Gå til innhold

Den virkelige Hitler. NB: STERKE BILDER!


pk2010

Anbefalte innlegg

 

**snipp**

 

Her er et bilde av Sylvia Stolz hentet fra en Vigridside:

 

**snapp**

 

Hei der du... Ser du det ordet markert i rødt i uthevet skrift over her i sitatet??

 

Jeg synes helt ærlig du skal legge av deg å markedsføre "******" i omtrent hver eneste post og ta det innover deg at ikke alle andre er spesielt interessert i NOE som kommer fra den kanten.

 

Legg det et annet sted og slutt med den markedsføringskampanjen din!!!

 

Jeg har sagt i fra før, ja flere andre også faktisk, men nå har jeg måttet sluke innlegg etter innlegg med "Holoca$h" og annet oppgulp fra din side at jeg orker knapt lese mer..

 

Tror dere virkelig innerst inne at noen er interessert i å lese noe som helst fra den hatsiden deres eller??

 

Og hvorfor pøser du på med "her er et bilde fra "*****" eller er er informasjon fra "*****" hele tiden som om det var det største poenget.

 

Det er like før jeg slenger meg på samme hylekor som "STENG NÅ FOR H(/&&/V¤%E" denne tråden folkene eller hiver meg foran et tog i ren skam her.

 

"Holoca$h" hva i alle dager tror dere egentlig dere oppnår med slik trolling som det der?? Gud bedre å tøffe og bedrevitende dere må føle dere...

 

Hva med å vise folk litt respekt for en gang skyld??

 

Sånn som dere turer frem på ***** siden deres så forstår jeg simpelten ikke hvordan andre enn hologans og annet ræl kan følge dere..

 

Snakk til folk med respekt, vær saklige og ikke ha den hysteriske ovenfra å ned holdningen til folk som har en annen oppfatning...

 

Jeg må ut å spy.. sorry ass.. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Holoca$h" hva i alle dager tror dere egentlig dere oppnår med slik trolling som det der??

Apropos $$$ så kan man jo minne om Dr. Norman Finkelstein som hevder at Holocaust faktisk fungerer som en pengeinnkrevings-maskin. Og ikke minst, Finkelstein er jøde selv, og begge foreldrene satt i tysk fangenskap, alikevel mener han holocaust blir misbrukt

 

http://www.youtube.com/watch?v=TCKTKMFTprM

 

http://www.youtube.com/watch?v=5BaJCRXsgt4

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hey hey - hvem kan forklare hvorfor vi bruker 6 millioner tallet til tross for nedjusteringen i Auschwitz i 1990? Jeg har ikke sett noe forsøk på dette.

 

51Bsf9jzV4L._SL500_AA300_.jpg

 

Er det slik jeg svarer når noen stiller meg et spørsmål? "Skaff denne boken. Svaret står der"?

 

Jeg spør ikke Raul Hilberg om nedjusteringen av antallet døde i Auschwitz. Jeg spør dere her på tråden.

 

Akasha

 

Ta en pille. La Woina få lenke til Vigrid så mye han vil. Vil du ikke klikke på linkene så er det din sak. Men kanskje andre vil.

 

Whoops! Noe feil på formateringen her.

Endret av BelzeBob
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir nødt til å kjøpe denne boken?

 

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51Bsf9jzV4L._SL500_AA300_.jpg

 

Er det slik jeg svarer når noen stiller meg et spørsmål? "Skaff denne boken. Svaret står der"?

 

Jeg spør ikke Raul Hilberg om nedjusteringen av antallet døde i Auschwitz. Jeg spør dere her på tråden.

 

Akasha

 

Ta en pille. La Woina få lenke til Vigrid så mye han vil. Vil du ikke klikke på linkene så er det din sak. Men kanskje andre vil.

 

Nei, men du fikk en utmerket forklaring, noe du sa du aldri hadde fått. Tallene på plaquen er på ingen måte "offisiell" og endringen der har med andre ord særdeles lite med estimatene historikere har gjort for seg. Dermed er det ingen logikk i at man må trekke fra endringen gjort der fra tallene historikene har kommet fram til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rampage

 

Du snakker bare tøys. Du burde skamme deg.

 

Vel. Nivået her på tråden er alt for lavt. For det meste bare hjelpeløse idioter og fåreskaller her. Greit for meg. Gidder ikke kaste bort mer energi på dere.

 

Hasta la vista.

 

:new_woot:

Endret av BelzeBob
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rampage

 

Du snakker bare tøys. Du burde skamme deg.

 

Vel. Nivået her på tråden er alt for lavt. For det meste bare hjelpeløse idioter og fåreskaller her. Greit for meg. Gidder ikke kaste bort mer energi på dere.

 

Hasta la vista.

 

:new_woot:

 

Snakker bare tøys? Det er da ytterst enkelt å forstå, personene som har satt opp plaketten og de som har kommet fram til estimater er forskjellige personer, det vil si at endringen på plaketten og Auswitch ikke påvirker det totale estimatet. Det er så grunnleggende at selv et barn forstår det.

 

Du kan ihvertfall trekke deg godt tilbake vel vitende om at du har bare svekket revisjonistenes posisjon og bekreftet de fleste fordommer folk allerede måtte ha mot revisjonister. Karakteristikkene du lirer av deg på slutten gjør ikke saken noe bedre.

 

Job well done!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Standard BB når det blir fremlagt fellende bevis, "Du er bare dum", så blir det stille fra han.

Om 1 eller 2 sider forsetter han i akkurat likt, men velger fint å overse det fellende beviset.

 

Dette har vel skjedd en 3-4 ganger etterhvert?

Lenke til kommentar

Rampage

 

Du snakker bare tøys. Du burde skamme deg.

 

Vel. Nivået her på tråden er alt for lavt. For det meste bare hjelpeløse idioter og fåreskaller her. Greit for meg. Gidder ikke kaste bort mer energi på dere.

 

Hasta la vista.

 

:new_woot:

 

Ahhh, the bitter sound of defeat.

 

Det lave nivået er det du selv som har stått for. Du får heller bruke tiden din på rasist- og nynazistsider. Der finner du kanskje dumme nok folk til å svelge oppgulpet ditt.

 

Good riddance.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva slags gevinster mener dere konkret at noen har fått ut av "Holoca$h", som dere så fint kaller det..?

 

Gjett hvem som vant store mengden penger på Nurnberg da?

 

Jeg vil ikke gjette - jeg vil ha et svar. Jødene fikk et landområde, men har vi noe mer konkret enn dette?

 

Jeg fant dette på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Reparations_Agreement_between_Israel_and_West_Germany

Og de driver fortsatt på med pengeutpressing i herrens år 2009! Skulle ikke forundre meg om de prøvde igjen.

De har antagelig krav på en del ja, men siden de også bruked "Holocaust" for å øke mengden så.... er ikke det utpressing?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer tilbake en gang til med dette om dokumentasjon av påstander om massedrap. Denne gangen var det også kommunistene som sto bak og etter at de tyske heltesoldatene hadde frigjort de baltiske statene fra den kommunistiske terroren fant man selvsagt både massegraver med ofre for kommunistmorderne. Man fant også hauger av lik som var torturerte og skutt i fengsler og fengselsgårder og andre steder. Under er et bilde (fra en Vigridside) fra en slik massegrav:

 

baltgrav2.jpg

 

Her er en artikkel av Vigrid som gir en liten smakebit på hvordan man finner og etterforsker og dokumenterer slike massemord:

 

http://www.vigrid-historie.net/latviautrydd1940.htm

 

Poenget er egentlig ikke å vise hva for noen morderiske monstre kommunistene er, men at hvis man påstår at det er begått massedrap et sted så er det mulig å finne og dokumentere det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Og her er et bilde fra Dachau:

 

Bundesarchiv_Bild_183-H26996%2C_KZ_Dachau%2C_Verbrennungsofen.jpg

 

Her er et fra Auschwitz

 

Auschwitz_Resistance_280_cropped.jpg

 

legg merke til at de skal brenne menneskene - og i så måte kan en ikke grave opp og finne bakbundne rester i jorden som ved Katyn. Det man derimot kan finne er:

 

Treblinka_1945.jpg

 

Disse bildene er ikke hentet fra Vigrid.

 

Hva er egentlig poenget med å diskutere Holocaust når alt du gjør er å prate om andre ting for å skifte tema? Lag en egen tråd om Katyn! "Tyske heltesoldater", pfft.

Lenke til kommentar

Hva slags gevinster mener dere konkret at noen har fått ut av "Holoca$h", som dere så fint kaller det..?

 

Gjett hvem som vant store mengden penger på Nurnberg da?

 

Jeg vil ikke gjette - jeg vil ha et svar. Jødene fikk et landområde, men har vi noe mer konkret enn dette?

 

Jeg fant dette på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Reparations_Agreement_between_Israel_and_West_Germany

Og de driver fortsatt på med pengeutpressing i herrens år 2009! Skulle ikke forundre meg om de prøvde igjen.

De har antagelig krav på en del ja, men siden de også bruked "Holocaust" for å øke mengden så.... er ikke det utpressing?

 

Dere fremstiller dette som en enorm pengemaskin, men kan ikke peke på noe spesielt der. Er det ikke rett at et folk som har blitt fanget, mishandlet, drept og frastjålet både rettigheter og eiendeler får litt tilbake? Tyskland burde gjøre opp for seg, og jeg kan ikke skjønne at Holocaust er den store forskjellen her. Tyskerne gjorde masse forferdelige ting i tillegg til systematisk utryddelse av jøder, og det er ingen tvil om at de burde betale for dette.

Lenke til kommentar

Hey hey - hvem kan forklare hvorfor vi bruker 6 millioner tallet til tross for nedjusteringen i Auschwitz i 1990? Jeg har ikke sett noe forsøk på dette.

 

Fordi tallet 6 millioner ikke tar utgangspunkt i plaketten i Auschwitz, men fra befolkningstall før og etter krigen, og ikke minst tyske dokumenter beslaglagt av alliert styrekr. Sistnevnte ble lagt frem under rettsoppgjøret i Nurnberg.

 

Dette igjen gjør at jeg stiller meg noe undrende til din påstand om at Holocaust først ble omtalt rundt 1965, ettersom rettsakene pågikk mellom 1945-46...

 

Edit: Og det mest nøyaktige estimatet over dødsfall er pr. i dag offisielt ca. 5,7 mill jøder.

 

Eneste problemet jeg ser ved den offisielle historien om Holocaust er at man tendenserer til å glemme de resterende 45-65 mill menneskeliv som gikk tapt under krigen. Ufattelig...

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Hva slags gevinster mener dere konkret at noen har fått ut av "Holoca$h", som dere så fint kaller det..?

 

Gjett hvem som vant store mengden penger på Nurnberg da?

 

Jeg vil ikke gjette - jeg vil ha et svar. Jødene fikk et landområde, men har vi noe mer konkret enn dette?

 

Jeg fant dette på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Reparations_Agreement_between_Israel_and_West_Germany

Og de driver fortsatt på med pengeutpressing i herrens år 2009! Skulle ikke forundre meg om de prøvde igjen.

De har antagelig krav på en del ja, men siden de også bruked "Holocaust" for å øke mengden så.... er ikke det utpressing?

 

Dere fremstiller dette som en enorm pengemaskin, men kan ikke peke på noe spesielt der. Er det ikke rett at et folk som har blitt fanget, mishandlet, drept og frastjålet både rettigheter og eiendeler får litt tilbake? Tyskland burde gjøre opp for seg, og jeg kan ikke skjønne at Holocaust er den store forskjellen her. Tyskerne gjorde masse forferdelige ting i tillegg til systematisk utryddelse av jøder, og det er ingen tvil om at de burde betale for dette.

 

Erstatning? Kun vis det faktisk har hendt.

Alt vi hittil har "konkret" er at Einzatsgruppen tok en del og at det mangler papirer på 150.000 som sannsynligvis ble brutalt drept.

Bortsett fra det så har vi konsentrasjonsleirer, og noe som enten vil være en massedeportering eller masseutryddelse.

Så ville du ha blitt uskyldig dømt? Justismord? Eller?

Lenke til kommentar

Og her er et bilde fra Dachau:

 

Bundesarchiv_Bild_183-H26996%2C_KZ_Dachau%2C_Verbrennungsofen.jpg

 

Her er et fra Auschwitz

 

Fyren ser radmager ut, hvordan sultet han til døde?

Siden vi ikke kan vite: Hvordan så tyfus ofrene ut?

 

Auschwitz_Resistance_280_cropped.jpg

 

legg merke til at de skal brenne menneskene - og i så måte kan en ikke grave opp og finne bakbundne rester i jorden som ved Katyn. Det man derimot kan finne er:

 

Tyfus?

Hvorfor ble ikke likene da "Kremert" som historien vistnok sier?

 

Treblinka_1945.jpg

 

Disse bildene er ikke hentet fra Vigrid.

 

Hva er egentlig poenget med å diskutere Holocaust når alt du gjør er å prate om andre ting for å skifte tema? Lag en egen tråd om Katyn! "Tyske heltesoldater", pfft.

 

Hmmm, og ingen har kommet med dette bildet før?

Og kan du bevise at de ikke er tyfus ofre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Og her er et bilde fra Dachau:

 

Her er et fra Auschwitz

 

Fyren ser radmager ut, hvordan sultet han til døde?

Siden vi ikke kan vite: Hvordan så tyfus ofrene ut?

 

 

legg merke til at de skal brenne menneskene - og i så måte kan en ikke grave opp og finne bakbundne rester i jorden som ved Katyn. Det man derimot kan finne er:

 

Tyfus?

Hvorfor ble ikke likene da "Kremert" som historien vistnok sier?

 

 

Disse bildene er ikke hentet fra Vigrid.

 

Hva er egentlig poenget med å diskutere Holocaust når alt du gjør er å prate om andre ting for å skifte tema? Lag en egen tråd om Katyn! "Tyske heltesoldater", pfft.

 

Hmmm, og ingen har kommet med dette bildet før?

Og kan du bevise at de ikke er tyfus ofre?

Jo, jeg har kommet med det bildet før. Kan Woina strø om seg med hjemmetforsider og katter som visstnok er "in yur forums, denyin tha holocausts" så kan jeg komme med bilder som dokumenterer tingenes faktiske tilstand..

 

Min påstand er at de døde som følge av nazistene og deres forkvaklede verdensbilde satt i system. At du prøver å gjemme det bak tyfus (fordi det da magisk ikke er Nazi-Tyskland sin skyld?) får du svare for, det er ikke min oppgave å bevise at de ikke er tyfus "ofre".

 

Hvorfor du sier "Hvorfor ble ikke likene da "kremert" som historien visstnok sier?" anser jeg som en dårlig stråmann, da ingensteds i "historien" finner en et utsagn som sier at "alle som ble satt i leire og drept av nazi-tyskland ble kremert". Bildet du siktet til antar jeg var det hvor de brandt de på en åpen plass. Jeg kan bare spekulere i hvorfor de valgte å gjøre det slik, men ord som sprengt kapasitet kommer snikende, det eller epidemier.

 

Ikke prøv å skylde på jødenes dårlige hygiene eller noe slikt nå, eller at det var greit å stue de sammen slik at de døde, for da står din troverdighet igjen på perrongen når toget går.

Endret av Slettet+127836
Fjernet unødvendig bildesitat
Lenke til kommentar

Og her er et bilde fra Dachau:

Bundesarchiv_Bild_183-H26996%2C_KZ_Dachau%2C_Verbrennungsofen.jpg.

 

En ting som slår meg når jeg ser på det bildet der er den ekstremt avanserte forbrenningsovnen.

 

Bare legg merke til det halvautomatiske innmatingssystemet som klarer å svelge unna så ekstremt mange "kunder".

 

En annen ting som slår meg sånn umiddelbart er artikkelen fra forskning.no som skal debunke all tvil

 

Artikkelen fra forskning.no var jo ganske interesang. Besvarer en del av de problemene som har blitt tatt opp her i tråden:

 

"PÅSTAND 3: Det ville ikke være mulig å brenne hundretusenvis av lik i Auschwitz på de 3-4 årene leiren fungerte som utryddelsesleir.

 

– Vi har ingen tall for den eksakte kapasiteten i kremasjonen. Alle tall ble destruert av den politiske ledelsen, umiddelbart før den evakuerte leiren.

 

– Men vi har til gjengjeld nøyaktige tall fra konsentrasjonsleiren som heter Mauthausen-Gusen. På mindre enn 20 timer kunne man i to ovnkamre brenne 47 mennesker.

 

Et av de få bildene som har blitt smuglet ut fra Auschwitz, viser avbrenningen av lik etter ungarske jøder i 1944, da krematorieovnene var brutt sammen. Rettsmedisinske undersøkelser foretatt av det polske selskapet Hydrokop har senere avslørt store mengder aske, hår og menneskerester på stedet. (Foto: «Sterbenbücher von Auschwitz», bind 1, s. 192/Holocaust-info.dk)

 

– Hvis man bruker den ovnen som utgangspunkt – selv om den var noe eldre og mindre i design enn hoveddelen av ovnene i Auschwitz – når man fram til en maksimalkapasitet på litt under en million i løpet av et år. Auschwitz var i drift betydelig lengre.

 

– Leirens byggeledelse anslo selv, i samarbeid med konstruktørene av krematoriene, Topf & Söhne, at kapasiteten for krematoriene var 4 756 per døgn.

 

– Man skal også huske på at mange ble brent i store likbål, spesielt sommeren 1944, da mange ungarske jøder ble drept.

 

– Ovnene brøt sammen under den enorme belastningen, slik at man grov et gigantisk hull i jorden bak Krematorium 5, hvor man brant lik i store mengder.

 

Holocaoust-fornekterene mener å ha tall fra danske krematorier som viser at det tar over en time å brenne et lik.

 

Det stemmer dårlig med opplysningene fra Mauthausen-Gusen og Auschwitz.

 

– Det er en tvangstanke at man sammenligner nazistenes avbrenning med vanlig kremasjon slik den foregår i et dansk krematorium i dag, hvor formålet er å gi de etterlatte en fin og ensartet aske.

 

– Man må i stedet sammenligne med industriell masseavbrenning. Det er litt makabert, men det er faktisk ganske likt forbrenningsanlegg som man kjenner fra landbruket, hvor man brenner dyrelik.

 

– Brenner det hele tiden, må man ikke tilføre så mye drivstoff, og man får en høyere gjennomsnittstemperatur enn når man stenger ned mellom hver kremasjon for ikke å blande askene fra de døde.

 

– Dessuten går litt under halvparten av tiden i krematorier i dag med til å brenne området omkring brystkassen. Men hvis man tar en jernstang og slår den i småstykker når den ligger tilbake i glørne – og samtidig innfører nye lik før de forrige er helt ferdig-kremert – kan du få kremasjonstiden markant redusert.

 

– Og det vet vi at Sonderkommandoen gjorde. De overlevende omtaler det mange ganger som å «røre i likene».

 

– Endelig er et annet merkelig faktum at når du kremerer et lik, så legger det til mer energi til forbrenningsprosessen enn det tar ut.

 

– Kremerer du kontinuerlig, kan du komme i en situasjon hvor du ikke lengre trenger å tilføre energi til prosessen, men kan nøye seg med svært små mengder koks, slik de gjorde i Auschwitz."

 

Et par ting jeg lurer på sånn umiddelbart

 

1. Hvorfor og hvordan bryter en ovn sammen?

2. Hvordan slår man i stykker en brystkasse når liket ligger inne i en pizzaovn?

3. Hvordan kan hår av mennesker og aske finnes sammen etter man er blitt kremert?

4. Hvordan regnes de ut kapasiteten på ovnene egentlig?

- Man kan lese at man i konsentrasjonsleiren som heter Mauthausen-Gusen hadde kapasitet til å brenne 47 lik på 20 timer i de to ovnene , men at denne var av noe eldre modell. Men om man bruker den ovnen som utgangspunkt så hadde man i Auschwitz kapasitet til å kremere litt under en million i løpet av et år.

 

47 lik delt på 20 timer blir en total kapasitet på 2,35 lik pr. time eller 1,175 pr ovn med full drift.

 

La oss se litt nærmere på likningen.

 

Krema I til venstre, Krema II til høyre:

museumkrema1layout.jpg

 

Det ser ut til det er 6 ovner pr. enhet og det skulle da bli 12 ovner totalt som skal kunne brenne 14,1 lik pr time eller 338 pr døgn ved full drift. Tar vi 338 X 30 så sitter vi igjen med 10140 pr. måned og ganger vi dette med 12 så har vi 121680 pr. år.

 

Hvordan skal disse pizzaovnene klare 1 million eller 2 millioner på tiden de hadde til rådighet?

 

Ahhh.. de brøt sammen ja.. Men da lurer jeg på hvordan dette rent praktisk ble gjennomført. Det var jo i følge historien ikke noen andre i leiren som skulle merke hva som foregikk og da er det kanskje litt dumt å dra de døde kroppene ut av gasskamrene for å brenne dem på et svært likbål som må ha luktet relativt ille.

 

Det er jo litt mer enn en wienerpølse som skal til pers her liksom.

 

Når ting går i stykker, er de forresten umulig å reparere?

 

En annen ting som forundrer meg med disse forbrenningsovnene er deres magiske evne til å fortære så ekstremt mye mer i kort perioder. Jeg snakker da om intervallene på gassingen hvor de gasset 500 stk, for så å kremere dem som var der, gjøre rent og sende inn neste gruppe.

 

Blir ikke det litt vanskelig når det tar over ett døgn å kremere første pulje?

 

5. Hvor brennbart er egentlig menneskelig kjøtt og bein? Er det kun et spørsmål om nok varme for at prosessen skal gå uten særlige mengder koks?

 

Kan være fint å belyse disse tingene da.

 

Er en del andre ting å ta tak i, men vi kan jo ta det fra en kant

Endret av αкαѕнα
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, jeg har kommet med det bildet før. Kan Woina strø om seg med hjemmetforsider og katter som visstnok er "in yur forums, denyin tha holocausts" så kan jeg komme med bilder som dokumenterer tingenes faktiske tilstand..

 

De bildene du har postet er ikke bevis for at noen er blitt gasset, eller at tyskland hadde et program som besto i å drepe så mange jøder som mulig.

 

Det er et bevis på en tragedie, men utover det så legger du resten inn der selv.

 

Min påstand er at de døde som følge av nazistene og deres forkvaklede verdensbilde satt i system. At du prøver å gjemme det bak tyfus (fordi det da magisk ikke er Nazi-Tyskland sin skyld?) får du svare for, det er ikke min oppgave å bevise at de ikke er tyfus "ofre".

 

Det er jo ikke en hemmelighet at dette var et problem, og da spesielt når systemet sviktet. Til og med den offisielle historien sier jo dette og hva døde Anne Frank av??

 

Det var jo nettopp på grunn av denne faren at de systematisk rensket bygninger og klær med gass.

 

Det er selvfølgelig en tragedie, men årsaken var krig, og det er jo ikke noe rettferdiggjørelse, men en forklaring..

 

 

Hvorfor du sier "Hvorfor ble ikke likene da "kremert" som historien visstnok sier?" anser jeg som en dårlig stråmann, da ingensteds i "historien" finner en et utsagn som sier at "alle som ble satt i leire og drept av nazi-tyskland ble kremert". Bildet du siktet til antar jeg var det hvor de brandt de på en åpen plass. Jeg kan bare spekulere i hvorfor de valgte å gjøre det slik, men ord som sprengt kapasitet kommer snikende, det eller epidemier.

 

Igjen... når systemet kollapset så ble ikke noe gjort slik det skulle. Og nettopp drfor ser vi bilder av massegraver med veldig avmagrede mennesker osv.. Når de ikke fikk mat hadde de jo heller ikke krefter til å grave ned de døde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Min påstand er at de døde som følge av nazistene og deres forkvaklede verdensbilde satt i system. At du prøver å gjemme det bak tyfus (fordi det da magisk ikke er Nazi-Tyskland sin skyld?) får du svare for, det er ikke min oppgave å bevise at de ikke er tyfus "ofre".

 

Hvorfor du sier "Hvorfor ble ikke likene da "kremert" som historien visstnok sier?" anser jeg som en dårlig stråmann, da ingensteds i "historien" finner en et utsagn som sier at "alle som ble satt i leire og drept av nazi-tyskland ble kremert". Bildet du siktet til antar jeg var det hvor de brandt de på en åpen plass. Jeg kan bare spekulere i hvorfor de valgte å gjøre det slik, men ord som sprengt kapasitet kommer snikende, det eller epidemier.

 

Ikke prøv å skylde på jødenes dårlige hygiene eller noe slikt nå, eller at det var greit å stue de sammen slik at de døde, for da står din troverdighet igjen på perrongen når toget går.

 

1. Det er heller ikke min oppgave å bevise så, for bevisene peker ikke i noen av rettningene hittil.

Min oppgaver er å argumente, og at begge parter SKAL presantere bevis for og imot. "Ubeviselig negativ" er en virkelig dårlig måte å argumentere på.

Men jeg skjuler det ikke bare bak tyfus, halv million døde vistnok totalt av tyfus i alle leirene i følge interne tyske rapporter(totalt antall "fanger" har jeg ikke), så vi kan med sikkerhet si at vi ikke kommer til 1,4 milloner døde bare med tyfus.

Så spørsmålet er om "sult" pga forsyningslinjene brøt sammen kunne være en grunn. Dog, siden veldig mange overlevende ser "sunne ut", så vet jeg ikke om det duger for hele. Godt mulig noen leirer brøt sammen av det.

Men saken er at vi har ikke beviser på gassingen, siden jeg ikke har funnet beviser for enten eller kan du komme meg i forkjøpet å presantere dem.

 

2. Jeg liker å pirke. DERFOR. Men hvorfor kan vi ikke attribuere de til tyfus eller sultedøden? Vis en sykdom er løs i leirer er det rimelig lurt å begynne å brenne lik, i såfall etter hva jeg har kunnskap på.

 

3. Skal ikke heller. Vis tyfusen utviklet seg så kraftig fordi jødene var for tettpakket, de fikk ikke nok medisin, eller de ble utsultet, så ja: Dette blir da nazistenes feil.

Vis derimot jødene fikk nok medisin, nok utstyr til å holde seg renslige, men de klarer fortsatt ikke å holde seg rene nok så er det jødenes egen skyld.

Så vi har valget mellom A og B, så vi kan like så gjerne si at det er begge parters feil. Siden nazistene lagde ghettoene så antar jeg at vi kan skylde mer på dem.

MEN: Ikke 100%.

Eldrerådene må få sin del av kritikken også. Kanskje bare 5-10%, men vi vet jo som sagt ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Og her er et bilde fra Dachau:

 

En ting som slår meg når jeg ser på det bildet der er den ekstremt avanserte forbrenningsovnen.

 

Bare legg merke til det halvautomatiske innmatingssystemet som klarer å svelge unna så ekstremt mange "kunder".

 

En annen ting som slår meg sånn umiddelbart er artikkelen fra forskning.no som skal debunke all tvil

 

 

Artikkelen fra forskning.no var jo ganske interesang. Besvarer en del av de problemene som har blitt tatt opp her i tråden:

 

"PÅSTAND 3: Det ville ikke være mulig å brenne hundretusenvis av lik i Auschwitz på de 3-4 årene leiren fungerte som utryddelsesleir.

 

– Vi har ingen tall for den eksakte kapasiteten i kremasjonen. Alle tall ble destruert av den politiske ledelsen, umiddelbart før den evakuerte leiren.

 

– Men vi har til gjengjeld nøyaktige tall fra konsentrasjonsleiren som heter Mauthausen-Gusen. På mindre enn 20 timer kunne man i to ovnkamre brenne 47 mennesker.

 

Et av de få bildene som har blitt smuglet ut fra Auschwitz, viser avbrenningen av lik etter ungarske jøder i 1944, da krematorieovnene var brutt sammen. Rettsmedisinske undersøkelser foretatt av det polske selskapet Hydrokop har senere avslørt store mengder aske, hår og menneskerester på stedet. (Foto: «Sterbenbücher von Auschwitz», bind 1, s. 192/Holocaust-info.dk)

 

– Hvis man bruker den ovnen som utgangspunkt – selv om den var noe eldre og mindre i design enn hoveddelen av ovnene i Auschwitz – når man fram til en maksimalkapasitet på litt under en million i løpet av et år. Auschwitz var i drift betydelig lengre.

 

– Leirens byggeledelse anslo selv, i samarbeid med konstruktørene av krematoriene, Topf & Söhne, at kapasiteten for krematoriene var 4 756 per døgn.

 

– Man skal også huske på at mange ble brent i store likbål, spesielt sommeren 1944, da mange ungarske jøder ble drept.

 

– Ovnene brøt sammen under den enorme belastningen, slik at man grov et gigantisk hull i jorden bak Krematorium 5, hvor man brant lik i store mengder.

 

Holocaoust-fornekterene mener å ha tall fra danske krematorier som viser at det tar over en time å brenne et lik.

 

Det stemmer dårlig med opplysningene fra Mauthausen-Gusen og Auschwitz.

 

– Det er en tvangstanke at man sammenligner nazistenes avbrenning med vanlig kremasjon slik den foregår i et dansk krematorium i dag, hvor formålet er å gi de etterlatte en fin og ensartet aske.

 

– Man må i stedet sammenligne med industriell masseavbrenning. Det er litt makabert, men det er faktisk ganske likt forbrenningsanlegg som man kjenner fra landbruket, hvor man brenner dyrelik.

 

– Brenner det hele tiden, må man ikke tilføre så mye drivstoff, og man får en høyere gjennomsnittstemperatur enn når man stenger ned mellom hver kremasjon for ikke å blande askene fra de døde.

 

– Dessuten går litt under halvparten av tiden i krematorier i dag med til å brenne området omkring brystkassen. Men hvis man tar en jernstang og slår den i småstykker når den ligger tilbake i glørne – og samtidig innfører nye lik før de forrige er helt ferdig-kremert – kan du få kremasjonstiden markant redusert.

 

– Og det vet vi at Sonderkommandoen gjorde. De overlevende omtaler det mange ganger som å «røre i likene».

 

– Endelig er et annet merkelig faktum at når du kremerer et lik, så legger det til mer energi til forbrenningsprosessen enn det tar ut.

 

– Kremerer du kontinuerlig, kan du komme i en situasjon hvor du ikke lengre trenger å tilføre energi til prosessen, men kan nøye seg med svært små mengder koks, slik de gjorde i Auschwitz."

 

 

Et par ting jeg lurer på sånn umiddelbart

 

1. Hvorfor og hvordan bryter en ovn sammen?

2. Hvordan slår man i stykker en brystkasse når liket ligger inne i en pizzaovn?

3. Hvordan kan hår av mennesker og aske finnes sammen etter man er blitt kremert?

4. Hvordan regnes de ut kapasiteten på ovnene egentlig?

- Man kan lese at man i konsentrasjonsleiren som heter Mauthausen-Gusen hadde kapasitet til å brenne 47 lik på 20 timer i de to ovnene , men at denne var av noe eldre modell. Men om man bruker den ovnen som utgangspunkt så hadde man i Auschwitz kapasitet til å kremere litt under en million i løpet av et år.

 

47 lik delt på 20 timer blir en total kapasitet på 2,35 lik pr. time eller 1,175 pr ovn med full drift.

 

La oss se litt nærmere på likningen.

 

Krema I til venstre, Krema II til høyre:

 

Det ser ut til det er 6 ovner pr. enhet og det skulle da bli 12 ovner totalt som skal kunne brenne 14,1 lik pr time eller 338 pr døgn ved full drift. Tar vi 338 X 30 så sitter vi igjen med 10140 pr. måned og ganger vi dette med 12 så har vi 121680 pr. år.

 

Hvordan skal disse pizzaovnene klare 1 million eller 2 millioner på tiden de hadde til rådighet?

 

Ahhh.. de brøt sammen ja.. Men da lurer jeg på hvordan dette rent praktisk ble gjennomført. Det var jo i følge historien ikke noen andre i leiren som skulle merke hva som foregikk og da er det kanskje litt dumt å dra de døde kroppene ut av gasskamrene for å brenne dem på et svært likbål som må ha luktet relativt ille.

 

Det er jo litt mer enn en wienerpølse som skal til pers her liksom.

 

Når ting går i stykker, er de forresten umulig å reparere?

 

En annen ting som forundrer meg med disse forbrenningsovnene er deres magiske evne til å fortære så ekstremt mye mer i kort perioder. Jeg snakker da om intervallene på gassingen hvor de gasset 500 stk, for så å kremere dem som var der, gjøre rent og sende inn neste gruppe.

 

Blir ikke det litt vanskelig når det tar over ett døgn å kremere første pulje?

 

6. Hvor brennbart er egentlig menneskelig kjøtt og bein? Er det kun et spørsmål om nok varme for at prosessen skal gå uten særlige mengder koks?

 

Kan være fint å belyse disse tingene da.

 

Er en del andre ting å ta tak i, men vi kan jo ta det fra en kant

 

Ok, la oss begynne med påstand 1:

Med min ikke store kunnskap om krematorier kan jeg for eksempel peke på:

Driftstemperatur og tilgang til brennstoff som to mulige ting som kan sette krematorier ut av spill. Med for høy driftstemperatur kan en gjøre akkurat det samme som med sprengfyrte vedovner (tenk gammel hyttejøtul som buler).

 

Hvordan er forresten dette punktet relevant? Du skjønner ikke hvordan et krematorie kan bryte sammen, så derfor skjedde det ikke?

 

Påstand 2:

Vet du hvor mye kraft som må til for å brekke bein inne i en krematorieovn? Er det din antagelse at det kreves like mye kraft som for å brekke normalt bein?

Vi vet at "røring" i ovnene ble utført med lange jernstag.

 

Påstand 4:

"According to calculations made by the Zentralbauleitung on June 28, 1943, the crematoria could burn 4,416 corpses per day"

 

Fire krematorier i Birkenau kunne altså ta unna 4400 lik pr dag. Det er 1 584 000 i året. Når dette ikke stemmer med figurene (Tallet er for høyt) så tyder det jo på at de ikke brukte full teoretisk kapasitet. Tydelig at det ikke var kapasitet som var begrensning, og at det var greit å ta inn 400 000 ekstra jøder sommeren 44 (ungarske jøder).

 

Påstand 5:

Hvordan, og hvor lett kjøtt og bein brenner kan jeg vanskelig se for meg er umulig å få tak i informasjon om (se punkt 2). Hvis du betviler at det går så kan du jo sjekke det opp.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...