Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Takker for tilbakemelding :) Har ikke testet Criskelo, men det blir kanskje en for fremtiden. Har foreløpig tenkt til å teste Samsung-ROMs, og deretter noen kernels på samme ROM.

 

Tror ikke jeg legger til versjonnummer. Ser hvordan det kan være greit å ha, men er KUN 4.0.3 og 4.0.4 ROMs der. Kolonnen som heter "Base" sier forsåvidt hvilken det er, og syns den er bedre å ha enn kun android versjon. Det er et rotere ark fra før, så desto mindre info desto bedre er det tror jeg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde enn 40-50 spill eller småprog relatert til spill installert samt 80 programmer installert på mobilen.

Noen programmer kan ha hatt samme funksjoner. Til slutt varte batteriet bare fra 0700 om morgenen til 1700 om kvelden.

 

Tok en reset og nullstilte mobilen helt og alt ble bare bra igjen.har brukt bare 19% av batteriet på 11 timer.

Lenke til kommentar

Kom etter siste oppdatering. Noen andre som har opplevd det?

 

Det er mange andre som opplever det samme dessverre. Du bør gjøre en tilbakestilling til fabrikkinstillinger og se om det hjelper :)

Bah. Det er det jeg liker minst å høre. Om jeg gjør det, vil det da fungere fint igjen, eller er det en sjanse for at det ikke gjør det?

For jeg har veldig uflaks sånn sett. :p

Lenke til kommentar

Bah. Det er det jeg liker minst å høre. Om jeg gjør det, vil det da fungere fint igjen, eller er det en sjanse for at det ikke gjør det?

For jeg har veldig uflaks sånn sett. :p

 

Ingen måte å vite det på. Må bare prøve. Eneste som skjer hvis du sender den inn til sjekk er at de gjør nettopp dette.

Lenke til kommentar

Jo takk, det har jeg erfaring med fra før av. Og ingen av gangene fikset det problemene, så jeg fikk de tilbake med samme problem som jeg opprinnelig hadde og måtte kjøpe ny.

Får vel bare ta screenshots opp og i mente av innstillingene mine, så jeg husker hvordan jeg har det. :p

Lenke til kommentar
Men har du testet Criskelo`s siste version?

Og eller Lite'ning Rom?

 

Om det ikke er for mye arbeid, kunne du la lagt den CriskeloServanTeam V09 inn for test den og?

 

Oppdatert med CriskeloServan, mangler batteritest men det får jeg ikke til idag :) Ikke veldig bra resultater akkurat da, den ene sequential write testen drar veldig ned.

Hmmm, det kan ha noe med at bruker kernel LP9. Takker for testen, forresten. Tror det er LP9 kernelen som gjør det.

Tror det er MYE bedre med siste SiyahKernel som er v3.2b8.

Lastest ned herfra

http://www.gokhanmoral.com/

Lenke til kommentar

Planen er å kjøre noen kernel-tests på et eget ark. Jeg tror det vil gi større forskjeller enn forskjellige ROMs med samme kernel. Sliter bare med å få koblet telefonen til Odin om dagen, så får se hva som skjer.

 

Batteri-test av Criskelo kjører her nå ^^

Lenke til kommentar

Ut i frå testane du har gjort tenkte eg å prøve Sensation Rom. Det er første gong eg brukar custom rom, og iein guide på nettet så skal eg første flashe kernel. Er dette nødvendig når eg har LP7 nordic?

 

Skal ikke være nødvendig nei :)

Lenke til kommentar

Ja, i natt gikk telefonen min rett åt skogen, skjermen har sprekker og er svart. Hvor mye koster det sånn ca å sende den inn til rep? Og hvor gjør man egentlig det? :p

 

Dette er faktisk første telefonen jeg har greid å ødelegge....

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det vil jeg heller ikke anbefale da det fint kan være en av de som er årsaken.

 

Prøv med helt rent stock-rom, hvis det fungerer begynner du å installere apps som du trenger først.

Får frysninger bare av tanken. :|

 

Tror dog jeg har funnet ut hvilke apps som tapper batteriet og overoppheter den. Irriterende nok er det også mine nye favorittspill.

Lenke til kommentar

Då har eg lagt inn Sensation, følgte denne guiden:

http://www.dreambloggers.com/how-to-install-custom-rom-sensation-rom-on-samsung-galaxy-s-2-tutorial/

 

Men! Trur fortsatt at alle gamle data er på telefonen, og den er ikkje heilt stabilt akkurat no... Brukar framleis mykje strøm osv.. Eg har ikkje ekstern minnekort så la ROM på interne, og installerte derfrå. Kan det vere problemet? Det var etter factory reset.

 

Lurer på om eg la inn avast security, og i den anledning noko greier som skulle hindre reset..

Lenke til kommentar

Hvis du tok "Wipe data/factory reset" inne i recovery modus er det ingenting Avast kan gjøre i alle fall.

 

Hvilke data er det du tror fortsatt ligger der? Den wiper kun /data, /system og /cache partisjonene, ikke ting som ligger på det andre internminnet eller SD-kortet.

Lenke til kommentar

Det er vist mange apps, for eks samsung hub's (musikk, games osv), og har ei aning om at Spotify har lagra mange songar (available offline) som eg ikkje lenger får tak i. Litt kluss, men eg skal prøve å få det til.

 

Fant ut at factory reset ikkje fjerna ALT, som eg trudde opprinneleg ;)

 

Veldig fornøgd med korleis telefonen fungerer så langt, og GUI-et er rett og slett lekkert ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...