Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Så vidt jeg har lest på xda og opplevd selv, så er det enkelte routere som får SGSII til å tappe batteriet noe voldsomt. Spesifkt gjelder det noen modeller fra netgear og d-link. Så hvis du har routere fra noen av de to kan det være årsaken til at batteriet tapper seg såpass fort.

 

Har aldri hatt dette problemet før jeg i dag var et sted hvor de hadde en d-link router og plutselig hadde Android OS brukt over 1 time CPU tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg har lest på xda og opplevd selv, så er det enkelte routere som får SGSII til å tappe batteriet noe voldsomt. Spesifkt gjelder det noen modeller fra netgear og d-link. Så hvis du har routere fra noen av de to kan det være årsaken til at batteriet tapper seg såpass fort.

 

Har aldri hatt dette problemet før jeg i dag var et sted hvor de hadde en d-link router og plutselig hadde Android OS brukt over 1 time CPU tid.

Der sier du noe.. Jeg har 58min cpu tid nå. Har 1stykk dlink i huset.. ladet den opp til 100% i natt og brukt den siden klokken 12 i dag.. ble fri for strøm rundt 1600-1700 tiden! Har kun hatt wifi på og tatt max 2 telefoner :(

 

Skjerm: 35%

Android OS: 16% + cpu = 58minutt

Endret av exlan
Lenke til kommentar

noen som har bestilt fra komplett, og fått sendingsbekreftelse?

På min bestilling står det at den er "Plukket". Men det står at den ikke er på lager. Har heller ikke fått noen mail om sending. Fikk mail fra de 12 mai om at de ikke hadde bekreftet dato.

 

Noen andre som har snakket med Komplett?

Endret av flubby
Lenke til kommentar

det sto på norsk på min desire hd og endrer jeg språket til dansk så står det på dansk. må være en bug med norsk da?

 

[nerd]

Det er korrekt... det er en bug på samsung sitt oppsett..

 

de har brukt no_NO som Norsk prefix noe som gjør at det blir feil..

 

Apps osv bruker nb_NO som prefix..

 

[/nerd]

 

Feilen er bekreftet mottatt av Samsung og skal også være videresendt til de som har med slikt å gjøre ^^

Lenke til kommentar

Til dem av dere som "klager" på batteriet. Hvor lenge lader dere batteriet hver gang?

Og hvor mange ganger har dere ladet batteriet til 100%?

 

Min erfaring er at batteriet blir bedre om man får ladet batteriet til 100% 5-10 ganger, så bedres batteriet drastisk til det bedre.

 

Så når dere "klager" på batteriet, si hvor mange ganger dere har ladet og hvor lenge man lader.

 

Lengden på lade tiden variere jo med om har ladet ifra PCen eller ifra 240v stikk, og med hvilke lader man har(700ma eller 1A lader).

Lenke til kommentar

Har fått høre fra komplett at dem hadde en ombygging og null produksjon av ordrer i løp av helgen. Bestillingene kan derfor ta 1 til 2 dager ekstra før komplett kommer til bestillingene deres

De har bekreftet dato 13 mai, samtidig som den ikke er på lager. Og sendte meg mail den 12 mai, og sa at de ikke hadde bekreftet dato. Og nå er altså min plukket. Totalt kaos der virker det som :)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har lest på xda og opplevd selv, så er det enkelte routere som får SGSII til å tappe batteriet noe voldsomt. Spesifkt gjelder det noen modeller fra netgear og d-link. Så hvis du har routere fra noen av de to kan det være årsaken til at batteriet tapper seg såpass fort.

 

Har aldri hatt dette problemet før jeg i dag var et sted hvor de hadde en d-link router og plutselig hadde Android OS brukt over 1 time CPU tid.

 

Hmm, spennende, jeg har d-linkroutere over hele linjen (Hjemme, jobb og leilighet), så skal prøve å ha W-lan avslått i morgen og se om det hjelper på batteribruken. Melder tilbake om det viser seg å ha noen sammenheng :)

Lenke til kommentar

Til dem av dere som "klager" på batteriet. Hvor lenge lader dere batteriet hver gang?

Og hvor mange ganger har dere ladet batteriet til 100%?

 

Min erfaring er at batteriet blir bedre om man får ladet batteriet til 100% 5-10 ganger, så bedres batteriet drastisk til det bedre.

 

Så når dere "klager" på batteriet, si hvor mange ganger dere har ladet og hvor lenge man lader.

 

Lengden på lade tiden variere jo med om har ladet ifra PCen eller ifra 240v stikk, og med hvilke lader man har(700ma eller 1A lader).

Jeg fikk mobilen min i går og ladet den første gang for fult over natten :) håper det blir bedre!

Lenke til kommentar

Om du lader med 700mA eller 1A har da ingenting med kor lenge batteriet varer. Einaste forskjellen er at mobilen vil lade opp fortere. Mulig eg misforstod kva du meinte.

 

Edit- leste siste setninga på nytt, og det var nok eg som misforstod ded:-) off, natt til 17. har tatt hardt på merker eg:-)

Endret av robert166
Lenke til kommentar

Til dem av dere som "klager" på batteriet. Hvor lenge lader dere batteriet hver gang?

Og hvor mange ganger har dere ladet batteriet til 100%?

 

Min erfaring er at batteriet blir bedre om man får ladet batteriet til 100% 5-10 ganger, så bedres batteriet drastisk til det bedre.

 

Så når dere "klager" på batteriet, si hvor mange ganger dere har ladet og hvor lenge man lader.

 

Lengden på lade tiden variere jo med om har ladet ifra PCen eller ifra 240v stikk, og med hvilke lader man har(700ma eller 1A lader).

 

Dette er jeg klar over, jeg har full-ladet min 2 ganger så langt og håper at dette skal hjelpe ytterligere. Jeg mener likevel at det er slapt med en halv dags batteritid når telefonen har vært lite brukt (2 samtaler, 4 bilder og sjekke FB 3 ganger), og spennende med at OS bruker 56% av kapasiteten med CPU-tid på 3h56m...

Lenke til kommentar

Om du lader med 700mA eller 1A har da ingenting med kor lenge batteriet varer. Einaste forskjellen er at mobilen vil lade opp fortere. Mulig eg misforstod kva du meinte.

 

Edit- leste siste setninga på nytt, og det var nok eg som misforstod ded:-) off, natt til 17. har tatt hardt på merker eg:-)

Haha :)

Lenke til kommentar

Hva er ikke norsk på din da? Alt er norsk på min :)

 

market feks.. eller om jeg trykker på menyknappen så står det settings. facebook er engelsk også. masse rart er engelsk. men det meste av vanlige menyer er norsk.. men endrer jeg til feks dansk eller svensk osv så blir alt korrekt på det språket.. lurer på å resette hele telefonen, men hva tror dere?

 

 

Alt på norsk her og :yes:

 

Hva heter Google Maps hos deg? Maps eller Kart?

Samsung har fucka opp locale innstillingene på telefonene sine. Dersom du i stiller inn telefonen til Norsk, vises alle innstillinger osv. på norsk, men alt annet (feks. Facebook og andre apps) vises på engelsk. Dette er, som αкαѕнα sier, fordi Samsung bruker feil locale innstillinger for norsk.

 

Dersom du laster ned et 3.parts program for å stille locale innstillingene til "nb_NO" (som er "riktig" innstilling for norsk språk), er alle disse andre appsene (feks. Facebook/Google Maps) plutselig på norsk, mens alle systeminnstilligner osv. er på engelsk.

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med trådløst nett? Av og til står min i "Obtaining IP adress..." når jeg skal koble til et WiFi-nettverk over en ganske lang periode uten å klare å koble seg til, først når jeg slår av og på WiFi igjen klarer den det, utrolig irriterende hvor ofte dette har skjedd...

Endret av Babality
Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget med å overklokke telefonen? Blir den merkbart raskere? Er det ikke en risiko for at den blir for varm eller blir ødelagt?

 

Poeng: fordi jeg kan ^^

Merkbart raskere: jeg har satt den til "on demand", som betyr at den kun drar på om det er nødvendig med mer futt.

Varmgang: Den blir jo sykt varm når den kjører stock hastighet på 1,2 GHz også for lenge.

Betterilevetid: Tviler på at det er spesielt stort utslag når man kjører "on demand".

 

Kan jo sette den til å kjøre full pinne hele tiden, men ser ikke helt poenget med det heller.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...