Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Quacki

Kan ikke komme med noe kloke svar, men når man handler ifra slike "billige" nettbutikk, så kan en få slik, og spesielt ifra Pixmania(ikke at det er noe galt i det da, for en får kjøpt ting billigt). Spesielt når jeg ikke har opplevd samme problem stilling / utfordring som deg da.

 

Du kan jo legge inn andre uorginale ROM`S da :-)

Se i signaturen min(som er nettopp oppdatert med kjekke ting :-) )

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Takk Mørkeblå og Ray001 for raske svar! Det er vel ingen oversikt noen sted over når oppdateringer kommer til ulike land? F.eks. Frankrike (unbranded) i mitt tilfelle...

 

@Ray001

Sant det, PixMania har vel et noe rufsete rykte på seg av god grunn. Dette er min første smarttelefon, så problemstillingen falt meg ikke inn engang da jeg kjøpte telefonen.

 

Skal absolutt sjekke ut uoriginale ROMs! Får begynne med guiden din :) Tror jeg er interessert i å få en "ren" Google-versjon, uten Samsungs TouchWiz-layout på toppen av det hele. Men får se hva jeg finner ut av.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med å få installert rom på mobilen?

 

Uansett hvilket rom jeg bruker fungerer det ikke, om det er innlagt i room manager fra før av eller at jeg har lagt inn på sd card.

 

Melding:

 

-- Installing package...

Finding update package...

Opening update package...

Verifying update package...

E:Failied to seek in /cache/update.zip (Invalid argument)

E:Signature verification failed

Installation aborted.

 

Noen som vet problemet?

Lenke til kommentar

MEN jeg har et stort problem med Wifi, da jeg ikke lenger får koblet med til hjemmenettverket!

 

Hvilken kanal kjører du det trådløse nettet på?

Dersom du kjører på kanal 12 eller 13, kan du forsøke å bytte til en lavere kanal.

 

Jeg kjørte på kanal 8, byttet nå til kanal 2, men jeg har fortsatt samme problem :(

Andre tips?

Lenke til kommentar

S II har litt bedre prosessor, veldig mye bedre grafikkprosessor, skjermene er vel like gode fargemessig o.l., men GN har større skjerm med høyere oppløsning. Til gjengjeld er skjermen pentile, dvs. den har bare 2/3 så mange "hele" piksler som den sier den har (grovt forenklet), men den ER bedre IMO.

 

Den kostet 5400 da den kom, mens S II kostet 4300, så det er vel mer tilfeldig at den er billigere nå. Jeg gav 2400kr for min i februar. 1000kr cash, 100kr mnd i nedbetaling. Så er det 200kr i måneden i tillegg, men det er det jeg hadde betalt uansett for akkurat samme tale/sms/data-mengde uansett..

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med å få installert rom på mobilen?

 

Uansett hvilket rom jeg bruker fungerer det ikke, om det er innlagt i room manager fra før av eller at jeg har lagt inn på sd card.

 

Melding:

 

-- Installing package...

Finding update package...

Opening update package...

Verifying update package...

E:Failied to seek in /cache/update.zip (Invalid argument)

E:Signature verification failed

Installation aborted.

 

Noen som vet problemet?

Hva brukte program du for å installere andre ROM? Ifra PC(Odin), eller at du legger inn ROM på mobilen?

Hvilke ROM har du fra før?

 

Bruker f.eks CWM app som her? Da må du legge ROM inn på sdkortet(ikke internet i mobilen), enklest å ta ut SD kortet, legge det inn på PCen, kopiere over ROM i root(rett på kortet) på SD kortet, og så kalle ROM`en for update.zip. Ta tilbake SDkortet i mobilen, skru av mobilen.

Og så "volumknapp opp + hjem knapp + power on knapp" samtidig. Du slipper ikke før du har kommet inn i CWM menyen, da blar du deg frem til install update ifra sd kort.

 

Det er en .zip fil du har lastet ned?

 

Til mer opplysninger du kommer med til enklere er det å hjelpe deg :-)

 

EDIT

Se i signaturen min, der er det en del info :-)

Endret av Ray001
Lenke til kommentar
Er det noen andre som har problemer med å få installert rom på mobilen? Uansett hvilket rom jeg bruker fungerer det ikke, om det er innlagt i room manager fra før av eller at jeg har lagt inn på sd card. Melding: -- Installing package... Finding update package... Opening update package... Verifying update package... E:Failied to seek in /cache/update.zip (Invalid argument) E:Signature verification failed Installation aborted. Noen som vet problemet?

 

Hvilket rom er du prøver å installere?

 

Har fått noe lignende, da jeg prøvde å installere Gapps. Løsningen var å laste ned fra en annen kilde.

 

I går skulle jeg sjekke klokka på telefonen etter å ha vært ute noen timer. Da hadde den jammen skrudd seg av, helt av seg selv. Da jeg omsider fikk den på igjen, var det 80% batteri igjen. Så endel bugs er det. Det er ikke en telefon jeg kan stole på.

 

Er du på stock, dvs original samsung, firmware?

 

Mage opplever random reboots i tillfeller hvor de ikke har tatt factory reset før de har oppdatert til nyere versjon.

Lenke til kommentar

Finnes det en app som gjør at man får tilbake den menyen som kom opp når man trykte på power knappen? (Man fikk en meny opp før ICS istedenfor at tlf skrudde seg rett av)

Med fare for at jeg misforstår deg, så får jeg meny fortsatt etter ICS.

Men, da trykker jeg ikke bare lett på knappen. Jeg holder den inne en kort stund.

Lenke til kommentar

Når jeg trykker inn power knappen en liten stund, da kommer det opp en meny, og den består av:

 

- Stillmodus

- Datanettverkmodus

- Offline modus

- Slå av

- Omstart

 

Denne kan man forandre om man har lagt inn annen ROM, da kan man velge hva man vil der(av innstillinger for mobilen).

 

Er det denne menyen du mener?

Lenke til kommentar

Når jeg trykker inn power knappen en liten stund, da kommer det opp en meny, og den består av:

 

- Stillmodus

- Datanettverkmodus

- Offline modus

- Slå av

- Omstart

 

Denne kan man forandre om man har lagt inn annen ROM, da kan man velge hva man vil der(av innstillinger for mobilen).

 

Er det denne menyen du mener?

 

Ja. Denne får ikke jeg opp.. Skrur seg bare rett av. Har original ROM.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med å få installert rom på mobilen?

 

Uansett hvilket rom jeg bruker fungerer det ikke, om det er innlagt i room manager fra før av eller at jeg har lagt inn på sd card.

 

Melding:

 

-- Installing package...

Finding update package...

Opening update package...

Verifying update package...

E:Failied to seek in /cache/update.zip (Invalid argument)

E:Signature verification failed

Installation aborted.

 

Noen som vet problemet?

Hva brukte program du for å installere andre ROM? Ifra PC(Odin), eller at du legger inn ROM på mobilen?

Hvilke ROM har du fra før?

 

Bruker f.eks CWM app som her? Da må du legge ROM inn på sdkortet(ikke internet i mobilen), enklest å ta ut SD kortet, legge det inn på PCen, kopiere over ROM i root(rett på kortet) på SD kortet, og så kalle ROM`en for update.zip. Ta tilbake SDkortet i mobilen, skru av mobilen.

Og så "volumknapp opp + hjem knapp + power on knapp" samtidig. Du slipper ikke før du har kommet inn i CWM menyen, da blar du deg frem til install update ifra sd kort.

 

Det er en .zip fil du har lastet ned?

 

Til mer opplysninger du kommer med til enklere er det å hjelpe deg :-)

 

EDIT

Se i signaturen min, der er det en del info :-)

Takk for hjelp, skal se om det fungerer nå.

Men rett i root, mener du rett på sd card, ikke inni noen mapper osv?

Prøver å innstalere Cyanogenmod btw.

 

EDIT: Ja, det er også er .zip fil.

Endret av Fillofanten
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...