Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kristne, sex og onani


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik er det ned kristne og sex.

 

* Kristne kan bare ha sex én gang etter at de er gift, og det er på bryllupsnatten.

* I bibelen (paragraf 119) står det "Ikke ta min melk i kaffen, denne mans sæd. Sæd kan enhver mann produsere og man risikerer ikke melkeforgiftning".

* Kristne menn kan IKKE onanere. Dette er strengt forbudt! Man kan bli gravd ned under kirken om man blir tatt i å produsere sæd på egenhånd. Damer er det ingen lov mot da de har innovertiss.

* Kristne krabber ned mot himmelen når gud forlater vinen i gråstein. Om ikke solbriller kan verne ører mot munn, er det ingen mulighet for dette spørsmål stilles, dermed kan det ikke svares på.

 

wooow. Du har sannelig åpnet øynene mine for hvordan Kristne har det, og måten de lever på.

 

hahahahah

Lenke til kommentar

Jeg mener at Gud alltid har villet at vi skal ha det godt.

Poenget med å ha sex innenfor ekteskap er jo for å unngå alle ulempene. Alle kan jo tenke seg til det.

 

Selv den gangen jeg var kristen hadde jeg sex, og jeg og kjæresten min har prøvd veldig mye forskjellig.

 

Ser ikke noe galt i å ha det bra med seg selv.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe galt i å ha det bra med seg selv.

 

 

Øhmm, jo??? Du må jo tenke på Gud også, da, vøtt!

 

Tenke på Gud? Hva skal det bety, Gud elsker mennesker uansett

og Jesus døde på korset for alle "synder" (jeg ser ikke på sex

som synd, så derfor skrev jeg med ") sånn at han kunne se på

oss som om synd aldri har eksistert. Både jeg og kjæresten

min er troende, men det betyr ikke at vi ikke kan kose oss...

 

Som nevnt tidligere så er det nok mye forskjellig folk mener,

men fordommer er noe jeg ikke liker. For hvem er menneskene

til å dømme meg? ALLE gjør feil og synder iblant, sånn er

det bare, pga. syndefallet er ingen mennesker perfekte.

Det er ikke sånn at kristne blir dømt av Gud pga.

for eksempel 'sex før ekteskapet', det er det bare

de som lever etter den gamle pakt (gamle test., de 10 bud...)

som en lovisk greie som tror. Jesus har kjøpt oss fri fra det.

 

Sånn, det var noen av mine meniger.

Og luxuslexus, du har bomma hardt på mål :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke sånn at kristne blir dømt av Gud pga.

for eksempel 'sex før ekteskapet', det er det bare

de som lever etter den gamle pakt (gamle test., de 10 bud...)

som en lovisk greie som tror. Jesus har kjøpt oss fri fra det.

 

 

Mnjaaa.. Ja, han har kjøpt oss fri fra syndene, men det er ikke for at vi skal gå ut å synde dagen lang. Du går ikke ut og tar livet av en mann bare fordi du kan, Jesus har jo kjøpt deg fri!

 

Sex før ekteskapet står konkret i Bibelen at ikke er lov. GT og 10 bud gjelder ikke noe mindre nå. Forskjellen er bare at nå, når vi gjør en tabbe og synder, så kan vi gå til Jesus, bekjenne syndene og få tilgivelse.

Lenke til kommentar

I vår tid, med så mye fokus på sex, så er nok ikke det så lett iChristian. Fristelsen er så stor at mange rett og slett ikke klarer å la være.

 

Diskutant: Jeg sier ikke at vi skal gå ut og synde forde, men at han har kjøpt fra de syndene vi gjør, for alle synder. Men jeg "synder" egentlig ikke så mye uansett. Går ikke rundt og dreper folk heller, lol.

 

Hvor i bibelen står det at det "ikke er lov"? Du lever tydeligvis fortsatt i lovens tid. I den nye pakt gjelder de 10 bud og f.eks. Salomos Ordspråk ikke som lover og regler, men rett og slett som gode råd.. Og det er ikke sånn at vi må "gå til Jesus og bekjenne våre synder", vi kan heller takke han for det han har gjort, han HAR dødd for alle syndene våre, det er ikke sånn at han dør en gang til for oss hver gang vi bekjenner synder..

 

Gud ser på oss som om synd aldri har eksistert, gjennom Jesus, det er det som er nådens evangelium..

Endret av Carisma'03
Lenke til kommentar

Jeg er ateist, men har noen få perioder der jeg håper en gud finnes :innocent: Uansett, så er det så mye uforståelige ting som står i bibelen, og jeg klarer ikke ta det helt seriøst. Selv som liten gutt på barneskolen, kunne jeg ikke fordra det å lese i bibelen, da jeg fant det verken spennende eller troverdig.

 

Jeg sier ikke at folk skal slutte å være kristne, fordi alle bør ha noe å tro på, noe som kan holde håpet oppe i harde tider. Men jeg håper ikke at altfor mange blir fanget opp i det å være "super kristen" og skal gjøre ALT etter bibelen. Slik jeg ser det kan man aldri tilfredsstille livet helt etter bibelen, og orgasme er noe man må ha for å leve et godt liv (tenker jeg ihvertfall, cus its super awesome). Er nok folk der ute som mener at de klarer seg fint uten orgasmer, men da har de nok ikke eksprimentert så mye med tissen i tenårene, slik at de ikke har blitt avhengi :dribble:

 

10 points for orgasm :w00t:

0 points to God :ermm:

Endret av luxuslexus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...