Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

AAAaaarrg....

 

Jeg må nok dessverre bite i meg at min über rom, nemlig den berømte Lite'ning Rom kanskje ikke er så batteri vennlig likevel...

 

Ser jo at dette er et Kernel problem og skal teste noen andre. Jeg bruker SiyahKernel v3.1rc6 nå og så tenkte jeg først å teste phenomenal kernel og om det ikke funker så skal jeg teste SpeedMod kernel.

 

Her er resultat med mitt 2000 mha batteri med Lite'ning rom 2.7 og SiyahKernel v3.1rc6:

 

Screenshot_2012-04-22-03-10-59.pngScreenshot_2012-04-22-03-11-13.png

 

Skuffende å se så høyt forbruk på Kernel. Vel.. jeg vet np i alle fall hvor problemet ligger takket være Badass Battery Monitor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen andre som har problemer med å få installert rom på mobilen?

 

Uansett hvilket rom jeg bruker fungerer det ikke, om det er innlagt i room manager fra før av eller at jeg har lagt inn på sd card.

 

Melding:

 

-- Installing package...

Finding update package...

Opening update package...

Verifying update package...

E:Failied to seek in /cache/update.zip (Invalid argument)

E:Signature verification failed

Installation aborted.

 

Noen som vet problemet?

Jeg har også dette problemet. Gjelder alle zip-filer, uansett hva jeg gjør. Jeg har omgått problemet ved å skru av "signature verification". Bla dere litt inn i menyene i recovery, det skal altså være et valg der for å skru av signature verification.

Endret av dabear
Lenke til kommentar

AAAaaarrg....

 

Jeg må nok dessverre bite i meg at min über rom, nemlig den berømte Lite'ning Rom kanskje ikke er så batteri vennlig likevel...

 

Ser jo at dette er et Kernel problem og skal teste noen andre. Jeg bruker SiyahKernel v3.1rc6 nå og så tenkte jeg først å teste phenomenal kernel og om det ikke funker så skal jeg teste SpeedMod kernel.

 

Her er resultat med mitt 2000 mha batteri med Lite'ning rom 2.7 og SiyahKernel v3.1rc6:

 

Screenshot_2012-04-22-03-10-59.pngScreenshot_2012-04-22-03-11-13.png

 

Skuffende å se så høyt forbruk på Kernel. Vel.. jeg vet np i alle fall hvor problemet ligger takket være Badass Battery Monitor.

Jeg og har nå et batteri som er merkelig, og en del forbruk.

Ser og at det er kernel(bruker samme kernel som deg) som er på topp batteri forbruk. MEN ikke så mye som deg, har ca 18% til nå.

 

MEN annet problem, og det at jeg ikke får full ladet batteriet. Kan stå i hele natta, og om morgen er den full ladet, sier den. Når jeg trekker ut laderen, og etter en liten stund står det plutselig 50%.

Dette skjer selv om jeg har kalibrert batteriet, reset battery restate, og kalibrert batteriet med "Battery Management" app.

JEG tror selv det er SiyahKernel som er problemet. Ser at det kommer en ny "stor" oppdatering, så jeg avventer og sjekker igjen når den kommer ut.

Vis ikke for en teste andre kernel`s :-)

 

 

EDIT og offtopic:

Ser når jeg får svar på mail som du αкαѕнα har svart påså får jeg dette opp(uten mellomrom da):

& # 945; & # 1082; & # 945; & # 1109; & # 1085; & # 945 svarte i Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Pra...

Istedenfor navnet ditt αкαѕнα

Er det et "trix" som du bevisst har gjort?

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Jeg og har nå et batteri som er merkelig, og en del forbruk.

Ser og at det er kernel(bruker samme kernel som deg) som er på topp batteri forbruk. MEN ikke så mye som deg, har ca 18% til nå.

 

Høres jo bedre ut uansett ^^

 

Dette skjer selv om jeg har kalibrert batteriet, reset battery restate, og kalibrert batteriet med "Battery Management" app.

 

Har funnet ut (eller blitt fortalt) at SG2 ikke leser den filen som resettes i det hele tatt og at det eneste du kan gjøre er å ta ut batteriet i minimum 90 sekunder.

 

EDIT og offtopic:

Ser når jeg får svar på mail som du αкαѕнα har svart påså får jeg dette opp(uten mellomrom da):

& # 945; & # 1082; & # 945; & # 1109; & # 1085; & # 945 svarte i Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Pra...

Istedenfor navnet ditt αкαѕнα

Er det et "trix" som du bevisst har gjort?

 

Det er fordi navnet mitt ikke er "vanlige bokstaver".

 

Og ja det er helt bevisst, men ikke fordi jeg vil plage deg på e-post da.. det er en svakhet med forumet ^^

Lenke til kommentar

Er så sinnsykt irriterende når man trykker på home knappen en gang, og den insisterer på at jeg har trykka 2 ganger, forbanna voice talk... Det skjer omtrent hver j*e*v** dag :(

God nok grunn for meg å kjøpe galaxy S III hvis den funksjonen blir borte eller at de gjør det litt smartere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@αкαѕнα

Hehe, plager ikke meg, var bare spesielt :-)

 

Ja, har hatt batteriet ute, både 90sek., og veldig mye lenger. Uten at heller hjelper :-(

Men har et 2000mA batteri, men det skal og være i fra Samsung(står ihvertfall bak på batteriet).

Tror nok det kan være kernel, og tror og at det kommer en ny oppdatering på den snart(håper jeg).

Lenke til kommentar

Er så sinnsykt irriterende når man trykker på home knappen en gang, og den insisterer på at jeg har trykka 2 ganger, forbanna voice talk... Det skjer omtrent hver j*e*v** dag :(

God nok grunn for meg å kjøpe galaxy S III hvis den funksjonen blir borte eller at de gjør det litt smartere.

Hehehe, enkel sak.

Dette har og plaget vettet av meg og.

 

MEN dobbel klikk (få frem den voice talk), så på meny knappen, og finn frem til en eller annen plass for å skru det av. Husker ikke helt hvordan man gjør det.

 

 

EDIT

Søkte på google - turn off voice talk galaxy s2

http://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ie=UTF-8&ion=1#hl=en&output=search&sclient=psy-ab&q=turn%20off%20voice%20talk%20galaxy%20s2&oq=&aq=&aqi=&aql=&gs_nf=&gs_l=&pbx=1&fp=4ea9a62b959f7362&ion=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb

 

Et svar:

ok.. simple.... AND THIS GOES FOR ANY ANDROID MAKE/MODEL PHONE (for future Googlers to this answer...)

from main screen... go to settings.... applications... go down to "double tap home lanch"... choose to disable or pick another option of your choice...

Endret av Ray001
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, har hatt batteriet ute, både 90sek., og veldig mye lenger. Uten at heller hjelper :-(

Men har et 2000mA batteri, men det skal og være i fra Samsung(står ihvertfall bak på batteriet).

Tror nok det kan være kernel, og tror og at det kommer en ny oppdatering på den snart(håper jeg).

 

finnes det piratkopier av de batteriene ??

 

Jeg tester forresten nå Phenomenal 5.1 Extreme

 

 

Set Hotplug Low to 40 (stock is 20)

Hotplug High to 85 (stock is 30)

Set touchscreen sensitivity to 5 (speedmod is 10)

 

CPU voltages: 1200mhz = 1150mv (stock is 1275)

1000mhz = 1050mv (stock is 1175)

800mhz = 950mv (stock is 1075)

500mhz = 925mv (stock is 975)

200mhz = 850mv (stock is 950)

Internal voltages: -50mv respect stock for all frequencies

Bus voltages: 266mhz = 900mv (stock is 1000)

133mhz = 850mv (stock is 950)

GPU voltages: 266mhz = 900mv (stock is 1000mv)

160mhz = 850mv (stock is 950mv)

Screen controller voltages = - 300mv in comparison to stock

Memory voltages = -100 mv in comparison to stock

 

Den er nok litt i overkant tenker jeg og forventer egentlig at det skal gå i dass.. Men er jo gøy å teste da.

 

Bruker nå TouchWiz og den låste seg helt når jeg skulle av installere en app ved å klikke på den.. ^^

jaja.. hva kan man forvente.. heheh.. liten bagatell egentlig... Foreløpig er jeg positiv i alle fall... :D

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Er så sinnsykt irriterende når man trykker på home knappen en gang, og den insisterer på at jeg har trykka 2 ganger, forbanna voice talk... Det skjer omtrent hver j*e*v** dag :(

God nok grunn for meg å kjøpe galaxy S III hvis den funksjonen blir borte eller at de gjør det litt smartere.

Hehehe, enkel sak.

Dette har og plaget vettet av meg og.

 

MEN dobbel klikk (få frem den voice talk), så på meny knappen, og finn frem til en eller annen plass for å skru det av. Husker ikke helt hvordan man gjør det.

 

 

EDIT

Søkte på google - turn off voice talk galaxy s2

http://www.google.no...pw.r_qf.,cf.osb

 

Et svar:

ok.. simple.... AND THIS GOES FOR ANY ANDROID MAKE/MODEL PHONE (for future Googlers to this answer...)

from main screen... go to settings.... applications... go down to "double tap home lanch"... choose to disable or pick another option of your choice...

Det der funker dessverre ikke, det står på xda developers at du må roote telefonen får å få det til, og det er jeg ikke interessert i, vil ha stock telefon :p

Lenke til kommentar

Det er vel startet en tråd her?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1430481

 

Ikke mye info, men dette er vel sikkert:

Nå har det dukket opp annonse på den:

11.9 (4.7 inches) Super AMOLED touchscreen with 16 million colors

12-megapixel camera with autofocus, LED flash and face detection

Android 4.0 Ice Cream Sandwich operating system

16 GB of internal memory, expandable up to 32GB

Lenke til kommentar

@Fillofanten

Men rett i root, mener du rett på sd card, ikke inni noen mapper osv?

 

Ja, ikke i mapper eller noe. Åpner SD kortet, og legger fila rett inn, og forandrer navnet til update.zip

 

Det fungerte ikke? Gjorde alt du sa, endret navnet til update, la den i root på SD Card. Fikk gjort instalasjonen, men når jeg skal starte kommer det bare opp ''Samsung Galaxy S2 I9000'' Og en trekant med !.

Ikke noe annet.

Glad jeg tok backup med en gang jeg rootet mobilen...

Lenke til kommentar

I9000????

Det er jo SGS 1 det???

 

Har du lastet ned riktig ROM? Har du link til den ROM`en du har lastet ned?

 

MIn mobil er Samsung Galaxy S2, og betegnelsen er der GT-I9100. Du skriver I9000, må være skrive feil???

 

Sry, var skrive feil. Mente selvfølgelig GT-i9100 :)

http://download.cyanogenmod.com/?type=stable&device=galaxys2 - ROM

 

Prøvde ned Asnet ROM'n også, men fungerte ikke. Kom bare til S'n når jeg starter mobilen...

Lenke til kommentar

Har fått problemer med blåtannkoblingen i bilen etter at jeg oppgraderte til ICS. Har en Avensis med integrert blåtann, både når det gjelder ringing og overføring av musikk. Etter oppgradering til ICS fungerer fortsatt ringingen via blåtann, men jeg klarer ikke lengre å få streamet musikk fra telefonen til anlegget i bilen. Av og til kommer det litt "hakkete" musikk, men stort sett er det helt stilt. Noen andre som har fått problemer med blåtann etter oppgradering?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...