Gå til innhold

Den virkelige Hitler. NB: STERKE BILDER!


pk2010

Anbefalte innlegg

Når skal disse folkene skjønne at hva som skjedde i Russland eller andre steder i verden IKKE KAN BRUKES TIL Å BEVISE/MOTBEVISE HOLOCAUST? Folk er så sjokkerende dumme at jeg skammer meg på deres vegne.

 

Og hva er det med disse folkene som gjør at når de først engasjerer seg i en ting, som f.eks Holocaust-krtikk eller NWO, så må de jammen meg engasjere seg i ALLE slike ting? Jeg tror ikke jeg har sett en 9/11-truth person som ikke har abonnert på haugbevis med andre konspirasjonsteorier. Det er som en hobby for dem, tror jeg.

 

Er jøder for deg et folk som er fritatt for all kritikk? Mener du at holocaust ikke er noe jøder bevisst bruker for å unngå å få kritikk?

 

http://www.youtube.com/watch?v=j-Caq0h_Wds

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, nå kan du legge til en småilter sametingspolitiker (mest sannsynlig uten mulighet for gjenvalg), som er i mot vaksiner (sjekk facebooken hans), og har diverse 9/11 konspirasjonsteorier og slikt annet NWO tull på wallen sin, til lista di.

1299855659000_face2_3681027728x1000r.jpg

Han presterer i tillegg å påstå at jødene drepte 30 millioner i Gulag, kaller leirene for autswich og buschenwald, og proklamerer seg som "antisemetitt"..

Lest seg opp i historiebøker meg mitt i ræva.

 

Du vet at du ikke kommer med noen gode argumenter imot meningene til denne politikeren, hvis jeg ser bort i fra argumentet "Lest seg opp i historiebøker meg mitt i ræva". Er vel det det man kaller hersketeknikk, for å avfeie en mening uten å komme med gode argumenter.

 

Marco Polo skrev en bok en gang i tiden. Alt som står i den er garantert basert på fakta og han tok seg garantert ingen friheter. Det samme kan sies om Knausgård. Its all facts!

 

Ser ærlig talt ikke kluet med å hele tiden referere til bøker som er skrevet av personer uten akademisk bakgrunn og som åpenbart ikke har en "nøytral" approach.

Morsomt.

 

"er skrevet av personer uten akademisk bakgrunn og som åpenbart ikke har en "nøytral" approach."

 

Er vel selve definisjonen av personene i denne diskusjonen!?

 

Har du en nøytral approach? Dvs. at du vil undersøke og lytte til bevis for og imot med største åpenhet uten å ha gjort deg opp noen meninger på forhånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Ja, nå kan du legge til en småilter sametingspolitiker (mest sannsynlig uten mulighet for gjenvalg), som er i mot vaksiner (sjekk facebooken hans), og har diverse 9/11 konspirasjonsteorier og slikt annet NWO tull på wallen sin, til lista di.

1299855659000_face2_3681027728x1000r.jpg

Han presterer i tillegg å påstå at jødene drepte 30 millioner i Gulag, kaller leirene for autswich og buschenwald, og proklamerer seg som "antisemetitt"..

Lest seg opp i historiebøker meg mitt i ræva.

 

Du vet at du ikke kommer med noen gode argumenter imot meningene til denne politikeren, hvis jeg ser bort i fra argumentet "Lest seg opp i historiebøker meg mitt i ræva". Er vel det det man kaller hersketeknikk, for å avfeie en mening uten å komme med gode argumenter.

 

Marco Polo skrev en bok en gang i tiden. Alt som står i den er garantert basert på fakta og han tok seg garantert ingen friheter. Det samme kan sies om Knausgård. Its all facts!

 

Ser ærlig talt ikke kluet med å hele tiden referere til bøker som er skrevet av personer uten akademisk bakgrunn og som åpenbart ikke har en "nøytral" approach.

Morsomt.

 

"er skrevet av personer uten akademisk bakgrunn og som åpenbart ikke har en "nøytral" approach."

 

Er vel selve definisjonen av personene i denne diskusjonen!?

 

Har du en nøytral approach? Dvs. at du vil undersøke og lytte til bevis for og imot med største åpenhet uten å ha gjort deg opp noen meninger på forhånd.

 

Nei, du har rett, argumentasjonen var fraværende. Jeg ble litt ilter.

 

Jeg har argumentert for mitt syn tidligere i tråden, og fremlagt masse kilder. Hvis du lurer på mitt syn så kan du søke på brukernavnet mitt i tråden - så får du plenty å lese på :)

Lenke til kommentar

BelzeBob: Hva definerer du som holocaust? Er det at x mennesker er drept på y måte?

 

La oss nå si at tallet 6 millioner er feil, men derimot at kun 200 000 mennesker ble drept / døde i tyske fangeleirer, ser du fortsatt på det som holocaust og en usannhet?

 

Jeg vil bare diskutere med deg på likt grunnlag. Er poenget ditt her at tall og data er feil, eller at det ikke har forekommet drap av denne typen i det hele tatt?

 

Du spør hele tiden etter beviser, mangler du beviser for at det er gjort forferdelige ting, eller mangler du beviser for at 6 millioner ble drept?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når skal disse folkene skjønne at hva som skjedde i Russland eller andre steder i verden IKKE KAN BRUKES TIL Å BEVISE/MOTBEVISE HOLOCAUST? Folk er så sjokkerende dumme at jeg skammer meg på deres vegne.

 

Og hva er det med disse folkene som gjør at når de først engasjerer seg i en ting, som f.eks Holocaust-krtikk eller NWO, så må de jammen meg engasjere seg i ALLE slike ting? Jeg tror ikke jeg har sett en 9/11-truth person som ikke har abonnert på haugbevis med andre konspirasjonsteorier. Det er som en hobby for dem, tror jeg.

 

Er jøder for deg et folk som er fritatt for all kritikk? Mener du at holocaust ikke er noe jøder bevisst bruker for å unngå å få kritikk?

 

http://www.youtube.com/watch?v=j-Caq0h_Wds

 

Nei, jødene er ikke fritatt for all kritikk. Jeg kan forøvrig ikke fatte hvor du tar den latterlige påstanden fra. La oss holde oss til det som faktisk står skrevet, OK?

 

Det er garantert noen råtne epler som bruker Holocaust som et trumf-kort, men dette er ikke unikt for jødene som folk og det betyr ikke at enhver jøde er så sleip. Noen innvandrere i Norge spiller "rasist-kortet" hvis de går tom for argumenter.

 

Det største problemet mitt er at jeg diskuterer med en gjeng av uopplyste mennesker som tror de kan sitte hjemme i stolen sin og si noe om jødene som en helhet. De er mennesker, og derfor finnes det råtne epler blant dem også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

*snipp*

 

Nå har ikke jeg verdens største arsenal av argumenter å boltre meg i, men det der skjønte jeg ikke bæret av...

 

Følte det ikke gav noe spesielt svar på det jeg lurte på heller..

 

Kan du få antall påståtte gassede jøder til å samsvare med antall omganger (syklus) pr. dag til å gå opp med kapasiteten på de 3 ovnene i KREMA 1 og KREMA 2 i auschwitz?

 

Synes å ha lest noe greier bakover i tråden at de hadde ganske mange runder om dagen, med 500 stk hver gang eller noe.

 

Regner med at de 500 første skal opp pipa før neste gjeng?

 

Noen som kan svare på dette?

 

Hva er det å ikke skjønne?

 

Nei jeg kan ikke få det til å gå opp med tre krematorieovner, men det trenger jeg ikke - jeg har gitt deg oversikt over alle krematoriene (fem), med hvor mange dager de var i drift - og kapasitet pr døgn.

 

Så det du sier er at de fraktet alle de som ikke fikk plass i oven i KREMA 1 eller KREMA 2 til til andre steder?

 

Ville ikke en slik transport være litt oppsiktsvekkende for de andre i leieren og noe tidkrevende?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Så det du sier er at de fraktet alle de som ikke fikk plass i oven i KREMA 1 eller KREMA 2 til til andre steder?

 

Ville ikke en slik transport være litt oppsiktsvekkende for de andre i leieren og noe tidkrevende?

 

Gjør du deg dum med vilje? Har du null interesse av å lese deg opp på ting du spør om, og får svar på?

 

AUSCHWITZ-BIRKENAU.png

Bildet er hentet fra tyske wikipedia, 24 uavhengige referanser på artikkelen. Ta den artikkelen igjennom en runde i google translate hvis du ikke kan tysk - blir sikkert ikke bra, men essensen kan være der.

Endret av Slettet+127836
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

krema 1 var i auschwitz 1, frem til den ble bygd om. Derfor ble de i Birkenau hetene 2 3 4 og 5.

 

jeg tror du klarer å lete deg frem til de på kartet.

Lenke til kommentar

krema 1 var i auschwitz 1, frem til den ble bygd om. Derfor ble de i Birkenau hetene 2 3 4 og 5.

 

jeg tror du klarer å lete deg frem til de på kartet.

 

Så når jeg spør om hvor de gjorde av jødene som ble gasset i KREMA 1 og KREMA 2 så poster du altså bilder osv fra en annen leir?

 

Huh??

 

Er det rart jeg blir forvirret?

 

 

Akasha, hva er antall påståtte gassede jøder?

 

 

Om jeg ikke husker helt feil her så sier historien at de tok ca. 500 om gangen i gass kammeret, for så å vente en stund, vaske ned og sende forrige pulje opp pipa og ønske neste gruppe velkommen.

 

Det sto bak i tråden her, men ting drukner jo litt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

jeg vet fortsatt ikke hvor mye tysk du snakker, eller om du har giddet å sjekke linken i min forrige post. For meg ser det ut som du spør enkle spørsmål (!), og så når svaret blir formulert enkelt så påpeker du urimeligheter i det enkle svaret og føler at du går seirende ut av diskusjonen. Ikke det beste utgangspunktet altså, men jeg prøver:

 

Bildet du viste til i denne posten,

Krema I til venstre, Krema II til høyre:

museumkrema1layout.jpg

 

som startet denne underdiskusjonen, er fra Birkenau. Gass/krematoriene fikk nye navn i forbindelse med omstruktureringen (hvor Auschwitz I gasskammeret ble lagt ned/bygd om). En eller annen gang byttet de navnene, slik at Gasskamrene i Birkenau så ble hetende I, II, III og IV. Spør meg ikke hvorfor.

 

Plaketten din viser to like gasskamre (jeg kaller de II og III for å enklere holde styr på det, og faktisk få med at det var et gasskammer i stammlager også), I og II.

Det ville ikke vært logisk å tegne opp to vidt forskjellige gasskamre (som det i stammlager og de i birkenau var) på samme plakett. I hvertfall ikke når de er like som plaketten du linket til er.

 

Dermed er det Birkenau vi prater om.

 

Videre fortsatte du med å si at du ikke klarte å få regnestykket for AUSCHWITZ til å gå opp når du prøvde å vri på tallene for hele leiren til å passe med to gasskamre / krematorier, i denne Her posten.

 

Da gav jeg deg en fullstendig oversikt over kapasitet i hele leiren (alle 5 gass/krematoriene), med antall operative dager og teoretisk makskapasitet, siden du tydeligvis opererer med tall for hele leiren og prøver å presse de inn i to krematorier.

 

Etter dette skjønner jeg ikke helt hva du prøver på (her)

 

Da fikk du det visuelt, og nå er vi tilbake i nåtid.

 

Så for å oppsummere;

 

Du har spurt om to gasskamre/krematorier i Birkenau - og ment at regnestykket ikke gikk opp (på bakgrunn av at du ikke klarte å presse alle inn i to krematorier).

 

Jeg har vist til at det har vært 4 krematorier operative i Birkenau, med ovner som klarer å svelge unna større mengder enn det totale dødstallet fra leiren.

 

Dette prøver du å kontre med å si at jeg har gitt deg feil informasjon (noe som opptrer som et ytterst tåpelig utsagn, i og med at jeg har gitt kilder i flertall som du ikke gidder å bry med)

 

Hvis du oppriktig talt lurer på ting, og får svar på det med kilder - så er det normalt (forutsatt egeninteressen som startet spørsmålet) å lese på kildene. Den påståtte "nøytraliteten" din er på tynn is mister.

Lenke til kommentar

Det er imponerende at du har giddet å bruke så mye tid på dette, GM250, men jeg er takknemlig.

 

Når jeg tenker meg om så virker det nesten som om de har påstått at det kun var 2 krematorier som var i drift, og at disse umulig kunne prosessere 6 mill jøder.. og det siste er jeg HELT enig i. Det fantes imidlertid flere krematorier, og jødene ble heller ikke utelukkende drept ved gassing og kremering. Så, regnestykket ved Holocaust er neppe så umulig som kritikerne mener..

Lenke til kommentar

Du har spurt om to gasskamre/krematorier i Birkenau - og ment at regnestykket ikke gikk opp (på bakgrunn av at du ikke klarte å presse alle inn i to krematorier).

 

Jeg har vist til at det har vært 4 krematorier operative i Birkenau, med ovner som klarer å svelge unna større mengder enn det totale dødstallet fra leiren.

 

Dette prøver du å kontre med å si at jeg har gitt deg feil informasjon (noe som opptrer som et ytterst tåpelig utsagn, i og med at jeg har gitt kilder i flertall som du ikke gidder å bry med)

 

Hvis du oppriktig talt lurer på ting, og får svar på det med kilder - så er det normalt (forutsatt egeninteressen som startet spørsmålet) å lese på kildene. Den påståtte "nøytraliteten" din er på tynn is mister.

 

Jeg trodde det bildet der var fra Auschwitz jeg da.. Men det endrer ikke spørsmålet så veldig mye da.

 

Det at du postet bilder fra en annen leir enn den jeg trodde bildene var fra er forresten ikke en påstand at du gir meg feil informasjon, men snarere et spørsmål om vi snakker om samme leir

 

Jeg har da ikke tatt høyde for eventuelle "alle andre" steder, men UTELUKKENDE forholdt meg til de to bygningene.

 

Så poster du kilder på at det var 4 andre steder de kremerte folk, noe jeg overhode ikke har noe grunnlag for å benekte, hva vet jeg om saken....

 

Jeg spurte deg da om de fraktet de døde fra gasskammeret her og bort til de andre stedene....

 

Jeg stilte forresten et spørsmål og skjønner ikke hvordan jeg kan gå seirende ut av noe som helst.

 

Når du postet informasjonen om de 4 andre stedene spurte jeg kort og godt om de fraktet jødene derfra bort til de andre krematoriene.

 

Og om jeg skal tolke din siste post så forstår jeg at det er det du mener.

 

Så da er spørsmålet nok en gang, hvordan kunne de frakte alle de døde gjennom hele leiren uten at noen så hva som skjedde?`

Gjør dere nok engang oppmerksom på at dette er et spørsmål og ikke en påstand om noen skulle være i tvil

Endret av αкαѕнα
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

*snip*

 

1) Du har brukt bilde fra Birkenau for å stille et spørsmål om hvordan det ene krematoriet i Auschwitz 1 (stammlager) klarte å holde unna 4400 jøder om dagen?

 

Ja det hørtes veldig sannsynlig ut.

 

2) Du har forholdt deg til de to bygningene? Vel de er fortsatt i Birkenau(!), og klarte fortsatt å ta unna

 

Nummer: II

(pr dag)1.440

(antall dager)603

(totalt) 868.320

Nummer: III

(pr dag)1.440

(antall dager)517

(totalt)744.480

 

3) "endrer ikke spørsmålet så veldig mye." - det endrer spørsmålet i den form av at det endrer svarene med opptil 2,5 millioner jøder. Er du matematisk utfordret?

 

4) Ingen her inne er så dumme at de tror at det ene krematoriet i Stammlagerm hvor gasskammeret ikke var operativt etter 1942 klarte å ta seg av alt samma. Hvorfor spør du om det? Hva skulle det bevise at det ene krematoriet ikke klarte det?

 

5) Se på kildene jeg har linket til. Der står det hva Stammlager klarte å ta unna. (jeg gav deg innblikk i hele leiren, og du kunne fint sett stammlager delen på egenhånd, men her er det regnet ut for deg)

 

Stammlager klarte mellom 250 og 340 jøder pr dag, hvis den var operativ i ett år så blir det da altså mulig antall: 250*365 91250 jøder, eller opp mot 340*365= 124100. Forutsatt kontinuerlig drift selvfølgelig. Og hvis de da brukte bare dette krematoriet( det ene, ikke to som i bildet ditt, i fire år så kan du få opp mot 500 000 jøder.

 

Kan du nå slutte å prøve å alle jødene inn i det ene krematoriet?

 

Videre: Jeg mener ikke at de transporterte alle jødene til II, III, IV og V. Hva er problemet ditt nå? Geografi?

post-59728-0-55197600-1299957652_thumb.jpg

Eller bare ett ønske om å ro? De trengte ikke transportere noe over lengre distanser - i og med at gasskammere var i tilknytning til krematoriene.

 

Alt du lurer på står her:

http://de.wikipedia.org/wiki/Gaskammern_und_Krematorien_der_Konzentrationslager_Auschwitz#Vergasungen_im_Stammlager

 

Vil du fortsette på denne diskusjonen lenger eller skal vi anse den som avsluttet?

Lenke til kommentar

*snip*

 

1) Du har brukt bilde fra Birkenau for å stille et spørsmål om hvordan det ene krematoriet i Auschwitz 1 (stammlager) klarte å holde unna 4400 jøder om dagen?

 

Ja det hørtes veldig sannsynlig ut.

 

Egentlig så var det kun snakk om 500 da... eller det tallet som historien mener ble gasset og kremert pr. gang i hvert krematorium.

 

Jeg har ikke snakket om totalen for hele leiren da..

 

Du har nok misforstått, eller så har jeg vært litt upresis.

 

Stammlager klarte mellom 250 og 340 jøder pr dag, hvis den var operativ i ett år så blir det da altså mulig antall: 250*365 91250 jøder, eller opp mot 340*365= 124100. Forutsatt kontinuerlig drift selvfølgelig. Og hvis de da brukte bare dette krematoriet( det ene, ikke to som i bildet ditt, i fire år så kan du få opp mot 500 000 jøder.

 

Kan du nå slutte å prøve å alle jødene inn i det ene krematoriet?

 

Videre: Jeg mener ikke at de transporterte alle jødene til II, III, IV og V. Hva er problemet ditt nå? Geografi?

post-59728-0-55197600-1299957652_thumb.jpg

Eller bare ett ønske om å ro? De trengte ikke transportere noe over lengre distanser - i og med at gasskammere var i tilknytning til krematoriene.

 

Alt du lurer på står her:

http://de.wikipedia.org/wiki/Gaskammern_und_Krematorien_der_Konzentrationslager_Auschwitz#Vergasungen_im_Stammlager

 

Vil du fortsette på denne diskusjonen lenger eller skal vi anse den som avsluttet?

 

Det høres jo bedre ut med 250-340 pr. døgn pr. krematorium og skulle jo da samsvare ganske greit med tallene fra de noe eldre ovnene forskning.no refererer til.

 

Og den holdningen din synes jeg du kan plukke av deg, jeg må vel få lov til å stille spørsmål uten at du skal være så obsternazig.

 

Du har sikkert lest historiene du også om at jødene ble gasset 24/7 og at kammeret ble rengjort og at en ny pulje ble sendt inn.

 

Og da krasjer regnestykket.. for gasser de 3-4 omganger om dagen skal krematoriet svelge unna for mange.

 

Om vitnemålene om dette er feil så er det jo greit nok, hva vet jeg..

 

Jeg bare lurte på det der rett og slett... syns ikke det er grunn nok for å være nå nedlatende av den grunn :ermm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

 

Egentlig så var det kun snakk om 500 da... eller det tallet som historien mener ble gasset og kremert pr. gang i hvert krematorium.

 

Jeg har ikke snakket om totalen for hele leiren da..

 

Du har nok misforstått, eller så har jeg vært litt upresis.

 

Stammlager klarte mellom 250 og 340 jøder pr dag, hvis den var operativ i ett år så blir det da altså mulig antall: 250*365 91250 jøder, eller opp mot 340*365= 124100. Forutsatt kontinuerlig drift selvfølgelig. Og hvis de da brukte bare dette krematoriet( det ene, ikke to som i bildet ditt, i fire år så kan du få opp mot 500 000 jøder.

 

Kan du nå slutte å prøve å alle jødene inn i det ene krematoriet?

 

Videre: Jeg mener ikke at de transporterte alle jødene til II, III, IV og V. Hva er problemet ditt nå? Geografi?

Eller bare ett ønske om å ro? De trengte ikke transportere noe over lengre distanser - i og med at gasskammere var i tilknytning til krematoriene.

 

Alt du lurer på står her:

http://de.wikipedia.org/wiki/Gaskammern_und_Krematorien_der_Konzentrationslager_Auschwitz#Vergasungen_im_Stammlager

 

Vil du fortsette på denne diskusjonen lenger eller skal vi anse den som avsluttet?

 

Det høres jo bedre ut med 250-340 pr. døgn pr. krematorium og skulle jo da samsvare ganske greit med tallene fra de noe eldre ovnene forskning.no refererer til.

 

Og den holdningen din synes jeg du kan plukke av deg, jeg må vel få lov til å stille spørsmål uten at du skal være så obsternazig.

 

Du har sikkert lest historiene du også om at jødene ble gasset 24/7 og at kammeret ble rengjort og at en ny pulje ble sendt inn.

 

Og da krasjer regnestykket.. for gasser de 3-4 omganger om dagen skal krematoriet svelge unna for mange.

 

Om vitnemålene om dette er feil så er det jo greit nok, hva vet jeg..

 

Jeg bare lurte på det der rett og slett... syns ikke det er grunn nok for å være nå nedlatende av den grunn :ermm:

 

Ja, jeg har blitt lettere oppgitt nå, men det går fort over.

Du kan fortsatt ikke si som generell regel at 250 - 340 pr døgn var det de klarte. Du har fått tallene for Birkenau i tillegg, og selv sett at det kommer an på krematoriet.

 

Hvis meg gjerne "historien" som sier 500 pr gang.

 

Det blir endel jøder i døgnet ut av mange sånne leire (Sobibor, Treblinka, Belzec - hvor de ikke brydde seg med å kremere, men heller hadde åpne pits med jerbaneskinner som rist hvor de kastet likene på (tenk stor grillrist)), Auschwitz, etc etc.)..

 

Gasskamrene i Birkenau kunne ta unna dobbelt så mange jøder som krematoriene kunne - men det blir jo ikke no kræsj ut av det. Det er krematoriene som er den begrensende faktoren, og hvis de gasset for mange for det, så fyrte de opp åpne pits i Birkenau også (fortsatt den tyske artikkelen). Skjønt, det totale dødstallet fra Auschwitz tyder jo på at de kunne holde en jevn drift. De regnet jo ut gjennomsnittlig antall "kremert" pr døgn.

 

At du bare lurte kjøper jeg ikke, for du fikk svaret allerede her:

I (Stammlager)

6

56,6

340

 

Du fikk i tillegg mer informasjon og kunne utifra hva du egentlig lurte på vært fornøyd og mer til. I stedet så dro underdiskusjonen ut, da du "følte jeg ikke gav svar på det du lurte på", og mente det ikke hang på greip med de tre ovnene i KREMA I og KREMA II (som egentlig skulle vært 30 (15+15)) i Auschwitz (og her skulle jeg forstå at du mente Stammlager når du viste bilde av Birkenau, og henviste til krematoriene i Birkenau).

Du ønsket også at noen skulle prøve å få det til å gå opp med totaltallet i den tråden (noe jeg avkreftet at var mulig, her, og gav deg et hint om at du kunne regne selv ut fra tidligere poster hvor jeg hadde svart deg)

 

Jeg kan ikke gjøre dette tydeligere:

 

Dine spørsmål er besvart, se:

http://de.wikipedia.org/wiki/Gaskammern_und_Krematorien_der_Konzentrationslager_Auschwitz#Vergasungen_im_Stammlager

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...