Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg fulladet tlf for 3 gang.Prøvde Spare parts for å se om jeg finner "bruk av delvis våking",men neida...

Og om jeg trykker *#*#4640#*#* eller hva det var får jeg ikke det valget der heller.

 

Vet ikke hva som suger strøm men noe må det være.ALT er slått av...

Men likevel må jeg lade tlf 2 ganger pr dag om det fortsetter sånn.

Lenke til kommentar

Du kan bruke NoLED som varsler på skjermen med små ikoner men opplevde det som litt bob bob mtp. at låsetasten ikke funker ved bruk av NoLED når man har fått en notification - må bruke home-tasten for å aktivere skjermen og så låse opp.

Har lest at det var mulig å aktivere touchknappene for varsling.

 

Det hadde vært konge, noen idé om hvordan?

Lenke til kommentar

Batteriet holder ikke akkurat så altfor lenge hos meg heller.Har fulladet 2 ganger,og er tom for strøm etter 7-8 timer.

Lite wifi,har automatisk lys på skjerm,alt står på sparing...

I dag har jeg tatt 15 bilder,pratet i 5 min,surfet via wifi i 30 min,spillt Angr birds i 10 min og da var jeg tom...

 

Er dette noe dere også "plages" med?

 

høres rart ut, jeg har brukt tlf i 54 timer, på EN lading.

snakket i tlf ca 1 time, 15 min angry birds, mye knoting med apps, launcher og widgets, wifi, litt 3g, mail sync.

og jeg har 30% strøm igjen!

 

skjermen stjeler mest strøm. har satt belysning ned på ca 30%, holder fint

 

er meget fornøyd!

Lenke til kommentar

Nå har jeg fulladet tlf for 3 gang.Prøvde Spare parts for å se om jeg finner "bruk av delvis våking",men neida...

Og om jeg trykker *#*#4640#*#* eller hva det var får jeg ikke det valget der heller.

 

Vet ikke hva som suger strøm men noe må det være.ALT er slått av...

Men likevel må jeg lade tlf 2 ganger pr dag om det fortsetter sånn.

 

Hva med å teste et program som gir deg bedre oversikt?

 

Ikke letet så mye om noe slikt finnes, men kom over dette som kanskje kan være det du trenger?

 

https://market.android.com/details?id=edu.umich.PowerTutor&feature=search_result

Lenke til kommentar

Du kan bruke NoLED som varsler på skjermen med små ikoner men opplevde det som litt bob bob mtp. at låsetasten ikke funker ved bruk av NoLED når man har fått en notification - må bruke home-tasten for å aktivere skjermen og så låse opp.

Har lest at det var mulig å aktivere touchknappene for varsling.

 

Det hadde vært konge, noen idé om hvordan?

 

Du må bruke BLN Control, men det krever en kernel med BLN mod.

Lenke til kommentar

hva slags program bruker dere for å stenge avslutte de forskjellige aplikasjonene?

 

og hos meg står det Ram Mananger 287 av 833 er fylt opp

hva vil dette si?

 

er dette viktig?

La dem være så lenge de ikke henger seg. RAMen skal du ikke behøve å tenke på.

Lenke til kommentar

hva slags program bruker dere for å stenge avslutte de forskjellige aplikasjonene?

 

og hos meg står det Ram Mananger 287 av 833 er fylt opp

hva vil dette si?

 

er dette viktig?

La dem være så lenge de ikke henger seg. RAMen skal du ikke behøve å tenke på.

 

henger seg,på hvilken måte da tenker du?

 

altså hva om den blir full?

 

må jeg gjøre noe da,eller hvilken skader kan det gjøre?

 

fint om du kunne forklare meg det

Lenke til kommentar

 

Tenke jeg fikk legge inn batteri modden og CRT animasjonen igjen også ^^

 

Legger du inn filene som er i første posten, eller de samme som du brukte sist som er langt ute i posten et sted? De er vel gjerne ikke støttet i KE7, så en må vel gjerne gå for disse, men alle tre?

 

 

unsignedframework-res KE7

SystemUI KE7

framework-res KE7 battery mod and CRT fixed.zip

 

Om du ikke alt har gjort det vil jeg anbefale deg å legge inn denne:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=780828

 

Gjør organiseringen av widget mye bedre:-)

 

Testet denne forresten?

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074628

 

Jeg brukte disse to filene:

 

SystemUI KE7

framework-res KE7 battery mod and CRT fixed.zip

 

SystemUI KE7 må jo renames til bare SystemUI og legges i /system/app folderen og framework-res.apk filen som du finner i den .zip filen legger du i /system/framework folderen.

 

Reboot og ferdig med den saken

 

Den widget saken var kjekk :) Tusen takk.

 

Den andre du lenket til for å få varsel til å holde kjeften funket ikke for meg,,, Altså... programmet manglet rett og slett valget...

Lenke til kommentar

 

Tenke jeg fikk legge inn batteri modden og CRT animasjonen igjen også ^^

 

Legger du inn filene som er i første posten, eller de samme som du brukte sist som er langt ute i posten et sted? De er vel gjerne ikke støttet i KE7, så en må vel gjerne gå for disse, men alle tre?

 

 

unsignedframework-res KE7

SystemUI KE7

framework-res KE7 battery mod and CRT fixed.zip

 

Om du ikke alt har gjort det vil jeg anbefale deg å legge inn denne:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=780828

 

Gjør organiseringen av widget mye bedre:-)

 

Testet denne forresten?

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074628

 

Jeg brukte disse to filene:

 

SystemUI KE7

framework-res KE7 battery mod and CRT fixed.zip

 

SystemUI KE7 må jo renames til bare SystemUI og legges i /system/app folderen og framework-res.apk filen som du finner i den .zip filen legger du i /system/framework folderen.

 

Reboot og ferdig med den saken

 

Den widget saken var kjekk :) Tusen takk.

 

Den andre du lenket til for å få varsel til å holde kjeften funket ikke for meg,,, Altså... programmet manglet rett og slett valget...

 

har du fått til den nyeste oppdateringen via kies?

 

jeg får den ikke opp jeg :S

Lenke til kommentar

hva slags program bruker dere for å stenge avslutte de forskjellige aplikasjonene?

 

og hos meg står det Ram Mananger 287 av 833 er fylt opp

hva vil dette si?

 

er dette viktig?

La dem være så lenge de ikke henger seg. RAMen skal du ikke behøve å tenke på.

 

henger seg,på hvilken måte da tenker du?

 

altså hva om den blir full?

 

må jeg gjøre noe da,eller hvilken skader kan det gjøre?

 

fint om du kunne forklare meg det

I utgangspunktet skal du bare la telefonen styre lukking av programmene selv. Android vil selv avslutte programmer for å frigi ram hvis det trengs, så det skal du heller ikke tenke på. RAM er uansett til for å brukrs, så det er ikke noe poeng å ha mest mulig ledig.

 

Noen ganger kan imidlertid programmer Hehe seg, og bruke mye ressurser, stort sett alltid pga dårlig programmering. Da kan det være nødvendig å avslutte dem. Dette er mulig via innstillinger -> administrer applikasjoner. Ev kan man installere f.eks SystemPanel (lite) fra marked for å finne og stoppe eventuelle løpske apps.

Lenke til kommentar

hva slags program bruker dere for å stenge avslutte de forskjellige aplikasjonene?

 

og hos meg står det Ram Mananger 287 av 833 er fylt opp

hva vil dette si?

 

er dette viktig?

La dem være så lenge de ikke henger seg. RAMen skal du ikke behøve å tenke på.

 

henger seg,på hvilken måte da tenker du?

 

altså hva om den blir full?

 

må jeg gjøre noe da,eller hvilken skader kan det gjøre?

 

fint om du kunne forklare meg det

I utgangspunktet skal du bare la telefonen styre lukking av programmene selv. Android vil selv avslutte programmer for å frigi ram hvis det trengs, så det skal du heller ikke tenke på. RAM er uansett til for å brukrs, så det er ikke noe poeng å ha mest mulig ledig.

 

Noen ganger kan imidlertid programmer Hehe seg, og bruke mye ressurser, stort sett alltid pga dårlig programmering. Da kan det være nødvendig å avslutte dem. Dette er mulig via innstillinger -> administrer applikasjoner. Ev kan man installere f.eks SystemPanel (lite) fra marked for å finne og stoppe eventuelle løpske apps.

 

okey,høres bra ut

 

Men da lar jeg det ligge.

 

Men hva med cpu bruken, skal jeg bry meg om dette? bør jeg styre dette selv hvis jeg glemmer å avslutte programmene, så den bruker mye strøm?

 

Isåfall har jeg lastet ned en app som heter active apps, men vet ikke om denne er så bra.

 

Noe tips/meninger åssen du gjør det rundt denne biten

Lenke til kommentar

Orker ikke å se over 24 sider, men kan dere si noe om hvordan batteriet er på denne? Er det jevnt på de fleste eller sliter folk med batteriet fra telefon til telefon?

 

Neimen Emils1,har du gått lei LGO2X allerede? :!:

 

Nå har ikke jeg telefonen (enda) men det virker som det er enkelte som sliter, mens andre ikke har problemet. Om dette er koblet til hardware eller software er ikke lett og si, men det ser ut som det er mange som rapoterer om mye cpu bruk av android 2.3.3 . Jeg satser derfor på at det er en bug som kan fixes i en oppdatering.

Lenke til kommentar

har du fått til den nyeste oppdateringen via kies?

 

jeg får den ikke opp jeg :S

 

Jeg har flasha telefonen via et program som heter ODIN...

 

Kan ikke fordra det Kies programmet, så jeg håper jeg slipper å bruke det spesielt mye ^^

 

ah,såpass ja

 

nei,får vell håpe det kommer snart på kies også,mente noen skrev det kom idag så:S

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...