Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Jaja, siste dagen med min Samsung Galaxy S II nå. For i morgen formiddag så selger jeg den til 1700 kr til en jeg kjenner.

 

Galaxy S II, you have served me very well the last year :thumbup:

 

Nå håper jeg at vi snart kan få CheckROM NoteHD v7 med ICS til Galaxy Note da, eller en skikkelig port i fra en meget bra AOKP ROM i fra Galaxy S II.

 

Jeg spurte utvikleren av D4 ROM'en (AOKP) om det var noen muligheter for å få den portet over til Galaxy Note, men så lenge han ikke har en Galaxy Note selv, så kommer vi oss ingen vei.

 

Så da håper jeg bare at Galaxy Note leverer like mye god opplevelse som Galaxy S II gjorde til meg.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye kan man få for en ett år gammel SGS II som er veldig pent brukt? Alltid hatt cover og skjermbeskytter på.

 

jeg vil si max 1000 kr, men det er jeg da ^^

 

Kan godt være at markedspris er 2000 kr, men det ville jeg personlig ALDRI betalt for en 1 år gammel telefon...

 

En pent brukt Samsung Galaxy S II som er ca 5-6 måneder gammel går for ca 2500 kr på finn.no da. Så å si 1000 kr er vel kanskje å gå litt for langt ned i pris.

 

En godt brukt Galaxy S II som har synlige riper i plasten og som er ca 1 år gammel (som min f.eks) koster omtrent 2000 kr på finn.no. Men siden jeg ikke har de orginale øreproppene som følger med telefonen blant annet, så kan jeg gå enda lavere i pris. Og med at jeg slipper å betale noe porto for å sende min Galaxy S II via posten og fordi jeg slipper de 25 kronene for å opprette en salgsannonse på finn.no, så synes jeg 1700 kr er helt ok når jeg får pengene rett i handa i morgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan godt være at markedspris er 2000 kr, men det ville jeg personlig ALDRI betalt for en 1 år gammel telefon...

Jepp.

 

 

En pent brukt Samsung Galaxy S II som er ca 5-6 måneder gammel går for ca 2500 kr på finn.no da. Så å si 1000 kr er vel kanskje å gå litt for langt ned i pris.

 

En godt brukt Galaxy S II som har synlige riper i plasten og som er ca 1 år gammel (som min f.eks) koster omtrent 2000 kr på finn.no. Men siden jeg ikke har de orginale øreproppene som følger med telefonen blant annet, så kan jeg gå enda lavere i pris. Og med at jeg slipper å betale noe porto for å sende min Galaxy S II via posten og fordi jeg slipper de 25 kronene for å opprette en salgsannonse på finn.no, så synes jeg 1700 kr er helt ok når jeg får pengene rett i handa i morgen.

Jeg hadde personelig aldri kvittet meg med min venn. Jeg hadde da brukt den telefonene til å eksperimentere med koding og slikt på.

Lenke til kommentar

Er det kommet noe løsning på problemet med at alternative "sms app" sender 2 sms'er?

(Bruker jeg Handcent sender jeg 2 stk, bruker jeg den orginale meldingsappen, skjer ikke dette).

Bruker og Handcent, same shit. Sletta handcent, problem solved :p

Lenke til kommentar

Oppdaterer litt på batteridiskusjonen her. Jeg oppgraderte min SII til ICS dagen etter jeg kjøpte den. Syntes batteriet var dårlig de første 3-4 dagene, og Android OS stod for opptil 80% av batteribruken. Jeg vurderte faktory reset som flere tipset om, men tenkte å vente å se. Batteriet mitt ble gradvis bedre og bedre. Nå har jeg hatt telefonen i 2 uker, og er knallfornøyd med batteriet. Det gikk seg til etterhvert -:) nå er jeg glad jeg ikke tok factory reset. Nå klarer jeg ikke å bruke opp batteriet på 18 timer engang med mye bruk. I går f.eks var TLF fulladet kl:09, og jeg brukte delene dagen og kvelden. Spilte musikk, surfet, tok bilder og videoer i HD, lastet opp 400 MB med HD-videoer til Dropbox, så på YouTube videoer, nett-tv, ringte, tok i mot samtaler og sendte sms, og jeg måtte ha på klokkeskrivebordet for å få batteriet under 30% til jeg skulle legge meg kl:02:00 i natt. I dag stod jeg opp kl 08:30, TLF var ladet opp på natta, og nå etter 6 timers bruk er batteriet på 80%.

 

Nå bruker Android OS ca 35% av batteriet, og skjerm står for mellom 35-40%. -:)

Om jeg ikke klarer å bruke opp batteriet på ca 17-18 timers bruk, er jeg kjempefornøyd, og kan lade på natta og ikke være redd for å gå strømtom hele neste dag og kveld. Jeg har originalbatteriet som fulgte med -:)

Lenke til kommentar

Godt mulig noen har spurt om dette før, men jeg orker ikke søke igjennom 800 sider, dessuten liker jeg oppdaterte svar!

 

Jeg klarte å knuse skjermen på min SGS2 idag. Spratt ut av lomma i en bukse jeg kasta inn på bilsetet, datt fra en høyde på 40cm ned i grus og dritt - gorilla'n i skjermen min tålte visst ikke det. Så nå har jeg en vakker stripe som går tverst over -- nesten midt på. -_-

 

Telefonen fungerer, men jeg feller en tåre hver gang jeg ser på den... Blir orntli' lei meg... :(

 

Jeg tok turen innom en sånn "Telehuset" kiosk på storsenteret, de mente det ville koste meg 1500 til 2000 kr å få den reparert om jeg 'sendte den inn'. Hårreisende spør du meg.

 

Hva kan jeg gjøre? Bytte selv? Kjøpe deler fra eBay? Etc.

Hjelp mottas med takk!

 

- Ronniæn -

Lenke til kommentar

Godt mulig noen har spurt om dette før, men jeg orker ikke søke igjennom 800 sider, dessuten liker jeg oppdaterte svar!

 

Jeg klarte å knuse skjermen på min SGS2 idag. Spratt ut av lomma i en bukse jeg kasta inn på bilsetet, datt fra en høyde på 40cm ned i grus og dritt - gorilla'n i skjermen min tålte visst ikke det. Så nå har jeg en vakker stripe som går tverst over -- nesten midt på. -_-

 

Telefonen fungerer, men jeg feller en tåre hver gang jeg ser på den... Blir orntli' lei meg... :(

 

Jeg tok turen innom en sånn "Telehuset" kiosk på storsenteret, de mente det ville koste meg 1500 til 2000 kr å få den reparert om jeg 'sendte den inn'. Hårreisende spør du meg.

 

Hva kan jeg gjøre? Bytte selv? Kjøpe deler fra eBay? Etc.

Hjelp mottas med takk!

 

- Ronniæn -

 

Jeg kjøpte en Original skjerm på Ebay. Anbefales.

Det blir fort over tusenlappen uansett.

 

http://www.ebay.com/itm/Samsung-GALAXY-S2-i9100-LCD-DIGITIZER-AMOLED-GENIUNE-FULL-ASSEMBLY-DIY-/280862069444?_trksid=p4340.m444&_trkparms=algo%3DCRX%26its%3DC%252BS%26itu%3DSI%252BUA%252BLM%252BLA%26otn%3D5%26ps%3D63%26clkid%3D8156929221848513629#ht_620wt_922

Endret av ropheim
Lenke til kommentar

Godt mulig noen har spurt om dette før, men jeg orker ikke søke igjennom 800 sider, dessuten liker jeg oppdaterte svar!

 

Jeg klarte å knuse skjermen på min SGS2 idag. Spratt ut av lomma i en bukse jeg kasta inn på bilsetet, datt fra en høyde på 40cm ned i grus og dritt - gorilla'n i skjermen min tålte visst ikke det. Så nå har jeg en vakker stripe som går tverst over -- nesten midt på. -_-

 

Telefonen fungerer, men jeg feller en tåre hver gang jeg ser på den... Blir orntli' lei meg... :(

 

Jeg tok turen innom en sånn "Telehuset" kiosk på storsenteret, de mente det ville koste meg 1500 til 2000 kr å få den reparert om jeg 'sendte den inn'. Hårreisende spør du meg.

 

Hva kan jeg gjøre? Bytte selv? Kjøpe deler fra eBay? Etc.

Hjelp mottas med takk!

 

- Ronniæn -

 

Jeg kjøpte en Original skjerm på Ebay. Anbefales.

Det blir fort over tusenlappen uansett.

 

http://www.ebay.com/...29#ht_620wt_922

 

Jeg spurte akkurat "mobilfiksern.no" og de sa også 1900 kr... Om jeg gjør det selv sparer jeg kanskje 7-800 kr... Takk for linken, det ser ut til at jeg må bestille derifra og gjøre det selv. Arbeidsledighet + føkka SGS2 = møkk.

Lenke til kommentar

Hvordan var dette, det var en del flere enn meg som har problemet med at de kan surfe/laste data med Edge-dekning og H(+), mens det skjer nada så lenge fonen viser 3G!? Og flere merket det også med andre androidtelefoner (HTC etc)?

Altså at websider etc laster med E og H+, mens når den viser 3G så "fryser" all trafikk inntil man får E/H+ igjen.

 

Med Telenordekning. (Noen med andre leverandører som merker det?)

Med Iphone jobbtlf og telenor har jeg ikke htt dette problemet.

 

driver og prater med Telenor kundeservice om dette nå, så vært greit å fått input fra flere.

Lenke til kommentar

Sliter med det samme med Note. Har også telenor, men mener jeg slet med det samme med OneCall. (Som dog forøvrig nesten alltid roamet til Telenor der jeg bor.) Edge-nettverk laster, men tregt, 3G skjer det ingenting med, HSPA/HSPA+ er knall.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...