Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det nå for sent å kjøpe SGS2? Mener da om det er bedre å kjøpe en annen og nyere telefon (Galaxy Nexus f.eks) eller til og med vente på SGS3?

Skjønner ikke hva som er greia med Nexus. Sammenliknet med S2 har den samme prosessor, dårligere kamera forran og bak, ikke mulighet for minnekort og ikke radio. Du kan jo vurdere Galaxy Note med mindre du syns den er for stor :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hovedargumentet for en Nexustelefon er at det nettopp er en Nexustelefon og man slipper TouchWiz, Sense o.l., og samtidig får flere og fortere oppdateringer da disse kommer rett fra Google. Hadde jeg skulle kjøpt meg ny telefon i dag ville jeg kjøpt Galaxy Nexus - uten tvil. Nå har imidlertid jeg allerede en SGS2, så det blir for tidlig å bytte telefon nå.

Lenke til kommentar

Er det nå for sent å kjøpe SGS2? Mener da om det er bedre å kjøpe en annen og nyere telefon (Galaxy Nexus f.eks) eller til og med vente på SGS3?

Skjønner ikke hva som er greia med Nexus. Sammenliknet med S2 har den samme prosessor, dårligere kamera forran og bak, ikke mulighet for minnekort og ikke radio. Du kan jo vurdere Galaxy Note med mindre du syns den er for stor :p

 

Så du har prøvd telefonen altså? Du kan ikke vurdere en telefon hvis du ikke har prøvd den, du kan bare danne deg et bilde om hvordan du tror den er.

Lenke til kommentar

Er det nå for sent å kjøpe SGS2? Mener da om det er bedre å kjøpe en annen og nyere telefon (Galaxy Nexus f.eks) eller til og med vente på SGS3?

Skjønner ikke hva som er greia med Nexus. Sammenliknet med S2 har den samme prosessor, dårligere kamera forran og bak, ikke mulighet for minnekort og ikke radio. Du kan jo vurdere Galaxy Note med mindre du syns den er for stor :p

 

Så du har prøvd telefonen altså? Du kan ikke vurdere en telefon hvis du ikke har prøvd den, du kan bare danne deg et bilde om hvordan du tror den er.

Nei, har ikke prøvd den, men du kan jo sammenlikne med en bil. Hvis det kommer en ny bil som har mindre hestekrefter, og i følge papiret er dårligere enn en annen toppmodell (for å si de sånn), så blir du skeptisk. Jeg gjør hvertfall det.

 

For ikke å gå helt off topic kan jeg spørre om noe ang S2. Har lagt merke til at oppdateringer kommer 2, 3 ganger? Ikke alltid, men noen ganger. Hvertfall..som dere sikkert også har merket fikk Facebook en totaloverahling forrige uke. I dag fikk jeg en oppdatering i Android Market der akkurat samme beskrivelse stod. Er det samme oppdatering eller har de bare glemt å skrive hva som er endret? Dette kan skje ganske ofte..

Lenke til kommentar

Hvis penger ikke har noe å si, og man skal kjøpe ny telefon idag og skal ha det beste og nyeste så kjøper man jo selvfølgelig google-telefonen Nexus fremfor SGS2....eller Note da selvfølgelig. Men SGS2 ligger rundt 800 kroner billigere i pris enn Nexus, og da blir ikke valget like enkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! E drit lei av å høres ut som grøt i tlf.. Nån som vet at problemet ligger i for lite mic hull? Er det lett å gjøre dette større? Må vel av med dekselet?

 

Gjorde dette for et par dager siden og fattern (som har klaga helt siden jeg fikk telefonen) merka forskjell umiddelbart! Etter mod virka det som om jeg snakka i en "vanlig" telefon sa han, altså hørtes det ut slik telefoner skal og bør høres ut. Tok selv ikke av dekslet da jeg gjorde dette men man bør nok være ekstremt forsiktig mtp. å ikke trø boren inn i selve micen :)

Lenke til kommentar

Hei! E drit lei av å høres ut som grøt i tlf.. Nån som vet at problemet ligger i for lite mic hull? Er det lett å gjøre dette større? Må vel av med dekselet?

 

Jeg tok av bakdekselet og batteri, sim-kort og alt det der. Så skrudde jeg ut 7 skruer og tok av skjermen + alle ledningene ++ (alt henger sammen). Etter på så tok jeg en nål i michullet slik at det ble større. Jeg tok større og større nåler ett hvert helt til det hadde blitt en del større.

Lenke til kommentar

Spør her også. Prøver å få noen filer til mClock riktig plassert i forhold til .xml-fila. Bildene vises ikke, altså er "path"'en feil. Har lagt mClock-mappa på SD.

 

I fila står det: BackgroundImage="/sdcard/mClock/MIUI-Revamped/MIUIDIGI-black.png", mens på dataen ser det slik ut:

post-259379-0-02176000-1323955933_thumb.jpg

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

Når det gjelder dårlig lyd:

 

Det kan hjelpe å være oppmerksom på hvordan man holder.

 

Hvis jeg holder med venstre hånd så kan lillefingeren fort snike seg over hullet, mens i høyre hånd har jeg ikke samme problem.

 

Vil ikke hjelpe å ha dobbelt så stor hull hvis du uansett dekker det til, og det krever ikke inngrep i telefonen :)

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det er eneste problemet i det hele tatt, bare at det er en mulighet at for noen brukere, er det årsaken :)

 

Det er tusenvis av brukere som ikke har peiling på hvor micen er hen.

 

Det skal ikke være opp til brukerne å holde produktet på en spesiell måte heller. Det er svakt design fra Samsung. Var bare et forslag fra min side, ift å åpne telefonen og fysisk endre dekselet.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et problem de siste dagene. Når jeg forsøker på surfe i nettleseren, både Dolphin og orginal, får jeg følgende beskjed: "Datatilkoblinsproblem. Serveren kunne ikke kommunisere. Prøv på nytt senere."

 

Jeg har forsøkt å restarte telefon, avinnstallere Dolphin og koblet av/på mobilnetterverket. Det er heller ingen driftsmeldinger for området på chess.no.

 

Noen ide om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...