Gå til innhold

Kjempebutikk åpner i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv å poste en melding på facebooksidene, spurte om noe i stad og fikk svar ganske raskt.

 

(for de som har slik facebook da såklart....)

 

Skulle ikke være nødvendig å bruke slike sider,eller svarer de bare dær det gis mest reklame.

Ser ut som nettkundene er totalt oversett,ikke får de være med på tilbudene,ikke får de svar på henvendelser, og prisene på varene (utenom salg) er på topp, er det for å finansiere samme prisene i butikken .

Virker som nettkundene er en melkeku som ikke skal kunne høste fordeler.

Hos feks JP er jo prisene lavere på nett enn i butikken, dette er vel nettop fordi at de som ikke har mulighet til å benytte butikken og de merkostnadene dette medfører heller ikke skal være med å betale for det :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hos feks JP er jo prisene lavere på nett enn i butikken, dette er vel nettop fordi at de som ikke har mulighet til å benytte butikken og de merkostnadene dette medfører heller ikke skal være med å betale for det :hmm:

Jeg har alltid betalt nett pris + frakt når jeg kjøper fra butikken til JP, selv om varen noen ganger har vært priset høyere i butikken :)

Jeg er ikke irritert på FV når det gjelder butikk/nettpris, ihvertfall ikke som du har vært de siste dagene, selvsagt er det litt surt å ikke bo i Oslo denne uka, samtidig har jeg alltid ment at Oslo er ett høl, så ett grisebillig objektiv eller kamera hadde ikke gjort meg lykkelig som person hvis jeg hadde måtte bodd der permanent ;)

 

jeg er 100% enig med deg når det gjelder FV's evner til å besvare mailer til kundene Deres.

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte i mitt "feilpostede" svar (kjøp av nytt speilrefleks) så forsvarer jeg FV sin måte å bruke tilbudene ved åpning av ny butikk, samtidig så har jeg ikke store problemet med at andre har en annen mening.

Men nok med det, jeg vil "snu flisa på hodet" og ta for meg en annen måte å komme med tilbud som "irriterer" undertegnede. Noe "off-topic", men.....

Elkjøp m.fl. har tilbud som kun gjelder ved bestilling i internettbutikken, uten att det alltid kommer så godt frem. Da er det lite hyggelig å komme i den lokale sjappa og tro at man skal kunne ta med seg hjem ett "godt kjøp", for så å komme frem i kassa og få beskjed om at "Nei, dette tilbudet gjelder kun på internett!".

(noen vil kanskje da nevne "collect@store", men det fungerer ikke altid like godt i grisgrendte strøk).

Lenke til kommentar
Hos feks JP er jo prisene lavere på nett enn i butikken, dette er vel nettop fordi at de som ikke har mulighet til å benytte butikken og de merkostnadene dette medfører heller ikke skal være med å betale for det :hmm:

Jeg har alltid betalt nett pris + frakt når jeg kjøper fra butikken til JP, selv om varen noen ganger har vært priset høyere i butikken :)

Jeg er ikke irritert på FV når det gjelder butikk/nettpris, ihvertfall ikke som du har vært de siste dagene, selvsagt er det litt surt å ikke bo i Oslo denne uka, samtidig har jeg alltid ment at Oslo er ett høl, så ett grisebillig objektiv eller kamera hadde ikke gjort meg lykkelig som person hvis jeg hadde måtte bodd der permanent ;)

 

jeg er 100% enig med deg når det gjelder FV's evner til å besvare mailer til kundene Deres.

 

Om JP velger å gi kunden nettpris i butikken er jo det en ekstra bonus,da de uansett er billigere på det meste enn det FV er .

Ja jeg er irritert på måten FV behandler en stor kundegruppe med å utestenge dem fra slike tilbud. Dette har ikke noe med at jeg personelig ikke har fått kjøpt noe enda, for der har faktisk enda ikke vært noe på tilbud som jeg var intrisert i .

Men jeg har en kjenning som skulle ha kamera så vi gikk sammen 7 stk og la inn ordre nøyaktig kl 1400 i håp om at en skulle få, så fikk han da beholde varen uansett hvem som fikk tilslaget.

Men til tross or justerte klokker og 7 bestillinger var det ingen som fikk.

Når en så tenker på at store grupper av FV sine kunder handler på nett,ja da er det ikke rart vi blir irritert når de velger å nedprioritere på denne måten, spesielt med tanke på at en har valgt å handle dær selv om de er dyrere enn konkurentene.

Når slikt skjer er det vel naturlig at en velger å avslutte sitt kundeforhold og heller handle hos JP som har minst like god service og betydelig lavere priser hele året .

For meg blir det kunn snakk om å handle varer fra FV om de skulle ha et tilbud som er betydelig bedre enn det andre har akkurat når jeg trenger den varen, med andre ord blir det neppe mange ordrer fra meg spesielt når jeg som nettkunde blir utestengt til alle andre har fått og er det da smuler igjen så kan jeg få :thumbdown:

 

Som jeg nevnte i mitt "feilpostede" svar (kjøp av nytt speilrefleks) så forsvarer jeg FV sin måte å bruke tilbudene ved åpning av ny butikk, samtidig så har jeg ikke store problemet med at andre har en annen mening.

Men nok med det, jeg vil "snu flisa på hodet" og ta for meg en annen måte å komme med tilbud som "irriterer" undertegnede. Noe "off-topic", men.....

Elkjøp m.fl. har tilbud som kun gjelder ved bestilling i internettbutikken, uten att det alltid kommer så godt frem. Da er det lite hyggelig å komme i den lokale sjappa og tro at man skal kunne ta med seg hjem ett "godt kjøp", for så å komme frem i kassa og få beskjed om at "Nei, dette tilbudet gjelder kun på internett!".

(noen vil kanskje da nevne "collect@store", men det fungerer ikke altid like godt i grisgrendte strøk).

 

Det er år siden jeg kuttet Elkjøp, og nå kutter jeg FV pga svært like metoder .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Butikker har da rett til å ha tilbud for akkurat hvem de vil og hvor de vil? spesielt når de har et begrenset antall produkter.. kjipt for de som har stått i kø, bare for å vite at det de ville ha ble rappet av en som satt inne i varmen på en pc. DET er ikke god kundeservice det.

skjønner godt at de fokuserer på butikk da denne er ny, og gjerne vil ha så mange som mulig til å komme for å se den nye butikken og kanskje gjøre noen impulskjøp? Det er vel temmelig likt over alt hvor det er en nyåpning av butikk, at det er noen spesielle tilbud akkurat for butikken

At noen lar seg fornærme mer en å bli irritert, til den grad at de boikotter en butikk er vel ikke akkurat det de bekymrerer seg mest for..

Jeg vil gjette på at de fleste ikke bryr seg om hvor de kjøper, så lenge de får det billigste produktet.. inkludert butikk og nett, og sjansen for å få noen tilbakevendende kunder er vel størt for de som har vært innom butikken.

..skal man begynne å boikotte butikker o.l bare fordi de velger å ha et begrenset tilbud til en begrenset gruppe så er det jaggumeg mange man kan boikotte.

 

og nettkundene er vel ikke helt glemt de heller mtp 10% på objektiver o.l?

 

.. beklager et kanskje surt og lite konstruktivt innlegg, men synes diskusjonen ellers bærer preg av det samme

  • Liker 2
Lenke til kommentar

FotoVideos nye butikk har nå et "opplevelsessenter" med krypdyr og annet for å gi mulighet for hands-on makrofotografering.

 

Den nye katalogen fra FotoVideo har også ett enkelt bilde med en tarantell som en del av bildet - på høyresiden side 5.

 

Tekst under nevnte bilde i katalogen:

OPPLEVELSESSENTER MED LEVENDE DYR

I samarbeid med Oslo Reptilpark, Oslo Zoo Senter og naturfotograf Roger Brendhagen, har vi laget et opplevelsessenter med eksotiske, spennende og fotogene dyr.

Her finner du et stort terrarie med fugler og flere mindre terrarier med ulike skorpioner, tarantellaer og pinnedyr. I tillegg har vi et akvarium på 800 liter med fisk som barracuda, øreål og lungefisk.

Hensikten med opplevelsessenteret er å gi deg en integrert touch&try-konsept for makrofotografering - og fotografering generelt. Vi har et komplette utvalg av makroobjektiver fra både Sigma, Nikon og Canon til disposisjon for våre kunder. Lek og lær mens du prøver alt det makroutstyr du måtte ønske! Vi har også laget det perfekte sted for å teste makroblitser og annet relevant tilbehør under kontrollerte lysforhold.

 

Opplevelsessenteret vil også bli brukt til kurs og workshops i regi av FotoVideo.

 

Det store tarantellbildet fra akams artikkel var også slutten på artikkelen.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Men en forutsetning om at McHill faktsik lider av araknafobi, så er Sjokkeksopnering er iallefall en av mulighetene for kurering.. om ikke så er det jo finfin mulighet til gradvis eksponering :new_woot:

Kanskje fotovideo kan ha et tilbud til folk med diverse fobier? Om de bare kunne kurert min høydeskrekk.. :cry:

Lenke til kommentar

Jeg siterer Elin fra markedsavdelingen fra en tråd på foto.no angående de som fikk ordrebekreftelse på 70-200 i går:

 

Vi holder på med en stor utbedring av nettbutikken. Når den er oppe og går, vil det også komme åpningstilbud der. I siste liten kom det opp at tilbudene skulle gjelde på nett etter kl 14 for da antok vi at køene i butikken var tatt unna. På grunn av fremdeles lange køer kl 14 stemte derfor ikke lageret 100%. Alle som la inn ordre og fikk ordrebekreftelse får produktet til denne prisen. Ta i så fall kontakt med vårt kundesenter [email protected] eller telefon 21659840. De ordner opp i dette.

 

Kilde.

 

 

Så noen av dere kan jo bare ta kontakt og få ordnet dere et objektiv til denne prisen.

Lenke til kommentar

Butikker har da rett til å ha tilbud for akkurat hvem de vil og hvor de vil? spesielt når de har et begrenset antall produkter.. kjipt for de som har stått i kø, bare for å vite at det de ville ha ble rappet av en som satt inne i varmen på en pc. DET er ikke god kundeservice det.

skjønner godt at de fokuserer på butikk da denne er ny, og gjerne vil ha så mange som mulig til å komme for å se den nye butikken og kanskje gjøre noen impulskjøp? Det er vel temmelig likt over alt hvor det er en nyåpning av butikk, at det er noen spesielle tilbud akkurat for butikken

At noen lar seg fornærme mer en å bli irritert, til den grad at de boikotter en butikk er vel ikke akkurat det de bekymrerer seg mest for..

Jeg vil gjette på at de fleste ikke bryr seg om hvor de kjøper, så lenge de får det billigste produktet.. inkludert butikk og nett, og sjansen for å få noen tilbakevendende kunder er vel størt for de som har vært innom butikken.

..skal man begynne å boikotte butikker o.l bare fordi de velger å ha et begrenset tilbud til en begrenset gruppe så er det jaggumeg mange man kan boikotte.

 

og nettkundene er vel ikke helt glemt de heller mtp 10% på objektiver o.l?

 

.. beklager et kanskje surt og lite konstruktivt innlegg, men synes diskusjonen ellers bærer preg av det samme

 

Er vel overhode ingen som har sagt at de ikke har rett til å ha tilbud til hvem de vill, hvor står det hen ?????

Poenget er at de utelukker kansje den største kundegruppen sin med å gjøre dette og at de på sikt får negative konsekvenser, for jeg tør vedde på at brorparten av de som stiller seg i kø nå, ikke er så veldig ofte innom ellers i året .

Det er heller ikke snakk om at nettkunder skal tilrane seg alt, men det finnes noe som kalles fordeling og den er så enkel som at om du har feks 100 stk av et kamera, så legges 50 ut for salg i butikken og 50 for salg på nettet med salgsstart samtidig. Da får du en rettferdig fordeling mellom begge kundegrupper og de som står i kø har fått sin andel å kjempe om samt de som ikke har mulighet til å reise til Oslo får sin anndel.

En har da ivaretatt begge grupper og risikerer ikke å miste kunder, muligens tvert om .

Neida det er slettes ikke sikkert at de bryr seg med at feks jeg slutter å handle dær, men var vi flere som handlet for ca samme beløp (ca 40 000 i 2010) ja da ble det fort noen kroner mindre,samtidig som disse kronene gikk til konkurenten .

40 000 mindre inn samtidig som konkurenten fikk 40000 mere inn betyr en differanse på 80 000.- :hmm:

 

 

Jeg vil gjette på at de fleste ikke bryr seg om hvor de kjøper, så lenge de får det billigste produktet.. inkludert butikk og nett,

 

Ja og det får de normalt IKKE hos FV om en ser bort fra akkurat de få tilbudene under åpningen .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Nå er det en ny fysisk butikk som skal feires, og ikke nettbutikk. Sistnevnte får seg en overhaling i disse dager og det vil være nettbutikktilbud om ikke så alt for lenge....

 

Nå har FV flyttet både sin nettbutikk og sin gamle fysiske butikk inn i nye /større lokaler bare et steinkast unna.

Ergo er ikke dette en ny butikk i tillegg til eksisterende, men en reåpning i nye lokaler.

 

Om det kommer noen nettilbud så betviler jeg sterkt at disse blir i nærheten av det de nå har.

Men klart FV er nå en butikk jeg blir å benytte KUNN ved tilbud som er betydelig bedre enn det andre kan levere så gjør de det handler jeg det dær og resten hos JP . :cool:

Lenke til kommentar

Nå har FV flyttet både sin nettbutikk og sin gamle fysiske butikk inn i nye /større lokaler bare et steinkast unna.

Legg merke til at du er eneste her på forumet som har fått det for seg at de har "flyttet nettbutikk" og at "nettbutikken har fått nye lokaler", og som ikke kan skille mellom feiring av ny fysisk butikk og feiring av ny website. Men for all del - det er bare alle de andre som kjører på feil side av motorveien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det en ny fysisk butikk som skal feires, og ikke nettbutikk. Sistnevnte får seg en overhaling i disse dager og det vil være nettbutikktilbud om ikke så alt for lenge....

:hmm: Skal jeg da klage over at jeg ikke får tilgang til tilbudet fordi jobben nekter meg å surfe på Fotovideo i arbeidstiden?(*) Og ikke kan jeg stikke inn til butikken heller (**).

 

Nå er det slik at livet er urettferdig. Det er bare å venne seg til ...

 

Jeg, for min del, har tenkt til å stikke innom FV en dag når ting har roet seg ned; mest for å se hvor bra de har fått det til. Og trenger jeg noe - så skal jeg nok få forhandlet meg til en fornuftig pris.

 

 

(*) Nå får faktisk jeg og mine kollegaer lov; og har muligheten. Men det er mange som ikke har det ...

 

(**) Nå er jeg så heldig at jeg kan det også, men dere tar hintet ;)

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...