Gå til innhold

Kjempebutikk åpner i dag


Anbefalte innlegg

Beklageligvis så har ikke den JP butikken jeg bruker den policyen, har handlet 3 kameraer og noen objektiver til full butikkpris uten villighet til og gi nettpriser, men når jeg for en stund siden vurderte og bruke 25k på diverse ville de ikke slå av et øre, så da gikk jeg for billigeste nettbutikk som ble ca 5k billigere.

Tror JPStoney ville være interessert i det.

Det er han faktisk, ja :-)

 

Har ikke folgt hele tråden, hvliken butikk handler det om? Det er helt klart policy å går til JP nettpris + frakt hvis kunden aktivt spør om det og hvis nettbutikken har det på lager. Unntakk er dager hvor nettbutikkene generelt sett ikke kan konkurrere, ie i Julehandel etter 15 Ddesember eller på lørdager. Er nettbutikken utsolgt, så må butikkene ikke heller matcher dem. Samme gjelder for "fysiske konkurrenter", har den foto/elektrobutttikk varene på lager så matcher vi vanligvis, hvis ikke, så ikke. Dette må alle butikker forholde seg til, vi eier alle butikker 100%, ingen franchise eller liknende. Hele poenget er att vi skal være konkurransedyktig, dvs vi må matcher når konkurrenter (i denne sammenheng er JP nettbutikk også konkurrent)krever dette - hvis vi ikke har lavere pris i utgangspunkt allerede. Det høres kanskje litt komplisert ut? Det er det, men hvis vi gir laveste garagebedriftsutenåharvarepålagernettpris til enver tid, så kan vi stenger alle butikkene med enn gang, så enkelt og så vanskelig er det....

 

Men dette er i utgangspunkt en Fotovideo tråd, så vi skal kanskje ikke fordype denne JP policien alt for mye på denne sted...

 

God kveld

 

Stephan

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men dette er i utgangspunkt en Fotovideo tråd, så vi skal kanskje ikke fordype denne JP policien alt for mye på denne sted...

 

God kveld

 

Stephan

Det er jeg enig i, ingen grunn til og utdype det i denne tråden, kan bare nevne nest siste objektivkjøp jeg gjorde siden det allerede er en tråd full av OT :)

 

Det var for å kjøpe Canon 100mm macro IS, det og gi ca 1000.- mer en i JP's nettbutikken synes jeg var litt for drøyt, men det som avgjorde at jeg ikke kjøpte i den Østfold-butikken var tonen/oppførselen til ekspeditøren over telefonen som også hadde en sterk innvirkning.

 

Men kanskje det er bedre og ringe inn til JP sentralt og eventuell diskutere med noen der, en og kontakte butikken direkte.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med det, bare litt irriterende at JP på ingen måte nevner dette på hjemmesidene sine "butikkpris vs nettpris"

På alle produktene på nettsiden til JP, står det "Prisen gjelder kun ved bestilling i vår nettbutikk". Hva mer ønsker du? ;)

 

Jeg ønsker og kunne vite butikkprisen uten å måtte ringe eller reise, med andre ord en enkel løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med det, bare litt irriterende at JP på ingen måte nevner dette på hjemmesidene sine "butikkpris vs nettpris"

På alle produktene på nettsiden til JP, står det "Prisen gjelder kun ved bestilling i vår nettbutikk". Hva mer ønsker du? ;)

 

Jeg ønsker og kunne vite butikkprisen uten å måtte ringe eller reise, med andre ord en enkel løsning.

 

Joda det kunne sikkert være greit for enkelte,vet ikke om det ville bedføre ekstra kostnader pga mer arbeid og om det ville svare seg.

PS: jeg fikk pakke i dag :love:

Lenke til kommentar

Jeg ønsker og kunne vite butikkprisen uten å måtte ringe eller reise, med andre ord en enkel løsning.

Etter å ha jobbet på nettbutikken noen dager, forsto jeg det slik at det er planer om å implementere butikkpris og/eller de enkelte butikkers lagerstatus på hver enkelt vare. Men det medfører sikkert en del planlegging, organisering og endringer på nettsiden for å få det til å fungere 100%.

 

Beste måten å få vite lagerstatus og pris i butikk pr i dag, er å sende den butikken en e-post eller ringe. Men da kunder i butikken prioriteres foran telefon, så vet jeg at det tidvis kan være vanskelig å få svar. E-post er derfor beste alternativ både for kunde og butikk. Ellers finnes det også en egen kundeservice-telefon nettopp på grunn av at det kan være vanskelig å komme gjennom til butikken på telefon. Kundeservice kan få opp lagerstatus og butikkpris, og kan svare på det meste som også butikken kan svare på.

 

Ellers er det som Stephan også sier, normal praksis at butikkene selger en vare til nettpris pluss et lite påslag (ca. det samme som du måtte betalt i frakt) om det er forskjell i pris i forhold til nettbutikken og du påpeker dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...