Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et problem de siste dagene. Når jeg forsøker på surfe i nettleseren, både Dolphin og orginal, får jeg følgende beskjed: "Datatilkoblinsproblem. Serveren kunne ikke kommunisere. Prøv på nytt senere."

 

Jeg har forsøkt å restarte telefon, avinnstallere Dolphin og koblet av/på mobilnetterverket. Det er heller ingen driftsmeldinger for området på chess.no.

 

Noen ide om hva det kan være?

Jeg har også hatt det problemet i perioder. Prøv Firefox, den virket for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppdater først via Kies på PCn. Samsung.com/kies

 

Deretter for å sette den tilbake til null: Settings->Privacy->Factory reset

 

Håper det løser seg :)

 

Takk, da har jeg gjort det, så får vi se om det hjelper. For mobilen har vært noe drit å ringe med. Jeg hører denne bzzz-lyden som nevnt, og i tillegg er det mye hakking i lyden, samt at andre har hørt meg dårlig. Nesten så jeg vurderer å gå tilbake til min kjære Sony Ericsson k610i om ikke dette ordner seg, hahaha.

Lenke til kommentar

Timingen er sikkert ikke perfekt for dette spørsmålet, siden alle går og venter på 4.0, men jeg trenger anbefalinger til en ren AOSP rom som er rask, stabil, strømgjerrig og stilren. Ikke interessert i bling, men setter pris på gjennomført design med matchende farger osv.

 

Gjerne med GoLauncher Ex, men det er ikke noe must. Det som _er_ et must er at jeg ikke trenger å bruke timesvis på tilpassing. Vil helst bare kopiere over en titanium backup fra stock rom og se alt funke.

 

CyanogenMod er god, hent nyeste versjon herfra ettersom buildbot er nede.

 

Hvis du vil ha enda renere AOSP enn CM, kan jeg anbefale Oxygen som er det nærmeste du kommer og fortsatt har litt nyttig (som meny i notification menyen).

 

 

Takk, da har jeg gjort det, så får vi se om det hjelper. For mobilen har vært noe drit å ringe med. Jeg hører denne bzzz-lyden som nevnt, og i tillegg er det mye hakking i lyden, samt at andre har hørt meg dårlig. Nesten så jeg vurderer å gå tilbake til min kjære Sony Ericsson k610i om ikke dette ordner seg, hahaha.

 

Ut ifra det du forklarer har jeg liten tro på at det er programvarefeil, men det er positivt å ha gjort det uansett, ettersom verkstedet gjerne "nøyer seg med" software-update på første gangs reparasjon.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

 

Vestlandet har nothing på byen eg bur i. Vi har mellom 80-95 % air humidity! Har hatt telefonen her nede i eit halv år no, og har ikkje merka nokon problem :)

 

Høres bra ut, da tør jeg kanskje investere noen kroner i denne jeg og ;)

 

80-95 % luftfuktighet - tar du noen spesielle forhåndsregler mht oppbevaring av telefonen da? Jeg spør fordi det som regel er været som gjør at jeg må bytte telefon :p

Lenke til kommentar

Det virker som om jeg er den eneste som ikke vet hva "ROM" er, er det noen som gidder å forklare basic hva det er og hva det brukes til?

 

Hehe det er ikke så "Hi-tech" :p

 

 

ROM

 

Du har i hovedsak to typer rom

 

1) Standard ROM= Standard Samsung Android (OS)

 

2) Modda/custom ROM= Er da en modda/custumert Android (OS) :love:

Lenke til kommentar

Prøvde Cyanogen, men den er bøggi som faen for tiden.

 

Hvilke problemer hadde du? Jeg har brukt det som eneste ROM i flere mnd nå, og det går lang tid mellom hvert problem jeg har.

 

Det virker som om jeg er den eneste som ikke vet hva "ROM" er, er det noen som gidder å forklare basic hva det er og hva det brukes til?

 

Det er hele programvaren på telefonen, altså Android og det som følger med fra Samsung. Når man oppdaterer telefonen, er det ROMet som oppdateres :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et problem de siste dagene. Når jeg forsøker på surfe i nettleseren, både Dolphin og orginal, får jeg følgende beskjed: "Datatilkoblinsproblem. Serveren kunne ikke kommunisere. Prøv på nytt senere."

 

Jeg har forsøkt å restarte telefon, avinnstallere Dolphin og koblet av/på mobilnetterverket. Det er heller ingen driftsmeldinger for området på chess.no.

 

Noen ide om hva det kan være?

 

Har siden igår hatt samme problemet. Twitter og alle andre apps fungerer brillefint,men altså ikke i nettleseren.

 

En annen ting som er merkelig, er at når jeg deler nettet mitt via hotspottil mobilen til dama, fungerer nettet i nettleseren.

 

Har Chess, og ikke opplevd noe problem før igår.

 

Anyone?

Lenke til kommentar

 

Vestlandet har nothing på byen eg bur i. Vi har mellom 80-95 % air humidity! Har hatt telefonen her nede i eit halv år no, og har ikkje merka nokon problem :)

 

Høres bra ut, da tør jeg kanskje investere noen kroner i denne jeg og ;)

 

80-95 % luftfuktighet - tar du noen spesielle forhåndsregler mht oppbevaring av telefonen da? Jeg spør fordi det som regel er været som gjør at jeg må bytte telefon :p

 

Nope nope nope.

Skjønner ikkje kvifor folk skal ha 1001 slags forskjellige beskyttelser, med mindre dei har parkinson vel å merke.

Telefonen er fysisk sett 100 % som ny, einaste forhåndsregelen eg tar er god lomme kultur (nøklar og div i venstre lomme, mobilen i høgre).

:)

Lenke til kommentar

Prøvde Cyanogen, men den er bøggi som faen for tiden.

 

Hvilke problemer hadde du? Jeg har brukt det som eneste ROM i flere mnd nå, og det går lang tid mellom hvert problem jeg har.

 

Hovedsaklig appcrashes, men jeg hadde også store problemer med at telefonen vibrerte hele tiden når jeg ringte. Profilsystemet var jeg heller ikke fornøyd med, men det er vel mer en design decision enn en bug.

Lenke til kommentar
Hovedsaklig appcrashes, men jeg hadde også store problemer med at telefonen vibrerte hele tiden når jeg ringte. Profilsystemet var jeg heller ikke fornøyd med, men det er vel mer en design decision enn en bug.

 

Du wipet og gjenopprettet fra titanium antar jeg, og bare user apps, ikke system settings?

 

Kan prøve å kjøre permission-check via rom-manager, kan hjelpe på FCs :)

 

Men var du ikke fornøyd, så var du jo ikke fornøyd. Jeg bruker ikke profilinstillinger uansett så.

Lenke til kommentar

Etter dette?

 

Som sagt har jeg kjørt det i flere måneder nå, sikkert 30 forskjellige nightlies, og kun et fåtall med problemer. De siste har vært "feilfrie".

 

Hvis du vil ha stabilitet fremfor alt, går du for offisielle ROMs. De er testet på en rekke håndsett, i lokale forhold. Men som sagt har ikke jeg problem med CM.

Lenke til kommentar

Det virker som om jeg er den eneste som ikke vet hva "ROM" er, er det noen som gidder å forklare basic hva det er og hva det brukes til?

 

Hehe det er ikke så "Hi-tech" :p

 

 

ROM

 

Du har i hovedsak to typer rom

 

1) Standard ROM= Standard Samsung Android (OS)

 

2) Modda/custom ROM= Er da en modda/custumert Android (OS) :love:

Vel, da vil jeg prøve å komme inn i dette, skal prøve å få S2en til å bli slik jeg vil ha den i juleferien, noen som har en link som kan innvie meg i dette her?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...