Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er ikke norsk på din da? Alt er norsk på min :)

 

market feks.. eller om jeg trykker på menyknappen så står det settings. facebook er engelsk også. masse rart er engelsk. men det meste av vanlige menyer er norsk.. men endrer jeg til feks dansk eller svensk osv så blir alt korrekt på det språket.. lurer på å resette hele telefonen, men hva tror dere?

Endret av kammiz
Lenke til kommentar

Genial app for dem som synes Skjermlåsen er litt kjedelig..

 

Tilpass den slik du selv vil, installer flere thmes og få en slider som ser ut som på HTC, iPhone eller lignende..

 

WidgetLocker Lockscreen [link fjernet]

 

Kjempefornøyd jeg i alle fall... :love:

 

EDIT: det var en BØG i den der... KNURR...

 

Last heller ned GOTO Lockscreen for Android

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S II + MMS + Onecall = FAIL

 

Heisann! Jeg får ikke til og motta eller sende mms. Alle innstillinger er rett og mobildata er skrudd på + roming. Jeg vet ikke hva som skal være på av disse, men jeg har fulgt innstruksene på onecall sin side. Og hvis jeg får det til og funke med hjelpen deres, liker jeg heller ikke at mobildata er skrudd på.. fordi da kan den suge litt penger av ting uten at jeg vet det.

 

Takk :)

 

Funker helt greit her hos meg med One Call

Lenke til kommentar

Hva er ikke norsk på din da? Alt er norsk på min :)

 

market feks.. eller om jeg trykker på menyknappen så står det settings. facebook er engelsk også. masse rart er engelsk. men det meste av vanlige menyer er norsk.. men endrer jeg til feks dansk eller svensk osv så blir alt korrekt på det språket.. lurer på å resette hele telefonen, men hva tror dere?

 

 

Alt på norsk her og :yes:

Lenke til kommentar

 

 

Alt er norsk på min, ingenting engelsk :)

Elendig Wi-Fi på denne da, det ødelegger en del.

 

Ser ut som det et problem med en del routere eller noe slikt. Får bedre signal på denne enn jeg gjorde på Nexus One i hvert fall. Eneste forskjellen jeg har funnet er at Nexus One viser flere bars på ikonet enn SGS2 gjør (som ikke har noe med signalstyrke å gjøre).

 

edit:

 

D-link routere ser ut til å ha et problem, for å være mer spesifikk.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Hva er ikke norsk på din da? Alt er norsk på min :)

 

market feks.. eller om jeg trykker på menyknappen så står det settings. facebook er engelsk også. masse rart er engelsk. men det meste av vanlige menyer er norsk.. men endrer jeg til feks dansk eller svensk osv så blir alt korrekt på det språket.. lurer på å resette hele telefonen, men hva tror dere?

 

 

Alt på norsk her og :yes:

 

prøvde å gjenopprette fabrikkinnstillinger nå.. når jeg skal velge språk så endrer ikke språket seg når jeg velger norsk.. men velger jeg svensk så blir alt svensk.. så det hjalp ikke... ikonet dere evt har på startskjermen, står det marked eller market?

Endret av kammiz
Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med batteritiden på sin? Min holder ikke ut dagen med moderat bruk en gang, og under batteribruk så står Android OS for 57% av batteribruken... Noen med lignende erfaring og tips til programmer som logger mer nøyaktig hva batteribruken skyldes enn Android OS?

Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med batteritiden på sin? Min holder ikke ut dagen med moderat bruk en gang, og under batteribruk så står Android OS for 57% av batteribruken... Noen med lignende erfaring og tips til programmer som logger mer nøyaktig hva batteribruken skyldes enn Android OS?

 

Nå er jo moderat bruk for deg, sikkert en helt annen enn moderat bruk for meg (eller noen andre, for den saks skyld).

 

Men min ble brukt rimelig "moderat" i går, og da syns jeg den tappet seg lite! Virker ikke som den bruker rare batteriet da den brukes lite.. dette er da min erfaring!

 

Moderat for meg, var da et par korte samtaler, noen SMS, litt surfing (noen minutter, og med WiFi) og 10-20 minutter spilling! Lysstyrken på skjermen var vel nesten på det laveste!

 

Med denne bruken, mistet jeg ikke 30% batteri engang!

 

 

Med andre ord, godt fornøyd med batteriet foreløbig- etter snart fire dager!

Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med batteritiden på sin? Min holder ikke ut dagen med moderat bruk en gang, og under batteribruk så står Android OS for 57% av batteribruken... Noen med lignende erfaring og tips til programmer som logger mer nøyaktig hva batteribruken skyldes enn Android OS?

 

 

samme situasjon her og. Etter 13t uten lading: samtale på maks 20min, noen sms, litt surfing med wifi, og noen minutter med filming i HD = 22% igjen av batteriet. andoid OS 41%, skjerm 21%. (har skjerminstilling på nesten laveste 10-15%). Litt dårlig det her synes jeg. håper det blir bedre etterhvert.

Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med batteritiden på sin? Min holder ikke ut dagen med moderat bruk en gang, og under batteribruk så står Android OS for 57% av batteribruken... Noen med lignende erfaring og tips til programmer som logger mer nøyaktig hva batteribruken skyldes enn Android OS?

 

 

samme situasjon her og. Etter 13t uten lading: samtale på maks 20min, noen sms, litt surfing med wifi, og noen minutter med filming i HD = 22% igjen av batteriet. andoid OS 41%, skjerm 21%. (har skjerminstilling på nesten laveste 10-15%). Litt dårlig det her synes jeg. håper det blir bedre etterhvert.

Bedre etterhvert?

Er det slik at batteriets levetid blir bedre etter at man har hatt det en stund?

 

Nå har jeg ikke fått min tlf enda så jeg kan ikke si mye om batteriet.

Men ser at en del klager over at batteriet tømmes fort,mens noen sier de er fornøyd.

I testene jeg har lest sies det at batteritiden er bra.

 

Varierer det kanskje fra tlf til tlf?

I så fall,er det da tlf det er noe tull med eller er det batteriet?

Jeg kjøper meg heller et nytt batteri enn å levere inn en tlf.

 

Vurderer uansett å kjøpe et ekstra batteri,en slik powerpack som dette;

 

http://www.clove.co.uk/samsung-galaxy-s-ii-i9100-power-pack-extended-battery

Lenke til kommentar

prøvde å gjenopprette fabrikkinnstillinger nå.. når jeg skal velge språk så endrer ikke språket seg når jeg velger norsk.. men velger jeg svensk så blir alt svensk.. så det hjalp ikke... ikonet dere evt har på startskjermen, står det marked eller market?

 

Står Market på min men jeg tror det er slikt på alt. Se for eksempel på hjemmesiden til Android Market, står jo Market der opså. Forøvrig er ord som "anbefalt" og underkategorier på norsk, mens resten heter "Apps", "Games" og "My apps". Valuta er i kroner. Språket i hver applikasjon varierer (jeg tror dem må ha lagt inn norsk beskrivelse hvis hele applikasjonssiden skal være på norsk).

Lenke til kommentar

Gikk til det skrittet å bestille denne telfonen nå. Hvem fra og leveringstid er uvesentlig og skal ikke nevnes.

 

Har vært eier av Galaxy S siden den ble lansert og til tross for problemene som var i starten, har jeg etter hvert blitt meget godt fornøyd med denne. Jeg, som andre vil jeg tro, leser jevnlig innlegg på bla XDA-developers, og det er etterhvert dukket opp en del tilbakemeldinger fra brukere når det kommer til Wifi-dekning, batteri-tid og det som kanskje bekymrer meg mest, kvaliteten på avspilling av musikk. Jeg benytter Galaxy S mye til å lytte på musikk, og jeg har gått til innkjøp av forholdsvis gode ørepropper i den sammenhengen. Må si meg godt fornøyd med hvordan Galaxy S håndterer avspilling ihvertfall.

 

Kan de av dere som kommer fra Galaxy S komme med deres tilbakemeldinger på disse punktene, da jeg er litt i tvil om jeg skal avbestille eller ei. SII er utvilsomt en meget god telefon, såpass har skjønt.

 

Å sjekke forum etter å ha bestilt et produkt er noe jeg bestandig angrer på! :) Noe bomkjøp blir det nok neppe vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med batteritiden på sin? Min holder ikke ut dagen med moderat bruk en gang, og under batteribruk så står Android OS for 57% av batteribruken... Noen med lignende erfaring og tips til programmer som logger mer nøyaktig hva batteribruken skyldes enn Android OS?

 

 

samme situasjon her og. Etter 13t uten lading: samtale på maks 20min, noen sms, litt surfing med wifi, og noen minutter med filming i HD = 22% igjen av batteriet. andoid OS 41%, skjerm 21%. (har skjerminstilling på nesten laveste 10-15%). Litt dårlig det her synes jeg. håper det blir bedre etterhvert.

 

Jeg tror dette er en bug i android 2.3.3. Las noe om dette på forum i dag.

 

Trikset som de kom opp med hittil, er å skru av telefon, ta ut batteriet et minutts tid, sett i og start oppatt. Dette skulle være mye enklere en sjelden gang i blandt, enn å begynne å trikse og rote med programmer.

 

Det ser ut til å ha virket hos meg ihvertfall. Android OS falt fra 45 til ned på 23% hittil. Synker litt og litt ettersom jeg bruker den.

 

Det er nok noe som ligger og drar i bakgrunnen, google maps, youtube, eller noe, hvor wifi ligger og poller og holder mobilen i live,

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...