Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kristne, sex og onani


Anbefalte innlegg

Det står ikke at man skal skamme seg over sexualiteten sin! Sex ble jo skapt for at det skal være delig og det står mye om slik i Høysangene (en bok i bibelen). Det står ikke noe om å skamme seg over sex. Gud skapte det for at vi skal ha det behagelig og for å få barn. Gud vil det beste med deg, han vil at du skal tro på Jesus og komme til himmelen. Se denne videoen:

der ser du hva Gud vil for deg og hvordan han elsker deg. Alle versene i videoen er fra Bibelen. Se hele videoen!! Endret av ImDRiiX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt mulig, men nå i den nyere tid, da forskning på gener ble lovlig - etter at kristendommen gav slipp på at jorden er flat og at døde mennesker kunne brukes til å finne ut av hvordan kroppen vår fungerer, (les feks Leonardo DaVinci), så har vi funnet ut hvorfor og hvordan gener påvirkes av slektsekteskap og barn som kom utifra det. Jeg er nesten sikker på at biblen har flere eksempler på at døttere ble gitt bort innenfor slektskapet. Selv om ikke bibelen nevner det, så tror jeg sikkert at det også skjedde at dyr og barn ble forgrepet på grunn av seksualdriften, mer enn hva som er vanlig nå. Gjennom hele historien har religionen straffet og stått i veien for å opplyse samfunnet om hvordan vårt univers fungerer. Det er heller ikke lenge siden at Galileo Galilei ble kjeppjaget av prestene fordi han mente at jorden snurrer rundt solen.

 

Religion har nok vært en stor bidragsyter til hva som er rett og galt, og for å sette standarden på de moralreglene vi har i vårt samfunn per i dag. Mange av de reglene som styrer vårt samfunn har grunnstener basert i kristendommen og det er ting som vi tar for gitt, og før religionen kom på plass vil jeg tro at det var ganske lovløse tilstander. Men at kirken og prestene skal påføre mennesker skam og føle at de er skrittene og ikke verdige på grunn av sin seksualitet synes jeg ikke henger på greip, seksualiteten vår er jo ganske fundamental drift som ligger som en grunnleggende lyst i menneske. Da tenker jeg ikke på omgang med dyr og kusiner, men feks at man drømmer om en annen og om å ha sex utenfor ekteskapet, og at man feks onnanerer på det. Hvorfor skulle Gud ha noe i mot at man gleder seg over hverandre og samtidig har det fint med det han har skapt, et seksuelt menneske.

Lenke til kommentar

Godt mulig, men nå i den nyere tid, da forskning på gener ble lovlig - etter at kristendommen gav slipp på at jorden er flat og at døde mennesker kunne brukes til å finne ut av hvordan kroppen vår fungerer, (les feks Leonardo DaVinci), så har vi funnet ut hvorfor og hvordan gener påvirkes av slektsekteskap og barn som kom utifra det. Jeg er nesten sikker på at biblen har flere eksempler på at døttere ble gitt bort innenfor slektskapet. Selv om ikke bibelen nevner det, så tror jeg sikkert at det også skjedde at dyr og barn ble forgrepet på grunn av seksualdriften, mer enn hva som er vanlig nå. Gjennom hele historien har religionen straffet og stått i veien for å opplyse samfunnet om hvordan vårt univers fungerer. Det er heller ikke lenge siden at Galileo Galilei ble kjeppjaget av prestene fordi han mente at jorden snurrer rundt solen.

 

Religion har nok vært en stor bidragsyter til hva som er rett og galt, og for å sette standarden på de moralreglene vi har i vårt samfunn per i dag. Mange av de reglene som styrer vårt samfunn har grunnstener basert i kristendommen og det er ting som vi tar for gitt, og før religionen kom på plass vil jeg tro at det var ganske lovløse tilstander. Men at kirken og prestene skal påføre mennesker skam og føle at de er skrittene og ikke verdige på grunn av sin seksualitet synes jeg ikke henger på greip, seksualiteten vår er jo ganske fundamental drift som ligger som en grunnleggende lyst i menneske. Da tenker jeg ikke på omgang med dyr og kusiner, men feks at man drømmer om en annen og om å ha sex utenfor ekteskapet, og at man feks onnanerer på det. Hvorfor skulle Gud ha noe i mot at man gleder seg over hverandre og samtidig har det fint med det han har skapt, et seksuelt menneske.

1. Masse av disse tingene var det prester som gikk rundt å straffet folk. Jeg tilber en god Gud, ikke noen slem prest. Jeg bryr meg om den kjærligheten Gud har til oss og at han elsker oss. Husk at før drepte de personer fordi de var "kjetter", men det står i Bibelen at du ikke skal drepe. Så du må ikke blande kristendommen med hva personer som kaldte seg kristen gjorde på 1500-tallet. Hadde du likt at vennene dine hadde onanert til bider av kjæresten din. Grunnen til at man må være gift er at det er det beste for menneskene av forskjellige grunner. Det finnes kristne personer som gjør gale ting selv om det står i Guds ord at de ikke skal gjøre det. Gud vil at ikke skal drepe. Se den videoen jeg sendte deg.
Lenke til kommentar

Videoen er fin den, og den har et godt budskap om å ta vare på alle. De verdiene og menneskesynet er det jo ikke noe i veien med, jeg synes også at alle burde ta bedre vare på hverandre og alle rundt seg.

 

EDIT: Så forresten en video om tvil og tro, synes den var interessant. Feks er utforsking ganske elementært for å forstå, og for å utforske må man nødvendigvis trå over noen grenser, og for å tro så burde man kanskje forstå, ikke bare tro blindt og være overbevist over riktigheten ved egen tro :) Blind tro uten tvil og etterspørring er kanskje den aller farligste.

 

Men sånt som dette feks er jo trist og nesten en direkte konsekvens av religion og tro. At man ikke skal drepe er jeg helt enig med, men jeg tror ikke Gud forutså abortleger, medisinsk teknologi og vitenskapen vi har nå - over 2 000 år etter at bibelen ble skrevet. Muligheten er jo der, men da hadde han i det minste vanskelig for å forklare hvordan det kom til å bli, selv om Jesus hadde vært blant i oss i dag så tror jeg at han ville hatt problemer med å forklare hvordan vi kommer til å ha det i år 4 013. Om vi skulle vært så heldig at Guds sønn hadde kommet på ny i 2014, ville alikevel det "nyenye" testamentet hatt problemer med å beskrive et evangelium vi skulle leve etter i 4014. En 2 000 års frekvens på oppdateringene er en alvorlig lagg. Hvem er det da som tolker de hellige skriftene og tilpasser det vår tid, jo det er vel prester og religiøse ledere? Hadde det allikvel vært sånn at Jesus kom på ny, ville ikke da de religiøse lederne talt han rett imot og vært redde for forandring. Etter 2 000 år med mulige feiltolkninger og en helt annen retning enn hva som ble plottet i år 0. Ville ikke den etablerte kristene kirken sett han som en sjarlatan og fake.

 

Striden står hovedsakelig om kvinnens rett til å få utført abort dersom livet hennes står i fare, og kvinnens rett til å få utført abort dersom det er fare for at hun skal ta sitt eget liv om graviditeten ikke avsluttes.

 

Blant de sterkeste motstanderne er den katolske kirken. Helt frem til avstemningen startet i parlamentet i går, forsøkte assisterende erkebiskop av Armagh, Eamon Martin, å få underhusets medlemmer til å ombestemme seg

 

Andre har argumentert for at loven er for snever siden den verken tillater abort etter voldtekt eller incest, ei heller når det er påvist at fosteret ikke kan overleve utenfor livmoren I 1992 ble en 14 år gammel jente, kjent som «the X case» nektet av en domstol å forlate Irland for å utføre abort etter å ha blitt gravid som følge av voldtekt og seksuelt misbruk. I retten kom det fram at hun ville ta sitt eget liv dersom hun måtte bære fram barnet. Høyesterett satte imidlertid noen uker senere kjennelsen til side- og gav jenta tillatelse til å ta abort i utlandet.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke slik at hvis man onanerer kommer man ti helvete! Man får tilgivelse for syndene hvis man tror på Jesus, det var derfor han døde på korset for oss. Vet heller ikke om onani er lov eller ikke som jeg sa, se i Bibelen og søk på nettet. Bibelen snakker ikke om onani. http://carm.org/hva-...sten-begå-dette

Du får tilgivelse så sant du angrer av hele ditt hjerte og ikke vil gjøre det igjen. Nå stør det fektisk noe i bibelen og kjødelig begjær og kjødelig tilfredsstilling. Du må ikke søke på ordet Onani for da får du ikke opp noen særlige resultater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...