Gå til innhold

Grandiosa på 1,2 kg, god?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele greia med hjemmelagea pizza er jo at man får en smak som man selv synes er grei. Jeg lager ikke min pizza med tanke på at Artemia eller hvem som helst andre skal like den, men for at jeg skal. At Artemia ikke klarer å lage en pizza som han/hun selv liker er jo en annen sak :>.

 

Skal ikke påstå at de pizzaene jeg lager smaker bedre enn de jeg får på en skikkelig pizzarestaurant, men at jeg foretrekker de over en god del kjøpepizzaer, det er helt klart. Noen av de mindre og dyrere pizzaene som man får kjøpt (slik som noen av de wagner-pizzaene) kan hende er bedre, men de koster også uforholdsmessig mye i forhold til mengden mat man får.

Lenke til kommentar

kiloprisen er ikke ekstrem, men heller ikke spesielt lav

Hjemmelaget er nesten dobbelt så tung som ein original Grandiosa. Eg synest det var meir mat i ein halv Hjemmelaget enn ein heil original, vart iallefall fortare mett av den. Det kan sjølvsagt ha med kva ingredienser som utgjer vekta. Kanskje og at det er lettare å ete ein flatare pizza. 50 kroner for ein original Grandiosa er riktig nok dyrt, så sånn sett er Hjemmelaget dyrare enn resten.

Lenke til kommentar

Det er den soleklart beste grandiosaen. Vel, bortsett fra pepperoni grandiosa kanskje.

 

Den smaker hjemmelaget, bortsett fra at den smaker faktisk godt. Det gjør nemlig ikke de fleste hjemmelagete pizzaer. Og nei, det gjør ikke din heller, du bare tror det.

 

Alle hjemmelagede pizzaer jeg har smakt har vært mye verre enn denne. Og det er en grunn for at den smaker ganske mildt, så man kan trikse litt selv hvis man vil.

 

Den er IKKE dyr. De andre grandiosaene koster rundt 40-50kr og veier rundt 500 gram. Noen enda mer, som lørdags grandiosa bl.a. Den koster vel rundt 60.

 

Denne veier 1.2kg og inneholder MYE mer ost og kjøttdeig enn andre pizzaer. Og det er de dyreste ingrediensene.

 

Og for de som sier at det er lurere/billigere å lage selv. Aldri i verden.

 

Du skal kjøpe mye ost og kjøttdeig for å slå denne og må lage en ganske stor bunn og saus og tull. Ja, du vil kanskje klare å lage den for rundt 70-80kr, men så skal du også styre med å lage den også.

 

Tid er penger.

 

Og så ender den opp som alle hjemmelagede pizzaer likevel, smakløs og jævlig. Uff, som jeg er lei denne "alle kjøpe-pizzer smaker drit, kun hjemmelaget som duger" myten. Jeg kan garantere deg at First Price pizzaen til 16kr er bedre enn den oppskrytte greia du lager.

 

En negativ ting skal jeg komme med, reklamen for pizzaen er grusom. Helt for jævlig.

Jeg får lyst til å slå ned halvparten av de overglade folka, særlig den udregelige rødhåra drittungen som sitter og tygger og ikke skjønner hvor jævla stygg han er.

 

Jeg er enig i alt du sier. Spesielt det siste avsnittet :rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg som trådstarter endelig smakt denne og. Må si jeg ble ganske skuffet, smaken er minimal, merkelig smak på sausen. Smakløs kjøttdeig. Det beste på pizzaen var deigen, den var også det eneste som smakte i nærheten av noe som er hjemmelaget. For 100 kr så skal jeg klare å lage en hjemmelaget pizza som smaker myyye bedre. Grandiosa peperoni og kjøttdeig & løk er mye bedre!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den smaker hjemmelaget, bortsett fra at den smaker faktisk godt. Det gjør nemlig ikke de fleste hjemmelagete pizzaer. Og nei, det gjør ikke din heller, du bare tror det.

 

Alle hjemmelagede pizzaer jeg har smakt har vært mye verre enn denne. Og det er en grunn for at den smaker ganske mildt, så man kan trikse litt selv hvis man vil.

 

Og så ender den opp som alle hjemmelagede pizzaer likevel, smakløs og jævlig. Uff, som jeg er lei denne "alle kjøpe-pizzer smaker drit, kun hjemmelaget som duger" myten. Jeg kan garantere deg at First Price pizzaen til 16kr er bedre enn den oppskrytte greia du lager.

 

En negativ ting skal jeg komme med, reklamen for pizzaen er grusom. Helt for jævlig.

Jeg får lyst til å slå ned halvparten av de overglade folka, særlig den udregelige rødhåra drittungen som sitter og tygger og ikke skjønner hvor jævla stygg han er.

Troll? Ifnot, kos deg med din kvasi-pretensiøse "gode" smak.

Dog lo jeg av siste avsnittet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...