Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig fått oppdatere telefonen gjennom KIES uten å få "DLL Load Fail"! Måtte bare avinstallere Linux på laptopen, installere og oppdatere Windows, installere KIES og så gikk det omsider :D Kjedelig at man skal behøve å gå gjennom så mye trøbbel bare for å få oppdatert en telefon.

 

Så har jeg greid å slå av kameralyden gjennom å ROOTE og installere "Blade Buddy". Lyden er nå helt av når telefonen står på lydløs! Eneste jeg mangler nå er å få oppdatert programvaren til kamerat gjennom Samsung Apps. Jeg har skjønt at ikke alle får opp oppdateringen og at det avhenger av hvilken produktkode man har.

 

I alle fall begynner jeg å bli mer og mer fornøyd med telefonen :-)

Lenke til kommentar

Hvor finner jeg denne? Finner den ikke.

 

Finner ikke den selv.. Dukker iallefall ikke opp da jeg klikker meg inn på "Samsung Apps"!

Hadde du problemer med kies update da?

 

 

Neida, oppdatering med Kies gikk fint. Bare denne updaten via Samsung Apps det snakkes om jeg ikke skjønner mye av!

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått oppdatere telefonen gjennom KIES uten å få "DLL Load Fail"! Måtte bare avinstallere Linux på laptopen, installere og oppdatere Windows, installere KIES og så gikk det omsider :D Kjedelig at man skal behøve å gå gjennom så mye trøbbel bare for å få oppdatert en telefon.

 

Så har jeg greid å slå av kameralyden gjennom å ROOTE og installere "Blade Buddy". Lyden er nå helt av når telefonen står på lydløs! Eneste jeg mangler nå er å få oppdatert programvaren til kamerat gjennom Samsung Apps. Jeg har skjønt at ikke alle får opp oppdateringen og at det avhenger av hvilken produktkode man har.

 

I alle fall begynner jeg å bli mer og mer fornøyd med telefonen :-)

 

 

Du har fikset ROOT-tilgang på den alt, ja! Hvilken metode brukte du?

 

Regner ikke med du merker noen spesielle forskjeller fra non-ROOT til ROOT, når det gjelder ytelse?! Telefonen er jo så rask som den er fra før av, mener jeg..

 

Har du fjernet mange forhåndsinstallerte programmer, eller?

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått oppdatere telefonen gjennom KIES uten å få "DLL Load Fail"! Måtte bare avinstallere Linux på laptopen, installere og oppdatere Windows, installere KIES og så gikk det omsider :D Kjedelig at man skal behøve å gå gjennom så mye trøbbel bare for å få oppdatert en telefon.

 

Så har jeg greid å slå av kameralyden gjennom å ROOTE og installere "Blade Buddy". Lyden er nå helt av når telefonen står på lydløs! Eneste jeg mangler nå er å få oppdatert programvaren til kamerat gjennom Samsung Apps. Jeg har skjønt at ikke alle får opp oppdateringen og at det avhenger av hvilken produktkode man har.

 

I alle fall begynner jeg å bli mer og mer fornøyd med telefonen :-)

 

 

Du har fikset ROOT-tilgang på den alt, ja! Hvilken metode brukte du?

 

Regner ikke med du merker noen spesielle forskjeller fra non-ROOT til ROOT, når det gjelder ytelse?! Telefonen er jo så rask som den er fra før av, mener jeg..

 

Har du fjernet mange forhåndsinstallerte programmer, eller?

 

Brukte denne guiden:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

 

Men jeg måtte flashe tilbake til en annen kernel (XWKE1) da jeg fikk en liten advarseltrekant under oppstarten av telefonen. Jeg hadde ventet til det kommer en litt mer lettvint metode før jeg rooter. Jeg holdt vel egentlig på å fucke opp hele telefonen :p

 

Har ikke merket noe til ytelse og har ennå ikke avinstallert noen programmer. Rootet hovedsakelig for å få vekk kameralyden :-)

Lenke til kommentar

Noen som har noen gode tips (linker) til billige case/beskyttelse?

http://www.clove.co.uk/accessories/samsung/samsung-galaxy-s-ii-i9100/protection

Har du brukt denne siden før? Om du har, hvordan funker frakt da?Hvor lang tid tar det?

 

Det tar laaaang tid hvis du bruker det gratise frakt alternativet ihvertfall. tar 2-5uker før du får pakken, men du slipper å betale toll :)

Jepp sant nok, men sykt lang tid :p.

Jeg fant denne siden idag.Bestilte meg en silicon case,og 3 timer senere fikk jeg en mail om at pakken var sendt!Så det gikk veldig fort må jeg si.

 

Selve varen jeg kjøpte kostet rundt 40kr,og frakten ble rundt 50,så totalt 89kr for silicon case for meg.Dyr frakt i forhold til prisen på varen men likevel billig synes jeg.

 

Angående toll sto det at jeg sannsynligvis ikke fikk toll på det.

Wow, sweet! Når fikk du pakken i posten da? Det var rimelig nice!

Ikke fått den enda.Bestilte i går og fikk mail 3 timer senere om at den var sendt,og at det burde ta 2-3 dager.Jeg har den vel kanskje på torsdag.Rask levering må jeg si.Og bra utvalg der også.

 

Jeg bestilte meg et silicone skin og en pakke med screen protectors fra Clove i går kveld, og fikk mail i dag klokken 17 om at ordren var sendt.

Litt mer enn tre timer, men var sen i bestillingen i går, og det er fortsatt kjapt :) Håper bare transporten også er kjapp, men det er jo tross alt i fra utlandet det kommer, så forventer at det tar noen dager!

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S II + MMS + Onecall = FAIL

 

Heisann! Jeg får ikke til og motta eller sende mms. Alle innstillinger er rett og mobildata er skrudd på + roming. Jeg vet ikke hva som skal være på av disse, men jeg har fulgt innstruksene på onecall sin side. Og hvis jeg får det til og funke med hjelpen deres, liker jeg heller ikke at mobildata er skrudd på.. fordi da kan den suge litt penger av ting uten at jeg vet det.

 

Takk :)

Endret av exlan
Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S II + MMS + Onecall = FAIL

 

Heisann! Jeg får ikke til og motta eller sende mms. Alle innstillinger er rett og mobildata er skrudd på + roming. Jeg vet ikke hva som skal være på av disse, men jeg har fulgt innstruksene på onecall sin side. Og hvis jeg får det til og funke med hjelpen deres, liker jeg heller ikke at mobildata er skrudd på.. fordi da kan den suge litt penger av ting uten at jeg vet det.

 

Takk :)

Har du starta mobilen på nytt

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S II + MMS + Onecall = FAIL

 

Heisann! Jeg får ikke til og motta eller sende mms. Alle innstillinger er rett og mobildata er skrudd på + roming. Jeg vet ikke hva som skal være på av disse, men jeg har fulgt innstruksene på onecall sin side. Og hvis jeg får det til og funke med hjelpen deres, liker jeg heller ikke at mobildata er skrudd på.. fordi da kan den suge litt penger av ting uten at jeg vet det.

 

Takk :)

Har du starta mobilen på nytt

2 ganger :)

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S II + MMS + Onecall = FAIL

 

Heisann! Jeg får ikke til og motta eller sende mms. Alle innstillinger er rett og mobildata er skrudd på + roming. Jeg vet ikke hva som skal være på av disse, men jeg har fulgt innstruksene på onecall sin side. Og hvis jeg får det til og funke med hjelpen deres, liker jeg heller ikke at mobildata er skrudd på.. fordi da kan den suge litt penger av ting uten at jeg vet det.

 

Takk :)

Regner med Android følger standardene for mobil kommunikasjon? Måten den kommuniserer med mot operatøren burde vel fungere på samme måte som alle andre mobiltelefoner uansett operativsystem.

 

 

Når det gjelder Symbian brukte jeg å få en SMS fra Chess som igjen satt opp mobiltelefonen med de riktige innstillingene for MMS og Internett. Håper inderlig Android ikke kompliserer måten man setter dette opp på.

 

 

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S II + MMS + Onecall = FAIL

 

Heisann! Jeg får ikke til og motta eller sende mms. Alle innstillinger er rett og mobildata er skrudd på + roming. Jeg vet ikke hva som skal være på av disse, men jeg har fulgt innstruksene på onecall sin side. Og hvis jeg får det til og funke med hjelpen deres, liker jeg heller ikke at mobildata er skrudd på.. fordi da kan den suge litt penger av ting uten at jeg vet det.

 

Takk :)

Regner med Android følger standardene for mobil kommunikasjon? Måten den kommuniserer med mot operatøren burde vel fungere på samme måte som alle andre mobiltelefoner uansett operativsystem.

 

 

Når det gjelder Symbian brukte jeg å få en SMS fra Chess som igjen satt opp mobiltelefonen med de riktige innstillingene for MMS og Internett. Håper inderlig Android ikke kompliserer måten man setter dette opp på.

Noen tips om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

bare jeg som har tenkt over at når man har norsk som språk så er det mye engelsk også? settings feks. prøvde å velge svensk, da ble settings til innstälninger.. hvorfor er det ikke helt norsk tro?

 

Alt er norsk på min, ingenting engelsk :)

Elendig Wi-Fi på denne da, det ødelegger en del.

 

hvilke forskjellige steder kan man endre språk på denne da? skjønner ikke helt hvorfor min ikke blir helt norsk.

Lenke til kommentar

bare jeg som har tenkt over at når man har norsk som språk så er det mye engelsk også? settings feks. prøvde å velge svensk, da ble settings til innstälninger.. hvorfor er det ikke helt norsk tro?

 

Alt er norsk på min, ingenting engelsk :)

Elendig Wi-Fi på denne da, det ødelegger en del.

 

hvilke forskjellige steder kan man endre språk på denne da? skjønner ikke helt hvorfor min ikke blir helt norsk.

Hva er ikke norsk på din da? Alt er norsk på min :)

Lenke til kommentar

hvordan endrer man navn på en folder egentlig??

 

Fikk det ikke til jeg :/

Når du trykker på mappen, så ser du navnet på mappen helt øverst, der holder du unne med fingrene dine og du kan skifte navn.

 

Hvor finner jeg denne? Finner den ikke.

 

Finner ikke den selv.. Dukker iallefall ikke opp da jeg klikker meg inn på "Samsung Apps"!

Hadde du problemer med kies update da?

 

 

Neida, oppdatering med Kies gikk fint. Bare denne updaten via Samsung Apps det snakkes om jeg ikke skjønner mye av!

Funka fett på den andre pcn nå, så lurer på hva som er galt med min egen kies :p Men jaja. Angående cam fix så aner jeg fortsatt ikke hehe.

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S II + MMS + Onecall = FAIL

 

Heisann! Jeg får ikke til og motta eller sende mms. Alle innstillinger er rett og mobildata er skrudd på + roming. Jeg vet ikke hva som skal være på av disse, men jeg har fulgt innstruksene på onecall sin side. Og hvis jeg får det til og funke med hjelpen deres, liker jeg heller ikke at mobildata er skrudd på.. fordi da kan den suge litt penger av ting uten at jeg vet det.

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Brukte denne guiden:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

 

Men jeg måtte flashe tilbake til en annen kernel (XWKE1) da jeg fikk en liten advarseltrekant under oppstarten av telefonen. Jeg hadde ventet til det kommer en litt mer lettvint metode før jeg rooter. Jeg holdt vel egentlig på å fucke opp hele telefonen :p

 

Har ikke merket noe til ytelse og har ennå ikke avinstallert noen programmer. Rootet hovedsakelig for å få vekk kameralyden :-)

 

Blir en fremgangsmåte fra xda jeg kommer til å bruke også! Men aventer foreløbig..

 

Aldri hatt noe problemer med "ROOTing", installering av custom ROM, eller den slags før- men telefonen er såpass ny, så jeg er vel litt mer forsiktig nå, hehe! En smule kjett å, som du så fint sa.. fucke opp hele telefonen ;)

 

 

Btw.. dette er jammen meg en herlig telefon! Digger den bare mer og mer!!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...