en, så søke på blåtannen på telefonen til du finner handsfree'en. kan ogsdå hende du må holde inne en knapp eller trykke på en knapp når du har funnet den på telefonen. men alt skal jo stå i bruksanvisningen

 

edit: leste i brukermanualen, så må headsettet være slått av mens du parrer dem.

Endret av Robot92
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ok. Da har jeg fått meg en SII. Etter at jeg oppgraderte til ICS så har scrollingen blitt helt skrudd. Swiper jeg litt så flyr den av gårde. Akselerasjonen er veldig unaturlig. Er dette en innstilling noe sted?

 

Gratulerer med dagen - hurra hurra!!!! :fun:

 

Her hadde du altså 786 sider med litt ros og gigantiske doser jammer over den dærre h******s telefonen, men det var ikke nok, nei

 

On topic:

 

Aldri hørt om akkurat det problemet ... så da er det bare å si enda en gang; gratulere med dagen!

Lenke til kommentar

Jeg har nå nesten løst problemene mine med dårlig batterilevetid.

 

Viste seg at den interne lagringsplassen var korrupt - altså det telefonen feilaktig caller scard. Fikk fikset det (trooor jeg) ved å følge en guide på xda. Om du lurer på om du også har det problemet, kan du kopiere en haug med mapper og filer på 5GB+ og se om kopieringen henger seg og telefonen låser seg totalt.

 

I tillegg lot jeg være å reinstallere LBE Provacy Guard. Denne vises av Badass Battery Monitor som kernel, og det var kernel som brukte alt for mye batteri hos meg.

 

Men fortsatt bruker ANdroid OS mye mer batteri enn under Gingerbread.

 

pOIT8.png

 

Gingerbread (Artig at prosenten var akkurat den samme. :p ):

4yrjs.png

 

Kjernen som bruker batteri av en eller annen grunn:

ATGTr.png

 

Nå har jeg ikke testet siyah-kernel omigjen, men hadde samme resultater der sist.

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...