Gå til innhold

Kjempebutikk åpner i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk forøvrig også svar på min mail hvor jeg lurte på om jeg rakk fristen eller ikke (Kvittering sa rabatt, ordrebekreftelse ikke):

 

 

Hei og beklager sent svar.

 

Data på salgsavdelingen har ligget nede i hele dag.

 

Du får objektivet til tilbudspris.

 

 

Veldig fornøyd med den tilbakemeldingen :)

Lenke til kommentar

Hentet og betalt i butikk .

 

Huff ja, det tullet driver ikke JP med, skal du hente en vare i butikken til JP koster det relativt mye mer en i nettbutikken "Canon 100mm macro IS = 1000.- mer".

 

Da er det vel hos dem som hos mange andre at de holder nettbutikken avskilt og dermed får en to priser,altså blir ikke kunden som ikke har tilgang til butikken belastet med utgifter for drift av denne, FV kjører høyere priser på alle produkter på nett dette er vel for å dekke inn utgifter på betjening i butikk. Altså betaler nettkundene ekstra for at folk i Oslo skal ha en fysisk butikk, det blir vel ikke helt rett det heller, men det JP gjør utelukker iallefall ikke kunder og kunden kan selv fritt velge å handle i en annen fysisk butikk eller bestille på nett .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Hentet og betalt i butikk .

Det er jo en frakt-opsjon. Hadde han valgt posten, så hadde han fortsatt for kjøpt det. Han var jo tidsnok ute.

 

Å kritiser Canon for å sponse ballet blir vel temmelig feil, en må vel heller kritisere de andre merkene fordi de velger å overse sine kunder :hmm:

Hva vet vi om de andre leverandørene har fått muligheten til å være med? For alt vi vet, kan Canon ha forlangt eksklusivitet.

 

Nå spekulerer du bare uten noe hold i spekulasjonene.

Rart at du det gjør samtidig som du "kritiserer" andre fordi de mener at FV utestenger en stor del av sine faste (og eks faste) kunder . :cool:

Lenke til kommentar

Jeg fikk forøvrig også svar på min mail hvor jeg lurte på om jeg rakk fristen eller ikke (Kvittering sa rabatt, ordrebekreftelse ikke):

 

 

Hei og beklager sent svar.

 

Data på salgsavdelingen har ligget nede i hele dag.

 

Du får objektivet til tilbudspris.

 

 

Veldig fornøyd med den tilbakemeldingen :)

 

Det er flott og hadde FV fordelt varene rettferdig hadde de fått mange flere fornøyde kunder og ingen som hadde forlatt dem :cool:

poenget er ikke her å få varen,men å få lik mulighet til å være med å konkurere om varen , vi var 7 som tastet inn bestilling ingen fikk. hadde fordelingen vært rettferdig så hadde sansyneligvis en eller to av disse fått.

Lenke til kommentar

Regnestykket om hvor mange de tok unna og at de lett kunne solgt det antallet kamera ser ut for å få en kraftig ripe i lakken og styrker vel mistanken om at antall produkter ikke stemmer helt, for se her:

 

 

Det vil si at de i løpet av dagen, fra klokken 09.00 (registreringen begynner) til klokken 14.30 har klart å ta unna for ca. 200 kunder. Jeg sier 200 for VELDIG mange ga opp å vente.

 

http://www.foto.no/c...4&kat=1#t525041

 

 

 

Med andre ord er det ikke bare jeg som lurer OG BRA ER DET :tease:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Regnestykket om hvor mange de tok unna og at de lett kunne solgt det antallet kamera ser ut for å få en kraftig ripe i lakken og styrker vel mistanken om at antall produkter ikke stemmer helt, for se her:

 

 

Det vil si at de i løpet av dagen, fra klokken 09.00 (registreringen begynner) til klokken 14.30 har klart å ta unna for ca. 200 kunder. Jeg sier 200 for VELDIG mange ga opp å vente.

 

http://www.foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTraadHier.cgi?id=524934&kat=1#t525041

Interessant - hva gjorde de fra 11:30 til 14:30? I en annen tråd så ble det nevnt at de brukte ca en og en halv time på de 127 første - og det var da en del venting på få utlevert varen.

Lenke til kommentar

Tillater meg å sitere dette inlegget også, da jeg selv har hatt STORE problemer med å få prisene deres til å stemme, og er det slik ja da er det meget betenkelig,ja endog villedende og ulovlig markedsføring :hmm::hmm::hmm:

 

 

Det som vel er verre at førprisene ikke er reele.

 

7D mener de var satt ned fra 10995 til 7995. Men ser man tilbake til uke fire og fem så kostet 7D hos FotoVideo 9995. De har altså satt opp prisen til 10995 for en kort stund for at det skal virke billigere. Og setter nok ned prisen igjen like etter (ellers vil nok alle kjøpe fra japanphoto).

 

Bildet de har valg på 1000d viser med 18-55 IS, men ser fra prisjusteringen ut som det er uten IS. Så i utgangpunktet en høy nypris her. (De tar 3995 for 1000d med 18-55 IS, noe er i overkant mye fra en gammel modell som nå blir erstattet av 1100D. 500kr mer så får man 500d med 18-55 IS. Ikke umulig de har justert prisen opp her også)

 

17-40 f/4L ligger nå på 5376kr, de mener besparelsen skal bli 1000kr når de selger for 4995. Så da øker de vel prisen på denne også rett før (eller etter!) salgstart.

 

På 100mm 2.8 IS sier de at 4995 er satt ned 1600kr. Altså fra 6595, mens det nå koster 5936kr.

 

Og det er mange flere eksempler. Så det er relativt grove overtramp på markedsføringsloven her.

 

http://www.foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTraadHier.cgi?id=524934

Lenke til kommentar

Tillater meg å sitere dette inlegget også, da jeg selv har hatt STORE problemer med å få prisene deres til å stemme, og er det slik ja da er det meget betenkelig,ja endog villedende og ulovlig markedsføring :hmm::hmm::hmm:

 

 

-- klipp --

Akkurat det er desverre alt for vanlig - og jeg er enig i at det er i såfall villedene og ulovlig markedsføring.

 

Hadde tilbudet på 9995,- vært i uke tre og fire, så hadde jeg skjønt det. For da var det messe på Lillestrøm og da var det mange gode priser på nettet en stund.

 

Før jul var det mye gode priser på 7D; men etter at det har kommet nok 60D-er på markedet, så hadde jeg fått inntrykk at 7D hadde steget til 10995,- igjen.

Lenke til kommentar

vi var 7 som tastet inn bestilling ingen fikk. hadde fordelingen vært rettferdig så hadde sansyneligvis en eller to av disse fått.

 

Dessverre blir det nesten alltid kluss med tidsbestemte tilbud på nettet.

Jeg prøvde fra kl 14.00, Logget ut inn, flere nettlesere osv. til 14.05 da fikk jeg tilbudspris opp 20+ på lager. Gjennomførte kjøpet raskest mulig ferdig 14.10 bingo var da 4 eller noe igjen.

 

Det som er irriterende er at man ikke rekker å se på tilbehør osv.

Jeg ville foretrukket en slags kø ordning der fra kl 14, den som trykte på en knapp fikk et kode og hadde feks 15min på å gjøre seg ferdig og å betale.

 

Så jeg tviler ikke på at de har solgt 192stk om ikke et par til.

Lenke til kommentar

vi var 7 som tastet inn bestilling ingen fikk. hadde fordelingen vært rettferdig så hadde sansyneligvis en eller to av disse fått.

 

Dessverre blir det nesten alltid kluss med tidsbestemte tilbud på nettet.

Jeg prøvde fra kl 14.00, Logget ut inn, flere nettlesere osv. til 14.05 da fikk jeg tilbudspris opp 20+ på lager. Gjennomførte kjøpet raskest mulig ferdig 14.10 bingo var da 4 eller noe igjen.

 

Det som er irriterende er at man ikke rekker å se på tilbehør osv.

Jeg ville foretrukket en slags kø ordning der fra kl 14, den som trykte på en knapp fikk et kode og hadde feks 15min på å gjøre seg ferdig og å betale.

 

Så jeg tviler ikke på at de har solgt 192stk om ikke et par til.

 

Tilbehør kan du se på etterpå og så ringe inn og be dem legge det til ordren, men er det ikke tilbud på det så lønner det seg nok å bestille det på en billigere nettbutikk selv om en får frakt i tillegg .

Lenke til kommentar

Trenger ikke niste, bare to tastetrykk så har jeg 70-200 F2,8 L IS ll for 13600.- fra JP :tease:

 

+ 2.5K i flybillett :)

 

Nope 460.- kr og så skal jeg uansett oppover i barnedåp, så flybiletten må jeg ha uansett og på kjøpet får jeg 1 ukes GRATIS opphold, inkl mat og scooter til fri disp :tease:

 

Dessverre ikke et reelt tilbud for meg "og sikkert flere" da jeg ikke kjenner noen på Svalbard som skal døpes :)

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger ikke niste, bare to tastetrykk så har jeg 70-200 F2,8 L IS ll for 13600.- fra JP :tease:

 

+ 2.5K i flybillett :)

 

Nope 460.- kr og så skal jeg uansett oppover i barnedåp, så flybiletten må jeg ha uansett og på kjøpet får jeg 1 ukes GRATIS opphold, inkl mat og scooter til fri disp :tease:

 

Dessverre ikke et reelt tilbud for meg "og sikkert flere" da jeg ikke kjenner noen på Svalbard som skal døpes :)

 

nei selvsagt må en ha fforbindelser for å benytte slike muligheter, men det er jo greit å ta med når muligheten byr seg.

 

Ser forresten at FV har endret prisen på 70-200 etter at jeg henvendte meg til dem ang at ordrinærpris og tilbusdpris ikke stemte, den var på 18800 og nå er den endret til 17096.- . om da reklamen deres skal holde om 3000 i rabatt må de jo endre tilbudsprisen til 14096 og ikke 14999 som nå :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...