Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

Har en server oppe med bukkit. Bruker permissions, men skjønner ikke hvordan jeg kan promote players fra en group til en annen...

Altså, jeg har en group som heter default, der alle nye som logger inn havner. De kan ikke bygge. Og så har jeg en group som heter users, som kan gjøre det vanlige spillere skal kunne.

Er det noen enkel måte å få de spillerene jeg vil over fra default til users? Uten å legge de til manuelt i globalusers.yml?

Endret av Louigi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Permissions 3.1 har Promote/demote kommandoer, men de i Permissions Plus er enklere å bruke(kortere kommandoer)

Ok, kjører fortsatt GroupManager på serveren min. Tror heller jeg ville ha lært meg Permissions sine, jeg synes det er dumt å kjøre for mange plugins siden man da fort får en del ekstra nedetid ved updates, slik som f. eks PermissionsPlus henger etter nå.

Lenke til kommentar

Okei, har sett rundt på nettet i mange timer, og funnet ut at man må bruke /pr (player) create først, før man bruker /pr (player) parents add (group).

 

Grunnen til at man må bruke create først, er fordi en bruker som ikke er i users.yml ikke er i noen gruppe, så man må legge de der først.

 

Dette funker sånn delvis, for når jeg gjør det, så havner brukeren i users.yml i mappa world, og ikke i globalusers... Noen mulighet for at de havner i globalusers i stedet for, sånn at de får samme permissions i nether som i vanlig world?

Lenke til kommentar

hei. jeg åpnet en server for å lage et prosjekt først på serveren så skal jeg bygge det på Hardwork, men det har begynt å snø. det ødelegger alt, fordi jeg har lyst til å se hvordan det blir uten snø på blokkene. noen som vet hvordan jeg kan få det bort. altså gjøre sånn at det ikke snør på serveren? :D

 

takker :D

btw. her er prosjektet ; ) Her

 

edit: når jeg prøver å hoste en server på min mac så får jeg følgene feilmelding.

905728.jpeg

sitter på en macbook pro 15"

Endret av D02
Lenke til kommentar

Du får en feilmelding med heap size som forklare at du ikke har nokk minnekapasitet. Trulig har du en kjørende i bakgrunnen. Har du samme feil om du har re-startet maskinen?

 

Jeg tru det finnes en plugin som gjør nesten det samme på bukkit, men er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-3t93k9

Lager en LAN server og får alt til å fungere, men vi vil ha uendelige med blocks osv, sånn som det er på freebuild servers.. Hvor laster jeg ned denne modden eller fikser at det blir slik?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Også er minecraft wiki nede.. Hvor skal jeg legge filen?

 

Hei, filene skal inni plugins mappen. Du har den filen vist du har craftbukkit.

 

4 gig ram og 7 mbit internet, og vennen min får likevel 2-3 minutter lag på det verste. Noen som vet hvorfor og/eller hvordan man kan fikse det?

 

Hei, har du noe log over CPU/RAM bruk når det lag? Det mest vanlige er ram leak som gjør at ramme fylles opp og garbage collectoren får stort arbeid med å fjerne unødvendige caching av filer i ram.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Har et problem med å spille på LAN med dama etter 1.8!

Vi har hatt en server jeg har hostet på min pc og så har vi begge spillt på den. Nå klarer jeg å spille selv, men hun klarer ikke å koble på til meg på serveren. Hun "finner" meg ikke. Hva kan være problemet? Har en ny router, kan denne ha noe med det å gjøre? Vi har lanet andre ting med routeren, så høres rart ut, men skjønner ikke helt hva problemet skal være..

 

-Bentein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...