Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ICS klar for telenor SGS2 kunder

Har ikke det vært klart ganske lenge?

Jeg kjøpte min via Telenor og oppgraderte til ICS i midten / slutten av mars, eller noe. Før påske i alle fall. :p

 

Forøvrig så varer batteriet mitt mye lenger etter at jeg skrudde ned lysstyrken på skjermen og unnlot å ha WiFi på døgnet rundt. Klarer fint å se på skjermen med minimum lysstyrke (og det føles bedre for øynene), og jeg trenger ikke å alltid være tilkoblet nettet. Er uansett stort sett alltid nær en PC jeg kan bruke. :p

Lenke til kommentar
bare var OBS på at du må flashe en eldre bootloader som fortsatt har den svakheten (at den nullstilles av Jig), ellers vil det ikke skje noenting, bortsett fra at telefonen starter i download mode. Du har sannsynligvis en oppdtaert bootloader hvis du har oppdatert telefonen noen gang.
Det var det jeg også trodde... Men jeg har nyeste av det nyeste og det funker fortsatt....

 

En liten bump av denne her....

 

Jeg reinstallerte Lite'ning rom og har oppgradert til nyeste SiyahKernel v3.1rc6.

 

DSC_0106_2036.jpg

 

Har så brukt USB jig'en og fikk så opp dette bildet på skjermen (samme som jeg alltid har fått).

 

Er det noen som indikerer at jeg ikke har klart å nullstille flash counteren ??

 

Og som spurt om et par ganger... hvordan kan jeg sjekke dette ??

Lenke til kommentar

Hei!

 

Nettopp fått ICS jeg, og syns det ser bra ut! Spesielt med nova launcher.

 

MEN jeg har et stort problem med Wifi, da jeg ikke lenger får koblet med til hjemmenettverket!

 

Første gang jeg kobler til står det "Nettverk deaktivert. Dårlig tilkobling."

 

Når jeg prøver igjen skjer følgende i evig loop:

Kobler til

Henter IP-adresse

Godkjenner..

Lagret, sikret med WPA

Kobler til

Henter IP-adresse

Godkjenner..

Osv

Osv

 

For å løse problemet har jeg prøvd følgende:

Jeg skrudde mobilen av, og lot batteriet være ute i fem minutter. Problemer.

Husket å ha samme problem på min gamle Desire, og da måtte jeg legge inn statisk ip. Jeg gjorde det, men fortsatt problemer.

Restartet routeren. Problemer.

Endret fra WPA til WPA2. Problemer.

Gjorde nettet åpent. Problemer.

Forsøkte å legge inn "Wifi-fixer" fra Play, men det funket ikke.

 

Nå vet jeg virkelig ikke hva annet jeg kan gjøre.

 

Utenom factory reset.. Men det er virkelig last resort, da jeg har massevis av programmer og spill som har applikasjonsdata i form av spillprogresjon f.eks. Dette ønsker jeg ikke å miste! Hvis factory reset skulle være eneste løsning, hvordan kan jeg i såfall få backup av alt dette? (Har backup av bilder, meldinger osv)

Endret av Mks1001
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg håper noen her kan hjelpe litt... Har fortsatt ikke fått oppdateringen til min Galaxy S II. Forsøkt både "over air" og vha. Kies. No luck.

 

I Kies står dette under current og latest firmware version: PDA:KJ2 / PHONE:KI4 / CSC:KJ1 (XEF).

 

Tar med det som står under "About phone" på selve telefonen også:

 

Model number: GT-I9100

Android version: 2.3.5

Baseband version: I9100XXKI4

Kernel version: 2.6.35.7-I9100XWKJ2-CL676699 root@DELL144 #2

Build number: GINGERBREAD.XWKJ2

 

Telefonen ble kjøpt fra PixMania og ikke blitt rootet tidligere. Den er heller ikke sperret til noe abonnement/telefonleverandør, så syns det er merkelig at ikke oppdateringen er på plass. Håper noen kan hjelpe en forvirret sjel! :)

 

Edit:

Tittet på denne siden: http://forum.xda-developers.com/wiki/Samsung_Galaxy_S_II_Series og tastet inn en lang kode for å finne produktkoden til telefonen.Fikk da dette: GT-I9100LKAXEF. Som skulle bety at jeg har en "France Unbranded"..? Det forklarer kanskje forsinkelsen? Noen som vet noe mer her; er det f.eks. andre uheldige konsekvenser ved dette?

Endret av Quacki
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...