Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Finnes det en brukenes telefon, logg, og kontakter app som noen har gode erfaringer med??

 

Etter noen dagers bruk må jeg bare si denne touchwiz greia faller helt gjennom og jeg savner HTC Sense mer og mer..

 

Legg inn Go contacts. Jeg savnet sense på grunn av dialer, kontakter og kalender. Go contacts ordnet opp i dette ganske greit, og savner ikke sense det minste lengre nå:-)

 

Hva som gjør at du savner sense?

 

Ikke la bildene av programmet lure deg, det er og ser bra ut. Prøv ihvertfall:-)

 

https://market.android.com/details?id=com.jbapps.contact&feature=search_result

 

Må bare fiske frem denne posten her og si TUUUUSEN TAKK for århundrets tips... har sittet å fiklet litt på det der i dag og er bruker nå AWD Launcher + Go Contact, Go SMS og Go Dialer...

 

Det er helt utrolig bra nå altså... Digg :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg fulladet tlf for 3 gang.Prøvde Spare parts for å se om jeg finner "bruk av delvis våking",men neida...

Og om jeg trykker *#*#4640#*#* eller hva det var får jeg ikke det valget der heller.

 

Vet ikke hva som suger strøm men noe må det være.ALT er slått av...

Men likevel må jeg lade tlf 2 ganger pr dag om det fortsetter sånn.

 

Hva med å teste et program som gir deg bedre oversikt?

 

Ikke letet så mye om noe slikt finnes, men kom over dette som kanskje kan være det du trenger?

 

https://market.android.com/details?id=edu.umich.PowerTutor&feature=search_result

Takk,prøvde det men det viste ingen "feil".

Blir vel å kjøpe en powerpack ser det ut som.

Lenke til kommentar

Har hatt tlf i 3 dager nå og er kjempefornøyd med alt foruten batterilevetiden.

Dette er min første android...Touchwiz synes jeg var helt grei.

 

Men batteritiden suger på min i allefall.

 

Har prøvd flere programmer som skal finne "bruk av delvis våking",men intet hell.

Spare parts funker ikke hos meg,når jeg trykker på batterihistorikk,skjer det ingenting.

Jeg må nok kjøpe en powerpack eller nytt batteri om det fortsetter sånn.

 

Er for dårlig om det varer kun 7-8 timer.Nesten ingen samtaler,mest tilpassing i menyene,litt spill og bilder...

Skjermen tar 50-70% hos meg.Hva er vitsen med en super skjerm om jeg ikke kan ha den på...

 

Håper noen har tips til et annet program som viser meg "bruk av delvis våking",da det kan være noe rart å finne der.

Lenke til kommentar

jeg får rett og slett ikke koblet den til kies via kabel :S

 

Får bare denne meldingen:

 

"Koble til enheten igjen i modusen Samsung Kies (PC Studio).Kies støtter ikke den aktuelle tilkoblingsmodusen."

 

Eneste valgene jeg har er å koble den til uten å trykke på noe på mobilen, og kopiere fra og til mobilen. usb masselagring altså.

 

Flaut!

 

Hva har jeg oversett?

 

Edit:

 

Jeg får det til på en annen sgs2, da kobler jeg den bare til.

 

Hva må jeg gjøre? :O

 

Btw på min sliter jeg med å koble til mobilt nettverk + kies, på den andre fungerer mobilt nettverk og dette helt supert. Kan det være noe galt med mobilen min?

 

Edit2: fikk til å koble den til nå. Måtte bare huke vekk begge tingene inne på utvikling.

Fortsatt problem med mobilt nettverk da =\

 

Har både pakkedata og roaming på. På min forrige var det en widget jeg brukte for å skru av/på mobilt nettverk. Hadde vært litt enklere =}

 

edit3: Noe annet som er rart, når jeg skal oppdatere min, så tar det 10-15min å laste ned filen for fastvareoppgradering, den andre jeg prøvde på tok det ca 10-15sekunder.

 

Når jeg kommer til å innstallere, så står det at den ikke kan finne oppdateringsmodusen nå, prøv igjen.

 

wææ.

 

Min = bare problemer

Andre jeg prøver = knirkefritt =\

Endret av 2fresh
Lenke til kommentar

 

Skjermen tar 50-70% hos meg.Hva er vitsen med en super skjerm om jeg ikke kan ha den på...

 

 

 

Tenk på om du trenger full lysstyrke når du er inne, det finnes forskjellige nivåer som du kan komme til via "strømkontroll" widget.

Lysstyrke er på minimum hos meg.Alt annet er slått av.

Lenke til kommentar

 

Skjermen tar 50-70% hos meg.Hva er vitsen med en super skjerm om jeg ikke kan ha den på...

 

 

 

Tenk på om du trenger full lysstyrke når du er inne, det finnes forskjellige nivåer som du kan komme til via "strømkontroll" widget.

Lysstyrke er på minimum hos meg.Alt annet er slått av.

 

Den er kjip, hvor mye er du på telefonen iløpet av disse 7-8 timene, og hvor mange totale ladninger har du gitt telefonen?

Lenke til kommentar

Blir mer og mer betenkt på SGX2 når jeg leser om alt styret med å oppdatere telefonen. Hadde tenkt å anskaffe denne, men lurer på om jeg heller skal gå for Sensation. Har hatt både Desire og Desire HD og har aldri hatt problemer med OTA-oppdateringer. Hva er poenget med Kies?? Høres ut ut som det bare er trøbbel. Så mye styr!! Er det slik Samsung er?

Eller hva sier dere som allerede har vidunderet og driver på med disse oppdateringene?

Synes oppdateringer går helt greit jeg! Du har bare lest postene til de som vil ha oppdateringen med en gang fordi den ikke er kommet ut i "norge" enda.. :)

Neida.. oppdatering går smertefritt her.

Ikke noe problem at oppdatere,er vel bare brukerfeil med de som ikkje får det til

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Skjermen tar 50-70% hos meg.Hva er vitsen med en super skjerm om jeg ikke kan ha den på...

 

 

 

Tenk på om du trenger full lysstyrke når du er inne, det finnes forskjellige nivåer som du kan komme til via "strømkontroll" widget.

Lysstyrke er på minimum hos meg.Alt annet er slått av.

 

Den er kjip, hvor mye er du på telefonen iløpet av disse 7-8 timene, og hvor mange totale ladninger har du gitt telefonen?

Har hittil fulladet den 3 ganger.

Ikke mye på tlf egentlig.Under batteribruk sto det skjerm 1 time 45 min.Jeg var ca 20 min på wifi og 20 min på Angry birds i går.Resten av tiden gikk med på å rote rundt i menyene og tilpassing.

Lysstyrken er på minimum.Alt annet er slått av.

 

Har nå brukt 25% idag på ca 3 timer.Da har jeg kun slått på wifi i 2 min for å laste ned en app og spillt Angry birds i ca 5 min.

 

Når skjermen er på ser det ut som batteriet tømmes fort uansett hva jeg driver med.

Lenke til kommentar

SBS:

 

Hvor fikk du denne klokkewidgeten fra? Og har du en bra widget for locker?

post-227811-0-78243200-1305985259_thumb.jpeg

 

Klokken er bare beautiful widgets sin Super Clock 4x2 widget. Har bare lekt litt med innstiligene og lagt inn en skin på klokken (skal være ganske lett å finne frem i configen til programmet når du setter opp widgeten).

 

Hva mener du med widget for locker? En widget på lockscreen eller hva?

Lenke til kommentar

Orker ikke å se over 24 sider, men kan dere si noe om hvordan batteriet er på denne? Er det jevnt på de fleste eller sliter folk med batteriet fra telefon til telefon?

 

Neimen Emils1,har du gått lei LGO2X allerede? :!:

 

Nå har ikke jeg telefonen (enda) men det virker som det er enkelte som sliter, mens andre ikke har problemet. Om dette er koblet til hardware eller software er ikke lett og si, men det ser ut som det er mange som rapoterer om mye cpu bruk av android 2.3.3 . Jeg satser derfor på at det er en bug som kan fixes i en oppdatering.

 

Jeg er lei av at mobilen min skal bruke 10 % strøm på 5 minutter etc. Derfor vet jeg ikke hvor lenge jeg klarer meg med en telefon som, ja, sliter med å holde seg en halv dag. Forferdelig spør du meg.

 

Lurer derfor på om Galaxy S2 er bedre på batteritiden. Ser jo også at den skal ha generelt bedre batteri enn Optimus 2x.

Lenke til kommentar

 

Tenke jeg fikk legge inn batteri modden og CRT animasjonen igjen også ^^

 

Legger du inn filene som er i første posten, eller de samme som du brukte sist som er langt ute i posten et sted? De er vel gjerne ikke støttet i KE7, så en må vel gjerne gå for disse, men alle tre?

 

 

unsignedframework-res KE7

SystemUI KE7

framework-res KE7 battery mod and CRT fixed.zip

 

Om du ikke alt har gjort det vil jeg anbefale deg å legge inn denne:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=780828

 

Gjør organiseringen av widget mye bedre:-)

 

Testet denne forresten?

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074628

 

Jeg brukte disse to filene:

 

SystemUI KE7

framework-res KE7 battery mod and CRT fixed.zip

 

SystemUI KE7 må jo renames til bare SystemUI og legges i /system/app folderen og framework-res.apk filen som du finner i den .zip filen legger du i /system/framework folderen.

 

Reboot og ferdig med den saken

 

Den widget saken var kjekk :) Tusen takk.

 

Den andre du lenket til for å få varsel til å holde kjeften funket ikke for meg,,, Altså... programmet manglet rett og slett valget...

 

Det er fordi den er beregnet på KE7, kommer ny utgave til KE7 snart.

Lenke til kommentar

Da er jeg vel egentlig ferdig med moddingen på i alle fall 1-2 dager ^^

 

Her er resultatet så langt...

 

Jeg har installert ADW.Launcher med AndroidPhone7 Theme pack.

 

Bakgrunnen er Galactic Core Live Wallpaper

 

Lockscreen

post-231195-0-11647500-1306061796_thumb.jpeg

 

Her bruker jeg følgende:

- WidgetLocker

- SiMi Clock

- Simple Calendar Widget

- SMS Unread Count (med egne ikoner)

- Samme widget støtter ubesvarte anrop også.

 

NOTAT: Alle widgets er sperret slik at man ikke kan klikke på dem og Home knappen er deaktivert i lock modus. Har også fjernet varslingfeltet i toppen.

 

Homescreen

post-231195-0-05511900-1306061808_thumb.jpeg

 

Her bruker jeg følgende:

- Beautiful Widgets

- Denne gir den klokken der i toppen med været.

- AndroidPhone7 Theme pack ikoner

 

NOTAT: Det kan være greit å låse skrivebordet når man er ferdig å flytte rundt på ting for det er litt for lett å dra ting ut av den nederste app baren.

 

Jepp.. tror det var det... ^^

 

EDIT: forresten vært å nevne at jeg bruker Go contacts, Go Dialer og Go SMS Pro... Telefonen er en murstein uten disse... ^^

 

EDIT 2: la ved bildene i stedet siden stashbox åpenbart sliter i dag.

Endret av αкαѕнα
  • Liker 1
Lenke til kommentar

SBS:

 

Hvor fikk du denne klokkewidgeten fra? Og har du en bra widget for locker?

post-227811-0-78243200-1305985259_thumb.jpeg

 

Klokken er bare beautiful widgets sin Super Clock 4x2 widget. Har bare lekt litt med innstiligene og lagt inn en skin på klokken (skal være ganske lett å finne frem i configen til programmet når du setter opp widgeten).

 

Hva mener du med widget for locker? En widget på lockscreen eller hva?

 

Okei takk for svar:) Widgetlocker er en ny lockscreen, sånn som posten her ovenfor viser:)

Lenke til kommentar

Har bare ventet på dette. Altså at folk skulle begynne å klage på batteriet.

Typisk Android i mine øyne. At den har en stor skjerm gjør ikke ting bedre.

Har ikke lagt inn siste oppdatering, så man kan jo håpe at det hjelper litt.

Nevnte allerede før jeg fikk tlf at jeg ønsket meg større batteri.

Folk kunne ikke skjønne det....

Er nesten så man blir fristet til å bruke det noe slitte uttrykket "Hva var det jeg sa" :)

Hva andre syns får jo bli deres sak, men jeg har kjøpt meg denne telefonen for å bruke den aktivt, og ikke minst pga. den gode skjermen. Da gidder jeg ikke sitte å kjøre med en lysstyrke på 10-20% for at batteriet skal ha akseptabel levetid, så for min del blir det nok større batteri ganske snart. Satser på å ta inn noen selv. Vet det finnes et batteri som "kler inn telefonen" som er ca 2x så stort som original batteriet. Det tror jeg for min del vil bli akkurat passe.

 

Har prøvd å se litt på det, og om man skal tro "Powertutor" så er det skjermen som er den store synderen, sammen med wifi, som peaker ganske høyt ved aktivitet. Men wifi bruker overraskende lite strøm ved idle. I alle fall forhold til hva jeg hadde ventet meg.

Noe som gjør at jeg ikke helt stoler på Powertutor er at 3g ikke gjorde utslag i det hele tatt...

 

Legger ved et lockscreen bilde jeg også, siden jeg syns det er gøy å se andre sine bilder.

Pluss er bilde fra Powertutor. Vi får bare håpe den siste oppdateringen hjelper.Hos meg står lysstyrken til ca 15% når Powertutor bildet ble tatt.

post-121910-0-06013000-1306062332_thumb.jpeg

post-121910-0-85767000-1306062354_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Har bare ventet på dette. Altså at folk skulle begynne å klage på batteriet.

Typisk Android i mine øyne. At den har en stor skjerm gjør ikke ting bedre.

Har ikke lagt inn siste oppdatering, så man kan jo håpe at det hjelper litt.

Nevnte allerede før jeg fikk tlf at jeg ønsket meg større batteri.

Folk kunne ikke skjønne det....

Er nesten så man blir fristet til å bruke det noe slitte uttrykket "Hva var det jeg sa" :)

Hva andre syns får jo bli deres sak, men jeg har kjøpt meg denne telefonen for å bruke den aktivt, og ikke minst pga. den gode skjermen. Da gidder jeg ikke sitte å kjøre med en lysstyrke på 10-20% for at batteriet skal ha akseptabel levetid, så for min del blir det nok større batteri ganske snart. Satser på å ta inn noen selv. Vet det finnes et batteri som "kler inn telefonen" som er ca 2x så stort som original batteriet. Det tror jeg for min del vil bli akkurat passe.

 

Har prøvd å se litt på det, og om man skal tro "Powertutor" så er det skjermen som er den store synderen, sammen med wifi, som peaker ganske høyt ved aktivitet. Men wifi bruker overraskende lite strøm ved idle. I alle fall forhold til hva jeg hadde ventet meg.

Noe som gjør at jeg ikke helt stoler på Powertutor er at 3g ikke gjorde utslag i det hele tatt...

 

Legger ved et lockscreen bilde jeg også, siden jeg syns det er gøy å se andre sine bilder.

Pluss er bilde fra Powertutor. Vi får bare håpe den siste oppdateringen hjelper.Hos meg står lysstyrken til ca 15% når Powertutor bildet ble tatt.

Hvilket batteri er det du mener som er ca 2x så stort som det originale?

Mener du den powerpacken?

Jeg tenker også på å kjøpe batteri men ser ikke mange alternativ enda foruten den powerpacken.

Lenke til kommentar

Gå for 'XWKE7 Stock Kernel' du. Er den jeg bruker og ser ut til å funke meget bra så langt.

 

Jeg har flashet ny KE7 firmware, så flashet den med den samme gamle root kernelen som sist (XWKDD_insecure.tar) for så å dra en tur innom SuperOneClick.. for så til slutt flashe den med XWKE7 Stock Kernel til slutt...

 

Tenke jeg fikk legge inn batteri modden og CRT animasjonen igjen også ^^

 

Hvordan skrur man roaming på denne mobilen? Er i utlandet nå og vil ikke ha uventet dyr telefon regning :-)

 

Innstillinger > Trådløs og nettverk > Mobilnettverk

 

Ta vekk hake for dataroaming

 

Done :whistle:

Du kan faktisk gjøre alt med kun Odin. Jeg skal finne linken som faktisk gir deg root og ny kernel i samme fil. Så vent litt mens jeg finner linken.

 

Ok, her er hva du trenger å gjøre.

 

Part 1.

 

1. Last ned Odin her. Så extracter du .zip filen og får en ny mappe ut av .zip filen.

 

2. Last ned XWKE7 firmwaren her. Og extract .tar filen til en mappe.

 

3. Så laster du ned XWKE7 Stock Kernel'en her. Passordet på filen her er: intratech@XDA. Så extracter du .tar filen i fra .zip filen til en mappe.

 

4. Så slår du av telefonen. Og når den er helt av, så holder du VOLUM NED knappen og Home knappen inne mens du trykker på Power knappen. Og hold de 3 knappene inne helt til du ser Odin menuen. Etter dette trykker du på VOLUM UP tasten for å fortsette.

 

5. Start så Odin programmet i den mappen du extractet tidligere.

 

6. Ikke trykk på noe som helst utenom der hvor det står PDA. Trykk der og velg firmwaren du lastet ned i den mappen du har plassert firmware filen.

 

7. Koble så til USB-kabelen til PC'en og du vil se en gul merknad under ID:COM. Hvis den viser at du er tilkoblet en COM port (som var COM5 for meg), så funker alt som det skal.

 

8. Nå trykker du på Start knappen og venter til alt er ferdig.

 

9. Når alt er ferdig og når telefonen restarter seg selv, så trekk ut USB-kabelen i fra datamaskinen.

 

10. Når du er inne på telefonen igjen, så går du bare inn på Instillinger -> Programmer og sett på 'Ukjente kilder' og gå så inn på Utvikling hvor du må sette på 'USB-feilsøking'.

 

Ok, det var alt med firmwaren å gjøre. Så nå går jeg videre til kernel'en med root.

 

Part 2.

 

OBS. Om du ikke vil ha root, så hopp direkte til Part 3.

 

1. Bare for å gjøre det MYE lettere for dem som vil ha root, så kan du installere denne insecure kernelen som inneholder root tilgang og som gir deg Superuser programmet også. Denne kernelen vil nok gi deg en varsels trekant'en under oppstart. Men du vil komme deg inn i OS'et uansett. Den laster du ned som en .tar fil, så den trenger du ikke å extracte.

 

2. Når den er lastet ned, så går du frem på samme måte som du gjorde for å installere den nye firmwaren. Du slår av telefonen og starter opp Odin menu'en ved å holde VOLUM NED knappen og Home knappen inne mens du trykker på Power knappen. Og hold de 3 knappene inne helt til du ser Odin menuen. Etter dette trykker du på VOLUM UP tasten for å fortsette.

 

3. Når du er der, så starter du bare Odin programmet igjen. Og velger så PDA og velger den filen du lastet ned på punkt 1 under kernel.

 

4. Koble så til telefonen til PC'en din via USB-kabelen. og når du får opp denne gule ID:COM greia, så er det bare å trykke Start.

 

5. La Odin gjøre seg ferdig, og trekk ut kabelen i fra PC'en når telefonen restarter. Og her vil du se denne varsels trekanten når du starter opp telefonen.

 

6. Når du er inne i telefonen igjen, så kan du bare dobbelsjekke at USB-feilsøking står på.

 

Så kommer dette med å installere XWKE7 stock kernel'en.

 

Part 3.

 

1. Her går du frem på samme måte som du gjorde for å installere den nye firmwaren. Du slår av telefonen og starter opp Odin menu'en ved å holde VOLUM NED knappen og Home knappen inne mens du trykker på Power knappen. Og hold de 3 knappene inne helt til du ser Odin menu'en. Etter dette trykker du på VOLUM UP tasten for å fortsette.

 

2. Når du er der, så starter du bare Odin programmet igjen. Og velger så PDA og velger den XWKE7 Stock Kernel filen du lastet ned lengere opp.

 

3. Koble så til telefonen til PC'en din via USB-kabelen. og når du får opp denne gule ID:COM greia, så er det bare å trykke Start.

 

4. La Odin gjøre seg ferdig, og trekk ut kabelen i fra PC'en når telefonen restarter.

 

Og når du har gjort alt dette innkludert det som er i part 2, så har du den nyeste firmwaren med root og den beste kernel'en :D .

 

Ser kanskje mye ut dette her, men er bare jeg som har forklart det i nøye detaljer på hvordan du går frem. Når du har gjort dette, så vil du innse hvor enkelt dette egentlig er.

 

Vil noe av dette gjøre at man mister data på telefonen?

Lenke til kommentar

Hvilket batteri er det du mener som er ca 2x så stort som det originale?

Mener du den powerpacken?

Jeg tenker også på å kjøpe batteri men ser ikke mange alternativ enda foruten den powerpacken.

 

Er lenge siden jeg så på det. Før jeg fikk telefonen, men det var sikkert den.

Når jeg skrev 2x så stort så tenkte jeg ikke på fysisk størrelse, men strøm.

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...