Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har planer lage en youtube video av hvert steg. Det inkludere egentlig alt som er skrevet + plugins via bukkit.

 

Dessverre er jeg bakom redigeringen der jeg har mye skole før eksamens tiden :whistle:

 

Redigeringen tar jo bare +/- 20 minutter om man gjør det lett for en selv under recording. BTW, er litt i forveien med noen bukkit tutorials på engelsk. Om noen er interesserte så ligger hele playlisten her

Lenke til kommentar

Har planer lage en youtube video av hvert steg. Det inkludere egentlig alt som er skrevet + plugins via bukkit.

 

Dessverre er jeg bakom redigeringen der jeg har mye skole før eksamens tiden :whistle:

 

Redigeringen tar jo bare +/- 20 minutter om man gjør det lett for en selv under recording. BTW, er litt i forveien med noen bukkit tutorials på engelsk. Om noen er interesserte så ligger hele playlisten her

 

Problemet er eksamen :p

Lenke til kommentar

Nettopp kjøpt dette til sønnen og det fungerer greit.

Går det an å legge til passord for å koble til?

Hva er Bukkit? (savner forklaring i selve forklaring :) på å sette opp - vet ikke hva det er eller forsåvidt)

 

Du kan ikke sette opp passord, men du kan sette opp "Whitelist" der du skrive i en tekst fil hvem skal ha adgang til serveren.

 

Bukkit er en utvidelse av Minecraft, som gjør det mulig å sette inn plugins som har gjør litt forskjelig. Kunne sikkert forklart bedre, men tok det litt kort.

 

Ups (Dobbelpost)

 

Jeg får ikke opp start_server.bat for jeg har ikke 32 men 64bit. Hva skal jeg skrive inn da?

 

Du må forandre folderen.

 

C:\Program Files\Java\jre7\bin\java.exe

 

Det er vist du bruke java 7, vist du sitter med java 6 skrive du folderen navnet for java 6

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Tror jeg har backup av alle filene til 1.8.1 med Buildcraft installert. Kan laste opp på mediafire og sende over.

 

Høres fint ut! Takk for at du tar deg bryet :)

 

Hadde backup av de på harddisken. Laster de opp på mediafire her. Det er oppdatert til Buildcraft 2.2.5. Om du trenger en autoinstaller for Buildcraft til client kan du finne alle filene i en .rar fil her. Bare kjør "mod_pack_installer.jar" så blir det installert automatisk.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har erfaring med betalt serverhosting?

 

Jeg og 3-4 kompiser vurderer sterkt å spleise på leie av serverplass fra en eller annen leverandør, siden ingen av oss har noe brukbart utstyr/nettverk å bruke selv.

Eller jeg har en gammel 2GHz dualcore med 3GB RAM på en 10/05 linje, men er skeptisk til at det vil funke særlig godt med mer en 2-3 spillere. Dessuten skulle Nextgentel ha godt betalt for å gi meg statisk IP :thumbdown:

 

Hare sett på feks host1.no men med prisene der kan vi jo nesten skaffe eget utstyr. Er bare redd for at ping kan bli et problem om man går for en del av de europeiske stedene, men der er det jo serverleie helt ned i 10€ mnd..

 

Ja det finnes sikker mange servere vi kunne ha spilt på, men alle steder vi har prøvd er enten for vel etablerte og vi har slitt stort med griefers siden vi vil spille survival.

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar
Er det noen her som har erfaring med betalt serverhosting?

 

Nei, men har satte opp en server for sønnen som de spillet 3-4 stk på og det går helt greit. Er bare en gammel pc som ikke har god HW, men holder tydeligvis.

 

Registrerte en dynamisk DNS hos no-ip.com, slik at kompisene kobler til mittnavn.servegame.com og så er de inne. Legger du inn et lite program fra no-ip.com som oppdaterer dns navn opp i mot din eksterne ip, så er det bare tut og kjør :)

Forøvrig gratis

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Er det noen her som har erfaring med betalt serverhosting?

 

Jeg og 3-4 kompiser vurderer sterkt å spleise på leie av serverplass fra en eller annen leverandør, siden ingen av oss har noe brukbart utstyr/nettverk å bruke selv.

Eller jeg har en gammel 2GHz dualcore med 3GB RAM på en 10/05 linje, men er skeptisk til at det vil funke særlig godt med mer en 2-3 spillere. Dessuten skulle Nextgentel ha godt betalt for å gi meg statisk IP :thumbdown:

 

Hare sett på feks host1.no men med prisene der kan vi jo nesten skaffe eget utstyr. Er bare redd for at ping kan bli et problem om man går for en del av de europeiske stedene, men der er det jo serverleie helt ned i 10€ mnd..

 

Ja det finnes sikker mange servere vi kunne ha spilt på, men alle steder vi har prøvd er enten for vel etablerte og vi har slitt stort med griefers siden vi vil spille survival.

 

Du trenger ikke veldig mye for 3-4 spillere. 1GB RAM dedikert til serveren og 1mbit opp vil nok holde i massevis. Om dere sørger for å bruke bukkit med en plugin kalt "NoLagg" og "Spoutcraft" hos alle client'ene vil ikke det være noe problem. Nolagg sørger for at det ikke blir så mange "entitys" eller ting liggenes strødd rundt på serveren om gangen. Den stacker det slik at 10 enkelt blokker blir satt sammen til 1 stack med 10 blokker i seg. Den vil også holde chunks loaded hos client hele tiden med "Spoutcraft". Når du først kjører Bukkit vil jeg anbefale "Essentials" for å ha litt bedre command system tilgjengelig. Om dere bare trenger plass til 3-4 spillere kan jeg gjerne sette opp en server på servermaskina mi.

Lenke til kommentar

Finnes det noen form for anticheat-plugin for servere som finner ut om du bruker ulovlige texture packs? Enten til bukkit eller andre minecraft-servere.

 

"nocheat" fungerer litt bedre enn den som er i Bukkit. Om folk bruker god mode, flying, etc som de ikke er tillat til vil de oppleve en horribel lagg og ikke ha mulighet for å bevege seg. Den vil ikke ta x-ray texture pack, men det finnes andre plugins for dette.

 

http://dev.bukkit.org/server-mods/orebfuscator/

 

denne skal nok gjøre jobben ganske greit.

 

dobbelpost :hrm:

Endret av Refsa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har holdt på i hele dag nå med å få laget en server men jeg får det bare ikke til. Bruker hamachi metoden. Jeg gjør alt helt likt og i samme rekkefølge som noen på youtube, men når jeg skal joine serveren står det"can`t reach server". Hva kan det være? Har prøvd postforward men når jeg skal skrive ip adressen min i web browsern kommer jeg ikke til den riktige siden :( JEG TRENGER HJELP!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...