Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Teit spørsmål kanskje, men...

Når jeg skriver lange sms så konverterer telefonen de til mms. Dette skjer vel etter side 3 av sms-en. Dette har jeg ikke opplevd på andre telefoner jeg har hatt, og jeg finner det irriterende. Er det bare sånn, eller finnes det en innstilling jeg ikke har oppdaget?

 

Du har helt rett, det er ingen innstillinger for det der. Selv bruker jeg Handcent som gir deg valget, men finner ingen settings for noe slikt i default-programmet.

 

Anbefaler forresten Huddle (eller eventuelt whatsapp) dersom det er et fåtalls personer du skriver mest med. Dette bruker datatrafikk i stedet for sms til å sende meldinger, og Huddle kommer inkludert med google+. Whatsapp funker dersom det er nokia/iphone folk blandt de du kontakter mest, det er ikke noen g+ app til de plattformene helt enda, selv om iphone appen kommer snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Setter pris på om du sier fra dersom du snubler over noen endringer med KG6 :) .

 

Har jo vært så mye customromsnakk her nå i det siste, at litt stock-gossipp er velkommen ;)

 

 

Er ikke sikker på dette men, rykter;

Some users on other pages reported a better 3G/Wlan signal strenght and better call quality due KG6

 

Og GTalk skal antageligvis ikke fungere med denne nye oppdateringen.

Lenke til kommentar

Jeg sitter og futtrer på denne nå etter min Galaxy S1 gikk i stykker.

 

Hører rykter om at S3 kommer Q1 2012. er det vits og vente eller kjøpe denne nå?

 

Rykter er rykter. Som med alle slike ting, trenger du telefonen nå, så kjøper du den nå.

 

Hvis jeg var i din posisjon ville jeg i alle fall ventet til en iPhone 5 lansering, snakkes om at Samsung kontrer dette med "Nexus Prime" eller tilsvarende. Store oppdateringen blir det nok ikke, men om man skal kjøpe en telefon til 5k vil man gjerne at den skal være den beste i mer enn 2 mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teit spørsmål kanskje, men...

Når jeg skriver lange sms så konverterer telefonen de til mms. Dette skjer vel etter side 3 av sms-en. Dette har jeg ikke opplevd på andre telefoner jeg har hatt, og jeg finner det irriterende. Er det bare sånn, eller finnes det en innstilling jeg ikke har oppdaget?

 

Har akkurat kjøpt meg denne tlf og har merket det selv.

Sånn er det ikke på den gamle HTC HD2.

Litt kjipt hvis det blir sendt som MMS, det er jo dyrere :(

Lenke til kommentar

Jeg sitter og futtrer på denne nå etter min Galaxy S1 gikk i stykker.

 

Hører rykter om at S3 kommer Q1 2012. er det vits og vente eller kjøpe denne nå?

 

Rykter er rykter. Som med alle slike ting, trenger du telefonen nå, så kjøper du den nå.

 

Hvis jeg var i din posisjon ville jeg i alle fall ventet til en iPhone 5 lansering, snakkes om at Samsung kontrer dette med "Nexus Prime" eller tilsvarende. Store oppdateringen blir det nok ikke, men om man skal kjøpe en telefon til 5k vil man gjerne at den skal være den beste i mer enn 2 mnd.

 

Galaxy S1 jeg har er lit så furten. Men kan nok klare og holde liv i den i 2 månder til.

 

Takk for tips.

 

noen veit når NFC versjon av S2 kommer?

 

 

Google Nexus Prime ser RÅ ut! æææ venter!

Endret av -Night-
Lenke til kommentar

Teit spørsmål kanskje, men...

Når jeg skriver lange sms så konverterer telefonen de til mms. Dette skjer vel etter side 3 av sms-en. Dette har jeg ikke opplevd på andre telefoner jeg har hatt, og jeg finner det irriterende. Er det bare sånn, eller finnes det en innstilling jeg ikke har oppdaget?

 

Har akkurat kjøpt meg denne tlf og har merket det selv.

Sånn er det ikke på den gamle HTC HD2.

Litt kjipt hvis det blir sendt som MMS, det er jo dyrere :(

 

Kjem vel veldig an på?

So vidt eg har merka skifte den til mms når du begynne på melding nr 4. Med telenor sine kontantkort (det eg har akkurat no, so tar utgangspunkt i det, sjølv om kontantkort er dyrt), so koster det 0.69 per sms. Som vil sei at det koster minimum 2.76 å sende dei 4 meldingane. Ein mms koster 1.99, so då vil ein vel spare pengar?

Lenke til kommentar

Vel, jeg betaler 0.39 pr. sms og 1,59 pr mms, og kr. 0 til andre med chess. Men det var nå ikke det som irriterte meg mest. Jeg pleier å ha pakkedata av for det meste nå når jeg er mest hjemme. Må inn og slå det på da, for å sende 4 sms. Har dessuten et par venner som sliter med mms på sine telefoner (mottakere), og da er det jo aller mest kjedelig.

 

Menmen, nå har jeg innstallert Handcent etter tips fra Slai her, så får vi se om jeg blir mer fornøyd med det.

(Ser foreløpig OK ut, men får dobbelt opp med meldinger nå, både den medfølgende og handcent tar imot. Sikkert jeg som burde ha gjort noe lurt før jeg innstallerte handcent kanskje)?!?!

Lenke til kommentar

Du går inn på originale Meldings greia og går på Settings, så skrur du av notifications :) .

 

Så slipper du det der. De legger seg enda i den originale meldingsprogrammet, men det er lite stress. Alternativt kan du sette maks meldinger som lagres der til et lavt lavt nummer og velge at de skal slettes etter maks meldinger har blitt lagret. Mener de lagres dobbelt opp, og at dette ikke affekterer Handcent noe.

Lenke til kommentar

Til garanti trenger du kjøpe en "usb jig". Søk på google etter "usb jig sgs2" så finner du det du trenger.

 

For å bare fjerne trekanten uten usbjig må du (såvidt jeg vet) flashe en stock kernel i stedet for en alternativ kernel.

 

Hvis du bruker stock sgs2 firmware med root via superoneclick og ikke custom roms som liteningrom og miui og slikt, er dette ikke noe stress og du beholder root selv om du går tilbake til stock kernel.

 

Vet ikke om det er annerledes med miui og liteningrom osv eller om det funker fjell der og.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Nei du må laste ned Kies fra samsung sine sider (google Kies funker sikkert), det er et slags Ovi-aktig program for samsungtelefoner såvidt jeg har forstått. bruker det aldri selv, da overføring av filer er lettere med enten dropbox eller å bruke telefonen som en slags minnepinne (og bruke windows explorer for å bare dra filer over dit jeg vil). Og bruker Odin for å oppgradere firmware.

Lenke til kommentar

Har de siste dagene hatt problemer med Market.

 

Finner ikke programmer når jeg søker. Forsøkte feks å laste ned CoPilot, men finner bare ad-ons og ikke selve programmet. Samme gjelder mange andre ting jeg prøver å finne.

Finner programmene på market.android.com, men når jeg har trykket installer skjer det ingenting på telefonen.

 

Flere som opplever dette?

 

Du må være pålogget i "Talk".

 

Edit; Du må også ha en gmail konto, prøvde med en hotmail konto, funket ikke :p

 

Er pålogget i Talk og har selvfølgelig gmail tilknyttet telefonen.

 

Det rare er at det gjelder samboeren sin N1 også...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...