Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å skrive på denne telfonen sammenlignet med en iPhone4? Syns Apple har nailet touchen best frem til nå, men må si denne telefonen frister meg om dagen :whistle

 

Hm det varierer litt hvordan tastatur du ender opp med å bruke. Selv er jeg strålende fornøyd med Swiftkey X, mange sverger til stock tastaturet, og mange er glade i Swype.

 

Så kommer litt an på :s

 

Nice SwiftKey X så ikke dum ut! :) Skal teste den ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det er blitt sagt før men..

 

Har kjøpt eit slik deksel, til min telefon. Folk som ringer meg seier at dei hører et forferdelig ekko når eg har på dette dekselet. Vil berre advare folk som har tenkt å kjøpe dette.

 

Jøss.. hvorfor skulle det ha noe å si da... Forsåvidt samme deksel som jeg har... jeg har ikke merket noe som helst..

Enkelte deksler og ekko er et kjent fenomen på SGS2. Dette er pga den lille mic2 (støyreduksjon) som blir dekket til. Kan løses med å drille et ørlite hull i dekselet. Nå ser det ut til at dette er et offisielt deksel fra Samsung, så det burde ikke være et aktuelt problem.

 

@αкαѕнα

Nei, du vil ikke merke noe til det men de som du snakker med derimot;) (sier ikke at det er slik, men det ville vært slik om dekselet var gæli laget)

Lenke til kommentar

Fikk Galaxy S2 idag. :D Veldig fornøyd så langt ^^. Men lurer på en ting. Hvordan får jeg fjernet "mobile view" i web browseren? Får det ikke til på hverken orginalen, Opera Mini eller dolphin. :S På min forrige mobil (HTC Desire) var det en bare en innstilling på setupen i browseren.

På stock nettleser må du skrive about:useragent i adresselinja. Opera mini tror jeg ikke har slik funskjon. Bruk heller Opera Mobile, den har samme funskjon som Mini bare at i tillegg er det en fullverdig nettleser. M.a.o: Mini er ingen vits i å bruke. Her går du inn i menyen og velger user agent - "desktop". Samme på Dolphin.

 

Edit: Å skrive about:useragent i adresselinja på stock nettleser er ingen permanent løsning, må gjøres hver gang du du starter leseren :thumbdown:

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Hei alle sammen, er ny her på forumet, og ny bruker av smarttelefon:D Og har selvfølgelig kjøpt meg samsung galaxy S II! Det jeg lurer på er dette med dataroaming, har tele2 abonement, som jeg henta mms/wap innstillinger fra, men når jeg skal prøve å sende/motta mms, eller gå inn på internett uten att wifi er aktivert, kommer det opp: ingen nettverksforbindelse, kan ikke koble til internett:/ Er mulig jeg er helt på jordet her, men er det sånn at dataroaming må stå på hele tiden? Har hørt folk si det kan fort bli dyrt osv..

 

Mvh

Lenke til kommentar

Hei alle sammen, er ny her på forumet, og ny bruker av smarttelefon:D Og har selvfølgelig kjøpt meg samsung galaxy S II! Det jeg lurer på er dette med dataroaming, har tele2 abonement, som jeg henta mms/wap innstillinger fra, men når jeg skal prøve å sende/motta mms, eller gå inn på internett uten att wifi er aktivert, kommer det opp: ingen nettverksforbindelse, kan ikke koble til internett:/ Er mulig jeg er helt på jordet her, men er det sånn at dataroaming må stå på hele tiden? Har hørt folk si det kan fort bli dyrt osv..

 

Mvh

Roaming må stå på hele tiden for å benytte datatrafikk når man er Tele2-kunde. Tele2 "roamer" via netcom sitt nett. Og nei, det er ingen roaming-utgifter. Helt vanlige data-kostander.

Lenke til kommentar

Her er det en kjempe fin guide som burde være i første post (kanskje kopiere den helt, så ikke den forsvinner hen?) :new_woot:

 

http://www.droidnytt.no/2011/07/sgs2-flashing-av-firmwares-erfaringer-og-meninger/

Jeg legger linken i førstepost, og lager en guide selv snart. Har bare vært litt opptatt med jobb, men følger fortsatt med. Dette er siste uka jeg jobber, så det blir nok noe skriving til helga :thumbup:

Lenke til kommentar
må pakkedata være av også for at tlf ikke skal sluke cash? logga inn på facebook uten roaming på.-. men pakkedata var på.

 

Du trenger vel bare roaming i Norge dersom operatøren din ikke bruker sitt eget nett men mixer mellom forskjellige nett (jeg har det ikke på, og jeg bruker Netcom, men OneCall feks må du sikkert ha roaming på for å bruke siden de bruker netcom og telenor sitt nett såvidt jeg vet).

 

Men ja, er en grei ide å skru av pakkedata hvis du ikke ønsker at telefonen skal synce alt mulig hele tiden. Selv skrur jeg det av hver gang skjermen låses (Juice Defender ordner det automatisk), men du kan også enkelt og greit bare skru av diverse syncing av ting som google, epost, whatsapp, facebook, osv osv osv. i menyene.

 

Jeg er bare for lat for å gidde identifisere de tingene som bruker pakkedata i bakgrunnen, så da skrur jeg det like greit av. MMSer kommer forsåvidt ikke igjennom dersom du skrur av pakkedata, om jeg husker rett.

 

Så basically:

- pakkedata av: null nett-trafikk av noe slag, inkludert mms.

- pakkedata på: syncer ting som whatsapp, google+, epost, facebook, osv i satte eller justerbare intervaller.

Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg endelig fått muligheten til å få de trykkfølsomme knappene ved siden av Home knappen til å blinke når jeg får SMS / MMS og når jeg mister noen som ringer meg :thumbup: .

 

Det jeg gjorde var å installere Lite'ning ROM v5.0 (kan installere andre ROM's også om det er støtte for dette). Er bare å sjekke min signatur for å komme til tråden hvor du kan laste den ned.

 

Så tok jeg å installerte Ninphetamine v2.0.4 kernel'en som du finner her. Denne filen bruker du i programmet Odin v1.85 til å flashe med.

 

Om du allerede er rootet og har CWM installert, så kan du laste ned Ninphetamine v2.0.4 kernel'en her. Er bare å plassere filen på minnet på telefonen og velge 'install zip from sdcard' under CWM recovery og velg så filen du må installere her.

 

Og når kernel'en er installert, så må du reboote telefonen.

 

Etter det, så laster du ned denne filen her og flytter filen over til minnet på telefonen.

 

Så går du inn i CWM recovery'en igjen og velger 'install zip from sdcard' og velg så filen. Installer så filen og reboot.

 

Ditt neste steg blir å installere dette.

 

Du kan bruke dette med andre ROM også, men for å være sikker på at det funker, så må dere sjekke med topic'en til den ROM'en du har på XDA-Developers sin side på at det faktisk er støttet.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg endelig fått muligheten til å få de trykkfølsomme knappene ved siden av Home knappen til å blinke når jeg får SMS / MMS og når jeg mister noen som ringer meg :thumbup: .

 

Det jeg gjorde var å installere Lite'ning ROM v5.0 (kan installere andre ROM's også om det er støtte for dette). Er bare å sjekke min signatur for å komme til tråden hvor du kan laste den ned.

 

Så tok jeg å installerte Ninphetamine v2.0.4 kernel'en som du finner her. Denne filen bruker du i programmet Odin v1.85 til å flashe med.

 

Om du allerede er rootet og har CWM installert, så kan du laste ned Ninphetamine v2.0.4 kernel'en her. Er bare å plassere filen på minnet på telefonen og velge 'install zip from sdcard' under CWM recovery og velg så filen du må installere her.

 

Og når kernel'en er installert, så må du reboote telefonen.

 

Etter det, så laster du ned denne filen her og flytter filen over til minnet på telefonen.

 

Så går du inn i CWM recovery'en igjen og velger 'install zip from sdcard' og velg så filen. Installer så filen og reboot.

 

Ditt neste steg blir å installere dette.

 

Du kan bruke dette med andre ROM også, men for å være sikker på at det funker, så må dere sjekke med topic'en til den ROM'en du har på XDA-Developers sin side på at det faktisk er støttet.

 

Hva er forskjellen på BLN free og BLN pro?

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...