Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Kalles sleep of death. Er et problem på stort sett alt Samsung lager, sikkert andre merker og. Slik du bare må regne med når du har Android

 

Dette er bare tull! Vennligst oppgi noen kilder som bekrefter det du sier. Ser noen få har problemet med SG2 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1238478 ,men dette er ikke et utbredt problem. Isåfall skyldes det trolig en bug i firmware / modem firmware.

 

Dette er overhode ikke noe du må regne med når du har Android. Har hatt mange Android mobiler selv, har nå en SG2 og har ikke opplevd dette problemet. Har heller ikke opplevd det på Galaxy Tab eller Xoom.

Veldig mange jeg kjenner har Android og de har heller ikke dette problemet. Heller ikke et problem jeg noen gang har sett på XDA.

 

Kan derimot godt forstå om et slikt symptom oppstår på en rootet telefon / telefon med custom rom hvor det blir noe galt med filsystemet.

 

Tilsvarende feil kan også dukke opp i IOS.. Har selv sett Iphoner som bugger, både jailbreaka og ikke.

 

Tomacro: Har du en helt standard telefon, eller er den rootet o.s.v?

 

http://bit.ly/y97a6L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker å benytte stemmegjenkjenningsprogrammet Evi for å sjekke faktaspørsmål.

Men ofte hører den feil.

Da må jeg vente på at den skal svare på et fullstendig galt spørsmål, før jeg kan stille spørsmålet på nytt.

Ofte må jeg prøve flere ganger.

 

Finnes det ingen Avbryt-knapp som jeg kan bruke hvis jeg ser at spørsmålet ble skrevet feil?

Sånn at jeg slipper å vente på at den skal svare på det gale spørsmålet før jeg får spørre på nytt?

Lenke til kommentar

 

Slutt å kom med tøv her på forumet. Når folk har seriøse spørsmål, så må du komme med seriøse svar. Å slenge ut "sånn må du regne med når du har Android" blir for dumt.

 

Dette problemet kan omtrent oppstå på alt elektronisk utstyr og er ikke spesifikt til Android.

 

Men back gjerne opp påstanden din med noen referanser om mulig..

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Har akkurat oppgradert checkrom fra v4 til v6. Men finner ikke igjen ting. Menyen ved long press på poqer button gir ikke alle valgene lenger. Regner med det styres i JKay deluxe settings, men den gir meg beskjed om å avinstallere og reinstallere apk. Men jeg kan ikke avinstallere den appen i app tray.(?)

ei heller finner jeg den for nedlasting noe sted, kun at den følger med theme nå? Jeg har da ICS Domination plus theme.

 

div ting og tang jeg ikke finner fram i her, noen som har input?

 

Kitchen sier for øvrig øverst fortsatt v4, mens about phone sier build v6 checkrom.

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Opplevde samme problem i går selv når jeg oppgraderte til V6. Valgte en full wipe.

Husk at det er en bug i circle lock screen som er default i v6 som fører til soft reboot.

 

Mange som opplever problemet du har, løsningen finnes nok i V6 tråden på XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1312240

 

Valgene du mangler blir borte så lenge ikke Jkay Deluxe settings virker.

 

Edit: Her er jkay tråden til sg2. Last ned apk og install, så vil deluxe settings virke:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1154278

 

Man skulle ifølge utvikler av-installere jkay før man flashet v6 over v4.( Jeg så ikke dette nevnt noe sted selv)

 

Hvis du får 2x kitchen applikasjoner, oppdater kitchen pro på market.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Har akkurat oppgradert checkrom fra v4 til v6. Men finner ikke igjen ting. Menyen ved long press på poqer button gir ikke alle valgene lenger. Regner med det styres i JKay deluxe settings, men den gir meg beskjed om å avinstallere og reinstallere apk. Men jeg kan ikke avinstallere den appen i app tray.(?)

ei heller finner jeg den for nedlasting noe sted, kun at den følger med theme nå? Jeg har da ICS Domination plus theme.

 

div ting og tang jeg ikke finner fram i her, noen som har input?

 

Kitchen sier for øvrig øverst fortsatt v4, mens about phone sier build v6 checkrom.

 

Jeg slettet bare dataen til appen under settings. Alt funket fint etterpå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Slutt å kom med tøv her på forumet. Når folk har seriøse spørsmål, så må du komme med seriøse svar. Å slenge ut "sånn må du regne med når du har Android" blir for dumt.

 

Dette problemet kan omtrent oppstå på alt elektronisk utstyr og er ikke spesifikt til Android.

 

Men back gjerne opp påstanden din med noen referanser om mulig..

 

Jeg ga deg akkurat en link som viser at det problemet finnes på stort sett alle samsung-telefoner og -tablets som finnes. Om det er kun samsung eller android generelt vet jeg ikke, derfor jeg skrev "android, eller samsung". uansett, når Samsung ikke har klart å få bukt med problemet på en haug med modeller over de siste to årene, klassifiserer jeg helt klart det som noe man må regne med

Lenke til kommentar

Jeg ga deg akkurat en link som viser at det problemet finnes på stort sett alle samsung-telefoner og -tablets som finnes. Om det er kun samsung eller android generelt vet jeg ikke, derfor jeg skrev "android, eller samsung". uansett, når Samsung ikke har klart å få bukt med problemet på en haug med modeller over de siste to årene, klassifiserer jeg helt klart det som noe man må regne med

 

Du ga meg bare et søk på google, betyr ikke stort. Blir det samme som å søke på "iphone boot loop".

 

Poenget er du skrev "sånn må du regne med med android" noe som overhode ikke stemmer. Du klarer i samme innlegg å fremstille IOS som noe mye bedre.

Vil nå påstå at omtrent alle mobiltelefon modeller uansett produsent har sine spesifikke bugs. Tror ikke jeg har sett en telefon det ikke har vært noe krøll med. Dette kan være både software og hardware relatert. Tviler dog sterkt på at Samsung har akkurat denne feilen i alt de lager.

 

Recon: Les i både Checkrom tråden og jkay tråden så finnes nok løsningen der et sted. En wipe vil alltid løse problemet, men det er du kanskje interessert i..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke interessert i wipe nei, da går jeg heller tilbake til v4 til 4.0 kommer.

 

Fant den under all etter å ha installert den selvstendig, men med alle valg grået ut. Og kun 104 kb data, for en install package på 6,7 mb.

Laster ned hele CheckROM v6 på nytt nå, og flasher igjen og driter i ICS theme og ser om det er bedre da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jeg ga deg akkurat en link som viser at det problemet finnes på stort sett alle samsung-telefoner og -tablets som finnes. Om det er kun samsung eller android generelt vet jeg ikke, derfor jeg skrev "android, eller samsung". uansett, når Samsung ikke har klart å få bukt med problemet på en haug med modeller over de siste to årene, klassifiserer jeg helt klart det som noe man må regne med

 

Du ga meg bare et søk på google, betyr ikke stort. Blir det samme som å søke på "iphone boot loop".

 

Poenget er du skrev "sånn må du regne med med android" noe som overhode ikke stemmer. Du klarer i samme innlegg å fremstille IOS som noe mye bedre.

Vil nå påstå at omtrent alle mobiltelefon modeller uansett produsent har sine spesifikke bugs. Tror ikke jeg har sett en telefon det ikke har vært noe krøll med. Dette kan være både software og hardware relatert. Tviler dog sterkt på at Samsung har akkurat denne feilen i alt de lager.

 

Recon: Les i både Checkrom tråden og jkay tråden så finnes nok løsningen der et sted. En wipe vil alltid løse problemet, men det er du kanskje interessert i..

 

 

Et google søk betyr ikke stort? Hva da med å lese resultatene? Bare på førstesiden med resultatet jeg får opp er det folk som rapporterer om det på Galaxy ace, Nexus, Galaxy Tab 10.1, 7.0 Plus, og S 2. I tillegg vet jeg det var (/er?) et problem på HP touchpads som kjører android, men da er vi over på custom rom så den teller jeg ikke med. Bytter du dog ut "samsung" med "android" begynner motorola å dukke opp også.

 

iPhone er ikke "bedre", men iOS har ikke sleep of death problemet. Apple produkter har sine problemer, og apple i seg selv er et problem på et helt annet nivå, men det som er spesielt med samsung er at de ser ut til å være fullstendig ute av stand til å gå gjort noe med det. Samme problem på så mange forskjellige modeller, software-versjon etter software-versjon? For ikke å snakke om ekko under samtaler, som Galaxy Note nå har blitt nyeste medlem av. OPå tross av dette har de ikke gitt ut en eneste oppdatering som enten fikser problemet eller i det minste gir brukeren mulighet til å slå av noise cancellation permanent, og har videre gitt ut splitter nye produkt med samme problem.

 

Samsung-modeller av både telefon- og tablet-sorten har også problemer med HDMI-DVI, en fysisk konvertering som alt annet jeg har vært borti ikke har noe problem med så lenge HDCP etc er i orden. Samsung-dingser derimot klarer ikke å oppdage riktig oppløsning når en slik adapter brukes, og dette problemet er rapportert på mange modeller og uanvhengig av hva slags adapter som bruker (dock, kabel, offisiell, uoffisiell, MHL, proprietær).

 

Siden jeg sitter her med to Samsung-modeller selv så har jeg åpenbart ikke noe hat overfor Samsung generelt, men de må sies å være vanvittig udugelige til å fikse problemer med det de lager. Så når det gjelder Samsung, i det minste, vil jeg si at man bare må regne med å støte på problemer som sleep og death, random reboots og ekko. Hvis ikke er man rett og slett altfor optimistisk

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt jeg skulle teste Cyanogenmod 9 på min S2. Så ser jeg inne på en side der jeg har funnet en oppskrift for å installere dette at det står:

This rom and guide below is compatible only and only with Galaxy S2 international version,model number i9100. It’s not compatible with any other device. Check your device’s model number in: Settings » About phone.

Mulig jeg gir et inntrykk av at jeg er mindre kyndig enn en potteplante, men det er kun fordi potteplanter generelt har lagt inn flere mods på smarttelefoner enn jeg har. Spørsmålet mitt er da egentlig bare dette; Har jeg riktig modell telefon da det som modelnummer på min står GT-i9100?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...