Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Hvilket batteri er det du mener som er ca 2x så stort som det originale?

Mener du den powerpacken?

Jeg tenker også på å kjøpe batteri men ser ikke mange alternativ enda foruten den powerpacken.

 

Er lenge siden jeg så på det. Før jeg fikk telefonen, men det var sikkert den.

Ok.Det er vel den som har 1300mAh ekstra.

 

http://www.expansys.no/samsung-extended-battery-power-pack-for-galaxy-s-ii-1300-mah-217878/

 

Tenker på denne selv,for jeg har ikke kjøpt denne tlf for å la den ligge i dvale ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket batteri er det du mener som er ca 2x så stort som det originale?

Mener du den powerpacken?

Jeg tenker også på å kjøpe batteri men ser ikke mange alternativ enda foruten den powerpacken.

 

Er lenge siden jeg så på det. Før jeg fikk telefonen, men det var sikkert den.

Når jeg skrev 2x så stort så tenkte jeg ikke på fysisk størrelse, men strøm.

 

Hadde vært knall om dere kunne tatt et bilde av telefonen med dette ekstra batteriet på..

 

Den må jo bli en god del tykkere vel??

Lenke til kommentar

Hvilket batteri er det du mener som er ca 2x så stort som det originale?

Mener du den powerpacken?

Jeg tenker også på å kjøpe batteri men ser ikke mange alternativ enda foruten den powerpacken.

 

Er lenge siden jeg så på det. Før jeg fikk telefonen, men det var sikkert den.

Ok.Det er vel den som har 1300mAh ekstra.

 

http://www.expansys.no/samsung-extended-battery-power-pack-for-galaxy-s-ii-1300-mah-217878/

 

Tenker på denne selv,for jeg har ikke kjøpt denne tlf for å la den ligge i dvale ;)

Må man lade power packen og tlf sitt batteri hver for seg?

 

Litt surt foresten ha ha en såpass stor kladd på en ellers tynn og lett mobil :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

 

Tenke jeg fikk legge inn batteri modden og CRT animasjonen igjen også ^^

 

Legger du inn filene som er i første posten, eller de samme som du brukte sist som er langt ute i posten et sted? De er vel gjerne ikke støttet i KE7, så en må vel gjerne gå for disse, men alle tre?

 

 

unsignedframework-res KE7

SystemUI KE7

framework-res KE7 battery mod and CRT fixed.zip

 

Om du ikke alt har gjort det vil jeg anbefale deg å legge inn denne:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=780828

 

Gjør organiseringen av widget mye bedre:-)

 

Testet denne forresten?

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074628

 

Jeg brukte disse to filene:

 

SystemUI KE7

framework-res KE7 battery mod and CRT fixed.zip

 

SystemUI KE7 må jo renames til bare SystemUI og legges i /system/app folderen og framework-res.apk filen som du finner i den .zip filen legger du i /system/framework folderen.

 

Reboot og ferdig med den saken

 

Den widget saken var kjekk :) Tusen takk.

 

Den andre du lenket til for å få varsel til å holde kjeften funket ikke for meg,,, Altså... programmet manglet rett og slett valget...

 

Jeg prøver å lage meg en blanding av de pakkene som er ute, vil ha litt mer fancy iconer for wifi osv, men om jeg nå legger inn filen jeg lager selv og telefonen ikke vil starte, hvordan kan jeg da få liv i den igjen? Finnes der en måte å komme seg i inn filutforskeren uten at telefonen er startet så jeg kan kopiere tilbake de originale filene?

Lenke til kommentar

Må le litt for meg selv her, men mulig det kan hjelpe andre... Jeg skulle legge inn et telefonnummer på mobilen. Trykte på "telefon", men der var jo ikke noe tastatur å se, bare "logger", "kontakter", "favoritter" og "grupper". Startet telefonen på nytt da jeg trodde det var en bug eller at det hadde hengt seg, og da dukket "tastatur" opp. Så skjedde det samme nå. Men da gikk det et lys opp for meg... Man kunne skrolle sideveis på de ikonene, og da kommer "tastatur" frem... ;-)

Endret av nor50
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket batteri er det du mener som er ca 2x så stort som det originale?

Mener du den powerpacken?

Jeg tenker også på å kjøpe batteri men ser ikke mange alternativ enda foruten den powerpacken.

 

Er lenge siden jeg så på det. Før jeg fikk telefonen, men det var sikkert den.

Ok.Det er vel den som har 1300mAh ekstra.

 

http://www.expansys.no/samsung-extended-battery-power-pack-for-galaxy-s-ii-1300-mah-217878/

 

Tenker på denne selv,for jeg har ikke kjøpt denne tlf for å la den ligge i dvale ;)

Må man lade power packen og tlf sitt batteri hver for seg?

Nei.Når man setter i laderen lades batteriet i tlf først og når det er fulladet lades det andre.

Lenke til kommentar

Finnes det en brukenes telefon, logg, og kontakter app som noen har gode erfaringer med??

 

Etter noen dagers bruk må jeg bare si denne touchwiz greia faller helt gjennom og jeg savner HTC Sense mer og mer..

 

Legg inn Go contacts. Jeg savnet sense på grunn av dialer, kontakter og kalender. Go contacts ordnet opp i dette ganske greit, og savner ikke sense det minste lengre nå:-)

 

Hva som gjør at du savner sense?

 

Ikke la bildene av programmet lure deg, det er og ser bra ut. Prøv ihvertfall:-)

 

https://market.android.com/details?id=com.jbapps.contact&feature=search_result

 

Må bare fiske frem denne posten her og si TUUUUSEN TAKK for århundrets tips... har sittet å fiklet litt på det der i dag og er bruker nå AWD Launcher + Go Contact, Go SMS og Go Dialer...

 

Det er helt utrolig bra nå altså... Digg :love:

 

Ja det er helt supert. Eneste problemet er at GO sms sin popup går over widgetlocker. Får en det ikke med seg da så forsvinner popupen og notifications angående den meldingen. Funnet en lur løsning her kanskje?

 

GO Launcher er også verdt å sjekke ut etterhvert. Begynner å bli bra. Samme gjelder der, ikke la de tegneseriebildene lure deg, den er bra og ser bra ut.

Lenke til kommentar

Hvilket batteri er det du mener som er ca 2x så stort som det originale?

Mener du den powerpacken?

Jeg tenker også på å kjøpe batteri men ser ikke mange alternativ enda foruten den powerpacken.

 

Er lenge siden jeg så på det. Før jeg fikk telefonen, men det var sikkert den.

Når jeg skrev 2x så stort så tenkte jeg ikke på fysisk størrelse, men strøm.

 

Hadde vært knall om dere kunne tatt et bilde av telefonen med dette ekstra batteriet på..

 

Den må jo bli en god del tykkere vel??

 

Kan jeg sikkert gjøre, men det kan muligens ta litt tid før jeg får det. Lurte først på å bestille denne, men siden jeg uansett skal til Asia snart lurte jeg litt på å sjekke hvilke andre alternativer de har der nede...

Lenke til kommentar

Etter jeg la inn KE7 har telefonen restartet to ganger siden i går kveld. Noen andre som har hatt dette problemet?

 

 

http://www.expansys.no/samsung-extended-battery-power-pack-for-galaxy-s-ii-1300-mah-217878/

 

Tenker på denne selv,for jeg har ikke kjøpt denne tlf for å la den ligge i dvale ;)

 

Er jo greit å ha de gangene en skal på lengre turer uten tilgang til lader, men i det daglige er nok ikke dette noe for meg. Liker telefonen slik den er nå, slank og fin:-)

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Må le litt for meg selv her, men mulig det kan hjelpe andre... Jeg skulle legge inn et telefonnummer på mobilen. Trykte på "telefon", men der var jo ikke noe tastatur å se, bare "logger", "kontakter", "favoritter" og "grupper". Startet telefonen på nytt da jeg trodde det var en bug eller at det hadde hengt seg, og da dukket "tastatur" opp. Så skjedde det samme nå. Men da gikk det et lys opp for meg... Man kunne skrolle sideveis på de ikonene, og da kommer "tastatur" frem... ;-)

 

Dette kunne du da for svingene ha funnet ut forrige uke, FØR jeg måtte ringe samsungs kundesupport??? :whistle:

 

Jeg slet også med dette nemlig. Skulle til ta en telefon, så fant jeg fa.. ikke nummertastene.

Jeg skjønte ikke bæret så jeg måtte legge inn samsungs supportnummer i kontakter for å ringe dem.

Jeg var temmelig spak i stemmen når jeg fikk liret frem ; " Ehhm... Jeg har kjøpt en sånn Galaxy s2, og jeg skjønner ikke hvordan jeg ringer med den"... Flaut!!!

Endret av gulasj
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvilket batteri er det du mener som er ca 2x så stort som det originale?

Mener du den powerpacken?

Jeg tenker også på å kjøpe batteri men ser ikke mange alternativ enda foruten den powerpacken.

 

Er lenge siden jeg så på det. Før jeg fikk telefonen, men det var sikkert den.

Ok.Det er vel den som har 1300mAh ekstra.

 

http://www.expansys.no/samsung-extended-battery-power-pack-for-galaxy-s-ii-1300-mah-217878/

 

Tenker på denne selv,for jeg har ikke kjøpt denne tlf for å la den ligge i dvale ;)

Må man lade power packen og tlf sitt batteri hver for seg?

Nei.Når man setter i laderen lades batteriet i tlf først og når det er fulladet lades det andre.

 

Det er bra. Bare synd at det er så utrolig stor. Ingen som har oppdagen noen billige "china" alternativer btw? :p

Lenke til kommentar

Må le litt for meg selv her, men mulig det kan hjelpe andre... Jeg skulle legge inn et telefonnummer på mobilen. Trykte på "telefon", men der var jo ikke noe tastatur å se, bare "logger", "kontakter", "favoritter" og "grupper". Startet telefonen på nytt da jeg trodde det var en bug eller at det hadde hengt seg, og da dukket "tastatur" opp. Så skjedde det samme nå. Men da gikk det et lys opp for meg... Man kunne skrolle sideveis på de ikonene, og da kommer "tastatur" frem... ;-)

 

Dette kunne du da for svingene ha funnet ut forrige uke, FØR jeg måtte ringe samsungs kundesupport??? :whistle:

 

Jeg slet også med dette nemlig. Skulle til ta en telefon, så fant jeg fa.. ikke nummertastene.

Jeg skjønte ikke bæret så jeg måtte legge inn samsungs supportnummer i kontakter for å ringe dem.

Jeg var temmelig spak i stemmen når jeg fikk liret frem ; " Ehhm... Jeg har kjøpt en sånn Galaxy s2, og jeg skjønner ikke hvordan jeg ringer med den"... Flaut!!!

 

Hehe, for 10 år siden var det å ringe med mobilen det eneste man omtrent kunne gjøre, i 2011 har telefonene blitt så avanserte at man må ha veiledning for å gjøre det den i utgangspunktet ble skapt for, nice :)

Lenke til kommentar

Muligens litt OT, men er det noen som har fått sin fra NetCom enda?

 

Bestilte den 9. eller 10. mai (når antatt levering sto som 13. mai, den ble endret til 19. mai en dag etter jeg bestilte og står nå på nettsidene deres som 9. juni....)

Jeg bestillte min den 11. Mai i fra Netcom sin side. Og jeg fikk min i posten den 18 Mai da.

Filler'n og - da har de nok ikke praktisert 'først-til-mølla'-prinsippet for bestillingene sine :(

 

Får ringe moobi på mandag og høre.

Lenke til kommentar

 

 

Det er bra. Bare synd at det er så utrolig stor. Ingen som har oppdagen noen billige "china" alternativer btw? :p

 

Kommer sikkert til å komme noen billige alternativer. Når det er sagt så er det mer regelen enn untaket at tredjeparts batterier er noe dritt og har ofte langt lavere kapasitet enn det som står på batteriet.

Lenke til kommentar

Vil noe av dette gjøre at man mister data på telefonen?

 

Nei.....

 

EDYT: Men husk å bruke 7-Zip til å pakke ut den stock kernel filen... Du vil av en eller annen grunn få en feil om du bruker WinZip eller WinRar..

Jeg brukte WinRAR til å pakke ut .tar filen og hadde ingen problemer.

Etter jeg la inn KE7 har telefonen restartet to ganger siden i går kveld. Noen andre som har hatt dette problemet?

 

 

http://www.expansys.no/samsung-extended-battery-power-pack-for-galaxy-s-ii-1300-mah-217878/

 

Tenker på denne selv,for jeg har ikke kjøpt denne tlf for å la den ligge i dvale ;)

 

Er jo greit å ha de gangene en skal på lengre turer uten tilgang til lader, men i det daglige er nok ikke dette noe for meg. Liker telefonen slik den er nå, slank og fin:-)

Har ikke sett noe til dette problemet. Kan jo være noen programmer som gjør dette da om du er riktig uheldig.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Vil noe av dette gjøre at man mister data på telefonen?

 

Nei.....

 

EDYT: Men husk å bruke 7-Zip til å pakke ut den stock kernel filen... Du vil av en eller annen grunn få en feil om du bruker WinZip eller WinRar..

 

Får bare feilmelding når jeg prøver å pakke ut mee 7-Zip jeg.

 

Edit: Fant ut av det nå. Brukerfeil.

post-52039-0-18712000-1306067947_thumb.jpg

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Nå skal dere få høre noe artig!

 

Den 12mai bestillte jeg mobilen fra netonnet. Tidligere på dagen den 12mai var jeg også på www.teknikmagasinet.no og så på mobilen der.. det sto at den ikke var på lager, men likevel skrev jeg inn mine opplysninger og trykte på neste. Noe som sendte bestillingen til dem uten at jeg hadde noen aning om det :whistle:

 

Så den 16.mai fikk jeg beskjed på sms om og hente mobilen min hos rimi (postoppkrav) og der fikk jeg meg litt av et sjokk. Jeg trodde ikke mobilen var sendt fra netonet ( noe den ikke var), men jeg fant ut at den kom fra www.teknikmagasinet.no :new_woot: Så da jeg kom hjem prøvde jeg og avbestille mobilen fra netonet, men den var sendt.. fikk hentelapp i posten i går!

 

Var veldig heldig med og få mobilen så tidlig! Nå som jeg ser at ingen har den på lager :love:

Prøver og få den solgt her på Finnsnes til noen jeg kjenner, sender den tilbake hvis ingen kjøper den :)

Endret av exlan
Lenke til kommentar

Må le litt for meg selv her, men mulig det kan hjelpe andre... Jeg skulle legge inn et telefonnummer på mobilen. Trykte på "telefon", men der var jo ikke noe tastatur å se, bare "logger", "kontakter", "favoritter" og "grupper". Startet telefonen på nytt da jeg trodde det var en bug eller at det hadde hengt seg, og da dukket "tastatur" opp. Så skjedde det samme nå. Men da gikk det et lys opp for meg... Man kunne skrolle sideveis på de ikonene, og da kommer "tastatur" frem... ;-)

 

Dette kunne du da for svingene ha funnet ut forrige uke, FØR jeg måtte ringe samsungs kundesupport??? :whistle:

 

Jeg slet også med dette nemlig. Skulle til ta en telefon, så fant jeg fa.. ikke nummertastene.

Jeg skjønte ikke bæret så jeg måtte legge inn samsungs supportnummer i kontakter for å ringe dem.

Jeg var temmelig spak i stemmen når jeg fikk liret frem ; " Ehhm... Jeg har kjøpt en sånn Galaxy s2, og jeg skjønner ikke hvordan jeg ringer med den"... Flaut!!!

 

 

Derfor man har brukermanualer ;) .

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...