Gå til innhold

Kjempebutikk åpner i dag


Anbefalte innlegg

Nå har FV flyttet både sin nettbutikk og sin gamle fysiske butikk inn i nye /større lokaler bare et steinkast unna.

Legg merke til at du er eneste her på forumet som har fått det for seg at de har "flyttet nettbutikk" og at "nettbutikken har fått nye lokaler", og som ikke kan skille mellom feiring av ny fysisk butikk og feiring av ny website. Men for all del - det er bare alle de andre som kjører på feil side av motorveien.

 

FV har da alltid hatt bare en butikk og jeg betviler stærkt at de leier egne lokaler bare for serveren og uansett så betjenes ordrene av personer nettop i FV sin nye butikk .

I tilegg så registrerer jeg "frekkheten" i inlegget og registrer atter en gang at det å ha meninger ikke er bra.

Hvor har jeg krevd at du skal mene det samme som meg og dermed anntydet hvilkes side du kjører på.

Voks opp og innse at dette er et forum dær det er lov å ha egne meninger og at ingen ber deg være verken enig eller uenig, men spar andre for sarkasmen din.

Men hva du vil i denne saken, det er helt greit , men aksepter at jeg har min mening :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm... dra dette for retten som en sak om diskriminering av nettkunder? likestilling ftw :w00t:

men fra spøk til alvor: det er lov å ha forskjellige meninger :yes: men sammenlignet med forumet på dpreview er akam en barnehage når det kommer til brutalitet og krangler ;)

Endret av Fotto
Lenke til kommentar

FV har da alltid hatt bare en butikk og jeg betviler stærkt at de leier egne lokaler bare for serveren og uansett så betjenes ordrene av personer nettop i FV sin nye butikk .

I tilegg så registrerer jeg "frekkheten" i inlegget og registrer atter en gang at det å ha meninger ikke er bra.

Hvor har jeg krevd at du skal mene det samme som meg og dermed anntydet hvilkes side du kjører på.

Voks opp og innse at dette er et forum dær det er lov å ha egne meninger og at ingen ber deg være verken enig eller uenig, men spar andre for sarkasmen din.

Men hva du vil i denne saken, det er helt greit , men aksepter at jeg har min mening :thumbup:

FYI hoster bedrifter som FotoVideo typisk ikke servere in-house - de hostes hos et datasenter annetsteds, med redundans, backup, infrastruktur med nok båndbredde etc. De har altså på ingen måte flyttet servere.

 

Å ha egne meninger er ikke et problem. Å skrive side opp og ned med innlegg etter innlegg etter innlegg om akkurat det samme temaet i mange forskjellige tråder, gjerne i tråder hvor det er irrelevant - er mas og gnål. Og da får du tåle at det blir påpekt. Spesielt når du later til å ikke ta inn over deg at stort sett samtlige av beskyldningene dine er tilbakevist. Hvis du leser rundt, så vil du se at opptil flere andre her på forumet har kjøpt ting på tilbud - og fått dem.

 

Men - nå gidder jeg ærlig talt ikke mer om temaet.

Lenke til kommentar

Back on subject!

Hvem skal dit i morgen, og hva skal dere i såfall ha?

jeg har planer om å få med meg en 100mm L, men vet ikke helt om jeg skal eller ikke.

Dere som har stått i kø, hvor mange var det der rundt 8-9 de siste dagene?

 

Jeg har 100L og trenger ikke en til, men 70-200 f/2.8 II skal jeg ha, så på lørdag er jeg tidlig på plass med kakao og greier. Du får selv vurdere hvor sterkt du virkelig vil ha 100L og hvor mye du vil ofre for å få den.

 

Angående kranglingen, nå lar vist FV alle som ikke fikk 70-200 f/4 i nettbutikken få tilbudet allikevel, det de må gjøre er og maile på nytt.Så litt velvilje viser de til nettkundene sine.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

FV har da alltid hatt bare en butikk og jeg betviler stærkt at de leier egne lokaler bare for serveren og uansett så betjenes ordrene av personer nettop i FV sin nye butikk .

I tilegg så registrerer jeg "frekkheten" i inlegget og registrer atter en gang at det å ha meninger ikke er bra.

Hvor har jeg krevd at du skal mene det samme som meg og dermed anntydet hvilkes side du kjører på.

Voks opp og innse at dette er et forum dær det er lov å ha egne meninger og at ingen ber deg være verken enig eller uenig, men spar andre for sarkasmen din.

Men hva du vil i denne saken, det er helt greit , men aksepter at jeg har min mening :thumbup:

FYI hoster bedrifter som FotoVideo typisk ikke servere in-house - de hostes hos et datasenter annetsteds, med redundans, backup, infrastruktur med nok båndbredde etc. De har altså på ingen måte flyttet servere.

 

Å ha egne meninger er ikke et problem. Å skrive side opp og ned med innlegg etter innlegg etter innlegg om akkurat det samme temaet i mange forskjellige tråder, gjerne i tråder hvor det er irrelevant - er mas og gnål. Og da får du tåle at det blir påpekt. Spesielt når du later til å ikke ta inn over deg at stort sett samtlige av beskyldningene dine er tilbakevist. Hvis du leser rundt, så vil du se at opptil flere andre her på forumet har kjøpt ting på tilbud - og fått dem.

 

Men - nå gidder jeg ærlig talt ikke mer om temaet.

 

Hva er tilbakevist???

At de har høyere priser enn konkurentene??

At de har justert opp priser i det siste,som en på fotovideo viste til ??

At nettkundene betjenes fra samme lokale som den fysiske butikken er i ????

At nettkunder er "utestengt" fra åpningstibudet og får smulene om det er noen igjen ??

 

jofda jeg tåler kritikk og jeg er klar over at jeg var en av flere som postet i feil tråd og det beklager jeg uten problem,og jeg tåler kritikk for det. alikevel finner jeg ingen grunn til å gå direkte i strupen på andre fordi de har en annen mening en meg .

Jeg prøver så godt jeg kan å fronte saken uten å stikke kniver i ryggen på motdebatanter .

Lenke til kommentar

Snekkern: du får trøste deg med at vi som bor nære nok til å dra til FV-butikken i Oslo nok har mye høyere husleie/lån i forhold til boligstandard enn de fleste andre ;)

 

Nå tror jeg det jevner seg ut om en tar alle levekostnader med på regnestykket :cool:

Dog har ikke dette noe med meg å gjøre og hva jeg får eller ikke får, fordi dær har ikke vært noe som var av intresse for meg , det er prinsippet om likebehandling av kunder jeg ser på og når ikke det følges reagerer jeg akkurat slik her som jeg gjorde med Elkjøp for flere år siden jeg sa fra og sluttet å handle dær.

På lørdag skal jeg dog prøve å se om jeg får en 70-200 dog tviler jeg sterkt da det er bekreftet fra FV at det kunn er 42 stk og når først kundene i butikken skal ha sier det seg selv at mulighetene er mikroskopiske .

For meg betyr det dog mindre, for om jeg får den nå fra Fv så betaler jeg 14999 kr, men om jeg venter til første uken i April og bestiller den fra JP så får jeg den for 13600 for da er jeg på Svalbard :cool:

Lenke til kommentar

Nå er det en ny fysisk butikk som skal feires, og ikke nettbutikk. Sistnevnte får seg en overhaling i disse dager og det vil være nettbutikktilbud om ikke så alt for lenge....

:hmm: Skal jeg da klage over at jeg ikke får tilgang til tilbudet fordi jobben nekter meg å surfe på Fotovideo i arbeidstiden?(*) Og ikke kan jeg stikke inn til butikken heller (**).

 

Nå er det slik at livet er urettferdig. Det er bare å venne seg til ...

 

Jeg, for min del, har tenkt til å stikke innom FV en dag når ting har roet seg ned; mest for å se hvor bra de har fått det til. Og trenger jeg noe - så skal jeg nok få forhandlet meg til en fornuftig pris.

 

 

(*) Nå får faktisk jeg og mine kollegaer lov; og har muligheten. Men det er mange som ikke har det ...

 

(**) Nå er jeg så heldig at jeg kan det også, men dere tar hintet ;)

 

 

Var det ikke derfor Gud oppfant smarttelefonen? :p

Lenke til kommentar

Nå har FV flyttet både sin nettbutikk og sin gamle fysiske butikk inn i nye /større lokaler bare et steinkast unna.

Legg merke til at du er eneste her på forumet som har fått det for seg at de har "flyttet nettbutikk" og at "nettbutikken har fått nye lokaler", og som ikke kan skille mellom feiring av ny fysisk butikk og feiring av ny website. Men for all del - det er bare alle de andre som kjører på feil side av motorveien.

 

Jeg vil jo anta at de ansatte på nettavdelingen har fått seg nye kontorer i sammenheng med den nye butikken. Ergo har nettbutikken/nettavdelingen fysisk flyttet! ;)

Lenke til kommentar

Nå har FV flyttet både sin nettbutikk og sin gamle fysiske butikk inn i nye /større lokaler bare et steinkast unna.

Legg merke til at du er eneste her på forumet som har fått det for seg at de har "flyttet nettbutikk" og at "nettbutikken har fått nye lokaler", og som ikke kan skille mellom feiring av ny fysisk butikk og feiring av ny website. Men for all del - det er bare alle de andre som kjører på feil side av motorveien.

 

Jeg vil jo anta at de ansatte på nettavdelingen har fått seg nye kontorer i sammenheng med den nye butikken. Ergo har nettbutikken/nettavdelingen fysisk flyttet! ;)

 

Nettop,endelig flere enn meg som har fattet det :thumbup:

 

 

 

]Fotovideo har hovedkontor og butikk i Møllergata i Oslo.Selskapets fokus er å selge foto- og videoprodukter via butikk, internett, [/b](www.fotovideo.no )

 

http://www.fotografi.no/arkiv/fotovideo-scandinavian-photo-sant

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Back on subject!

Hvem skal dit i morgen, og hva skal dere i såfall ha?

jeg har planer om å få med meg en 100mm L, men vet ikke helt om jeg skal eller ikke.

Dere som har stått i kø, hvor mange var det der rundt 8-9 de siste dagene?

 

Jeg var der klokka 10 mandag, da ventet jeg i ca. 3,5 timer.

Så kan tenke meg at du tjener my epå å være der 8-9 ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil jo anta at de ansatte på nettavdelingen har fått seg nye kontorer i sammenheng med den nye butikken. Ergo har nettbutikken/nettavdelingen fysisk flyttet! ;)

Hvor mange er det som jobber på FV's nettavdeling hvis de har outsourcet serverparken og driften av den?

 

I det hele tatt, så er det å snakke om å "flytte" en nettbutikk som noe relevant i denne sammenhengen, er strenget tatt bare vås.

 

Hvis serverparken (der dataene fysisk ligger), så merker ikke vi noe til det, da vi fortsatt bruker www.fotovideo.no som adresse.

 

Man kan også "flytte" nettbutikken ved å endre IP adressen til www.fotovideo.no. Men det merker vi heller ikke noe til da DNS serverene rundt om verdenen blir oppdatert.

 

Det eneste vi som nett-kjøper vil merke er når Fotovideo bytter navn, og dermed måendre fra www.fotovideo til noe annet. Såfremt de ikke omdirigerer den gamle adressen til den nye (som de sikkert da gjør).

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...